7 Kasımdan beri arızalı olan şarj aletim yetkili ithalatçi tarafından hala yerine muadili garanti kapsamında ithal edilemedi. DC tarafıında soket farklı olduğu için piyasadaki şarj aleti uymadı. Önümüzdeki hafta bir şarj aleti daha alıp DC kablosunu PCB'ye lehimleyip kullanacağım (Çalışırsa :( ) Beklemekten sıkıldığım için bu sabah içini açtım belki sigortası atmıştır diye. R2B'nin fiziksel hasarı dışında birşey göremedim. Götürdüğüm elektronikçi bunları tamir etmiyorum etsemde kısa süre sonra yine bozuluyor git yenisini al dedi. TEmel elektronik bilgim var lehim, desolder, sıcak hava kullanabiliyorum. Daha önce tecrubesi olan varsa nerede daha çok sorun çıkıyor yardımcı olabilir mi? Teşekkürler. 1 ay çalıştı. su an ışığı yanmıyor. Çıkısta 0.2V DC görünüyor multimetre ile kontrol ettiğimde. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
e-moped şarj aleti 72V SMPS
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Çıkışta voltaj olması imkansız giriş kısmı arızalanmış 0.2v 0 volt demek fet yanmış direnç ten dolayı sigortadan itibaren kontrol edin köprü diyotu diğer diyotları kırmızı olanıda 0.22ohm vatlı dirnç zaten yanmış muhtemelen fet te gitmiştir değiştirip deneyin bt151 tristörü filan konroledin
-
Evvela garanti hakkınızı kaybedebilecek işlemlerden kaçınmanızı tavsiye ederiz.
Eğer aşırı ısınma zorlanma vb olmadan arızalanmışsa, -yani arıza hikayesini de anlataiirsiniz- bazen soğuk lehim sorunu yani var olan lehimin çatlayıp yalıtkanlaşıp iletimi bırakması bir arıza olabiliyor. Lehimleri tazelemekle çözülmekte. Çıkıştaki kondansatör vb elemanların soğuk lehim olması yani iletimi bırakması da çalışmayı durdurabiliyor.
Sadece bilgi. Arıza sebebi bulunana denk çalışmak gerekecekti ancak az bilgisi olanların da yapabilecekleri birkaç yol yazmış olalım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X