Şimdi Ara

EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
10.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ben Renault talisman aracını incelerken birşey fark ettim. 1.6 motor 160 hp 380 tork olan araç için 6 ileri ıslak tip edc şanzımanın kullanıldığını öğrendim. Benim sorularım şunlar
    1-) kuru tip mi ıslak tip mi daha iyidir?
    2-) hangisi daha sağlam yada sorunsuz?
    3-) neden ıslak tipler daha pahalı?
    4-) vw ıslak tip olanları 2.0 ve üzerinde 6 ileri olarak kullanıyor ıslak tipte neden 6 ileri ?

    Yanıtlar için şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bildiğim kadarıyla ıslak tip şanzımanlar daha yüksek tork dayanımına sahip oluyorlar az sonra bilgili birisi detaylı olarak açıklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmedaltair -- 24 Mart 2016; 21:55:44 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Bildiğim kadarıyla ıslak tip şanzımanlar daha yüksek tork dayanımına sahip oluyorlar az sonra bilgili birisi detaylı olarak açıklar
    Benim bildiğimde bu araçta iki tip ayrım var...

    1. dizellerdeki edc 6 ileri 110-130-160hp 1.5-1.6

    2. benzinlideki edc 7 ileri 200hp 1.6
  • Islak tipler hem dsg de hem edc de hemde powershiftte daha sağlam. Yüksek tork dayanımları var. Ama kurular 3 markada da sıkıntılı özelliklr kavrama değişimi çok oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu çift kavramalarda madem ıslak daha sorunsuz neden kuru tip hala kullanılıyor? Sanırım bu konuda derin bir bilgi lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40karakule40 kullanıcısına yanıt
    maliyet
  • Olay dsg ye dönecek şimdiden soyliyim.

    Kuru tiplerdeki olay maliyet ile alakalı. 300 nm tork uzerinde kuru tipin dağılma ihtimali yüksek.

    Talisman özelinde konusur isek çok yeni araç. Geçen arka koltukta yolculuk firsatim oldu. Arka koltuklardaki emniyet kemeri tokalari sökülmüş gibiydi. 150 k lık araca yakistiramadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kuru kavrama edc fluencede 80binkm civarinda sarsinti ve bocalamalar iyice cogalmisti. Artik servisin guncellemeleri de para etmez oldu. Satildi arac.
    Edc, powershift, dsg v.s uzun vadede dusunmem , şahsen; hele ki kuru kavramaysa. Bunlarin yerine opelin activeselect veya psa grununun eat6 sanzimani uzun yillar sorun yasatmaz. Zf8 ise nirvana zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero

    Olay dsg ye dönecek şimdiden soyliyim.

    Kuru tiplerdeki olay maliyet ile alakalı. 300 nm tork uzerinde kuru tipin dağılma ihtimali yüksek.

    Talisman özelinde konusur isek çok yeni araç. Geçen arka koltukta yolculuk firsatim oldu. Arka koltuklardaki emniyet kemeri tokalari sökülmüş gibiydi. 150 k lık araca yakistiramadim.


    KEMER TOKALARİ SOKULMİS GİBİYDİ.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero

    Olay dsg ye dönecek şimdiden soyliyim.

    Kuru tiplerdeki olay maliyet ile alakalı. 300 nm tork uzerinde kuru tipin dağılma ihtimali yüksek.

    Talisman özelinde konusur isek çok yeni araç. Geçen arka koltukta yolculuk firsatim oldu. Arka koltuklardaki emniyet kemeri tokalari sökülmüş gibiydi. 150 k lık araca yakistiramadim.


    KEMER TOKALARİ SOKULMİS GİBİYDİ.

    Alıntıları Göster
    Birinci olay maliyet, ikinci olay muhtemelen yakıt.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Birinci olay maliyet, ikinci olay muhtemelen yakıt.

    Alıntıları Göster
    piyasadaki tüm edc ler kuru tip değil mi ? yani burdan şunu mu anlamak lazım, dizel otomatik renault alırken 2 kere düşünmek lazım, dsg den çokta farkı yok diyebilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911

    piyasadaki tüm edc ler kuru tip değil mi ? yani burdan şunu mu anlamak lazım, dizel otomatik renault alırken 2 kere düşünmek lazım, dsg den çokta farkı yok diyebilir miyiz?

    Alıntıları Göster
    Islak kavramanın tork ve sürtünme yüzünden oluşan sıcaklığa dayanımı yüksek. Porsche PDK var mesela. Adamlar defalarca launch control ile kalkıyor şanzıman hala ısınma uyarısı vermiyor. Tabi ıslak kavramanın dezavantajı az da olsa güçten çalması. Gerçi artık teknoloji baya ilerledi eskisi gibi değiller.

    Kuru kavramanın asıl problemi, kavramanın ısınması. Çift kuru kavrama, ısıyı bünyesinden uzaklaştıramıyor. Kendisini kumanda eden hidrolik ünitenin de yağını ısıtıyor. Sonra o yağdaki sülfür yüzünden mekatronik ünite kısa devre yapıyor ve nur topu gibi bir masrafınız oluyor. Tamamen konstrüksiyon hatası. Yazılımla falan ancak ihtimali düşürürsünüz, on dakika trafikte fazla kalın aynı şey gene başınıza gelir.

    Ayrıca çift olsun tek olsun fark etmez, robotize manuel şanzımanların alayı kalibrasyon ister. Çünkü kavrama aşındıkça, istenen yerde kavrayamaz. Programda belirtilen parametrelerde uygun çalışamamaya başlar. Milimetre mertebelerinde hatalar bile sürücüyü rahatsız edebilir. Zaten özellikle DSG nin programında da hata var. Araba biraz yürüyünce hemen 2 ye almak istiyor.

    Kuru kavrama yazılım hatasıyla hemen bitmese bile, bir gün illa tükenecek. Araçlardaki debriyaj gibi. Onların kavrama setleri de oldukça pahalı. Özel serviste taktırsan kalibrasyonu falan sıkıntı olacak, her servis yapamaz. O yüzden yetkili servis gerekiyor. E o da maliyet demek.

    O yüzden kanımca en temizi ya manuel ya da tork konvertörlü otomatik. Hele yeni tork konvertörlüler baya iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911

    piyasadaki tüm edc ler kuru tip değil mi ? yani burdan şunu mu anlamak lazım, dizel otomatik renault alırken 2 kere düşünmek lazım, dsg den çokta farkı yok diyebilir miyiz?

    Tüm EDC ler kuru tip değil.
    Edc de ıslak tip ve kuru tip var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Islak kavramanın tork ve sürtünme yüzünden oluşan sıcaklığa dayanımı yüksek. Porsche PDK var mesela. Adamlar defalarca launch control ile kalkıyor şanzıman hala ısınma uyarısı vermiyor. Tabi ıslak kavramanın dezavantajı az da olsa güçten çalması. Gerçi artık teknoloji baya ilerledi eskisi gibi değiller.

    Kuru kavramanın asıl problemi, kavramanın ısınması. Çift kuru kavrama, ısıyı bünyesinden uzaklaştıramıyor. Kendisini kumanda eden hidrolik ünitenin de yağını ısıtıyor. Sonra o yağdaki sülfür yüzünden mekatronik ünite kısa devre yapıyor ve nur topu gibi bir masrafınız oluyor. Tamamen konstrüksiyon hatası. Yazılımla falan ancak ihtimali düşürürsünüz, on dakika trafikte fazla kalın aynı şey gene başınıza gelir.

    Ayrıca çift olsun tek olsun fark etmez, robotize manuel şanzımanların alayı kalibrasyon ister. Çünkü kavrama aşındıkça, istenen yerde kavrayamaz. Programda belirtilen parametrelerde uygun çalışamamaya başlar. Milimetre mertebelerinde hatalar bile sürücüyü rahatsız edebilir. Zaten özellikle DSG nin programında da hata var. Araba biraz yürüyünce hemen 2 ye almak istiyor.

    Kuru kavrama yazılım hatasıyla hemen bitmese bile, bir gün illa tükenecek. Araçlardaki debriyaj gibi. Onların kavrama setleri de oldukça pahalı. Özel serviste taktırsan kalibrasyonu falan sıkıntı olacak, her servis yapamaz. O yüzden yetkili servis gerekiyor. E o da maliyet demek.

    O yüzden kanımca en temizi ya manuel ya da tork konvertörlü otomatik. Hele yeni tork konvertörlüler baya iyi.

    Alıntıları Göster
    5 yıldır edc kullanıyorum, cift kavramalarda da biliyorsunuzki balata var ve yarı kavrama ile yıpranıyor, yazılımla yıpranan ölçüye göre güncelleme atıyorlar, bir yerden sonra değiştirmek gerekiyor, alternatifi gibi edc nin yolda bıraktığını duymadım ama bende vites geçişlerinde ses olmuştu şansızman garantiden değişti.




  • Şöyle derin bir bilgi alamadık neyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende şasirmistim hocam 240beygir 500nm torklu passat yaş kavrama 6 ileri

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Kuru kavrama edc fluencede 80binkm civarinda sarsinti ve bocalamalar iyice cogalmisti. Artik servisin guncellemeleri de para etmez oldu. Satildi arac.
    Edc, powershift, dsg v.s uzun vadede dusunmem , şahsen; hele ki kuru kavramaysa. Bunlarin yerine opelin activeselect veya psa grununun eat6 sanzimani uzun yillar sorun yasatmaz. Zf8 ise nirvana zaten.

    hocam fluencelerdekı edc ler hepsı kuru kavrama mı? hangı modeller ıslak hangılerı kuru acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Islak kavramanın tork ve sürtünme yüzünden oluşan sıcaklığa dayanımı yüksek. Porsche PDK var mesela. Adamlar defalarca launch control ile kalkıyor şanzıman hala ısınma uyarısı vermiyor. Tabi ıslak kavramanın dezavantajı az da olsa güçten çalması. Gerçi artık teknoloji baya ilerledi eskisi gibi değiller.

    Kuru kavramanın asıl problemi, kavramanın ısınması. Çift kuru kavrama, ısıyı bünyesinden uzaklaştıramıyor. Kendisini kumanda eden hidrolik ünitenin de yağını ısıtıyor. Sonra o yağdaki sülfür yüzünden mekatronik ünite kısa devre yapıyor ve nur topu gibi bir masrafınız oluyor. Tamamen konstrüksiyon hatası. Yazılımla falan ancak ihtimali düşürürsünüz, on dakika trafikte fazla kalın aynı şey gene başınıza gelir.

    Ayrıca çift olsun tek olsun fark etmez, robotize manuel şanzımanların alayı kalibrasyon ister. Çünkü kavrama aşındıkça, istenen yerde kavrayamaz. Programda belirtilen parametrelerde uygun çalışamamaya başlar. Milimetre mertebelerinde hatalar bile sürücüyü rahatsız edebilir. Zaten özellikle DSG nin programında da hata var. Araba biraz yürüyünce hemen 2 ye almak istiyor.

    Kuru kavrama yazılım hatasıyla hemen bitmese bile, bir gün illa tükenecek. Araçlardaki debriyaj gibi. Onların kavrama setleri de oldukça pahalı. Özel serviste taktırsan kalibrasyonu falan sıkıntı olacak, her servis yapamaz. O yüzden yetkili servis gerekiyor. E o da maliyet demek.

    O yüzden kanımca en temizi ya manuel ya da tork konvertörlü otomatik. Hele yeni tork konvertörlüler baya iyi.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-acilsahibinden-sadece-53-binde-servis-bakimli-privilege-otomatik-281478480/detay hocam şunlardakı ıslak çift kavrama mı?




  • Can Verip Nam Alırız kullanıcısına yanıt
    1.5dcilar kuru cift kavrama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    1.5dcilar kuru cift kavrama

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-acilsahibinden-sadece-53-binde-servis-bakimli-privilege-otomatik-281478480/detay


    bundan uzak durmak lazım o zaman oyle mı hocam?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.