Şimdi Ara

Düşen iki Boeing 737 MAX yolcu uçağında, opsiyon olarak satılan güvenlik paketinin olmadığı ortaya çıktı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
1
Favori
3.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abi komedi, haber de komedi. Uçakta bir sistem var bu sistem uçağa yüklü geliyor ve "düzgün" çalışması için iki sensöre ihtiyaç var ve bunlar opsiyon. Tam bir traji komik bir olay bu durum. Yazılım sensörsüz düzgün çalışamıyorsa o da opsiyonel olmalı böylece pilotlar ona göre eğitilir ve hareket eder. Sen pilota bu sistemden bahsedip sensörlerin opsiyonel olmasını da bahsedersen iş koomediye dönüşür çünkü bildiğim kadarıyla sistem kontrolü pilottan tamamen alabiliyor,

  • kac haftadir bula bula Boeingi temize cikaracam diye bu haberi mi bulmuslar? rezilsin amerika ve boeing
  • Boeing düşmanı airbus botları karalama yarışına girmiş...

  • Haaa tamam o zaman boeing suçsuzmuş, dağılın arkadaşlar.
    güvenlik paketi alınmamışsa tabi o uçağın düşmesi normal, boeing'in suçu yok burda.

    Gerçekten abd ve boeing bu kadar ucuz numaralar çeviriyorsa durum vahim demektir. uçakta güvenlik paketi mi olur. resmen dalga geçiyorlar.
  • Resmen rezillik. Araba mı satıyorsun da opsiyon koyuyorsun? Arabalarda bile artık çoğu güvenlik ekipmanı standart. Boeing'in bu işten başı çok ağrıyacak. Sipariş iptalleri gelmeye başladı bile.

  • Ben anlamıyorum. Para için güvenliği opsiyon olarak koyuyorlar çok akıllılar ya. Uçaklar düşmeye başlayınca da burun kıvırıyorlar siparişlerin iptal olmaması için. 5000'e yakın sipariş almışsın,milyarı geçtim trilyon kazanacaksın belki bu işten. Üstüne marka imajında var. Hala güvenlik gibi çok çok önemli bir konuyu uçağa opsiyon ekleyebiliyorsun..
  • ya arkadaş, hadi apple samsung fan boylarını anadık, ps4 xbox anladık, bmw mercedes anladık, yaw airbus boing firmalarına taraf olmak nedir? tutçak şey mi kalmadı :)

  • bluedevil866 B kullanıcısına yanıt
    kaza konusunda airbus daha kötü... oto pilot devreden çıkınca uyarmadığı için çakılan pilot yükselmeye çalışırken inişe geçmek için pilotun komutlarını görmezden gelen çakılan airbuslar çok sayıda varken...
  • Haberdeki ifade tam dogru degil, MCAS sistemi icin gerekli olan sensorler opsiyon olarak satilmiyor, her ucakta mevcut. Sensor bilgilerinde anormallik oldugunu tespit edip, pilotlari uyaran sistem opsiyonel ve kaza yapan ucaklarda bu uyari sisteminin olmadigi soyleniyor.

    Ayrica MCAS sistemi sadece 737 MAX tipi ucaklarda bulunuyor, 737 ucaklarinda bu sistem yok. Bunun nedeni de 737 Max ucaklarinin motor boyutlari ve konumlari 737 den farkli ve ucagin burnunu yukari dogru kaldirmaya yatkin. Burnun cok kalkmasini engellemek icin MCAS sistemi eklenmis ancak pilotlara egitim verilmemis. 737 kullanan, 737 Max da kullanabilir denmis ama MCAS devreye girince endise yasayan bir cok pilot olmus. Ayrica ilk kaza yapan ucagin pilot ses kayitlarinda ucagin kullanim kilavuzuna baktiklari anlasilmis.

  • by__metallica B kullanıcısına yanıt
    Kapısından tok ses geliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı-katil

    kaza konusunda airbus daha kötü... oto pilot devreden çıkınca uyarmadığı için çakılan pilot yükselmeye çalışırken inişe geçmek için pilotun komutlarını görmezden gelen çakılan airbuslar çok sayıda varken...
    A319
    On 19 January 2003, Northwest Airlines Airbus A319-114 and registered as N313NB, was damaged by maintenance personnel at LaGuardia Airport being taxied from a maintenance area to the gate, striking the gate and a Boeing 757, collapsing the nosegear. The Airbus was damaged beyond repair and written off.[6]
    On 10 May 2005, a Northwest Airlines DC-9 collided on the ground with a Northwest Airlines Airbus A319 that had just pushed back from the gate at Minneapolis-Saint Paul International Airport. The DC-9 suffered a malfunction in one of its hydraulic systems in flight. After landing, the captain shut down one of the plane's engines, inadvertently disabling the remaining working hydraulic system. Six people were injured and both planes were substantially damaged.[7]
    On 12 August 2010, Azerbaijan Airlines Flight 75, using an Airbus A319-111 and registered as 4K-AZ04, suffered a collapse of the undercarriage when the aircraft departed the runway on landing at Atatürk International Airport, Istanbul, Turkey. The aircraft was substantially damaged but all 127 passengers and crew escaped unharmed.[8]
    On 24 September 2010, Wind Jet Flight 243, using an Airbus A319-132 and registered as EI-EDM, landed short of the runway and broke an undercarriage when the aircraft attempted landing at Palermo Airport, Italy. Preliminary reports name windshear as one possible cause for the accident. The aircraft stopped in the grass out of the runway but was seriously damaged and was written off. 34 passengers suffered minor injuries.[9]
    On 24 May 2013, British Airways Flight 762, using an Airbus A319-131 and registered as G-EUOE, returned to London Heathrow Airport after fan cowl doors detached from both engines shortly after take off. During the approach a fire broke out in the right engine and persisted after the engine was shut down. The aircraft landed safely with no injuries to the 80 people on board. A preliminary accident report revealed that the cowlings had been left unlatched following overnight maintenance. The separation of the doors caused airframe damage and the right hand engine fire resulted from a ruptured fuel pipe.[10]
    On 14 May 2018, Sichuan Airlines Flight 8633, using an Airbus A319-133 and registered as B-6419, diverted to Chengdu Shuangliu International Airport after one of the cockpit windshields on the copilot's side blew off during the climb towards cruising altitude. As of a result of the windshield blowing off, one of the panels flew out. The aircraft landed safely with injuries sustained only to the copilot and a cabin crew member. [11] [12]

    bu sinifa ait ucakta ciddi bir kaza gorunmuyor. genellikle staff hatasindan dolayi olusan can kaybi yasatmayan hatalar.




  • Çağdaş ÖZGÜR kullanıcısına yanıt
    Thy yazılım güncellemesi gelene kadar uçakları uçurmayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yusuf Saracen kullanıcısına yanıt
    yazılım güncellemesi beklesine eyvallah. bu haberde konu olan opsiyönel günvenlik paketlerini THY almışmı?

  • milyon dolar uçak alacağım ve güvenlik paketi opsiyon olacak...Alan da değil ki suç; satan da!!!

  • Tam bu yorumu yazmaya gelmiştim. Bu işte çok büyük bir saçmalık var. Bu kadar büyük firmalar bu kadar paranın döndüğü tek kazanın 200-300 ölüme sebep olduğu bir durumda böyle saçma bir şey gerçek olamaz.

    Sensör yoksa bu yazılım neye dayanarak çalışıyor sensörlerin binde 1 bile insan hayatı için faydası varsa neden opsiyonel. Opsiyonelse olmadığı zaman yazılım neden hala birşeyleri düzeltmeye çalışıyor enteresan kafalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opsiyon paket nedir ya ? Şaka gibi. Milyon dolarlık uçak yapıyorsun ve böyle önemli bir güvenlik unsurunu opsiyon olarak satıyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Melkor kullanıcısına yanıt
    Bu haberin gerçekliğine pek inanamadım, havacılık sektörü standartları ve kontrolleri ile çok ciddi bir sektör. Hatalar tabii ki de olabilir ama böyle komik bir duruma kimsenin göz yumacağını zannetmiyorum. Neticesinde bu uçakların üretilmesine izin veren konfigürasyonlarını ayarlayan insanlar da bunları araç olarak kullanıyorlar. Birisi ortaya bir şey atmış veya Boeing suçtan ve tazminatlardan yırtmak için böyle bir şeyi yayıyor olabilir.
  • gereksiz bir şeyi opsiyonel satıyorlarmış, gerçi 2 motora da gerek yok 1 tane ile de uçabilirdi.
  • 2 havayastıklı 170 bin tl değerinde VW polo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    atma be kimse boeing'i savunmuyor daha kötü duruma sokuyorlar...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.