Şimdi Ara

Düşük Hızda Gazdan Ayağı Çekince Silkeleme (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
10
Favori
208.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarriorAngel

    Arkadaşlar araç Fiat Albea. 1. ve 2. viteste giderken, debriyaja basmıyorken, ayağımı gazdan çok yavaş dahi çeksem, birden öne doğru silkeleme oluyor. 3. viteste olmuyor bu 1 ve 2 de. Bazen 1. viteste inanılmaz sarsıyor. Neyle alakalı olabilir bu ?

    Arkadaşım o motor freni oluyor. 1. ve 2. viteste çok etkili olur. Arabada bir problem yok yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lavetera

    quote:

    Orijinalden alıntı: WarriorAngel

    Arkadaşlar araç Fiat Albea. 1. ve 2. viteste giderken, debriyaja basmıyorken, ayağımı gazdan çok yavaş dahi çeksem, birden öne doğru silkeleme oluyor. 3. viteste olmuyor bu 1 ve 2 de. Bazen 1. viteste inanılmaz sarsıyor. Neyle alakalı olabilir bu ?

    Arkadaşım o motor freni oluyor. 1. ve 2. viteste çok etkili olur. Arabada bir problem yok yani

    dostum belkide aynen dediğin gibi motor freni olduğu için böyle oluyordur ama benim anlamadığım içerdekileri bu kadar sarsarak olması normal midir? Çünkü bende bikaç kişiye gösterdim olabilir dediler başka arabalara baktım onlarda da var ama çok çok daha hafif derecede oluyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nurileflef -- 31 Temmuz 2013; 23:51:54 >




  • benim araba da aynı, 2.0 92 taunus var, 1. 2. viteste ayağı gazdan çekince bir öne doğru itiyor bizi
    hava emişini usta geçinen lpgciler bantlayınca bu azalıyordu hatta olmuyordu
    benzin-lpg fark etmiyor, yani olay lpg ile alakalı değil

    şimdi bant yok, yine aynısı, ne güzel sallıyor.

    kötü bir durum değil bu, araştırdım, sordum

    tork koltuğa yapıştırır, bizimkiler koltuktan atar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 10 Ağustos 2013; 16:49:31 >
  • berlingo 1.6 dizel kullanıyorum aynı durum bunda da var.bunun sebebi bence birinci vitesin çok kısa olması.bisikletin birinci vitesini düşünün arka dişli ne kadar büyük olursa pedala bastığında ya da çektiğindeki tepki de o kadar hassas olur değil mi.aynı mantık yani.
    mesela kasisten çıkarken 2. viteste çıkarsam devir 1.0-1.3 falan oluyor arabayı zorluyorum.1 de çıkarsam da tak tuk araba yığılıyor atlıyor falan işte.ama mecbur ne yapacaksın ki.bu arada problem değildir bu.bizim araba 35.000 de servis bakımlı tertemiz bir araç.normali budur yani.
  • Cevaplara bakamadım söylendimi bilmiyorum ancak problem yüksek ihtimalle boğaz kelebeğinde. Kirlenmiş olabilir veya temizletipde adaptasyon yaptırmadıysanız olabilir. Öncelikle boğazı kontrol ettirin sorun çözülmezse ondan sonrasını düşünürsünüz.
  • Bu sorun bende de var. Ustam istavroz dişlisi bozuk diyor. 1 2 3 viteslerde silkeleme cok yogun hissedilebiliyor 4 ve 5 de silkeleme degil ama ayagini gazdan cekince sanki birsey tutup birakiyor gibi hissediyorum cok hafif.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu konuya önceki megane aracımda çok kafa yordum çözüm bulamadım, aldığımda böyle bir sıkıntısı olmayan otomatik vites laguna kullanıyorum şimdi bunda da başladı bu arabalarda sorun yok sorun bizde galiba. Eğer bizde değilse,
    1.Kelebek gaza bastığın andaki sorunlarla alakalıdır boşuna onunla uğraşmayın. (gazdan kesince yığılanlar için söylüyorum, ileri atılanlar düşünebilir)
    2.Motordaki basınç (kompresyon) ya ileri giderken motordan tekerleğe, ya da tekerlek dönerken tekerlekten motora ulaşır her ikisinde de devrin artması gerekir. 2,000 devir altında bana mantıklı gelmiyor. Çoğumuzun sorunu 800-2000 devir aralığında.
    3.Şanzıman, baskı balata ihtimallerini tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlı aracım sebebiyle şimdilik 2. plana atıyorum.
    4.Yanmada bozukluk olsa her devir özellikle soğuk ilk çalışmalar vs. belli olur bu yüzden buji ve diğer ateşleme elemanlarını çıkartıyorum.
    Şüphelendiklerim;
    1.Orijinalinden büyük ya da ağır çelik jant kullananlar aracın stabilizasyonu bozulmuş oluyor dikkat.
    2.Fren ayarı (balataların disklerinizi sizden habersiz sıkması aklınıza geliyor muydu?
    3.EGR valfi, motor ısısını düşürmek için alt devirlerde egsoz gazını motorunuza geri basan bu valf ECU dan habersiz hareket ediyorsa/edemiyorsa.
    4.Akü şarj miktarı; klimayı açınca aracınızdaki sarsıntıyı ve kalkış problemini düşünün, ya şarj dinamonuz motorunuza böyle eziyet ediyorsa.
    5.Tıkalı egsoz/katalitik konvertör; motorunuzun beslenmesine dikkat ettiğiniz kadar sindirimine de ettiniz mi?
    6.Kurum bağlamış motor&emme manifoldu. Bütün bunların hepsi benim tahminlerime göre bu sonuçları doğurabilir, imkanı olanlar denediklerini paylaşırsa hepimiz bilgilenmiş oluruz. NOT=Araçtaki sarsıntının en büyük nedeni motor ve şanzıman kulak/takozlarıdır. Orijinali ile değiştirip işe başlamanızı öneririm ben öyle yapacağım.




  • Bendede vardı aynı sorun hatta burayada yazmışımdır belki. Lpg ayarı ve lpg de regulatörü ve bi parçayı daha degiştirerek minumum seviyeye düşürdü usta sorunu. Şuan için rahatsız etmiyo.
  • 45000km de Punto aracım lpgli. benzilideyken daha çok oluyordu.Bu sorun sanırsam yakıtla alakalı da değil.Fiat forumları bu konuda çok şikayetçi geneli şanzıman kulağı diyor.Kimisi bunun problem olmadığını ve bir kaç teknik bilgi veriyor ama hatırlayamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hoksi -- 26 Eylül 2014; 18:12:07 >
  • 2011 citroen C4 dizel aracimda da ayni silkeleme var.El frenini cekip gaza yuklendigimde kut kut vuruyor..ani gaza basmalarda ve gazdan cekmelerde yigilma ve sarsma yapiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 1.5 dci kangoo da ayni sorun var orjinal 3 motor kulagi takildi cozulmedi.aks lalesine kadar gidecegiz bakalim ne cikacak sonucunda.
    birde dusuk devirde bos vitesde rolantide direksiyon da cok titresim var.hafif dokununca direksiyona kesiliyor gibi.pompa tamir oldu hala ayni.milde bosluk var dediler subab ayari dediler.bakalim bunda ne cikacak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim 2008 dizel era aracımda aynısı oldu. 2. viteste özellikle ayağımı gazdan çekip yavaş yavaş gaz verince silkeleme başlıyordu. o silkeledikçe ben gaza basıyordum ama ben inat ettikçe o daha çok inat ediyordu sanki daha fazla silkeliyordu. çözüm çok basit, "DEBRİYAJ SWİCİ"
    55,00 TL ücret ödedim 10 dakikada değiştirdi servis kurtuldum
  • kia ceed aracımda da aynısı oldu servis sorumlusunu ikna etmekte bile zorlandım. usta deneyince gördü "debriyaj switch"i değişti kurtuldum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    quote:

    Orijinalden alıntı: izmirli1713

    Eğer ki her viteste yapıyorsa motor veya şanzıman kulağı problemli olabilir.Araç lpg li ise normaldir özellikle motor soğukken devri yükseltip ayağınızı çektiğinizde daha fazla silkeleme yapar sorun yok,ama düşük devirdeyken çekersen ayağını hiç silkelemeyedebilir

    Aynı sorunu bizim Tempra yapıyor,senin dediğin gibi motor kulağındanmış. Halaa yaptırmadık,birgün motor düşecek aşağıya ama ne zaman bilmiyorum.

    Aynı sorun, aynı araba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    quote:

    Orijinalden alıntı: izmirli1713

    Eğer ki her viteste yapıyorsa motor veya şanzıman kulağı problemli olabilir.Araç lpg li ise normaldir özellikle motor soğukken devri yükseltip ayağınızı çektiğinizde daha fazla silkeleme yapar sorun yok,ama düşük devirdeyken çekersen ayağını hiç silkelemeyedebilir

    Aynı sorunu bizim Tempra yapıyor,senin dediğin gibi motor kulağındanmış. Halaa yaptırmadık,birgün motor düşecek aşağıya ama ne zaman bilmiyorum.

    Aynı sorun, aynı araba.

    O mesajda bahsettigim temprayı sattım,ondan sonra baska tempra aldim onu da sattim.Ikisinde de vardı bu sıkıntı,kronik. Son aldigim tempranin motor ve sanzuman kulaklarini tek seferde degistim butun takırtılar ve sallamalar kesilmisti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar yardımcı olursanız sevinecem opel corsamda ozellikle motor sogukken olan isinincada azalarak devam eden 5. Vites dahil her viteste 2000- 2500 devir arasında gaza basarken ve çektiğimde Silkeleme yapıyor ayrıca devir saatinde 500- 1200 arası dalgalanma oluyor bu arada benzinde daha az olmakla birlikte her iki yakittada oluyor yorum çok ama net bilgi edinemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esginmurat

    selamlar. malesef fiat siena 99 model 1.6 hl aracımda da 6 aydır forumlarda, tamirhanelerde çözmeye çalışıyorum bulamadım. :(
    sorun aynı, düşük devirde silkeleme dokununca veya çekince ve extradan yoğun trafikteki bazı anlar stop etme silkeleme vs.

    değişenler: sıfır komple lovato smart takıldı, defalarca kalibrasyonu yapıldı, düzelmedi, akü, ısı müşürü, benzin filtresi, benzin pompası, hava filtresi ve borusu, bujiler ve defalarca boğaz kelebeği temizliği yapıldı ayrıca enjeksiyon temizleyici yapıldı.

    hem benzinde hem de lpg de yapıyor, özellikle lpg de, yoğunlukla 1 ve 2. viteste. işte böyle inş çözeriz bakalım.

    YAZDIGINIZ MSJ ÜZERİNDEN 3 YIL GEÇMİŞ AMA SORMAK İSTEDİM SORUNU ÇÖZEBİLDİNİZMİ YAZDIGINIZ SORUNUN AYNISI BENDE DE VAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peks

    Arkadaşlar yardımcı olursanız sevinecem opel corsamda ozellikle motor sogukken olan isinincada azalarak devam eden 5. Vites dahil her viteste 2000- 2500 devir arasında gaza basarken ve çektiğimde Silkeleme yapıyor ayrıca devir saatinde 500- 1200 arası dalgalanma oluyor bu arada benzinde daha az olmakla birlikte her iki yakittada oluyor yorum çok ama net bilgi edinemedim

    DOSTUM YAZDIGININ AYNISI BENİM CORSADADA VAR BENCE TEK ÇÖZÜM YETKİLİ SERVİSE GİDİP 500 TL BAYILMAK
  • chnkrc35 C kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar bende de 2013 corsa var. hiç lpg takılmadı. herkes lpg ile ilgili birşey söylemiş ama, bu silkeleme dediğiniz şey gaza bastığında sanki araba ileri geri ileri geri 3-4 kere sallanıyor gibi olan şey değil mi? başka türlü silkeleme de mi var?

    benim aracım, aralığı düşük viteslerde, 1-2-3 de çokça yapıyor. 4-5 dede yapar ama aralık yüksek olduğu için anlayamayabiliriz. özellikle hafif rampa çıkarken çok belli oluyor. sanayide birine gösterdim. motorun kulaklarına baktığını zannediyorum. kaputu açıp iç taraflara bi yerlere baktı. fren balatalarını değiştirirken ön tekerleklerin 1-2 santimi kadar ileri geri hafiften oynadığını farketmiştik geçen sene, onu söyledim. ondan olmaz dedi. sonra çıktık bi tur attık. bana debriyaj balatası dedi. bana da çok mantıklı gelmese de olabilir gibi geldi.

    lpg kafasından olan silkelemeyle benim silkeleme arasında ne fark var şimdi? yok mu bilen birileri?




  • Aynı sorun bendede vardı debrıyaj müşürü (switch) değişti 60 lira işçilikle 80 tuttu 1. Vıtestekı sırkeleme bıle geçti

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.