Şimdi Ara

Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi sodyum bazlı bataryalara geçiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi sodyum bazlı bataryalara geçiyor
    Çin 350 milyon elektrikli bisiklet, motorsiklet ile dünya lideri durumda ancak son zamanlarda yaşanan batarya yangınları nedeniyle Çin hükümet firmaları ve halkı kurşun asit bazlı bataryalara geçmeye yöneltiyor. Bu eski teknolojiden kaçmak isteyen Yadea ise sodyum bazlı batarya teknolojisine geçiş yapıyor. 2001 yılında kurulan, toplam 100 milyon araç üreten firma dünyanın en büyüğü olmakla beraber artık yaptığı Ar-Ge çalışmaları ile teknolojiyede yön veriyor.



    Ayrıca Bkz.Sodyum iyon piller nedir, nasıl çalışır? İşte avantajları



    Motosikletler, scooterlar ve elektrikli bisikletler doğaları gereği sık kullanımla beraber aşırı sert kullanıma maruz kalmakta. Görece küçük bataryaları, batarya yönetim sistemlerinin yetersizliği ve bakım eksikliği nedeniyle arızalar ve tehlikeli yangınlar kaçınılmaz oluyor. Çözüm ise aşırı parlayıcı lityum bazlı teknolojiden sodyum gibi daha yanmaya ve hırpalanmaya müsait bir batarya teknolojisine geçiş. 



    Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi sodyum bazlı bataryalara geçiyor
    Genelde düşük batarya yoğunluğu ve düşük şarj döngüsü ile bilinen Sodyum bazlı bataryaların sorunlarını kendi batarya teknolojileri ile aşan firma 1500 batarya döngüsünü desteklerken, 145 Ws/kg yoğunluğa ulaşıyor. Üstelik soğuk performansıda oldukça iyi, -20 °C’da %92 batarya performansını koruyor.



    15 dakikada hızlı şarj 



    Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi sodyum bazlı bataryalara geçiyor
    Güvenlikten ise delme, ezilme yırtılma gibi testlerden yanmaya dayanıklılık aldı. Batarya %10’dan %80’e hızlı şarjda 15 dakika gibi bir sürede ulaşabiliyor. Ayrıca bu süper hızlı şarj istasyonları batarya bağlandığında ona testlerde uygulamakta ve eğer bir problem görürse şarj istasyonu bataryayı sisteme kitlemekte böylece güvenliği arttırmakta.



    Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi sodyum bazlı bataryalara geçiyor



    Sadece 450 $’dan başlayıp 590 $’a varan fiyatlara satılan, 25-30 km hıza, 400 W motora, 70 km menzile ve 75 kg yük kapasitesine sahipler ve 3 yıl garanti ile gelmekteler. Firma dediğimiz gibi özel çok hızlı şarj istasyonları ile ülke genelinde hizmet vermeye başlayacak ve 2025 gibi 1000 istasyonu kuracak. Lityum gibi az bulunan ve çıkartılması zor olan bir metal yerine sofra tuzunun ana metali olan Sodyum bazlı bir batarya teknolojisi bizim gibi ülkeler içinde aslında üzerinde ilerlememiz gereken önemli bir yol.




    Kaynak:https://electrek.co/2025/01/10/worlds-largest-ev-maker-unveils-new-sodium-battery-electric-motorbikes/
    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/01/08/yadea-released-first-electric-scooters-with-sodium-ion-battery-pack-in-china/







  • TR ye de lazım bunlardan. Grafen türevleri aküler den kurtuluruz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Teknolji çok Farklı Seviyelere geliyor her geçen gün.

  • Sodyumun maliyeti de büyük ihtimal daha düşük olacak. 1500 x 300km menzil 450000 km yapsa da 200000-300000 km aralığında araç billeri konutların kullanımına aktarılır, araca daha ucuza yeni batarya alınır. 1500 döngüyü bir de böyle değerlendirmek lazım.

  • Biz heykel üretelim, daha çok oy toplar

  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Aynen sökmesi takması çok kolay büyük ihtimal bunlardan ev tipine dönüştürecek kit bile yapılıp satılabilir. Hem daha güvenli lityum’a göre yaşlanınca daha az risk var. Ayrıca evde o kadar ağırlık kapasite sorunuda yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.