Şimdi Ara

EDC VS DSG (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
2
Favori
20.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bıdı bıdı yapmayacağım, Dsg'nin Edc'den daha keyifli bir şanzıman olduğunu çok fazla test yaparak gördüm. Ancak Edc şanzımanın sorunszuluğuna da diyecek bir şeyim yok. Benim aracım 2011 Megane 3 edc 110 bin km, şanzıman sorunu yok, rutin bakımlar aksatılmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Bence trafigi yogun bir sehirde kullanacaksaniz ve ustelik Istanbul gibi inisi cikisi bol bir topografyasi varsa en guzeli tam otomatik sanziman. 4,5 yasinda yaklasik 80bin km'de edc'li scenic'im var. Genel olarak oldukca memnunum. Ama edc ile ilgili yaptiginiz arastirmada okudugunuz problemleri ben de yasadim. Edc'de oyle sahane bir sanziman degil maalesef. Yasadiklarimi size aktarayim. Ilk zamanlar 6'dan 5'e dip gaz yaparak vites dusururken metal surtme sesi gibi garip bir ses geliyordu.Bunu sanziman yazilimini guncelleyerek kolayca kestiler. Zaman zaman 1'den 2'ye vites yukseltirken sarsinti oluyordu. Bununla ilgili kavrama noktasi tanitma ve birkac yazilim guncellemesi yaptilar. Ne gariptirki ilk 1 hafta pamuk gibi olan sanziman sonrasinda yine sarsmaya basladi. Ben de gaz pedalina bir tik daha sert basarak sanzimanin 1750 yerine 1950 d/d'da ikinci vitese gecirmesi icin ayagimi ayarlamaya basladim. Simdi sifir sarsinti oluyor. En onemli sikinti ise zaman zaman 1-3-5 no'lu viteslerin kaybolmasi. Bu problem ilk 3 sene,sene'de 2 defa ortaya cikarken son 1,5 sene'de 3/4 ay'da bir gozukmeye baslamisti. Arabayi kapatip actigimda kolayca kayboldugu icin pek kafayi takmamistim. Ama 2 ay kadar once esim fazla yogun olmayan bir trafikte fakat yokus yukari bir cadde'de yine bu ariza yuzunden trafigin ortasinda kalinca canim sikildi. Tabi kendisi aracin devamli ikinci vitesle kalkmaya calistigini bilemedigi icin(burada benim hatam var) sanzimanin isinmasina sebep olmus ve vites kutusu kendini korumaya almis. Sonrasinda benim telefonla yonlendirmem ile yoluna devam etti ama aglama ve sizlamalar epey surdu. Hatta bu sorundan dolayi epey borca girip arabayi degistirmeyi bile dusundum. Sonra biraz arastirma yapinca bu arizanin epey fazla yasandigini gorup her zaman gittigim yetkili servise ugradim. Aracimin garantisi coktan bittigi halde hem ilgi ve alakalarini begendigimden hem de muhattabim belli olsun diye yetkili servise gitmeye devam ediyorum. Bilgisayardaki ariza kontrolunde hata kodu cikmayinca merkez ile iletisime gecip doneceklerini soylediler. Kisa zaman sonra da tekrar cagirdilar. Islerimin yogunlugundan ancak bugun gidebildim. 1-3-5 no'lu vitesleri ayarlayan motoru degistirdiler. Bir sure deneyip sonuca bakacaz. Olmazsa sanziman beyni'ni degistirecekler. Ucret icin de"orasi kolay onemli olan ariza giderilsin"mantigindalar. Hersey bir yana hem Renault merkezin hem de servisin bu tutumu epey hosuma gidiyor. Garantisi bittikten sonra 2 farkli parcayi memnuniyet icin ucretsiz degistirmislerdi.



    peki hocam bu yaşadıklarınıza rağmen edc der misiniz ? benim kullanacağım yerin trafiği kısmi olarak çok yoğun ama kısa sürede sakin yere girebileceğin şekilde topoğrafya maalesef çok engebeli ya çıkacam ya inecem biraz da sert araç kullanırım ya manuel alıp sert kullanacam ya da sakinliğe alışacam galiba




  • DSG daha üstündür

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gokhantastan kullanıcısına yanıt
    Valla dostum ben artik yari otomatiklere pek hos bakmiyorum. Tamam konforlu,tuketimi dusuruyor felan ama problem cikarma potansiyelleri cok yuksek. Gelecek tam otomatiklerde bence. Benim bundan sonraki aracim tam otomati olacak.
  • keşke sorun çıkarma ve satış oranlarını bilsek de ona göre yorum yapabilsek. burada çoğunluk kulaktan dolma atıp tutuyor. neye göre daha hangisi daha dayanıklı, hangisi daha sorunsuz elle tutulur bir veri sunabilen yok. her otomatik konusunda olduğu gibi bolca sallama var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gediklii

    keşke sorun çıkarma ve satış oranlarını bilsek de ona göre yorum yapabilsek. burada çoğunluk kulaktan dolma atıp tutuyor. neye göre daha hangisi daha dayanıklı, hangisi daha sorunsuz elle tutulur bir veri sunabilen yok. her otomatik konusunda olduğu gibi bolca sallama var.

    Satış Adedi / Arıza oranı hakkında doğru söylüyorsunuz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich


    quote:

    Orijinalden alıntı: mucahidkarakus


    quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    yani rampa çıkarken vitesi manuele alıp 1. vitesle mi çıkacaklar?

    Evet. Rampalarda yeni kalkislarda böyle gitmek şanzıman ömrü açısından daha faydalıdır. Çünkü çoğu şanzıman yapısı gereği 2.vitese cabuk geçer ve araç yokuş çıkarken bayılır. Bu sebeple arabanin yükü sanzimana binmiş olur. Buda şanzımanın mekatronik arıza vermesine daha çabuk sebep olabilir. Unutmayın şanzıman sadece D 'den ibaret değil.

    Yanlış bilgi veriyorsunuz. Bahsettiğiniz durumda şanzıman değil, motor zorlanır.

    Çift kavramalı şanzımanlarda sakınılması gereken durum yarı kavramadır. Dur kalk trafik bu duruma örnektir. Yarı kavrama şanzımanın kavramasını daha çabuk aşındırır, ince ayar kaybolduğu için titreme sorunları ortaya çıkar. Aynı zamanda ısınma olur. Bu faktörlerin hepsi uzun vadede şanzımanda sıkıntı çıkarır.

    Trafiğin yaşandığı illerde en mantıklı şanzıman tork konvertörlü klasik veya tork konvertörlü cvt şanzımanlardır. EAT6, MultiDriveS, ZF gibi şanzımanlar en sağlam ve uzun ömürlü vites kutularıdır.

    Trafik yaşanan iller için C sınıfında önerim: 308, Auris, C4, Astra, 1 serisi gibi modellerdir.
    Trafik yaşanan iller için B sınıfında önerim: 208 (eat6), C3 (eat6), Yaris gibi modellerdir.

    İlla çift kavrama araç alacak olsam yağlı kavrama şanzımanları veya önümüzdeki senelerde çıkacak yeni nesil şanzımanları beklerdim.

    Yanlış bilgi vermiyorum. Bakış açınız farklı hocam. Motorun zorlandığı yerde araci götüren şanzıman da zorlanır. Bir sürü örnek vermişsiniz teşekkür ederim. Sizde sanırım vag grubuna on yargılı bakanlardansinz.




  • adam "dsgyi kötüleyen vag düşmanıdır" demiş sonra da "bizim passatında dsg değişti" demiş. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?

    hadi senin aracın değişmeseydi ne olacaktı? ne kadar ödeyecektin? herkesin aracını servisler istisnasız onarıyor mu? işçilik ücretleri nedir?

    bozuk sanzımanlı araç alıyorsunuz arıza yapıyor serviste hatalı olan ürünü değiştirirken bile sizden işçilik ücretini alıyor. sonra vag harika süper bla bla bla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserdar93

    Şu forumda hep dedim yine diyeceğim. DSG sorunlu diyenler kulladıkları dsgli aracın marka modelini ve ne sorun çıkardığını yazsın da bilelim madem

    Audi a1 2011 model 60.000 km mekatronik kartı değişimi,

    Eat6 pejo 308 aldım kafam rahat
  • sserdar93 kullanıcısına yanıt
    Hocam siz çok takip etmediniz ya da araştırmadınız galiba. En basitinden söyleyeyim, forumda sıfır Passat alıp 500 kilometrede DSG arızası yaşayan olmuştu bir iki yıl önce.
  • opelinki dinlene dinlene döver
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhantastan


    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Edc yi bilmem de Dsg için 2013 falan hikaye dönüm noktası falan yok onu bilin, sonra pişman olmayın.

    Beni sasirtan dsg nin bu kadar sorunlu olmasi bilinmesine ragmen yok satan vw satislari

    Kurdun, kuzuyu yemek istemesinde şaşılacak bir şey yoktur,
    Şaşılacak şey şudur ki; kuzu , kurda aşık olmuştur....
  • EDC
    Fluence i olan bir arkadaşımın öncelerde şanzıman iyi sıkıntısı olmuyor demesinden dolayı aldığı araçta enteresan bir kararsızlık söz konusu. Bende bindim arabaya ciddi şekilde araba 2 ile giderken yaklaşık 20 30 derecelik rampaya denk gelince önce bir sonra iki sonra tekrar 1 e aldığına birkaç kez rasgeldim. Ve araç sahibi arkadaşım bunu hep yaptığını söylüyor.
    Buna benzer EDC hakkında çok şey duymanız gayet normal.

    DSG
    Gelelim DSG ye. Yorumların bir kısmını okudum. VW si olanlar toz kondurmuyorlar tabi kide. Çünkü o kadar para vermişler. Tork sınırlaması ile alakalı birşey söylenir hep. 240 ın üstünde şanzıman dağılır bundan dolayı golf ler 240 tork ta sınırlı bırakılmıştır derler. Genelde yumuşak kullananlarda sıkıntı çıkmadığı söylenir.
    DSG gerçeğini almadan kullanmadan kimse bilemez. Yalan olmayan birkaç şey anlatayım.
    -Şuan hala birlikte çalıştığım dizel jetta sı olan bir arkadaş bakıma arabayı götürdüğünde usta şöyle söylemiş. Garantisi dolmadan şanzımanı değiştirmek istermisin demiş. Uzatılmış garantisi var deyince tamam ozaman garantin bitmeden değiştirt demiş. Bunu neden söylemiş olabilir düşünmek lazım.

    -Araba almak için gittiğim bir galerici arkadaş vw marka hiç dizel otomatik araba satmadığını söyleyince şaşırdım. Enson satmak için aldıkları Touareg i almaya gelenler servise göstermek istemişler. Serviste mekanik kısmına bakan usta 100bin km de olduğunu görünce daha arabaya bakmadan bunun şanzımanı nerde değiştirilmiş diye sormuş. Hiç değişmemiş değince galerici şaşırmış hatta.

    Forumdan biri Antalya da vw bayiisindeki satıcının şunu söylediğini hatırlıyorum. "Garantisi dolmadan elinden çıkaracaksın VW leri" Bunu bayii söylüyorsa vardır bir bildiği dimi




  • elektrik elektronik mühendisliği öğrencisi olarak söylüyorum,
    Dsg şöyle kötü böyle kötü ,dayım passat aldı 500 km de şanzuman dağıttı, galerici hüsnü dayı hiç dsgli araba almıyomuş, vb. hurafe kulaktan dolma bilgilere inanıp , bu dsg de neyin nesiymiş diye merak edenlere sözüm.

    1-Dsg de Edc de aslında birer mühendislik harikasıdır.
    2-İki sistemde çift kavramadır amaçları hızlı olmaktır bu yüzden tork konvertörlü şanzımanların aksine bunlar kuru şanzımlarlardır yani şanzımanın içinde yağ yoktur.
    3-Tork konvertörlülerde gücün aktarımı daha exponential iken bu arkadaşlar(edc dsg) daha doğrudan bir değişimi amaçladığından dişliler ile daha doğrudan bir güç aktarımı vardır.

    tamam ok geleneksel şanzımann hızlılar peki birader bunlar hiç bozulmuyor mu yani?

    bozuluyor hemde çok bozuluyor,çünkü insanımız arabayı alınca dsg ye öyle bir abanıyor ki şanzumanlar bu yükü kaldıramıyor,resmen şanzumanın tepesine çıkıyorlar özellikle istanbuldaki ömürleri daha da kısa oluyor ,bunun sebebi bilinçsizlik.ben arabaya 100 bin lira 150 bin lira verdim ben ne dersem onu yapacak dersen adamın (eline verirler) dsg sini.

    bu kavramalara sevgiliniz gibi bakmanız gerekiyor. nasıl yani ?
    -hiç bir şanzımana özellikle çift kavramalara(dsg edc) arabayı yokuşta stop ederken direk p ye alıp eve giderseniz o dsg patlar dayanmaz.
    -şanzıman soğukken sürekli dip gaz yaparsan ömrü kısa olur .
    -ışıkta yokuşta n ye alma gibi saçmalıklar yaparsan dsg de seni n ye alır.
    -manuel gibi araba hareketli iken vites değiştirirsen tersten görürsün bişeyleri.

    bu dediklerimi çoğu dsg kullanan kişi yapıyor sonra satıyor arabayı ikinci kullanıcıda patlıyor araba ,hele bizim memlekette bu kadar hanzo varken ikinci el dsg li edc li çift kavrama alınmaz ama bu şanzımanı kötü yapmıyor çünkü insanımız kullanmayı bilmiyor bu arabaları ondan oluyor bu sıkıntılar.500 km de bozulma olayında da şanzumanlar onbinde 1 böyle bozulur bu 500 km de şanzumanın sıkıntısı kavrama bitmesidir onun da sebebi belli gene kullanan kişinin bilinçsiz kullanmasıdır.

    bu dünyada her şeyin karşılığı vardır.(allah-ü teala hariç) doğada hiç bir şey yoktan var vardan yok olmaz .
    hızlı vites değişiminin karşılığıda dsg nin hassas olmasıdır bunu bilip kullanırsanız arızların çok daha az olacağını tahmin ediyorum ama yok ben hızlı vites değişimi istemiyorum derseniz tork konvertörlü daha mantıklıdır daha güvenlidir daha SAĞLAMDIR.İki otomatik aracımızdan biri tork konvertörlü diğeri dsgli buradan biliyorum bu bilgileri.
    herkese iyi forumlar.




  • Edc ariza cikarmiyor ama baski balatasi aralik ayinda 7500 tl idi serviste. O bakimdan sifir alip kullanacaksaniz guzel ama 2 el alipta sansiniza balatanin bitecegi size denk gelirse 7500 tl odeyeceksiniz. Bunu bilerek alin. 122000 kmde baski balata degistirdim oradan biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 10 Ocak 2017; 20:2:2 >
  • Edc iyidir. Dsg varsa en iyi ihtimal 80000 km civarında kavrama değişir.
  • Start stop ve auto hold gibi sistemler kavrama ömrünü bayağı uzatır şanzımana fazla yük binmesini de önler.
  • VR_27 kullanıcısına yanıt
    Ben burada dsgyi savunmuyorum. Forum iyice çöplüğe döndü. Doğru bilgiye ulaşmak imkansız artık. Bu yüzden birisi bir şey atıyorsa ortaya,arkasını getirsin. İster dsg ister edc ister başka her neyse. internet ortamının durumu şu: bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak. O yüzden her konuya herkes atlıyor. Bıktık artık vw,dsg,egea vs konularından. Çünkü tüm konuyu okursan 1-2 tane düzgün mesaj ancak çıkıyor.
  • balyoz41 B kullanıcısına yanıt
    Peki getrag ve borg warner'ın sitelerinde dsg ve edc'nin bazı modellerinde ıslak yazıyor. hepsi kuru değil yani
  • geneli kuru tip diye kuru yazdım yüksek tork ta ıslak ta var ama istisna.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.