Şimdi Ara

ECU (Motor Beyni) Yokken Ne Vardı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
2
Favori
2.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şimdi arabalarda ECU ve yanında onlarca sensör var. Hepsi bir arada çalışıyor, ECU verileri işliyor, araba yürüyor.

    Peki 20-30 yıl ya da daha geriye gidelim. ECU ve onlarca sensörden oluşan bu bilgisayar sistemleri yokken arabalar nasıl yürüyordu?



  • Mekanikti işte hocam her şey Çok basit değil mi cevabı..

    Şu videoyu koymak istiyorum, bugün bu alet bir arduino ile binlerce farklı ayarda çalışacak şekilde yapılabilir mesela. Yıllar önce ise adam mekanik şekilde yapmış. Arduino'da bir motora verilecek komutla ileri gitmeyi sağlayan motor belirli bir RPM'e ayarlanıp dönebilirken, o zamanda elektronik yerine bir çark aracılığı ile dönme hızı/ dolayısıyla da zamanı ayarlanmış . Kam mili denilebilecek bir düzen ile de alet bağlı motorun hızına bağlı sürede dominoları dışarı itiyor vsvs meşgulken yazıyorum kafam dağınık kusura bakmayın



    Bu da aşağıdaki yoruma katkı olsun ;




    Tekne motorunda mesela her şey gücünü kam milinden alıyordu diyebilirim. Benzin pompası mesela ayak pompası gibi bi' mantıkla çalışıyordu, kam mili değdikçe benzini depodan çekip karbüratöre yolluyordu, siz gaz verdikçe telli sistemde karbüratör boğazı açılıyor, motora daha fazla benzin gidiyor. Daha fazla benzin daha fazla devir demek bu da mekanik şekilde benzin pompasını hızlandırıyor vsvs. Aynı zamanda ateşleme bobini de "enerjisini" motorun başka bir dönen kısmından aldığı için o da bunlarla doğru orantılı daha hızlı ateşleme yaptırıyordu bujiye. Bu kadar zaten bir motor, basit olarak. Şimdiki araçlarda ise "elektronik" gaz pedalı beyne bilgi yolluyor, beyin pompanın daha hızlı çalışmasını sağlayacak bilgiyi/komutu gönderiyor vsvs. havaakışmetre habayı ölçüyor motor ona göre yakıt karışımı ayarlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökhan G. -- 17 Ocak 2018; 23:31:55 >




  • Venturi etkisi, Bernoulli prensibi vs. ile çalışan karbüratör + ateşleme sistemi.

    Eskiden sensörlere ihtiyaç duyulmuyordu ki zaten ESP ASR ABS vs vs hiç biri yoktu. En önemli şey ateşleme zamanı falandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 17 Ocak 2018; 23:24:22 >
  • ecunun sırf hava yakıt karışımını düzenlemesi bile yakıt tüketimi yarı yarıya düşürdü.

    hata tespiti gibi konularda büyük zaman ve para kazandırıyor.

    bunlar olmadığında aracınızla daha samimi olmanız gerekiyor. çıkardığı sesi bilmeniz, değiştiğinde kontrol etmeniz gerekiyor.

    abs ve esp kısmı ise zaten milyonlarca hayat kurtarmıştır.
  • Avans tabancasıyla ateşleme zamanı kontrol edilip avans ayarı, sentil çakısıyla platin meksefe ayarı güzelce yapıldımı çalışır. Sıfır tempra spring bile kışın zor çalışırdı. Dizeller hiç çalışmazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Platin meksefe vardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIMERIDER

    Avans tabancasıyla ateşleme zamanı kontrol edilip avans ayarı, sentil çakısıyla platin meksefe ayarı güzelce yapıldımı çalışır. Sıfır tempra spring bile kışın zor çalışırdı. Dizeller hiç çalışmazdı.

    Hocam arabalar beyinsizken de dizellerde kızdırma bujisi vardı,beyinle alakalı bir durum değil o.Motorun yapısal eskiliğinden.


    Jikleyi motor kendi ayarlamıyordu,sen çekiyordun soğuklarda.Abs asr yok,dolayısıyla denetşeyen bir sisteme de ihtiyaç yok,herşey kara düzen kısaca

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mobilden çok detaylı yazmayacağım gidince bilgisayardan editlerim.

    Olay tamamen doğru zamanda doğru yerde olma prensibi üzerine kuruluydu.



    Mesela tevzi makarası vardı motorun devrine göre döner, distribütörü çevirir, o da hangi piston üst üst ölü noktada ise onun buji kablosuna temas ederek ateşleme sağlardı. Bu yüzden mesela motorlar bu kadar esnek değildi. Üst devirlerde benzin çiğ olarak atılır, avans vuruntusu daha kolay yaşanırdı.

    İçeri giren havanın sıcaklığı ve muhteviyatı bilinmediği için mesela İstanbul'da kullanılmış bir araba atıyorum Kars gibi bir memlekete geldiğinde yine ayar isterdi. Çünkü sensör ve ecu yok duruma göre adapte olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ECU (Motor Beyni) Yokken Ne Vardı?



    Mekanik candir ne sensor derdin var ne gec calisma derdin var ne motoru yikayamama derdin var 2 tane ayari var mazot pompasi ve enjektor



    Yok egr tikali

    yok motor isigi yakti

    Yok efendim dpf tikandi

    Yok efendim rolantide dalgalanma oluyor



    Bunlarin hicbiri yok bizde



    2008 model tdi defenderden bahsediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Neden zamanında turbosuz eski nesil bi dizel alıp 10 numara yağla binmedik. Bedava gezerdik. Amcaoğlunda bi 84 dizel golf vardı zamanında. Turbo yok, dpf yok, beyin yok, katalizör yok, elektrikli enjektör yok, triger yok, yağ ve hararet dışında sensör yok, ne güzel günlermiş. Motorun tek elektrikli parçası kızdırma bujileriydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.