Bildirim
E39 Soul !!!....... This is the Rhythm of The BMW E39 :)) (11. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
arkadaşlar 2000 model m paket 520D aracımı satmak istiyorum eğer ilgilenen varsa bana ulaşabilir -
Hatami yaptim ben ya?! Bi kac ay E39 530dA 2001-2002 aradim, dogru duzgun bisey bulamayinca, m paketsizde olur dedim, yine bulamadim, taam deri de olmasin dedim, yine bulamadim. Gittim 2003 E46 330dA aldim. Buraya kadar hersey ok, ama bugun babamin arabasini kullandiktan sonra (benzinli E46) aceba E39 525i/530i mu alsaydim diye dusunmedim degil, hala dusunuyorum. Benzinli bmw ler bir baska yah.. E39 zaten simdiden klasik olmus bi model..
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun. Benzinli araç cidden başka. Ama memnunsanız kafaya takmayın. En fazla 2-3 zarar ile biraz biner satar istediğiniz diğer aracı alırsınız.
Ben 91 model e31 den sonra 3 tane VW Audi 2011-2012 olmak üzere sürdüm ama hepsi teneke gibi maalesef. Malzemeden çala çala kuşa çevirdiler araçları.
Ne varsa gene eskilerde var -
quote:
Orijinalden alıntı: emrebozkurt800
su fena değil gibi
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-acil-son-fiyat-hatasiz-emsalsiz-5.30ia-m-paket-129011984/detay/
Hocam çok teşekkür ederim. Evet araç oldukça düzgün görünüyor. O ilanı görmüştüm, zaten nette bakmadığım 530 kalmadı
Önceki mesajımda bahsettiğim kriterdeki aracı bulurum umarım. Satılık her araç internette değil, dışarıdan da araştırıyorum. Eden nasıl buluyorsa arayan da bulur hesabı, bakalım hayırlısı
-
Sagolasin, su yaz gecsinde..
Bende iki passat kullandim, alisinca fena gelmio ama BMW ye binmiceksin, binersen inmek istemeyebilirsin.
Babamin petrol sirketi olsaydi simdi kapimin onunde E31 850CSi 5.6L S70B56 380PS vardi
E31 hakkat farkli bi makina, o kalcasi yokmu..
Paranin gozu kor olsun!
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar;
Öncelikle hepinize kazasız belasız, kontrol panelinde yanmayan lambasız yolculuklar dilerim.
Size danışmak istediğim konuya gelecek olursak;
Babamın yaklaşık 5 yıldır gözü gibi baktığı arabasının büyük bir problemi var fakat saptayamıyoruz.
Başlarda sadece itici [fincan] sesi olarak baş gösteren bu problem sonradan yağ lambasını da yakmaya başladı.
Ustalar ilk olarak ''fincan'' diye tabir edilen parçaların değişmesi gerektiğini söyledi, değiştirttik. Fakat problem çözülmedi.
Sonrasında sırayla, yağ pompası, yağ filtresi, yağ kütüğü, yağ müşiri gibi yağla ilgili ne kadar parça varsa hepsini elden geçirttik. Gel gelelim arabanın gazına basmadığımız müddette yağ lambasını ve sesi durduramadık. Ustalar motor açılmalı çatlak vardır denmeye başlandı fakat araç daha 268 binde [kilometresiyle oynanmış olamaz.]
Sonunda da kaçınılmaz olarak Motor arızası yaşadık, piston parçaladı. Bildiğim kadarıyla yakıtla ilgili olarak oluşan bu sorunu çözdürmek için motor açıldığında motorda çatlak vesaire bulunamadı. Fakat motor baştan sona yenilendi.
Aracın motoru tamir gördükten sonra ses kesilse de lamba yanmaya devam eder oldu.
Şimdi netice itibariyle arabanın neredeyse 1/3 parasını bu işe yatırmamıza rağmen bu işi çözmemiz için neyi gözden geçirmemiz lazım gelir ?
Usta egzantrikle ilgili bir durum olabileceğini söyledi fakat cidden benim bu işe dair bir umudum kalmadı.
Başına böyle bir olay gelen, bir de şuraya baktır diyen var mıdır ?
Ciddi anlamda yardımınıza ihtiyacım var.
Olası cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.
-
Araç nedir onu belirtseniz öncelikle.
Öncelikle geçmiş olsun. Anladığım kadarı ile araç sürekli yağ eksiltiyor. Yağ lambasının yanma sebebi olarak bunu düşünüyorum. Motor yapılmasına rağmen yağ eksiltiyorsa, yağ haznesini, karter tapasını ve yağın geçtiği hatları kontrol etmekte fayda var. Mutlaka bir yerden sızdırma vardır. Araç çalışır durumda iken lifte kaldırılıp alttan kaçak olup olmadığına bakmakta fayda var.
İlk önce sizi yanlış yönlendiren ve bir sürü masrafa sokan ustanızı değiştirin. Usta kısmının en sevdiği şey motor açıp yapmaktır. En masraflı olan bu olduğu için en çok bu işten para kazanırlar. Sonra da sorunu çözemeyip böyle ellerine yüzlerine bulaştırırlar.
Hangi servis burası bize de söyleyin bilgimiz olsun.
Sorun yağ eksiltme ise, sürekli yağ mı ekliyorsunuz ben tam anlayamadım
Tekrar geçmiş olsun.
-
quote:
Orijinalden alıntı: emrebozkurt800
Araç nedir onu belirtseniz öncelikle.
Öncelikle geçmiş olsun. Anladığım kadarı ile araç sürekli yağ eksiltiyor. Yağ lambasının yanma sebebi olarak bunu düşünüyorum. Motor yapılmasına rağmen yağ eksiltiyorsa, yağ haznesini, karter tapasını ve yağın geçtiği hatları kontrol etmekte fayda var. Mutlaka bir yerden sızdırma vardır. Araç çalışır durumda iken lifte kaldırılıp alttan kaçak olup olmadığına bakmakta fayda var.
İlk önce sizi yanlış yönlendiren ve bir sürü masrafa sokan ustanızı değiştirin. Usta kısmının en sevdiği şey motor açıp yapmaktır. En masraflı olan bu olduğu için en çok bu işten para kazanırlar. Sonra da sorunu çözemeyip böyle ellerine yüzlerine bulaştırırlar.
Hangi servis burası bize de söyleyin bilgimiz olsun.
Sorun yağ eksiltme ise, sürekli yağ mı ekliyorsunuz ben tam anlayamadım
Tekrar geçmiş olsun.
Tekrar selamlar;
Hocam öncelikle araç e-39 kasa 5.28i.
Araç sürekli yağ eksiltmiyor, hatta hiç yağ eksiltmiyor. Başta belirttiğim ses + lamba probleminden sonra araç piston parçaladığı için motor açılmıştı, sonrasında parçalar yenilendikten sonra sesi kesti fakat ara ara yağ lambasını yakar oldu araç.
Bu arada tekrar belirtmemde fayda var, piston parçalamadan evvel;
-yağ filtresi
- motor yağı
- yağ filtre kütüğü
- yağ pompası
gibi malzemeler değişti. Zaten başta da belirttiğim gibi araç daha 268 binde olduğu için motorda bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum, pistonla ilgili sorunun sebebi de usta tarafından ''tüpün çok yakıt püskürtmesi'' olarak görüldü.
netice itibariyle düşük bir yağ basıncı ve arada sırada yanan ve gaza basınca sönen bir lambamız var.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
-
Şimdi anladım
Tamam aynı uyarıyı benim e31 de vermişti. Düşük yağ basıncı uyarısı lakin benimki müşür problemi idi. Yağ basınç ölçme müşürü diye bir müşür var o arıza yapmış ve sanki pompa verimli çalışmıyor veya bozukmuş gibi bir izlenim vermişti. Hatta ben yağ pompasını yenisini ararken tamirci müşür arızalanmış diyince sevinmiştim.
Diğer fincan sesi benim araçta da vardı ve bunun için komple motor yaptırmanıza gerek yok aslında. Sadece üst kapak kısmı açılsa da olurdu ama maalesef ustaların işgüzarlığı.
O problem zaten yağ işinden bağımsız bir arıza.
Sizin sorun ya dediğim müşürle ilgili, ya da -müşür doğru bilgi veriyorsa- yağlama ile ilgili bir sıkıntı olabilir. Eğer pompa kendisinden veya başka bir sebepten dolayı iyi yağlama yapamıyorsa, motora biyik sıkıntı açar.
Yağlama ve soğutma işi şakaya gelmez, hele bu araçlarda. Aman dikkat edin.
Bir parçanın yenisini alırken, tamirciye ve/veya parçacıya güvenmeyin. Onlar satmak ve bir an önce diğer işe geçmek isterler.
Parçanın numarasını alın, ya da parçayı elinize alın birebir aynısını kendiniz alın gidin.
Çoğu zaman parça tedariğinde tamirci parçacıyı ara ve şöyle bir diyalog gerçekleşir:
-E39 x parçası var mı
-var
-gönder bir tane
-tamam
Hangi e39, hangi tip motor, kaç model diye sormaz. Umursamaz. Al gülüm ver gülüm yaparlar.
Aldığınız yağ komponentlerinin sizin aracınıza birebir uyumlu olduğundan emin olun. Yoksa yeni parça da olsa işlev görmeyebilir.
Yağ lambanız yanıyorsa sağlıklı yağlama olmuyordur. Dikkat edin ihmal etmeyin.
iyi günler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 24 Haziran 2013; 0:25:49 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: emrebozkurt800
Şimdi anladım
Tamam aynı uyarıyı benim e31 de vermişti. Düşük yağ basıncı uyarısı lakin benimki müşür problemi idi. Yağ basınç ölçme müşürü diye bir müşür var o arıza yapmış ve sanki pompa verimli çalışmıyor veya bozukmuş gibi bir izlenim vermişti. Hatta ben yağ pompasını yenisini ararken tamirci müşür arızalanmış diyince sevinmiştim.
Diğer fincan sesi benim araçta da vardı ve bunun için komple motor yaptırmanıza gerek yok aslında. Sadece üst kapak kısmı açılsa da olurdu ama maalesef ustaların işgüzarlığı.
O problem zaten yağ işinden bağımsız bir arıza.
Sizin sorun ya dediğim müşürle ilgili, ya da -müşür doğru bilgi veriyorsa- yağlama ile ilgili bir sıkıntı olabilir. Eğer pompa kendisinden veya başka bir sebepten dolayı iyi yağlama yapamıyorsa, motora biyik sıkıntı açar.
Yağlama ve soğutma işi şakaya gelmez, hele bu araçlarda. Aman dikkat edin.
Bir parçanın yenisini alırken, tamirciye ve/veya parçacıya güvenmeyin. Onlar satmak ve bir an önce diğer işe geçmek isterler.
Parçanın numarasını alın, ya da parçayı elinize alın birebir aynısını kendiniz alın gidin.
Çoğu zaman parça tedariğinde tamirci parçacıyı ara ve şöyle bir diyalog gerçekleşir:
-E39 x parçası var mı
-var
-gönder bir tane
-tamam
Hangi e39, hangi tip motor, kaç model diye sormaz. Umursamaz. Al gülüm ver gülüm yaparlar.
Aldığınız yağ komponentlerinin sizin aracınıza birebir uyumlu olduğundan emin olun. Yoksa yeni parça da olsa işlev görmeyebilir.
Yağ lambanız yanıyorsa sağlıklı yağlama olmuyordur. Dikkat edin ihmal etmeyin.
iyi günler
Çok teşekkürler hocam çözüme kavuştuk.
Yaklaşık 1.5 aylık bi deneme yanılmadan sonra sorunun egzantrik kanallarının aşınmasından kaynaklanabileceğini saptadık. Parça değiştiğinde (kolla birlikte)
yaklaşık 350 tl'lik bir masrafla hem ses, hem lamba problemi sona erdirdi. Bu açıdan bir lamba ve ses(itici sesi) sorunuyla karşılaşırsanız ve arabanız henüz motor ömrünü doldurmadıysa aklınıza gelmesi gereken ihtimaller sırasıyla;
-yağ filtresi
-yağ filtre gövdesi
-yağ pombası
-yağ müşiri
-egzantrik kanallarının aşınması
-fincanların bozulması
-motor [yağ kanallarının genişlemesi ya da blokta çatlak](allah korusun)
bu açıdan ilk 5'liden sonraki ihtimallerde kesinlikle motor son seçenek olsun. Zira maliyeti fazla bir tamir işlemi ve ister istemez arabanın performansı ve düzenini etkileyen bir husus.
diğer yandan arabanın piston kırmasının sebebi yağ basıncı değil yakıtmış. Tüpün fazla yakıt püskürtmesi nedeniyle zaman içinde meydana gelmiş.
Özetle az rastlanan bu durumda çözüm yukardaki gibidir. Motor son seçenek olmalı tekrar ediyorum{motoru ele almadığınız sürece}.
-
Çok geçmiş olsun hocam. Sorunu çözdüğünüze çok sevindim.
Bakalım ben de bir 5.40i alma arefesindeyim. -
Hocam belki bilgi sahibisindir fakat aklında bulunması gereken bi husus;
Kasko.
Bu yıl, söz konusu araç için 1800 tl kasko bedeli istendi. Açıkcası kaskosuz arabaya binmek istemesem de 1800 tl çok fazla.
Fakat bu tip araçların fiyat-performans oranı çok fazla olduğu için de bi an olsun [şu problemleri yaşarken dahi] satmayı düşünmedik, zira araç 5 yıldır bizde olmasına rağmen klasik, balata-yağ-su üçlüsü dışındaki hafif onarımlar dışında neredeyse 0 harcamayla marş bastı. haliyle harcadığımız mebla bize çok koymadı.
Umarım düzgün, lambası az yanan, sesi az çıkan, tertemiz bir araba bulursun arkadaşım. -
Sağolun.
Bir tane 1998 diğeri 2000 model 540i var. İkisinin arasında kaldım.
2000 olan 97 bin km ve lpg hiç takılmamış ful orijinal.
1998 olan da çok temiz ve 141 binde ve motoru önceki sahibi tarafından euro plu garanti ile borusanda değişmiz bir arızadan zamanında. Şu anda motoru 56 binde. Bunda Teleflex lpg kiti var ve 30 bindir sorunsu biniyor arkadaş.
İkisi de uzun zamandır el değiştirmemiş ve iyi durumda.
Kasko işi biraz karışık. 98 olanın kaskosu daha pahalı ve seneye 15 yaşını geçeceği için kem küm edebilir kasko şirketleri. Ama buna mukabil çok temiz araç
Diğeri daha modelli ve kaskosu daha kolay.
Karar veremedim bir türlü -
Valla hocam beni, görüşlerimi ne kadar değerlendirirsin bilemiyorum fakat;
ilk değerlendirmen gereken şey bu arabaların sürdürülebilir kondisyonu yani ben bu arabayı aldığımda ne kadar masraf ederek ne kadar binebilirim ?
bu açıdan şöyle bir manzara var ortada;
Şahsen ben daha yeni 7-8 bin tl akıtıp masraf ettiğim sapasağlam bir arabayı asla satmam. 2-3 yıl kullanır sonra satarım. Bunun temel mantığı harcadığım paranın amorti olması.
bu açıdan satıcıyla empati yapıp ''bu araba bende olsa niçin satardım ?'' diye düşünerek dezavantajlarını değerlendirir buna göre bir alım-satım rotası çizerdim.
bu açıdan motoru değişmiş 2000 model araçta karşımızda bir soru işareti var. Şahsen ben daha yeni masraf yaptığım (peder beyin arabası) aracı şu sıra ölsem satmam zira önce bu aracın harcadığım parayı amorti etmesi lazım.
bu araçta da ince eleyip sık dokumanı tavsiye ederim. muhakkak temiz, düzgün, sıkıntısız bir arabadır ancak olası riskleri değerlendirmeni öneririm. Kimse sorunsuz arabayı satmaz.
Dİğer yandan tüpsüz olan diğer araç açısından belirttiğin 2 temel handikap var.
bunlardan ilki temel masraf kalemi olan tüp.
Bilmiyorum tüp konusunda ne düşünüyorsun fakat ben bu araçlarda tüpün muazzam bir performans negatifi olduğunu düşünmüyorum zaten benzinin 5 lira olduğu şu günlerde elbette aklına gelecek ilk yakıt türü lpg. bundan ötürü taktırılacak tüp, ruhsata işleme masrafı değerlendirilmesi yapılmalı. Ayrıca tüpü düzgün seçmende fayda var aksi takdirde gerçekten arabadan bezebiliyorsun. yok gaz kelebeğiydi, yok tüp beyniydi uğraşıp duruyorsun. [hoş tüp, tüpçü önerecek birçok insan var burada.]
Diğer yandan kasko geçrekten önemli. hepimiz kaskolu aracın sağladığı güvende hemfikiriz fakat ödenen sigorta ücreti konusunda gerçekten bir uçurum olduğunu düşünüyorum. sigorta bedeli 30 bin tl'nin altındaki bir aracın [varsayıyorum] yıllık 1500-2000 tl ücret istenmesi gerçekten [en hafif tabirle] çılgınca.
bundan ötürü arz-talep [2. el açısından] ve olası masraf açısından bir değerlendirme yaparak kesene en uygun olanı seçmeni öneririm. Ancak motoru yenilenmiş olan araçta karar kılarsan en az 2 ustaya göstermeni öneririm Motor şakaya gelmez. işletilmesi, randımanı vs gerçekten değerlendirilmesi gereken birçok konu var.
-
Sağolun cevap için.
Yanlış anladınız sanırım. Araç 98 model ve önceki kullanıcı 2003 yılında motordaki yineleyen bir arıza yüzünden europlus garantisi denilen olaydan motoru komple yeni getirttirip taktırmış Borusan'da.
Şu anki kullanıcı da 56 bin km dir sorunsuz biniyormuş ve bunun 30 bini teleflex tüple. Bildiğim kadarı ile BMW için en çok önerilen 2 markadan biri (Diğeri Prins)
Çok temiz olduğunu bmwteam forumunda 3-4 arkadaş ısrarla söyledi. Mutlaka araç almadan bu aracı görmemim zaten bilinen bir araç ve beyefendi olduğunu söylüyor herkes.
Kendisi 530d almış ve bunu fazla araç olduğu için satıyor. Zaten pek pazarlık da yapmıyor. 3,5 yıldır kendisi biniyor .
Bakalım sabah Ankara'ya gidiyorum bu ve diğer 1-2 araca daha bakacağım.
Hayırlısı diyelim. -
Hocam kusura bakmayın mesajınızı yeni görebildim;
Umarım gidip görmüş, uygun olduğuna kanaat getirmişsinizdir. Zaten bahsettiğiniz gibi ''namlı'' bmw'ler söz konusuysa bir sıkıntı yaşayabileceğinizi zannetmiyorum. Söylediğim şeyler sadece risk yönetimiyle ilgiliydi umarım yanlış anlamamışsınızdır.
mesajınızı geç gördüğüm için tekrardan kusura bakmayın :)
iyi günler dilerim :o) -
-
Hayırlı olsun arkadaşım.
Yakıt değerleri gayet düzgün. Umarım güzel günlerde kullanırsınız.
Ben de 2001 model 117 binde 530i aldım Prins LPG var 8 bin km olmuş sahibi taktıralı. Bu benim ilk lpg'li aracım ve gerçekten güzel bir sistem.
Ben alır almaz ciddi masraf ettim ama biraz keyfi oldu. Soğutma sistemi komple 1. sınıf parçalar ile yenilendi, disa valfi, oks. sensörü, yağ siklonu, bujiler, yağ, benzin polen filtreleri ve yağı suyu sıfırlandı. Gram yağ eksiltme yok ve çok sağlıklı. Umarım üzmez artık.
Benimki oldukça dolu lakin sunroof yok. Araç çok temiz ve km'siz olduğundan hiç takılmadım.
Biraz canlansın şu başlık yahu. Olmazsa kendi 5er (e39) sitemizi açalım
İyi günler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 31 Temmuz 2013; 20:22:50 > -
quote:
Orijinalden alıntı: emrebozkurt800
Hayırlı olsun arkadaşım.
Yakıt değerleri gayet düzgün. Umarım güzel günlerde kullanırsınız.
Ben de 2001 model 117 binde 530i aldım Prins LPG var 8 bin km olmuş sahibi taktıralı. Bu benim ilk lpg'li aracım ve gerçekten güzel bir sistem.
Ben alır almaz ciddi masraf ettim ama biraz keyfi oldu. Soğutma sistemi komple 1. sınıf parçalar ile yenilendi, disa valfi, oks. sensörü, yağ siklonu, bujiler, yağ, benzin polen filtreleri ve yağı suyu sıfırlandı. Gram yağ eksiltme yok ve çok sağlıklı. Umarım üzmez artık.
Benimki oldukça dolu lakin sunroof yok. Araç çok temiz ve km'siz olduğundan hiç takılmadım.
Biraz canlansın şu başlık yahu. Olmazsa kendi 5er (e39) sitemizi açalım
İyi günler
adınıza sevindim :)
39 un tadı 5.28 ve 5.30 da cıkar asıl :) benimki 5.20 ia olanı :)
sizde inşallah güle güle keyifle binin.
ben cok sukur masraf yapmadım ama oksj. sensorunde mi musurunde mi bir sensörde arıza var 240 tl cik sıkışmış aldıgım şahıs ben yaptırmadım 10 kr fazla yakar sende elletme dedi.
uraşmadım şahsen
iyi dilekleriniz için tekrar teşekkur ederim.
ben bir site buldum e39 için ama almanyadan bir site bize cok uzak adamlar güzel paylaşımlar yapmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WARNİNG -- 31 Temmuz 2013; 23:19:20 >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X