Getz dizel aracım da da 2.vitesteyken düşük devirde ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda silkelenme oluyor ama belli bir zamandan sonra ayağım alıştı artık 1 hafta filan bu sıkıntıyı çektim artık ayağımın dozajını silkelenmeyecek şekilde ayarlayabiliyorum.Sorunun neyden kaynaklandığını bilmiyorum ama ayağım alıştığından sorunu çözdürmeye gerek duymadım.
Alıntıları Göster
Hocam motor kulağı kırılmış olabilir aynısı benimde başıma albea sole de gelmişti motor kulağı yapıldı ve sorun çözüldü.
quote:
Orijinalden alıntı: yigit006
Hocam motor kulağı kırılmış olabilir aynısı benimde başıma albea sole de gelmişti motor kulağı yapıldı ve sorun çözüldü.
Alıntıları Göster
aynı problemin benzerini bende yaşıyorum 1 haftadır. Aracım 2000 model clio 1.6 rta. Atiker sıralı takılalı 2 hafta oldu,ilk hafta gazı opetten almıştım araba canavar gibiydi,benzinden en ufak bir farkı yoktu ve gaza geçişini falan farketmenizin imkanı dahi yoktu.2.depoyu milangazdan fullettim 10 kuruş daha ucuz diye ama aracım 1 ve 2.viteste giderken ayağını hafifçe gazdan çekince zıplıyor adeta bir sarsıntı.hatta 4.viteste normal bi hızda giderken dahi ufak tefek sallantılar yaratıyor ve güven vermiyor.Gerçekten yakıtlanmı alakalı yoksa lpg kitinin bir ayaramı ihtiyacı var bunu takan ustaya 1000 km bakımına gidince anlıyacağız.Bir önerisi olan varsa beklerim.
quote:
Orijinalden alıntı: WarriorAngel
Dedeme anlattım, mesleği özel şöförlük 40+ yıldır, verdiği cevap : Olur öyle..
o dedenin eli öpülür
quote:
Orijinalden alıntı: legendboxer
quote:
Orijinalden alıntı: WarriorAngel
Dedeme anlattım, mesleği özel şöförlük 40+ yıldır, verdiği cevap : Olur öyle..
o dedenin eli öpülür
Alıntıları Göster
Alıntı gelince gördüm konumu :) Yazayım bari. Şikayetçi olduğum mevzu tamamen kayboldu. Arabayı 1 ay kullandıktan sonra hiç bir sıkıntı kalmadı
quote:
Orijinalden alıntı: WarriorAngel
Alıntı gelince gördüm konumu :) Yazayım bari. Şikayetçi olduğum mevzu tamamen kayboldu. Arabayı 1 ay kullandıktan sonra hiç bir sıkıntı kalmadı
Hocam size bir pm attım ama,bakarsanız
Herkerse gunaydin ayni durumdan ben de mu5ariptim yalniz soyle. Dizeller devirli kullanildigi icin mecburen 1 ve 2. Viteslerde silkeleme oluyo. Bu problemi vites attiktan sonra debriyajtan ayaginizi yarim kaldirip gaz pedalina basarak halledebiliyoruz. Hos ben de henuz tam yapamadim ama yaptigim zaman hicbir silkeleme olmuyor. Deneyin o zaman hallolacak
quote:
Orijinalden alıntı: onurmaurer
Herkerse gunaydin ayni durumdan ben de mu5ariptim yalniz soyle. Dizeller devirli kullanildigi icin mecburen 1 ve 2. Viteslerde silkeleme oluyo. Bu problemi vites attiktan sonra debriyajtan ayaginizi yarim kaldirip gaz pedalina basarak halledebiliyoruz. Hos ben de henuz tam yapamadim ama yaptigim zaman hicbir silkeleme olmuyor. Deneyin o zaman hallolacak
Çok göze batan bir şey değil ama aynı sorun benim aracımda da var. Lpgli, karbüratörlü, böyle yapması sizce normal midir?
quote:
Orijinalden alıntı: Gökhan Yaman
Çok göze batan bir şey değil ama aynı sorun benim aracımda da var. Lpgli, karbüratörlü, böyle yapması sizce normal midir?
Alıntıları Göster
erg valfi varsa araçta, erg den kaynaklanabiliyor.
boğaz kelebeği temizlendiyse, adaptasyon yapılmazsa bu soruna neden olabiliyor.
buji ve buji kablosunda sorun varsa, bu soruna neden olabiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: izmirli1713
Eğer ki her viteste yapıyorsa motor veya şanzıman kulağı problemli olabilir.Araç lpg li ise normaldir özellikle motor soğukken devri yükseltip ayağınızı çektiğinizde daha fazla silkeleme yapar sorun yok,ama düşük devirdeyken çekersen ayağını hiç silkelemeyedebilir
Aynı sorunu bizim Tempra yapıyor,senin dediğin gibi motor kulağındanmış. Halaa yaptırmadık,birgün motor düşecek aşağıya ama ne zaman bilmiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
aynı problemin benzerini bende yaşıyorum 1 haftadır. Aracım 2000 model clio 1.6 rta. Atiker sıralı takılalı 2 hafta oldu,ilk hafta gazı opetten almıştım araba canavar gibiydi,benzinden en ufak bir farkı yoktu ve gaza geçişini falan farketmenizin imkanı dahi yoktu.2.depoyu milangazdan fullettim 10 kuruş daha ucuz diye ama aracım 1 ve 2.viteste giderken ayağını hafifçe gazdan çekince zıplıyor adeta bir sarsıntı.hatta 4.viteste normal bi hızda giderken dahi ufak tefek sallantılar yaratıyor ve güven vermiyor.Gerçekten yakıtlanmı alakalı yoksa lpg kitinin bir ayaramı ihtiyacı var bunu takan ustaya 1000 km bakımına gidince anlıyacağız.Bir önerisi olan varsa beklerim.
Aracı 1000 km bakımına götürdüm.Problemi anlattım ustaya,bilgisayara bağladı,boştayken gaza düşük devirlerde stabil basarak değerleri ölçtü sanıyorum.Araç boştayken bile düşük gazı sabit verdiğiniz halde hrı hır hır diye gaz bir azalıyor bir çoğalıyordu.Ve bu sadece LPG deyken oluyordu.Usta bir ayar yaptı bilgisayardan.Tamamdır çık bi gez gel dedi.Baktım cidden düzelmiş gibiydi,en ufak bir sarsıntı kalmamıştı ve tamam dedim ustaya.Nesi varmış dedim? kafa gaz ayarı bozulmuş dedi onu düzelttim dedi.Neyse 1 hafta geçti problem gene yavaş yavaş baş göstermeye başladı,şu an devam ediyor fakat eskisi kadar değil.Bu aralarda artı olarak araç boştayken ışıkta falan dururken istop etmeye ve rolenti devri kendi kendine inip çıkmaya başladı.Nesi olduguna dair bir fikrim yok fakat canımı sıkıyor fazlasıyla.Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.Unutmayınki kit yeni 1-2 aylık.
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
aynı problemin benzerini bende yaşıyorum 1 haftadır. Aracım 2000 model clio 1.6 rta. Atiker sıralı takılalı 2 hafta oldu,ilk hafta gazı opetten almıştım araba canavar gibiydi,benzinden en ufak bir farkı yoktu ve gaza geçişini falan farketmenizin imkanı dahi yoktu.2.depoyu milangazdan fullettim 10 kuruş daha ucuz diye ama aracım 1 ve 2.viteste giderken ayağını hafifçe gazdan çekince zıplıyor adeta bir sarsıntı.hatta 4.viteste normal bi hızda giderken dahi ufak tefek sallantılar yaratıyor ve güven vermiyor.Gerçekten yakıtlanmı alakalı yoksa lpg kitinin bir ayaramı ihtiyacı var bunu takan ustaya 1000 km bakımına gidince anlıyacağız.Bir önerisi olan varsa beklerim.
Aracı 1000 km bakımına götürdüm.Problemi anlattım ustaya,bilgisayara bağladı,boştayken gaza düşük devirlerde stabil basarak değerleri ölçtü sanıyorum.Araç boştayken bile düşük gazı sabit verdiğiniz halde hrı hır hır diye gaz bir azalıyor bir çoğalıyordu.Ve bu sadece LPG deyken oluyordu.Usta bir ayar yaptı bilgisayardan.Tamamdır çık bi gez gel dedi.Baktım cidden düzelmiş gibiydi,en ufak bir sarsıntı kalmamıştı ve tamam dedim ustaya.Nesi varmış dedim? kafa gaz ayarı bozulmuş dedi onu düzelttim dedi.Neyse 1 hafta geçti problem gene yavaş yavaş baş göstermeye başladı,şu an devam ediyor fakat eskisi kadar değil.Bu aralarda artı olarak araç boştayken ışıkta falan dururken istop etmeye ve rolenti devri kendi kendine inip çıkmaya başladı.Nesi olduguna dair bir fikrim yok fakat canımı sıkıyor fazlasıyla.Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.Unutmayınki kit yeni 1-2 aylık.
Güncelleme:
LPG yi takan ustaya götürdüm Atiker yetkili servisindeki.Araba o esnada hiç stop etmedi,beraber gezdik dolaştık gene etmedi fakat devir saatindeki anlık iniş çıkışları farketti.LPG sisteminde bir sorun olmadığını,benzindede aynı şeyi yapacağını ve bunun tek nedeninin boğaz kelebeği olabileceğini söyledi.LPG takıldıktan sonra araçların boğaz kelebeği daha hassas ve hızlı kirlenmeye başlıyormuş sanırım.Bir ara gel kelebeği temizlettirelim muhtemelen düzelir dedi bakalım götürcem tekrar bir ara geniş zamanda.
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
aynı problemin benzerini bende yaşıyorum 1 haftadır. Aracım 2000 model clio 1.6 rta. Atiker sıralı takılalı 2 hafta oldu,ilk hafta gazı opetten almıştım araba canavar gibiydi,benzinden en ufak bir farkı yoktu ve gaza geçişini falan farketmenizin imkanı dahi yoktu.2.depoyu milangazdan fullettim 10 kuruş daha ucuz diye ama aracım 1 ve 2.viteste giderken ayağını hafifçe gazdan çekince zıplıyor adeta bir sarsıntı.hatta 4.viteste normal bi hızda giderken dahi ufak tefek sallantılar yaratıyor ve güven vermiyor.Gerçekten yakıtlanmı alakalı yoksa lpg kitinin bir ayaramı ihtiyacı var bunu takan ustaya 1000 km bakımına gidince anlıyacağız.Bir önerisi olan varsa beklerim.
Aracı 1000 km bakımına götürdüm.Problemi anlattım ustaya,bilgisayara bağladı,boştayken gaza düşük devirlerde stabil basarak değerleri ölçtü sanıyorum.Araç boştayken bile düşük gazı sabit verdiğiniz halde hrı hır hır diye gaz bir azalıyor bir çoğalıyordu.Ve bu sadece LPG deyken oluyordu.Usta bir ayar yaptı bilgisayardan.Tamamdır çık bi gez gel dedi.Baktım cidden düzelmiş gibiydi,en ufak bir sarsıntı kalmamıştı ve tamam dedim ustaya.Nesi varmış dedim? kafa gaz ayarı bozulmuş dedi onu düzelttim dedi.Neyse 1 hafta geçti problem gene yavaş yavaş baş göstermeye başladı,şu an devam ediyor fakat eskisi kadar değil.Bu aralarda artı olarak araç boştayken ışıkta falan dururken istop etmeye ve rolenti devri kendi kendine inip çıkmaya başladı.Nesi olduguna dair bir fikrim yok fakat canımı sıkıyor fazlasıyla.Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.Unutmayınki kit yeni 1-2 aylık.
Güncelleme:
LPG yi takan ustaya götürdüm Atiker yetkili servisindeki.Araba o esnada hiç stop etmedi,beraber gezdik dolaştık gene etmedi fakat devir saatindeki anlık iniş çıkışları farketti.LPG sisteminde bir sorun olmadığını,benzindede aynı şeyi yapacağını ve bunun tek nedeninin boğaz kelebeği olabileceğini söyledi.LPG takıldıktan sonra araçların boğaz kelebeği daha hassas ve hızlı kirlenmeye başlıyormuş sanırım.Bir ara gel kelebeği temizlettirelim muhtemelen düzelir dedi bakalım götürcem tekrar bir ara geniş zamanda.
Güncelleme;
Ustaya götürdüm,sadece benzinde değilde sadece LPG den bu problemi yaptığını ve en çok motor soğukken oldugunu söyledim.Bunun üzerinde usta LPG enjektörünün memelerini 2.0 lıktan 1.8 liğe düşürdü.Şu an araçta en ufak bir problem kalmamıştır.
Sonuç:
Enjektör memeleri büyük geldiği için motora fazla miktarda gaz girmekte ve buda motoru boğarak adeta öksürmesine ve stop etmesine,rolanti dalgalanmalarına neden olmaktaymış.Ne boğaz kelebeği ne de rolanti valfiyle en ufak uzaktan yakından bir alakası yokmuş.Eğer bu parçalarda bir sorun olsa motor ısındıgındada devam edermiş problem.
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
aynı problemin benzerini bende yaşıyorum 1 haftadır. Aracım 2000 model clio 1.6 rta. Atiker sıralı takılalı 2 hafta oldu,ilk hafta gazı opetten almıştım araba canavar gibiydi,benzinden en ufak bir farkı yoktu ve gaza geçişini falan farketmenizin imkanı dahi yoktu.2.depoyu milangazdan fullettim 10 kuruş daha ucuz diye ama aracım 1 ve 2.viteste giderken ayağını hafifçe gazdan çekince zıplıyor adeta bir sarsıntı.hatta 4.viteste normal bi hızda giderken dahi ufak tefek sallantılar yaratıyor ve güven vermiyor.Gerçekten yakıtlanmı alakalı yoksa lpg kitinin bir ayaramı ihtiyacı var bunu takan ustaya 1000 km bakımına gidince anlıyacağız.Bir önerisi olan varsa beklerim.
Aracı 1000 km bakımına götürdüm.Problemi anlattım ustaya,bilgisayara bağladı,boştayken gaza düşük devirlerde stabil basarak değerleri ölçtü sanıyorum.Araç boştayken bile düşük gazı sabit verdiğiniz halde hrı hır hır diye gaz bir azalıyor bir çoğalıyordu.Ve bu sadece LPG deyken oluyordu.Usta bir ayar yaptı bilgisayardan.Tamamdır çık bi gez gel dedi.Baktım cidden düzelmiş gibiydi,en ufak bir sarsıntı kalmamıştı ve tamam dedim ustaya.Nesi varmış dedim? kafa gaz ayarı bozulmuş dedi onu düzelttim dedi.Neyse 1 hafta geçti problem gene yavaş yavaş baş göstermeye başladı,şu an devam ediyor fakat eskisi kadar değil.Bu aralarda artı olarak araç boştayken ışıkta falan dururken istop etmeye ve rolenti devri kendi kendine inip çıkmaya başladı.Nesi olduguna dair bir fikrim yok fakat canımı sıkıyor fazlasıyla.Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.Unutmayınki kit yeni 1-2 aylık.
Güncelleme:
LPG yi takan ustaya götürdüm Atiker yetkili servisindeki.Araba o esnada hiç stop etmedi,beraber gezdik dolaştık gene etmedi fakat devir saatindeki anlık iniş çıkışları farketti.LPG sisteminde bir sorun olmadığını,benzindede aynı şeyi yapacağını ve bunun tek nedeninin boğaz kelebeği olabileceğini söyledi.LPG takıldıktan sonra araçların boğaz kelebeği daha hassas ve hızlı kirlenmeye başlıyormuş sanırım.Bir ara gel kelebeği temizlettirelim muhtemelen düzelir dedi bakalım götürcem tekrar bir ara geniş zamanda.
Güncelleme;
Ustaya götürdüm,sadece benzinde değilde sadece LPG den bu problemi yaptığını ve en çok motor soğukken oldugunu söyledim.Bunun üzerinde usta LPG enjektörünün memelerini 2.0 lıktan 1.8 liğe düşürdü.Şu an araçta en ufak bir problem kalmamıştır.
Sonuç:
Enjektör memeleri büyük geldiği için motora fazla miktarda gaz girmekte ve buda motoru boğarak adeta öksürmesine ve stop etmesine,rolanti dalgalanmalarına neden olmaktaymış.Ne boğaz kelebeği ne de rolanti valfiyle en ufak uzaktan yakından bir alakası yokmuş.Eğer bu parçalarda bir sorun olsa motor ısındıgındada devam edermiş problem.
Alıntıları Göster
Bu yığılma iyi bişey diye biliyorum ben arkadaşlar. Motor kompresyonuyla alakalı. Üzülmeyin sevinin.
quote:
Orijinalden alıntı: AirDream
Bu yığılma iyi bişey diye biliyorum ben arkadaşlar. Motor kompresyonuyla alakalı. Üzülmeyin sevinin.
Alıntıları Göster
bence benzin kalitesizdir bendede titreme yapıyordu opetten alıyordum shellden almaya başladım sorun çözüldü
quote:
Orijinalden alıntı: bubirharikadostum
bence benzin kalitesizdir bendede titreme yapıyordu opetten alıyordum shellden almaya başladım sorun çözüldü
Alıntıları Göster
Benim problemin benzin yada gaz kalitesiyle bir alakası yokmuş.Enjektör meme ebadıyla alakalıymış üsttede detaylı anlattığım üzere.Düşük devirlerde tekleme ve sarsıntı yaşıyan arkadaşlar lpg enjektörlerinizin meme ebadını bir kontrol ettirin ve mümkünse daha ufak çaplı olanıyla değişim öneriniz.
quote:
Orijinalden alıntı: Anarchy
Benim problemin benzin yada gaz kalitesiyle bir alakası yokmuş.Enjektör meme ebadıyla alakalıymış üsttede detaylı anlattığım üzere.Düşük devirlerde tekleme ve sarsıntı yaşıyan arkadaşlar lpg enjektörlerinizin meme ebadını bir kontrol ettirin ve mümkünse daha ufak çaplı olanıyla değişim öneriniz.
Alıntıları Göster
merhaba arkadaşlar arcım 36000 km 2010 model nemo aracıma istanbuldan ankara yaptım araçım bu yolculuktan sonra rampalarda titreme yapmaya başladı.sonra bende ankarada bir ustaya götürdüm rasgele usta şanzımanı söktü ve debriyaj balatasını söktü yenisini taktı aslında sökülen daha yeni. bende değişimini istedim. aracım ondan sonra düzeldi ama bu sefer söyle bir sorun oldu birden veya ikiden ayağımı gazdan çektiğim zaman araba vuruntu yapıyor ayrıca gazdan ayağımı çektiğimde gaz sanırım takılıyor geç iniyor. mesela gaza basıyorum ayağımı çektikden 1-2 sanye sonra gaz aşağı iniyor. bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar lütfen açil yardım. birazda ustanun gazabı uğradım yabancıyız diye yediler bizi sonra öğrendim meğerse debriyaj teli ayarı varmış hiç söktürmeden düzelte biliyormuş. arkadaşlar şimdi uğraşıyorum. millet servise gitmeyin diyor ama işde böylede para göz ustalar yüzünden 3 yerişen 6 veriyoruz.
quote:
Orijinalden alıntı: atura
merhaba arkadaşlar arcım 36000 km 2010 model nemo aracıma istanbuldan ankara yaptım araçım bu yolculuktan sonra rampalarda titreme yapmaya başladı.sonra bende ankarada bir ustaya götürdüm rasgele usta şanzımanı söktü ve debriyaj balatasını söktü yenisini taktı aslında sökülen daha yeni. bende değişimini istedim. aracım ondan sonra düzeldi ama bu sefer söyle bir sorun oldu birden veya ikiden ayağımı gazdan çektiğim zaman araba vuruntu yapıyor ayrıca gazdan ayağımı çektiğimde gaz sanırım takılıyor geç iniyor. mesela gaza basıyorum ayağımı çektikden 1-2 sanye sonra gaz aşağı iniyor. bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar lütfen açil yardım. birazda ustanun gazabı uğradım yabancıyız diye yediler bizi sonra öğrendim meğerse debriyaj teli ayarı varmış hiç söktürmeden düzelte biliyormuş. arkadaşlar şimdi uğraşıyorum. millet servise gitmeyin diyor ama işde böylede para göz ustalar yüzünden 3 yerişen 6 veriyoruz.
Alıntıları Göster
birde arkadaşlar bilgi olarak söylüyorum benim araçım 36000 km de ve benim araçım rampalarda kalkışlarda titreme yapıyordu ben debriyaj balatası sıyırdı sandım onun telinin ayarı varmış aşındıkca kendini boşa alıyormuş ama bu bittiği anlamına gelmiyor sakın benim gibi bitti diye düşünüp ustaya gidip şanzımanı söktürmeyin telini ayarlattırın. ustalar para gö olduğu için adamlar para kazanmak uğrana arabanın ağzına sı.ıyorlar. sakın bu hataya düşmeyim. benim şansızlığım başka ankarada başıma gelşmesi ve tanıdık ustanın olamaması. sakın bu hataya düşmeyim benim gibi...
hocam aracındaki sorun düzeldimi. düzeldiyse nasıl bir çözüm bulundu. bede nemo var aynı sorunu bende yaşıyorum ancak söyle bir durum var bende bazen gidiyor düzeliyor bazen oluyor. inanın anlam veremediğim bir durum.
benim opel combo'da da aynısı var. 1. ve 2. viteste yapıyor bu silkelenme olayını. sıkışık trafikte 2. viteste hızım azalınca tekrar gaza basınca araba silkeniyor. bu yüzden debriyaja biraz basıyorum sonra gaza basıyorum o zaman silkelenmiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Bastien
benim opel combo'da da aynısı var. 1. ve 2. viteste yapıyor bu silkelenme olayını. sıkışık trafikte 2. viteste hızım azalınca tekrar gaza basınca araba silkeniyor. bu yüzden debriyaja biraz basıyorum sonra gaza basıyorum o zaman silkelenmiyor.
aynı sorun bendede var konu güncel kalsın belki çözümü bilen biri çıkar...bende de hem benzinde hem tüpte yapıyor....