Şimdi Ara

E34 12 valf 24 valf arasındaki fark..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
25.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu günderler internet üzerinden baya bi ilan bakıyorum e34 520i almayı düşünyoruz. 12 valf ve 24 valf motor var piyasada 24 valf daha tutulan model diyolar. 12 ve 24 arasında ne gbi fark vardır kimi 12 valf az yakar diyor. birde ilanlarda motor resmine bakarak 12 mi 24 mü oldugunu anlyablirmiyiz 2 çeşit motor gördüm bi eski çeşit üstünde karbüratör bulunan diğeride daha yeni motor kapağı olan. bu 2 motor arasında yakıt tüketimi, performans.. ne gbi fark vardır. m50 m52 motorlar resim yükleyebilcek olan arkadaş varsa şimdiden tşkler...



  • yokmu arkadaşlar cevap?
  • merhaba, e34'lerde kesinlikle karburatorlu sistem yoktur. 520injeksiyon
    m20, m50 ve m52 motorlari mevcut. Benim arac 24 walve performansa ve hiza duskunler icin diyebilirim, yakit konusuna gelince sahin asagi yukari 25 kurus yakiyor km'de e34 ise 23 kurus yakiyor. Ama sehir icinde kullanimda bu arac 30 -35 kurusu goruyor. Nihayetinde kendimi ozel hissetmek istiyorum, itibarli olsun ve konforlu olsun dersen bu arac acik ara bicok aractan onde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • apulo bende bir soru sormak isterim

    şehirler arası yolda 100-110 la seyreden bir 24valve 5.20 gazda ne yakar 2.40 lt fiatından?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhun_1907fb

    apulo bende bir soru sormak isterim

    şehirler arası yolda 100-110 la seyreden bir 24valve 5.20 gazda ne yakar 2.40 lt fiatından?

    zaten bahsettigim rakam yani 23
    kurus 140 km/h
    (100km/9.8lt)sehirlerasi yolda
    hesaplandi, sehiricinde ise malesef 14
    litreyi buluyor.
  • aman 12 valf e34 alma kardesım bende var düşman başına yernden kalmaz ve 24 e nazrn daha ck yakar motor agrızasıyla ugrasılmaz uzak dur son sahıbı olursun
  • araca yuklenmen gerekıyorkı haraket etsın yerınden kalksın 24 zımba gıbı dokundugun zaman haraketlenır bu yakıt konusunda cok tasarruf saglar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 12 valf olan motor yanılmıyorsam 120 veya 130 beygir.
    Alt devirlerde 24 valf olana göre biraz daha iyidir. Ancak performans ve o kasayı yerinden kaldırma konusunda biraz zayıf kalıyor.

    24 valf olan ise BMW'nin uzun süre kullandığı, 320i'lerde de bulunan 2.0lt, sıralı 6 silindirli, 150hp'lik makine.

    Yakıt konusunda çok fark edeceğini sanmıyorum.
    Otomatik ve araç biraz ağır sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apulo

    merhaba, e34'lerde kesinlikle karburatorlu sistem yoktur. 520injeksiyon
    m20, m50 ve m52 motorlari mevcut. Benim arac 24 walve performansa ve hiza duskunler icin diyebilirim, yakit konusuna gelince sahin asagi yukari 25 kurus yakiyor km'de e34 ise 23 kurus yakiyor. Ama sehir icinde kullanimda bu arac 30 -35 kurusu goruyor. Nihayetinde kendimi ozel hissetmek istiyorum, itibarli olsun ve konforlu olsun dersen bu arac acik ara bicok aractan onde.

    Bende de 92 model 24 valfli,otomatik şanzımanlı 5.20 var, ortalama 45 kr yakıyo, benim araç biraz fazla yakıyo ama seninki de çok az yakıyo gibi geldi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e.kenan

    quote:

    Orijinalden alıntı: apulo

    merhaba, e34'lerde kesinlikle karburatorlu sistem yoktur. 520injeksiyon
    m20, m50 ve m52 motorlari mevcut. Benim arac 24 walve performansa ve hiza duskunler icin diyebilirim, yakit konusuna gelince sahin asagi yukari 25 kurus yakiyor km'de e34 ise 23 kurus yakiyor. Ama sehir icinde kullanimda bu arac 30 -35 kurusu goruyor. Nihayetinde kendimi ozel hissetmek istiyorum, itibarli olsun ve konforlu olsun dersen bu arac acik ara bicok aractan onde.

    Bende de 92 model 24 valfli,otomatik şanzımanlı 5.20 var, ortalama 45 kr yakıyo, benim araç biraz fazla yakıyo ama seninki de çok az yakıyo gibi geldi bana.

    merhaba, ben o mesajı 2 ay önce yazmıştım :) pompa fiyatları değişti dolayısıyla arada farklar oldu.
    45 krş yakmasına gelince seninki otomatik şanzıman bunun etkisinin olduğunu unutma, ama sana tavsiyem işini iyi bilen bir sıralı lpg ayarcısına git ayar attır(20 TL) 45 kuruşta çok fazla




  • aman bu arabalardan uzak durun benim vardı 93 model çok süperdi ama intihar edicektim az daha bir defa dahi binemedim anlayan ustası yok zarar ettim sattım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 v olanlar 130 bg, 24 v olanlar 150 bg dir 150 bg anca kasayı kaldırabilmektedir kısaca 24v her türlü iidir kalkışta gidişte.., ayrıca 95 96 model 5.20 lerde vanos vardır, vanos tork artışı sağlar, ayrıca m52 motorlu e34 de yoktur, e34 lerin motoru dökümdür aluminyum değildir bu yüzden motorlarının sağlam olduğu söylenir.m52 de aluminyum blok vardır.
  • E34 alınmaz diyen arkadaşlara cevaben, her araç bakımsız kaldığında arıza verir adamı çileden çıkarır. Bir e34 kullanıcısı olarak aracım rutin bakımları dışında bana hiçbir masraf çıkamadı, can güvenliği konfor,güç (performans) olarak son derece iyi bir araç ,çalıştığım şiketimde kiralık 2012 model araçlar var fokusundan,linasına,renault fluence sine kadar ve başkada bircok aracı kullanmış olmama rağmen ,e34 ün sürüş keyfi ve güvenine yaklaşamıyor. saydıklarım içerisinde en elle tutulur olanı, ford fokus onun hakkını yememek lazım iyi araba ,yakıt konusuna gelince ; benzinde ben 500km mesafeyi ,benzinin litre fiyatı neydi hatırlamıyorum (sürekli değişiyor) 200 tly le katettim ,yedek parça fiyatları da çok değil araştırın göreceksiniz.
    Bu arada m50 motor(24v) m20(12v) motardan daha iyi ve performanslıdır.teknoloji olarak üstündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abraxsas -- 1 Şubat 2013; 14:21:22 >
  • Yaklaşık 1,5 yıldır e-34 kullanıyorum. 30.000 km'ye yaklaştı yaptığım yol. yağ değişimi ve yakıt haricinde masrafım olmadı. Bu süre içerisinde ciddi bir kaza da yaptık. Sağ teker kısmından 2011 model bir doblo girdi. Benim çamurluk değişti, kaput tamir boya, sağ viraj rotu filan biraz alt takım işçiliği. Bizde başka birşey yok. Yaklaşık 4.000 TL masrafı çıktı bizim arabanın. Bize vuran Doblo'nun ise şaseler şemsiye gibi açıldı ve araç pert oldu.

    Ben bu araca bakmaya giderken "Yaw abi bırak, BMW'ye binince bir de benzinliğin olması lazım" diyordum. Aracın direksiyonuna oturduğumu hatırlıyorum sonrasında evde anahtarla oturuyordum. Almış gelmişim işte:) Güncel pompa fiyatlarıyla şehir içi 2,80 TL, uzun yolda 2,25 TL yakıyor. (DEpo fulleme ile yeni ölçtüm LPG'de.)

    3 Yıl öncesine kadar Honda'da servis müdürlüğü yapıyordum. Sıfır Accord dahil E-34'deki tadı bulamadım. Deseler ki "al sana e60, ver takas edelim" "yok olmaz" derim.

    Değişik bir duydu ile birlikte geliyor bu araba. Alırsan satamazsın. (Piyasası olmadığından değil, ayrılamayacağın için)

    Bendeki araç e-34 ancak çoğu parçası 7 kasa kullanılmış Borusan çıkışında. Zırhlı, 24 valve, hız sınırlayıcı filan da var. Özel yapım bir araç. Ben de TV, Navigasyon filan taktırdım zaten. Belki de ondan yeni araca ihtiyaç duymuyorum. Yenide olup da benim araçda olmayan ne özellik var onuda bilmiyorum. Bilemiyorum, yanıltıcı da olmayayım.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.