Şimdi Ara

Düşük Devirde Tekleme ve Silkeleme Sorunu-Arabada Deprem Oluyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
58.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım hem benzinde hem de LPG de tekleme yapıyor. Vites boştayken rölantide beklerken bir sıkıntı yok ama 1000-1500 devir arasında hangi viteste olursa olsun gazı yedikçe araçta bildiğiniz deprem oluyor. ama öyle böyle değil cidden hamile bir kadın binse çocuğunu düşürür.
    Fakat hızı alıp devir yükselince tekleme silkeleme kesiliyor. ben bujiden ve bobinden şüphelendim. Bugün benim Audi ustasına gittim bilgisayara taktı ve "oksijen sensörü 1 devre arızası" diye bir uyarı çıktı. Dedim sensör yüzünden bu derece silkelermi yahu araç edim o da tek tek bujileri çekti kontrol etti bir sorun yok bujilerde dedi. Sonra kendisi südü arabayı ve şanzuman sorunu olabilir dedi dedi de o öyle deyince beynime kaynar sular döküldü. dedim yok ya kalkışlarda geçişlerde hiçbir sıkıntı yok.
    Daha sonra sırf denemek için dönerken aracı manuelde kullandım. Başta dediğim gibi düşük devirde gaz verince silkeleme tekleme yapıyor 6 büyüklüğünde deprem oluyor ama devir artınca sorun yok.
    Sizce ne yapayım bobin buji kablo vs. değiştirip şansımı denesem mi beyler ????
    araç : Audi A8 1997 model 2.8 otomatik vites benzinli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skynet -- 19 Şubat 2019; 1:31:33 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Düşük Devirde Tekleme ve Silkeleme Sorunu: Arabanızda Deprem Oluyor

    Arabanız, düşük devirlerde giderken sarsıntı yapıyorsa veya silkeleniyorsa, bu, ciddi bir sorunun işareti olabilir. İşte bu sorunun olası nedenleri ve çözümleri:

    • Yakıt Sistemi Sorunları: Tıkalı veya kirli yakıt filtreleri, yakıt pompası arızası veya enjektör sorunları, düşük devirlerde tekleme ve silkelemeye neden olabilir.

    • Ateşleme Sistemi Sorunları: Arızalı bujiler, ateşleme bobinleri veya ateşleme kabloları, motorun verimsiz çalışmasına ve düşük devirlerde silkelenmesine neden olabilir.

    • Hava Akışı Sorunları: Tıkalı hava filtresi veya arızalı hava akış sensörü, motora yeterli hava sağlanmasını engelleyebilir, bu da düşük devirlerde silkelenmeye yol açabilir.

    • Emme Manifoldu Sızıntısı: Emme manifoldunda bir sızıntı, motora fazla hava girmesine neden olabilir, bu da hava-yakıt karışımını bozar ve düşük devirlerde silkelenmeye yol açabilir.

    • Krank Sensörü Arızası: Krank sensörü, motorun krank mili konumunu izler ve ateşleme zamanlamasını kontrol eder. Arızalı bir krank sensörü, yanlış ateşleme zamanlamasına neden olabilir ve bu da düşük devirlerde tekleme ve silkelenme ile sonuçlanabilir.

    Çözüm:

    Düşük devirlerde silkeleme veya tekleme sorunu yaşıyorsanız, sorunun kaynağını belirlemek için bir tamirciye başvurmanız önemlidir. Tamirci, sorunu teşhis etmek ve uygun onarımları yapmak için gerekli testleri gerçekleştirecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Marka, model, aracın yaşı nedir, kaç km'de? Bunları yaz, aynı aracı kullananlar da yardımcı olsunlar, hiç olmazsa ilerde buraya bakarlar belki sorunlarını çözerler.

    Öncelikle uyarı veren arızayı çöz. Daha sonra devam ediyorsa yine yazarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    yazdım
  • Ateşleme bobini ya da subap arızası. Motorun kompresyon testini yaptırmakta fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Ateşleme bobini ya da subap arızası. Motorun kompresyon testini yaptırmakta fayda var.
    subap olduğunu sanmıtyorum çünkü supap arızalı motor 180 km hızı çok rahat basmaz
  • Sarsıntı motorda mı, şanzıman da mı yoksa yürüyen de mi anlaman mümkün olabiliyor mu?

    Hem benzim hem lpg'de yapıyorsa ve motordan kaynaklıysa yakıt sistemi,, yakıt filtresi, enjektörleri eleyeceğiz.

    Eğer motordansa ateşleme ile ilgili bir sorun olabilir. Akü durumun nasıl? Aynı sorun yokuş aşağı yada yokuş yukarı olduğunda nasıl kendini gösteriyor? Boş viteste aynı devirlerde bir problem var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Sarsıntı motorda mı, şanzıman da mı yoksa yürüyen de mi anlaman mümkün olabiliyor mu?

    Hem benzim hem lpg'de yapıyorsa ve motordan kaynaklıysa yakıt sistemi,, yakıt filtresi, enjektörleri eleyeceğiz.

    Eğer motordansa ateşleme ile ilgili bir sorun olabilir. Akü durumun nasıl? Aynı sorun yokuş aşağı yada yokuş yukarı olduğunda nasıl kendini gösteriyor? Boş viteste aynı devirlerde bir problem var mı?
    işte zaten onu çözsem yani şanzıman mı yoksa motor mu ?

    boşa alıp gitme şansım yoök araba otomatik olduğu için ama dururken boşta titreme vs yapmıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skynet

    işte zaten onu çözsem yani şanzıman mı yoksa motor mu ?

    boşa alıp gitme şansım yoök araba otomatik olduğu için ama dururken boşta titreme vs yapmıyor.

    Alıntıları Göster
    Şu durumda burdan ne kadar yardımcı olabiliriz emin değilim :( Umarım aynı araca sahip biri bu konuyu görür ve bu konuda bilgisi vardır.

    Tekleme, silkeleme çok bela bir sorundur. Yakıt sisteminden, akış metreye, elektrik sistemi kaynaklı sorunlara vb vb. birçok sorundan kaynaklı olabilir, şanzıman kaynaklı bir sorun da olabilir, motor veya şanzıman kulağı ile ilgili bir sorun da olabilir. O yüzden bujiyi değiştir, olmazsa kabloyu değiştir o da olmazsa şunu değiştir diye gidersek hata olur.

    İlk etapta tavsiye edilen bir ustaya uğra bir teşhiş yapsın yada en azından fikrini söylesin. Sorunu tam anlamıyla çözmeyecek müdahalelerde de bulunmalarına müsade etme. Umarım basit bir sorundur ve çok kısa sürede uygun bir fiyata sorunu çözersin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şanzıman yağı en son ne zaman değişti veya durumu hakkında bir fikrin var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bobin ve kablolar yenilensin önce, sonra şanzuman ve motor kulaklarına bakılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buji, buji kabloları ve bobinlere bakın. Düşük devirde yükte ateşleme kaçarsa, bir silindir çalışamaz ve bu da sallantı yapar. Devir yükseldikçe bir sonraki silindir sorunu telafi etmeye başlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    onu hiç bilmiyorum. acaba eskimiş olup olmadığının anlamanın yolu var mıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Buji, buji kabloları ve bobinlere bakın. Düşük devirde yükte ateşleme kaçarsa, bir silindir çalışamaz ve bu da sallantı yapar. Devir yükseldikçe bir sonraki silindir sorunu telafi etmeye başlar.
    dün motor ustası motor çalışırken bujilere takılı olan kablolaları teker teker söküp baktı. her birinde motor tepki gösterdi ama bu şekilde yapılan bir kontrol buji buji kablosu ve bobin arızasını tam olarak anlamak için yeterli değil sanırım değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skynet

    onu hiç bilmiyorum. acaba eskimiş olup olmadığının anlamanın yolu var mıdır
    Yağ kontrol çubuğu varsa onu çekerek yağın rengine bakabilirsin, temiz ve aiyah olmamalı. Bilmediğine göre hiç değiştirmemişsin. Otomobil nasılsın zamandır sende ve kaç km kullandın?,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Yağ kontrol çubuğu varsa onu çekerek yağın rengine bakabilirsin, temiz ve aiyah olmamalı. Bilmediğine göre hiç değiştirmemişsin. Otomobil nasılsın zamandır sende ve kaç km kullandın?,

    Alıntıları Göster
    bu araç 3 aydır bende ve 5.000 km kadar yol yaptım
  • Lambda sensörü arızasıysa değiştirip dene. hava/yakıt oranını ayarlayamadığından olabilir.
  • Bende touareg var. Benzer bir sorunu bende yaşamıştım. Meğer sıkıntı krank devir sensöründeymiş. Değiştirince düzeldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anki seçenekler
    - Buji ve buji kabloları
    - Oksijen sensörü
    - Şanzıman yağı
    - krank devir sensörü
    dün gittiğim ustaya göre şanzıman olabilir dei. bugün gittiğim ise buji ve kabloları dedi.

    ne yapacağımı şaşırdım boşa para vermekte istemiyorum.
  • buji ve kabloları değişti sorun geçti çok şükür
    teşekkürler @goodorevil hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skynet -- 24 Şubat 2019; 21:20:25 >
  • Gözün aydın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.