Şimdi Ara

EDC VS DSG (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
139
Cevap
2
Favori
21.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu forumda hep dedim yine diyeceğim. DSG sorunlu diyenler kulladıkları dsgli aracın marka modelini ve ne sorun çıkardığını yazsın da bilelim madem
  • Çözüm: EAT6
  • dsg daha hızlıdır daha konforludur ama edc daha sorunsuzdur
  • Arkadaş DSG ilk çıktığında uzaya çıkarmışlardı burada kendini paralıyordu reklam yapmak için millet. Araba alacaksan DH yorumlarında kötü yorum yapılanı alacaksın. Oturduğu yerden ahkam kesiyor millet.
  • Çift kavramalı araçlar yapıları itibari ile sorun çıkarmaya meyillidir. DSG de bu tür sorunlu şanzımanların en başında gelir. Sorunsuz şanzıman isteniyorsa tork konvertörlü zf8, eat6 gibi şanzımanlara yönelmek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deep Hypnosis -- 9 Ocak 2017; 15:57:33 >
  • İkiside çift kavramalı şanzıman.Dsg şanzıman çift kavramalılar arasında en hızlı atan en konforludur.Aynı zamanda en çok arıza vereni. EDC ye göre bir diğer artısı ise sport modunun olmasıdır.



    EDC şanzımanda kendini kanıtlamış bir şanzıman.Arıza oranı dsgye göre daha az ama sonuçta bunlarda arızanıyorlar.Dsgye göre biraz kararsızdır
  • 2012 yılından beri 3 tane 1.6 TDI DSG araç değiştirdik sadece 1 kere ısınma hatası ile karşılaştık koca 5 yılda oda 5 dk durduk devam ettik.
    Sıfır alıp 113 bin km kullandık ve İstanbul içi sürekli dur kalk şanzumanın kavraması dahi bitmedi ki sürekli şehir içi kullanan insanlarız ortalama hızımız hep 25-30 seviyelerinde.
    Yani DSG araç fabrikasyon hatalıysa sorun yaratabiliyor ama insan gibi kullanırsanız, arabaya Chip yapıp sürekli dip gaz gitmezseniz kolay kolay bozma şansınız yok.
    Toplam 3 aracı 200 bin km den fazla kullandık ve hala kullanmaya devam ediyoruz, satarsak yine DSG tercihimiz olucak çünkü konforlu, vitesler kararlı ve seri.
    Fluence vs çok kullandım EDC olarak ama DSG'nin konforu kesinlikle EDC de yok ve DSG' nin 7 vites olması uzun yolda çok ciddi yakıt tasarrufuda sağlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mucahidkarakus


    quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    yani rampa çıkarken vitesi manuele alıp 1. vitesle mi çıkacaklar?

    Evet. Rampalarda yeni kalkislarda böyle gitmek şanzıman ömrü açısından daha faydalıdır. Çünkü çoğu şanzıman yapısı gereği 2.vitese cabuk geçer ve araç yokuş çıkarken bayılır. Bu sebeple arabanin yükü sanzimana binmiş olur. Buda şanzımanın mekatronik arıza vermesine daha çabuk sebep olabilir. Unutmayın şanzıman sadece D 'den ibaret değil.

    Yanlış bilgi veriyorsunuz. Bahsettiğiniz durumda şanzıman değil, motor zorlanır.

    Çift kavramalı şanzımanlarda sakınılması gereken durum yarı kavramadır. Dur kalk trafik bu duruma örnektir. Yarı kavrama şanzımanın kavramasını daha çabuk aşındırır, ince ayar kaybolduğu için titreme sorunları ortaya çıkar. Aynı zamanda ısınma olur. Bu faktörlerin hepsi uzun vadede şanzımanda sıkıntı çıkarır.

    Trafiğin yaşandığı illerde en mantıklı şanzıman tork konvertörlü klasik veya tork konvertörlü cvt şanzımanlardır. EAT6, MultiDriveS, ZF gibi şanzımanlar en sağlam ve uzun ömürlü vites kutularıdır.

    Trafik yaşanan iller için C sınıfında önerim: 308, Auris, C4, Astra, 1 serisi gibi modellerdir.
    Trafik yaşanan iller için B sınıfında önerim: 208 (eat6), C3 (eat6), Yaris gibi modellerdir.

    İlla çift kavrama araç alacak olsam yağlı kavrama şanzımanları veya önümüzdeki senelerde çıkacak yeni nesil şanzımanları beklerdim.




  • Istatistik mi tutuyorsunuz edc daha az arıza yapar diye gorus beyan ediyorsunuz? DSG daha cok satıliyor ariza problemi sagdan soldan daha sık duyuluyor. Tipkı metro turizm gibi. Adamlarin karinca surusü kadar otobusu var. Haliyle kaza yapan otobuslerin cogu metro oluyor. Sizinki de o hesap. Googleda edc sikayet diye arama yaptim bir suru vaka cıktı karsima.



    2011 yılinda astra easytronic aldım o zaman burada edc diye ahkam kesenler ortaokuldaydı, klavye basindaki abileri easytronic dualogic vs tek kavrama sakin almayin F verir yolda kalirsinız dsg taş gibi sanzuman alman teknolijisi ve cift kavrama diye yirtiniyolardı. Ama oyle boyle degil olumune bir DSG fanatizmi vardi. İnadina gittim 0 easy astra aldim. 85.000 km kullandim. Bu surecte bir kez debriyaj hidroligi degistirdim baska bir sikayetim olmadi. Zaten artik herkes gecen surecte bu sanzumanin 1 2 ufak bakim ve tamirle uzun sure kullanilabildigini deneyimledi.



    Simdi kardesler buyudü DSG kaka soyle problemli boyle kotu demeye basladi. Bu sefer de gittim dsg samzumanli skoda aldim. Gayet de keyif alarak aracimi suruyorum




  • gokhantastan kullanıcısına yanıt
    2.0 tam otomatiklere bakın tavsiye ederim. 1.5 lerde 100binde enjektor triger değişimi şart. 100 bin civarı da egr miydi katalizör müydü hatırlamıyorum. doluyor.

    bakımlı 2.0 lar ömürlük araçlar. kalsik tam otomatik konforlu bozulması zor bir sistemdir. kullanılan m9r motor zaten jiplerde minibüsler kamyonetlerde bile kullanılan dayanıklı bir motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chrissrathfield -- 9 Ocak 2017; 16:50:21 >
  • cevaplar için teşekkürler hocam herkesin yazdığı daha da aydınlatıcı oldu dsglerin kuru kavramalı 7 ileriler genel olarak sorunlu intibası var 2.0 larda kullanan 6 ileri tam yağlı zaman hariç. onun dışında edc hakkında net sorun yazan henüz çıkmadı yani bende şu an edc'nin intibası daha iyi
  • Kalite, kararlılık, hız, stabilite, konfor olarak

    Dsg > Edc

    Sorun potansiyeli olarak

    Edc = Dsg

    Hiç olmazsa Vw garanti sonrası da şanzımanını tamir ediyor.

    Yetkili servis bakımlı bir araca bineceksem Dsg yi kesinlikle sorun etmem,
    10 yaşındaki araca bile Vag parça bedeli almadan mekatronik ve kavrama değiştiriyor.

    Edc ile gümleyip, serviste 5 Bin TL ler talep edilen rent a car araçları dolu,
    kendi mükellefimden biliyorum, kiralama için aldığı Edc Fluancelerin alayının şanzımanı patladı ve servis onarım bedeli istiyor.
  • Sorunsuzlukta edc çok daha iyidir ama diğer her türlü şeyde dsg alır gider.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Üstadım; DSG VW'nin üretimi değil. 7 ileri DQ200 kodlu 250 nm dayanımlı olan DSG LuK üretimi, diğerler yani ıslak olan DQ250 (6 ileri), DQ380 (7 ileri), DQ500 (7 ileri), DQ511 (10 ileri), DL501 (7 ileri) olanlar ise Borg Warner üretimi.
  • Çalışma prensibi olarak dsg üst vitesleri daha çabuk seçiyor fakat özellikle dizel araçlarda sürekli 1.500 d/d altında kalınca turbo boşluğundan dolayı titreşim oluyor. Manuel modda ve dipgaz yapınca verdiği tepkileri edcden daha hızlı.



    Edc, dsgye oranla son Vitese daha geç geçiyor, fakat bu bence kötü bir özellik değil. Fakat edcli araçta manuel modda tepkilee yavaş, dipgaz yapıyorsunuz dsgnin vitesi küçültüp motorun devirlendiği anda bi kararsızlık yaşıyor, ulan hangi vitese küçültsem diye, sonra küçültüyor ama küçültünce de seçtiği vites çok düşük olmuyor, benzinli araçta bile 1.500den 3.500lere geliyor devir, ondan sonra 6.000lere kadar çeviriyor. 1.2 TCE EDC için konuşuyorum.



    Ayrıca iki şanzımanda çok yarım debriyaj yapıyor, tork konvertörlü şanzımanlarda bu yarım debriyaj olayı bu kadar sık olmuyor.



    Ayrıca dsgnin 7 ileri olması araca bir devir avantajı katmıyor. 1.6 TDI motorda manuel şanzıman 5 ileri, otomatiği 7 ileri. Fakat 2.000 devirde 109 km, 3.000 devirde 162 km hıza ulaşılıyor.




  • EDC li Fluence kullanıyorum. Tavsiyem garantisi bitmiş araç almayın. Sorun çıkarsa hapı yuttuğumun resmidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 Model jettamız DSG şanzuman idi ve en ufak sıkıntısı yoktu. Lakin 2011 sonrası çıkan ve değişen DSG şanzumanlar fabrika çıkışlı olarak sorunlu.
  • Peki edc nin yakita katkisi var mi? Yani dsg nin manuelden bile az yaktigini soyleyenler var
  • Dsg tabiki, edc dsg kadar seri bir sanziman degil
  • Bence trafigi yogun bir sehirde kullanacaksaniz ve ustelik Istanbul gibi inisi cikisi bol bir topografyasi varsa en guzeli tam otomatik sanziman. 4,5 yasinda yaklasik 80bin km'de edc'li scenic'im var. Genel olarak oldukca memnunum. Ama edc ile ilgili yaptiginiz arastirmada okudugunuz problemleri ben de yasadim. Edc'de oyle sahane bir sanziman degil maalesef. Yasadiklarimi size aktarayim. Ilk zamanlar 6'dan 5'e dip gaz yaparak vites dusururken metal surtme sesi gibi garip bir ses geliyordu.Bunu sanziman yazilimini guncelleyerek kolayca kestiler. Zaman zaman 1'den 2'ye vites yukseltirken sarsinti oluyordu. Bununla ilgili kavrama noktasi tanitma ve birkac yazilim guncellemesi yaptilar. Ne gariptirki ilk 1 hafta pamuk gibi olan sanziman sonrasinda yine sarsmaya basladi. Ben de gaz pedalina bir tik daha sert basarak sanzimanin 1750 yerine 1950 d/d'da ikinci vitese gecirmesi icin ayagimi ayarlamaya basladim. Simdi sifir sarsinti oluyor. En onemli sikinti ise zaman zaman 1-3-5 no'lu viteslerin kaybolmasi. Bu problem ilk 3 sene,sene'de 2 defa ortaya cikarken son 1,5 sene'de 3/4 ay'da bir gozukmeye baslamisti. Arabayi kapatip actigimda kolayca kayboldugu icin pek kafayi takmamistim. Ama 2 ay kadar once esim fazla yogun olmayan bir trafikte fakat yokus yukari bir cadde'de yine bu ariza yuzunden trafigin ortasinda kalinca canim sikildi. Tabi kendisi aracin devamli ikinci vitesle kalkmaya calistigini bilemedigi icin(burada benim hatam var) sanzimanin isinmasina sebep olmus ve vites kutusu kendini korumaya almis. Sonrasinda benim telefonla yonlendirmem ile yoluna devam etti ama aglama ve sizlamalar epey surdu. Hatta bu sorundan dolayi epey borca girip arabayi degistirmeyi bile dusundum. Sonra biraz arastirma yapinca bu arizanin epey fazla yasandigini gorup her zaman gittigim yetkili servise ugradim. Aracimin garantisi coktan bittigi halde hem ilgi ve alakalarini begendigimden hem de muhattabim belli olsun diye yetkili servise gitmeye devam ediyorum. Bilgisayardaki ariza kontrolunde hata kodu cikmayinca merkez ile iletisime gecip doneceklerini soylediler. Kisa zaman sonra da tekrar cagirdilar. Islerimin yogunlugundan ancak bugun gidebildim. 1-3-5 no'lu vitesleri ayarlayan motoru degistirdiler. Bir sure deneyip sonuca bakacaz. Olmazsa sanziman beyni'ni degistirecekler. Ucret icin de"orasi kolay onemli olan ariza giderilsin"mantigindalar. Hersey bir yana hem Renault merkezin hem de servisin bu tutumu epey hosuma gidiyor. Garantisi bittikten sonra 2 farkli parcayi memnuniyet icin ucretsiz degistirmislerdi.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.