Şimdi Ara

EDIFIER R2000T MÜ? CREATIVE GIGAWORKS T3 MÜ? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
235
Cevap
1
Favori
11.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spleenish

    aynen dinlediğin şarkıdan soğuyorsun. biz amatörce beğenmedik bu ssitemi profesyoneller nasıl beğeniyor yaw anlamadım gitti


    acaba diyorum M-AUDIO BX5a D2 Hoparlör bunun sesidemi edifer gibi

    evet arkadaşım onboard la dinlersen M-AUDIO BX5a D2 de aynı... yamaha da aynı... behringer de aynı... 10.000 lık studyo kolonlarıda aynı...

    Bu soruyu sormana şaşırıyorum neden olduğunuz yerde dönüp duruyorsunuz...

    Bu konunun başlığını başından sonuna bir okumayı deneseniz... Ne ile karşılaşacaksınız ???

    Her seferinde onboard la olmaz...

    Zeus onboard la dinleyince ne dedi???

    ---------------------------------------------------------------------------

    29 Mart 2012; 11:29:45

    Dün geldi hocam. Ben ondoard ses kartıyla performansını pek beğnmedim. Prodigy hd2 kart siparişi verdi bakalım gelince bir de onla deneyim.



    -------------------------------------------------------------------------

    Peki ortalama kalitedeki audiotrak ses kartı gelince ne dedi??

    Merhaba arkadaşlar.Ses kartım sonunda gelmiş.Ebay'den almıştım gelmesi tam 10 gün sürdü. Hemen apar topar taktım bilgisayarıma. Ses şuanda istediğime kaliteye geldi. İlk izlenimlerim çok olumlu.Gayet net duru bir ses alıyorum şuanda.Başta Fatih (by_guitar) olmak üzere yardımcı olan herkese çok teşekkür ediyorum



    İnsanlar neyi referans alsın???

    Onboard 10Tl lik karta 200Tl lik studyo monitörü takıp çok kötü kaliteli değil vs..yazanları mı?

    Yoksa sistemin gereksinimi olan kaliteli bir harici yada dahili ses kartıyla studyo monitörlerini dinleyip kaliteli müzik dinleyenleri mi?


    Onboard ses kartıyla kullanıp referans alınabilecek tek tecrübe "Bu tip sistemler onboard kartla performans vermez" dir....

    Bunu da olayın başından beri yazıyoruz anlayana..!

    Hala ama hala anlamamakta ısrar ediyorsunuz..

    @megalomanyag

    Şimdi neden vurkaç yaptığımı anladın mı ????


    Küçüçük bir dairenin içinde dönüp dolaşıp aynı yerlere geliyoruz???

    Bu tartışma ve paylaşım yerinde benim cümlelerimden herhangi birinde onboard la süper olur yada benzer bir cümle okudun mu????


    Yoksa her cümlemin başında """onboard kartla bu iş olmaz kesinlikle performans alamazsınız...kaliteyi sınırlar....hiçbir şekilde tatmin etmez"""

    gibi cümlelerle başlayan tavsiye ve tecrübe paylaşımlarımı okudun???

    Herkes bildiği yoldan devam etsin....Ben artık susuyorum...

    Özelden herhangi bir konuda yardım isteyen olursa kapım acık...Ama burada bilgisiz ve ekipmansız insanlarla uğraşmaktan sıkıldım...Kimse beni zorlamıyor mesaj yazdırmak için ama bu tavsiyelerde ve yorumlarda başından beri bende var olduğum için kendi kendime böyle bir zorunluluk hissediyorum...Ama yanlış yapıyorum farkındayım..En azından kendime yanlış yapıyorum..

    Bir yerden kaliteli bir harici ses kartı edinin...Studyo tipi monitörlerini bağlayın...Kaliteli medya çaldırın...

    Eğer multimedia sistemlerle arasındaki farkı anlayamıyorsanız önce bir kulak doktoruna herhangi bir anatomik kulak bozukluğu olup olmadığını öğrenmek adına muayene olun...Eğer anatomik bir bozukluk yoksa işin allah vergisi olan kısmını ölcmek için tecrübeli bir müzik adamına başvurun basit bir iki duyum ve kulak testinden sonra notunuzu alın paylaşın...

    Ama ne olursa olsun müzikle kalın..Bol müzikli tartışmalar..

    Eğer bu konu başlığı altında isteyerek yada istemeyerek kırdığım ve rencide ettiğim arkadaşlar varsa affetsinler...Duygusala bağladım ve artık kaçıyorum :) hadi eywlh...




  • issssyyyeeeeaaannnnnn :) hahahaha
  • @by_guitar
    sabah beşte isyan ettirmişler sizi olmamış valla
    ben konudaki bütün mesajları okudum, aslında 1-2 sayfalık konu ama aynı şeyler döndüğü için 4 sayfayı bulduk :)
    şu an için bana en mantıklı gelen; film ve oyun için mevcut m.m. sistemlerimize ellememek ki bende x530 var, filmleri bunla seyretmeye devam edip, müzik dinlemek için r1200 alıp r1900-2000 ile arasındaki fiyat farkıylada bahsettiğiniz ses kartlarından birini alıp temiz müzik dinlemek. zira 16 w masaüstünde dibimde duracak kolon için yeterli olur diye düşünüyorum.

    http://www.inter-asia.com.my/main.php?section=product&page=product_detail&product_id=357
    bu sitede en alttaki foto da bu kolonların film izlemek içinde kullanılabileceği havası verilmiş ki bende dün buna aldanıp mesafeyi sormuştum size :) ancak bunlar reklam kokan hareketler herhalde :) zira, youtube da epey video baktım bu tarz kolonlar hakkında, hepside masaüstünde, oturan kişinin nerdeyse dibinde duruyorlar (sizinde dediğiniz gibi).

    onboard kart konusu zaten hiç konuşulmaması lazım bence. bir yanda 100 dolardan başlayan fiyatlarla harici kartlar, diğer yanda 400 dolarlık n.book ta bile kullanılan onboard kartlar. hadi bu kolonları geçtim 600 tl den başlayan kolon modelleri sorup acaba bunlarda onboardla aynımı olur demek çok ilginç. siz şimdi kalkıp bir gtx serisi ekran kartını tek çekirdek işlemciyle kullanıp ya bu ekran kartı ne dandikmiş dermisiniz, demezsiniz herhalde

    özetle, ben kendi adıma bu konudan epey bilgi sahibi oldum, stüdyo kolon nedir, ne işe yarar, öğrendim, üşenmeyip bu bilgileri yazan tüm arkadaşların eline, emeğine sağlık




  • ben yanlış anlaşıldıysam özür diliyorum by_guitar bu konuda bilgisiz ve tecrübesiz oldugumu bende 50 defa yazmısımdır bu 1

    ikincisi bu kolonları kötülemediğimi belki çok güzel sistem oldugunu fakat bize göre olmadıgını belirttim.

    ve bize göre olmadıgından kastımıda şöyle açıkladım: eğerki onboard ses kartıyla ve 128 lik mp3 lerle kullanacaksanız ve daha once hep 2+1 kullandıysanız almayın diye size göre değil diye.

    bir diğeri benim begenmemenin sebebinide muhakkak kulağımın alışmadıgı onboard ses kartına sahip olmam zaman gerekiyor demiştim.

    başta çok yadırgadıgımdan kötü şeyler yazdım ama daha sonra senin söylediklerini tekrarladım açıp tek tek alıntı yapmak istemiyorum.

    ben elli defa kötü demiyorum bize göre değil dedim sanırım. çünkü her zaman dinlediğim sistemlerden çok farklı ve evet onboard ses kartı ile dinlenilmez bundan müzik mutlaka ses kartı lazım..

    ve yine bin defa kendi burdaki çevrem müzik öğretmenleri bu işte pro olan kişiler. sizde vitex ve by guitarın tecrübeleri bunları söylüyor begeniyor, ben begenmemişim ne çıkar ben kimimki daha kaç günlüğümki bu işte die yazmıstım aç oku lütfen. sana sataşmadım sana asla bak övdünüz aldırdınız demedim ben isteyerek aldım ha geri vermeyide ilk saat bi düşündüm ama sonra yine mesaj yazıp hayır vermeyecem uzun süre alışmayı deneyecem ses kartı almayı deneyecem bütçem el verirse sonea begenmezsem gerekirse satarım ama iade etmeyecem fırsatını bulmuşken kullanacam dedim.

    kaç defa dedim bunları anlatım ama sanırım bende anlaşılmamısım yada tam okunmamıs sonraki mesajlarım...

    yinede teşekkürler.. yazdıklarınız için..

    ben aldım seninle iişim bitti gibi sallamayacam burdaki sohbete bilgilendirmeye sessiz kalmayın bence insanların ihtiyacı var.. burda güzel bilgilendirmeler oluyor bende daha sonra yorumlarımı ses kartı aldıgımda artık paylaşacam burda artık.

    ben sizi çok iyi anlıyorum sonradan bende aynı şeylerden bahsetmiştim aslında okursanız ama anlatamamısım demek sağlık olsun..




  • @by_guitar senin düşüncelerine bişey demiyorum doğru olabilir sonuçta ben profesyonel biri değilim.. sadece benim anlatmak istediğim ben beğenmedim edifieer hopörlörü benim tarzım değildi geri verdim
  • @by_guitar, megalomanyag'ın verdiği AMOLED v.s gerçek renkleri veren LCD ekran örneğini gördün mü bilmiyorum ama olay ses kartından çok böyle bir şey çıkacak gibi duruyor.

    Audiophile dünyası büyük saçmalıklarla dolu. 3 metre hoparlör kablosunun 20,000$, elektrik kablosunun 1000$ olduğu ve bunların daha iyi ses verdiği iddia edildiği bir ortam bu. sonra biri test yaptığında bu kişiler sesi ayırt edemediği ortaya çıkıyor :)

    şu benim hastası olduğum Yamaha'ların incelemesi var şurada(gerçi M modeli değil):http://www.stereophile.com/standloudspeakers/yamaha_ns-1000_loudspeaker

    Audiophile'ler önce bu sesi beğenmemiş, görüntüsüne bakarak(bu tip hoparlörlerden metalik ses geldiği inancı varmış) sesin metalik geldiğini söylemişler. sonra onlara müziğin saygı duyulan bir hoparlörden geldiği söylenip aynı hoparlörden ses verilmiş ve bu kez çok beğenmişler :)

    Ses sistemlerinde her şey placebodur demiyorum ama camiada etkisi çok çok fazla.

    İyi ses kartının bu Edifier monitörlerin beğenisini bir creative 2+1'in üstüne taşımayacaktır. 2+1 seven adam 50 liralık ürünle bu monitörlerde olduğundan çok daha memnun olur, ses kartı istediği kadar iyi olsun, hoparlörler camları sallayan bir subwoofer'a dönüşmeyecektir.

    Monitörden müzik dinlemek isteyen arkadaşlar ses kartına yatırım yapacaklarına oda akustiğini iyileştirerek, gümleyen, ciğerlerde hissedilen bass'tan vazgeçerek çok daha mutlu olacaklardır.

    Özellikle Türkiyede, kulaklık alanında bir sennheiser efsanesi almış başını gidiyor. HD 600 tipi kulaklarını bir kenara koyarsak, milletin 100,200,300 liraya aldığı sennheiser'lar o kadar bass ağırlıklı, detaydan o kadar yoksun ki ileride bir gün bir Grado'ya terfi ettiklerinde gelip buralarda küfür ederler bunda bass yok, benim 50 liralık Sony daha iyiydi diye.

    O yüzden ses kartına da para harcayın tavsiyesini yerinde bulmuyorum. Şu an modern bilgisayarlarda bulunan onboard ses kartları oldukça iyi. Daha iyisini almak mümkün olsa bile modern onboard kartlar ÇÖP DEĞİLDİR ve 2+1 sistemini daha çok beğenen adamı birden bire stüdyo monitör beğenecek hale getirmez. Ses kartına para harcayacağınıza equalizer ayarlarınızla oynayın, daha iyi sonuç alırsınız.


    bu arada benim R1200T'ler bu sabah kargolanmış, yarın bir unboxing, sonrasında da bir inceleme yapabilirim. Bir arkadaşımda Creative Gigaworks T3 + iyi denilen bir ses kartı var, üşenmezsem onun evine gidip bir karşılaştırma da hazırlayabilirim. Kendi kulaklarımı referans almaktansa bir kaç kişinin çeşitli ses kartı + hoparlör kombinasyonları için onların beğeni notlarını hazırlamak daha iyi olur.

    insanları daha iyi olduğu iddia edilen sistemlere para harcaması için yöneltmektense, hangi beklentiye neyin nasıl karşılık vereceğini düşünüp ona göre yorum yapmak gerektiği fikrindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtksn -- 12 Nisan 2012; 12:25:49 >




  • mrtksn

    r1200 almakla çok iyi etmişsin.
    neden1: begenmesen bile çok paran gitmemiş olur
    neden2: benim gibi apartman dairesindeysen eğer sesi yarıdan fazla açamazdın bunlarla boşa olmuş olurdu
    çünkü inan bu monitörlerle kısık seste dinlemek güzel olmuyor..

    bu monitörleri seven birisiysen ve apartman dairesinde oturuyorsan sana rahat rahat yetecektir r1200 ler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtksn

    @by_guitar, megalomanyag'ın verdiği AMOLED v.s gerçek renkleri veren LCD ekran örneğini gördün mü bilmiyorum ama olay ses kartından çok böyle bir şey çıkacak gibi duruyor.

    Audiophile dünyası büyük saçmalıklarla dolu. 3 metre hoparlör kablosunun 20,000$, elektrik kablosunun 1000$ olduğu ve bunların daha iyi ses verdiği iddia edildiği bir ortam bu. sonra biri test yaptığında bu kişiler sesi ayırt edemediği ortaya çıkıyor :)

    şu benim hastası olduğum Yamaha'ların incelemesi var şurada(gerçi M modeli değil):http://www.stereophile.com/standloudspeakers/yamaha_ns-1000_loudspeaker

    Audiophile'ler önce bu sesi beğenmemiş, görüntüsüne bakarak(bu tip hoparlörlerden metalik ses geldiği inancı varmış) sesin metalik geldiğini söylemişler. sonra onlara müziğin saygı duyulan bir hoparlörden geldiği söylenip aynı hoparlörden ses verilmiş ve bu kez çok beğenmişler :)

    Ses sistemlerinde her şey placebodur demiyorum ama camiada etkisi çok çok fazla.

    İyi ses kartının bu Edifier monitörlerin beğenisini bir creative 2+1'in üstüne taşımayacaktır. 2+1 seven adam 50 liralık ürünle bu monitörlerde olduğundan çok daha memnun olur, ses kartı istediği kadar iyi olsun, hoparlörler camları sallayan bir subwoofer'a dönüşmeyecektir.

    Monitörden müzik dinlemek isteyen arkadaşlar ses kartına yatırım yapacaklarına oda akustiğini iyileştirerek, gümleyen, ciğerlerde hissedilen bass'tan vazgeçerek çok daha mutlu olacaklardır.

    Özellikle Türkiyede, kulaklık alanında bir sennheiser efsanesi almış başını gidiyor. HD 600 tipi kulaklarını bir kenara koyarsak, milletin 100,200,300 liraya aldığı sennheiser'lar o kadar bass ağırlıklı, detaydan o kadar yoksun ki ileride bir gün bir Grado'ya terfi ettiklerinde gelip buralarda küfür ederler bunda bass yok, benim 50 liralık Sony daha iyiydi diye.

    O yüzden ses kartına da para harcayın tavsiyesini yerinde bulmuyorum. Şu an modern bilgisayarlarda bulunan onboard ses kartları oldukça iyi. Daha iyisini almak mümkün olsa bile modern onboard kartlar ÇÖP DEĞİLDİR ve 2+1 sistemini daha çok beğenen adamı birden bire stüdyo monitör beğenecek hale getirmez. Ses kartına para harcayacağınıza equalizer ayarlarınızla oynayın, daha iyi sonuç alırsınız.


    bu arada benim R1200T'ler bu sabah kargolanmış, yarın bir unboxing, sonrasında da bir inceleme yapabilirim. Bir arkadaşımda Creative Gigaworks T3 + iyi denilen bir ses kartı var, üşenmezsem onun evine gidip bir karşılaştırma da hazırlayabilirim. Kendi kulaklarımı referans almaktansa bir kaç kişinin çeşitli ses kartı + hoparlör kombinasyonları için onların beğeni notlarını hazırlamak daha iyi olur.

    insanları daha iyi olduğu iddia edilen sistemlere para harcaması için yöneltmektense, hangi beklentiye neyin nasıl karşılık vereceğini düşünüp ona göre yorum yapmak gerektiği fikrindeyim.



    Konunun başlığı her ne kadar t3 vs ed,f,er gibi gözükse de...konu studyo monitörlerinden performans almaya döndü..

    Onboard kartların çöp olmadığı konusuna gelince katılmıyorum..Kesinlikle ne performans ne de randıman alınabilecek kartlardır..

    Çöp kelimesi belki biraz ağır olabilir ama... İdare etmelik yada benzer bir anlam yüklenebilir onboard lara..



    """""İyi ses kartının bu Edifier monitörlerin beğenisini bir creative 2+1'in üstüne taşımayacaktır."""""

    Bu konuda da katılmıyorum...Onboard ses kartıyla bu tip kolonlardan randıman alman mümkün değil..rakam yada yüzdelerle net kesin bir çizgi çizemeyiz ancak... Elimde onboard kartta hail olmak üzere M-AUDIO Delta 1010LT ve FireWire Solo e-mu o4o4 usb + m-audio usb + creative 5.1 + creative live hatta creative sound blaster kartlar var...hem ev hem iş yerimde bu ekipmanlardan bazılarını kullanıyorum..bazıları yatıyor...dizüstü ve masaüstü pc de zaten onboard kartlarım var...

    Bu kartlara bağlayıp kullandığım inspire 5.1..edifier R1900II... M-AUDIO AV-40 .. BX5 D2 hatta minton 2+1 benzeri ekipmanlarım da var..

    İşin püf noktası yukarıda yazdığım sistemlerin üst sınırlarını bilebilmekte...Bu sistemlerle çok değişik kombinasyonlar yapmak mümkün...

    Hepsinde farklı performanslarda elde etmek mümkün... Bir sistemin en üst kalite sınırını test edebilmek için o sistemin üzerinde besleyicilerle testler yapmak en mantıklısı..

    Creative 5.1 hi-fi vs kartlarla bx5 d2 lerin üst sınırlarını bulamazsın...Aynı edifier lerin üst sınırlarını onboard kartla arayamayacağın gibi...

    Gecen hafta elime catewalk studyo monitörleri gecti...fiyatından emin olmamakla birlikte duyum kalitesini beğenmedim...Bu ekipmanlarla üst sınırlarını kulaklarımı referans alarak denedim.. Aslında referans aldığım kulaklarım değildi ekipmanımdı.. Ekipmanlarımdan test sırasında ve daha önce aldığım performansları referans olarak kullanıp kulaklarımla karar verdim demek daha doğru olur...

    İyi bir ses kartıyla ki bu asla creative 5+1 vs benzeri kartlar olamaz..sistemlerin üst sınırlarını aramak mümkün...


    Zaten ne diyoruz??? Edifier yada benzer fiyatlarda farklı markada olabilir studyo monitörü + giriş seviyesi bir ses kartı uyumlu olacaktır...

    Mesela benim bu tarz kolonlar için tavsiye edeceğim giriş seviyesi kart(masaüstü kullanıcıları için) audiotrak pci

    Notebook yada harici herhangi bir player la audiotrak usb...


    Edifier studyo serisiyle hem performans hem fiyat hemde kalite olarak uyumlu sayılabilecek bir ekipmandır AUDIOTRAK....


    2+1 benzeri sistemlerin hem fiyat hem performans açıklamasını defalarca yaptım..Üşenmiyorum bir kere daha yapıyorum...

    100$ lık 2+1 ses sisteminin 70$ sub ise.... geriye 15$ dan 2 adet uydu kalır...

    yapmaya çalıştığınız kıyaslama 30$ lık uydularla 100$lık 1+1 üstelik ayrı sınıflarda ayrı kategorilerde ses sistemleri...

    Bu tarz bir karşılaştırmayı yapabilmek için(eğer konu müzik kalitesiyse) ekipmanlar yeterli olmalı...mekan akustik anlamda uyumlu ve kullanılan medyalar son derece çeşitli olmalı..

    Bu şartlar altında yapılan kıyaslamalarda(konu müzikalite) en iyi 2+1 in bile giriş seviyesi monitörlerin performansına yaklaşmasını beklemek hayal olur...

    En iyi 2+1 dedim diye 10.000$ lık 2+1 bulmaya çalışma... Ama biliyorsun ki Referans monitörlerin 20.000$ lık olanlarıda var..

    Yani işin özü adı üstünde multimedia...alın film izleyin, müzik dinleyin, oyun oynayın... hiçbir itirazım yok..ister onboard la..ister hariciyle...hepimiz biliyoruz ki performans farkı pek fazla olmayacaktır...Harici kart performans-kalite-temiz duyum diye kıcınıda yırtsa... multimedia 2+1 yok kardeşim ben senin gönderdiğin ses karakterimi katacagım...Süsleyeceğim..dengeleyeceğim...kısıtlayacağım yada bazı frekansları arttıracağım...işine gelirse duyum bende bu şekilde diyecektir..Dolayısıyla evlerinde müzik dinleyen kitle belli standartlara oturtulmuş belli seceneklere mahkum edilmiş bir dinleyici olacaktır..

    Zaten pratikte ve teoride 2+1 benzeri ses sistemlerinin üretim amacı budur...Onboard ses kartı yada harici ses kartı arasındaki performans farkı asla ama asla studyo monitörlerinin onboard kart yada harici kart arasındaki performans farkı kadar belirgin ve net olmayacaktır..

    O yüzden evlerinde müzik düzenlemeyle ugrasan tüm amatör arkadaslarımız kendi 2+1 lerinden sesi dinleyip herhangi bir arabanın tesisatında dinlediklerinde"""aaaa bass lar çok fazlaymıs...efect ler az gelmiş, tizler öyle olmuş middle lar olmamış falan gibi yanılgılara düşerler""

    NEDEN???

    2+1 ler kabiliyet bakımından sesi değiştirerek ve makyajlayarak verdiği için o bass eksikliklerini tiz fazlalıklarını vs..vs.. problemleri duyamazlar..Cünkü kolonlar karakteristik olarak o duyulacak eksik yada fazlalıkları dengeler kapatır yada hiç duyuramaz...

    Bir örnek daha verebilirim..Ankara'da(10 yıllık müzisyen) arkadaşım evde yaptıgı referans kayıt ve benzer işleri creative 2+1 ile dinliyor..ses kartı e-mu ama çıktı aldıgı sistem yinede creative 2+1.... Yukarıdaki ekipmanların(studyo tarzı olanların) bir kısmıyla dinlediğimde son derece amatör bir kayıt olduğu net ve bariz belli..Her ne kadar teknik bilgiye sahipse de ekipmandan yoksun oldugu için yaptıgı mix düzenleme vs belli sınırlar cercevesinde kaliyor..

    Aynı kayıt yine yukarıdaki ekipmanlardan(multimedia) 2+1 benzeri sistemlerle hatta özellikle sadece creative le dinlediğimde daha derli toplu daha iyi duyuluyor..
    Ya da.... creative öyle hissettiyor..öyle algılamama sebep oluyor...

    Araba tesisatında dinleyince içeride akustik ve kolonların kalitesine göre değişse de.... yapının şekli bakımından seslerin daha net duyulmasına yani yine kötü duyulmasına sebep oluyor..

    Multimedia kullanıcılarının başından kaynar sular indiği an bu oluyor... TV nin önüne ince bir perde gectiğinizde rengi önemli değil...detaylardan mahrum kalırsınız...

    O perdenin arkasında bluray de oynasa perde sadece belli bir miktar kalite algısına sebeb olur...

    o perdeyi kaldırıp izlediğinizde detayların farkına varabilirsiniz..

    Yıllar önce matrix izlerken tv den yada vcd den...meşhur neo-ajan smith(ler) dövüş sahnesindeki(hani 100lerce ajan smith olan sahne) detayları görememiştim..cünkü vcd izliyordum..



    Şimdi bluray izlediğimde pc çizimleri çok net ve bariz şekilde belli oluyor... Sebebi perdeyi kaldırdım...




  • 100 liralık 16 w kolonlarla 450Tl lik t3 leri kıyaslayacaksın :) arkadaşındaki ses kartının marka modelinide yazarsan bilgi sahibi oluruz...

    üstelik biri studyo yakın dinleme monitörü diğeri 2+1 :)

    16w ların performansını bilmiyorum ama mutlaka ses kartı nın değişmesi 16wattlarda da farkındalık yaratacaktır...


    T3 ile 16w ları karşılaştırmaktansa...16w ları iyi dediğin ses kartıyla kayıpsız müzikle ve onboard kartla kıyasla..

    Neye dayanarak "O yüzden ses kartına da para harcayın tavsiyesini yerinde bulmuyorum. Şu an modern bilgisayarlarda bulunan onboard ses kartları oldukça iyi" böyle bir kanıya varıyorsun?


    Eğer onboard ses kartlar son derece iyiyse neden 400-500 Tl lik oyun film vs kartları alıyor insanlar?

    Yada biz müzisyenler neden evlerimizde 500-600 Tl lik iş yerlerimizde 2000-3000 Tl lik converter lar kullanıyoruz?

    Biraz mantıklı olalım :) Creative in bile 20 Tl ye ses kartı var... ve 500-600 Tl ye de ses kartı var... hemde bu ses kartları multimedia özellikli..hatta ikiside 5+1 yada 7+1 olabiliyor...

    Aynı onboard ekran kartında oldugu gibi..... SES KARTLARI da onboard ve harici arasında dağlar kadar fark yaratır..HEMDE ekran kartlarında oldugu gibi 1 e 1....hiçbir farkı yok....


    Şimdi buna göre sen diyorsun ki intel GMA ile Sapphire HD XXXX yada herhangi bir modeli aynı performansta...yada bir tarafta sapphire varken sen onboard için şu kelimeliri sarf ediyorsun "Şu an modern bilgisayarlarda bulunan onboard ses kartları oldukça iyi"

    Neye göre iyi???? kime göre iyi???

    Şöyle desen anlarım... "Arkadaşlar 128kbps mp3 dinleyecekseniz kartlar arasında fark olmasına rağmen onboard ses kartı sizi idare eder..biraz EQ biraz yazılım vs gibi ayarlarla idare edersiniz...100 Tl....200Tl arası bir ses kartına para vermeyin"

    veeeee

    "Ama kayıpsız kaliteli müzik dinleyecekseniz ses kartına ihtiyacınız var...cünkü onboard ses kartının yetenekleri sınırlı... kolonlarınız 10.000$ da olsa onboard tan kayıpsız müzik kalitesi bekleyemezsiniz...donanım kalitesi düşük...sadece idare etmelik bir karttır ve pc dünyasında standart bir üründür.."


    gibi bir yaklaşım daha akla yatkın...daha mantıklı daha gercekci ve daha net bir yaklaşımdır...




  • @by_guitar, olaya çok fazla müzik üreticisi gözüyle bakıyorsun ancak insanların büyük kısmı müzik dinleyicisi. buna ek olarak şunu da söyleyeyim, müzik dinleyicilerinin nerd takımına audiophile deniyor ve onlar renk veren hoparlörler peşinde aslında. en iyi sesin peşinde koşarken en güzel renklendirilmiş sesi arıyorlar, tıpkı 2+1'lerin sesi renklendirmesi gibi onlar da kötü müziği iyi müzik yapan sistemler kuruyorlar. kayıt ile uğraşanlar ise sesi en olduğu gibi çıkaran sistemler kurmaya çalışıyorlar, monitör hoparlörler alıyorlar.

    Benim kişisel zevkim, müzikteki, kayıttaki hataları gösteren hoparlörler. 2+1'lere tahammül edemiyorum, henüz iyi ses veren bir 2+1,5+1 bir sistemle karşılaşmadım. o yüzden markafoni'de giriş seviye bir monitör görünce üstüne atladım.

    şimdi giriş seviyesi bir monitör aldıktan sonra bir ton gereksiz fonksiyonla gelen(midi klavye bağlama, gitar bağlama v.s) için 400-500 lira parayı ses kartına vermem. Creative x-fi 5.1 USB ses kartı, onboard kartıma göre biraz daha düzgün veriyor vurmalı çalgıları. Ama asıl önemlisi ses çıkış seviyesi onboard'ın 2 katı kadar. Bu önemli çünkü:

    1) Kulaklığıma amfi almama gerek kalmadı
    2) Monitörlerden müzik dinlerken hangi taraf daha çok parazit yapıyorsa o tarafı kısarım. Eğer Edifier'ın amfisi kötüyse, hoparlörün sesini kısıp, ses kartını tam seste kullanırım. Ses kartı yüksek seste bozulma yapıyorsa, ses kartını kısarım, Edifier'ı açarım.

    bu iki sebepten dolayı 100 liralık bu yatırımı doğru buluyorum. senin bahsettiğin kartları 200-300 liradan ucuza bulmak çok zor.

    2+1'in sesini sevenleri de hor görmemek lazım. Onboard ses kartları ile ilgili yorumların da doğruları yansıtmıyor, intel HD audio oldukça yüksek standartlar belirlemiş ve intel HD audio olan onboard kartlar bir çok kişi için yeterli olacaktır.

    Ayrıca 2+1 sistemlerden memnun olan kişiler istediği kadar pahalı ve kaliteli ses kartı alsınlar, edifier'ın da m-audio'nun da, yamaha'nın da monitörlerinden gelen sesi beğenmemeleri büyük olasılık. Yahu sistemde ayrı subwoofer yok ki? puff puff, güm güm sesler çıkmayacak o iki hoparlörden. Neden ses kartına yatırım yaplaraını söylüyorsun anlamıyorum.

    Senin örneğinden yola çıkacaksak, tarla sürmek isteyen kişiye binek araba öneriyorsun ve hangisinin lastikleri iyi, hangisinin motoru verimli olduğunu söylüyorsun. Oysa ki adamın derdi farklı.

    Şu başlıkta en başta monitör hoparlör ve 2+1 multimedia hoparlör arasındaki fark anlatılsaydı hayal kırıklığı yaşayanlar olmazdı. Ama hala ses kartı sanki subwoofer'ın yerini tutacakmış gibi anlatlıyor. Hayır, ses kartı size subwoofer sağlamayacak. 2.0 Ses'i beğnmeyenler sakın ses kartına para harcamasın, gitsin subwoofer'lı ses sistemi alsın ve keyfine baksın.

    o değil de, mükemmel ses sistemini kursanız bile, FLAC'tan müzik dinleseniz bile çoğu şarkıda gerçeğe yakın ses alamayacaksınız çünkü 1990'lardan beri piyasaya sürülen albümler dynamic range'i azaltılmış durumda. Pazarlamacılar aynı ses ayarında daha yüksek ses veren albümlerin daha çok satıldığını fark etmişler ve albümler üretilirken yüksek sesleri kıstıktan sonra tüm sesleri topluca yükseltmişler ve ses seviyesi yüksek ama ama kısık sesler ile yüksek sesler arasındaki seviye farkı çok az olan şarkılar elde etmişler, dolayısıyla gerçek sesten iyice uzaklaşmışlar.




  • Sayın mrtksn, son cümlenize katılmamak elde değil. Ancak sayın by_guitar kimseyi monitor hoparlör almak için yönlendirmedi. Ancak monitor hoparlör alıyorsanız sıradan onboard kartlarla iyi sonuç alamayacağınızı vurguladı. Hatta şu cümlesi durumu daha iyi açıklıyor "MULTİMEDİA kolonlar bu kaybı dengelemek adına süsler...yutar...bazılarını ön plana cıkarır bazılarını makyajlar bazılarını hiç duyurmaz....O yüzden size güzel yada tatmin edici gelir."
    Unutulmamalıdır ki hayatta herşey de olduğu gibi ses sistemlerinde de, alacağınız kalite sistemdeki en düşük kalitedeki bileşen kadardır. Bu kaynak olarak kullandığınız medyadan başlar, ses kartı, ampli, kablo derken hoparlör ile son bulur. Bundan sora da üretilen sesin kulağınıza gelene kadar geçirdiği aşamalar (oda akustiği vs.) devreye girer. Dolayısıyla sistemde tüm bileşenler birbiri ile uyumlu olmalıdır. Sistemdeki tek bir bileşenin bile zayıf olaması, en fazla o bileşen kadar verim alınabileceğini gösterir. Konunun başından beri bunu söyleyen by_guitar işte bu noktada isyan ediyor. Basit bir onboard kartla bu hoparlörlerden verim alamazsınız diyor ve haklı da. Buna karşılık, halen basit onboard ses kartına bağlayarak bu hoparlörler hakkında yorum yapılıyor. Bu da daha sonra bu ürünü alacak kişileri ister istemez olumsuz etkileyecektir.

    Onboard kartlar her nekadar eskiye göre daha kaliteli olsalar da, amaçları bu hoparlöre göre değil. Tamamen multimedya sistemlere göre üretilmiş, tüm ayarlamaları buna göre yapılmıştır. Konunun başlarında da söylemiştim, kulavarlar ayrı. Bu bağlamda karşılaştırmalar da yanlış oluyor ister istemez.

    HiFi / High-End kavramları görecelidir. Her alanda olduğu gibi bu alanda da elbette bazı uçuk kaçık işler dönmektedir. Ancak abartılı parası olup, bu işi keyifle müzik dinlemenin ötesinde bunu saplantı haline getirenleri yada aynı çevredeki kişilerle at yarışına girenleri örnek göstermek ve bunu genellemek ne kadar doğrudur tartışılır.

    Bu abartılı örnekleri bir kenara bırakırsak, HiFi öncelikle bir tercih olayıdır. Sayın @megalomanyag anlatamadım diyor ama bana göre gayet güzel anlatmış. Beklentilerin ve seçimlerin farklı olabileceğini. Özellikle bu tür hoparlörleri alacak olanlar ne beklediklerini, nasıl bir ses istediklerine karar vermeleri gerekir. Hifi kişilerin daha hoşuna gidecek ses demek değildir. Hifi kaydın orijinaline en yakın yani doğala en yakın olan sesi almak demektir. Kimisi doğal olanı seçerken kimisi de doğallık kaygısı olmadan süslenmiş zenginleştirilmiş sesi sever. Sayın megalomanyag'ın bu konuda verdiği ekran örneği konuya yeterince açıklık getiriyor zaten. Bu seçim konusunda kimse kimseye bir eleştirmede bulunma hakkına sahip değil sonuçta. Hifi'yi seçenler ya genelde herşeyin doğallığını arayanlar ya da müzik aletlerinin gerçek sesini bilip tanıyıp, dinledikleri müzikte de buna en yakın sesi duymak isteyenlerdir. Bunun illaki bir klasik müzik yada caz olması gerekmiyor. Elektronik cihazlarla yapılan müzikler yerine gerçek müzik aletleri ile yapılan tüm müzikler için geçerlidir. Klasik müzikteki bir piyano yada kemanın doğal sesini duymak isteyebileceğiniz gibi bir halk müzğindeki bağlamanın tınılarını gerçeğine en yakın şekilde duymak isteyebilirsiniz. Sürekli klasik müzik örneğinin verilmesi, klasik müzikte çok sesliliğin (aynı anda çok farklı müzik aletlerinin olması anlamında) olması, aynı anda çok fazla iniş çıkışların olması, farklı frekansların birarada bulunması gibi etkenler nedeniyledir. Bu yüzden klasik müzik gibi çok sesli ve frekans aralığı çok geniş aletlerinin kullanıldığı müziklerin aslına uygun olarak verilebilmesi çok daha zorken, pop, elektronik, trans gibi elektronik aletlerle yapılan müzklerin tatmin edici ölçüde verim alınması daha kolaydır. (Tekrar vurgulamak istiyorum, kimsenin müzik zevkine bir eleştiri değildir, müziğin yapısal yönüne yapılan bir yorumdur).

    Ayrıca Ses sistemlerinde kulak referansı ya da beyin referensı diye geçen bir kavram vardır. Bir kişi sürekli dinlediği bir sese alıştığı için farklı duyduğu sesi yadırgar ve genellikle beğenmez. Onun için belli bir süre, önceki sistemden kalan izlerin silinmesi, kulağın yeni sese alışması gerekir. Ancak eğitimsiz bir kulak ile bu her zaman başarılı olmayabilir. Sürekli farklı sistemler dinleyerek, daha da güzeli canlı konserlere giderek (arada elektroniklerin olmadığı konserlerden bahsediyorum) yada kendi müzik yaparak gerçek sesleri tanıyan kulağını eğitmiş kişilerde bu durum ya hiç olmaz yada kısa sürede düzelir.

    Dört sayfadır tartıştığımız bu konunun (aslında ilk mesajlarımda da belirttiğim gibi) açılış mantığı hatalı. Giriş seviyesi de olsa sonuçta bu başlıkta konuşulan monitör hoparlörler hifi başlangıcıdır ve bunlara multimedya sistemi muamelesi yapmak hiç doğru değildir. Monitör hoparlörü multimedya sistemlerle karşılaştırmak da aynı şekilde doğru olmaz. Stereo Mecmuası gibi tamamen Hifi ve Hi-End yönünde seçim yapmış insanların yazıp okuduğu bir dergide yayınlanmış bir yorumu, yine bu yönde seçim yapmış kişiler dikkate almalı ve eleştirilecek bir yanı varsa yine seçimi hifi yönünde olanlar yapmalı. Seste doğallık, aslına bağlılık, frekansların olduğu gibi ve tüm ayrıntıları ile verilmesi gibi kaygılarınız yok ve ben yalnızca sesin hoşuma gidip gitmemesine bakarım diyorsanız, zaten o dergiyi (ve hifi kaygısıyla yapılmış diğer yorumları) okumanız anlamsız olur. Hatta sizi çok yanlış noktalara yönlendirir.

    Sonuç olarak multimedya sistemler ile hifi sistemler ayrı kulvarlardır. En başta seçimler bu yönde yapılmalı beklentiler bu seçime uygun oluşturulmalıdır. Seçimlerin sonucuna göre de sistem oluşturulmalıdır. Bilinçli olarak Monitör hoparlör seçmişseniz, buna uygun diğer bileşenleri ve ortamı da oluşturmalısınız. Aksi halde sürekli hayal kırıklığı yaşarsınız.




  • Ben mesajı yazana kadar araya 3-4 mesaj daha girmiş. Dolayısıyla mesajım okunurken bu dikkate alınırsa daha iyi olur.
  • konu aldı başını gidiyor arkadaş =))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_guitar

    100 liralık 16 w kolonlarla 450Tl lik t3 leri kıyaslayacaksın :) arkadaşındaki ses kartının marka modelinide yazarsan bilgi sahibi oluruz...

    üstelik biri studyo yakın dinleme monitörü diğeri 2+1 :)

    16w ların performansını bilmiyorum ama mutlaka ses kartı nın değişmesi 16wattlarda da farkındalık yaratacaktır...


    T3 ile 16w ları karşılaştırmaktansa...16w ları iyi dediğin ses kartıyla kayıpsız müzikle ve onboard kartla kıyasla..



    Kaç mesajdır ben ne diyorum? 2+1 seven adama 2.0 hoparlör alıp yüzlerce lirayı ses kartına harca diyorsun. Onun kıyaslamasını yapacağım işte :)
    Bakalım 2.0 berbattan iyiye geçebilecek mi ve T3 ortalama olarak mı kalacak? Ha sen şimdi dersen ki 100 liralık edifier R1200T de ne, o noktada dipsiz kuyuya inmeye başlarız. Monitör her beğenilmediğinde bir kaç katı fiyatlı bir şey önerirsin.

    quote:




    Neye dayanarak "O yüzden ses kartına da para harcayın tavsiyesini yerinde bulmuyorum. Şu an modern bilgisayarlarda bulunan onboard ses kartları oldukça iyi" böyle bir kanıya varıyorsun?



    AC97 standartlı onboard ses kartı ile HD Audio ses kartı arasındaki kalite farkına dayanarak ses kartlarının çok yol kat ettiğini söylüyorum. Ayrıca onboard ses kartlarının teknik dökümanları internette var, değerler bir kaç sene öncesinin pahalı ses kartları ile neredeyse başa baş.

    quote:



    Eğer onboard ses kartlar son derece iyiyse neden 400-500 Tl lik oyun film vs kartları alıyor insanlar?


    İnsanların neye para vereceği pek belli olmuyor. Bak şurada 250$ lık kablo var, senin mantığınla bu kablo 250$ ise çok büyük fark yaratıyordur. Oysa ki bu kablo dijital veri taşıyor ve dijital veri eksiksiz taşındığı sürece görüntü ve seste hiç bir kayıp/iyileşmeye sebep olmuyor. 10$ lık kablo da aynı işi yapar ama birileri 250$ veriyor, neden acaba? Yoksa bir bildikleri mi var?

    http://www.amazon.com/Monster-M1000-HD-25-Ultimate-Speed/dp/B000U90DC6/ref=sr_1_2?s=electronics&ie=UTF8&qid=1334241664&sr=1-2
    quote:



    Yada biz müzisyenler neden evlerimizde 500-600 Tl lik iş yerlerimizde 2000-3000 Tl lik converter lar kullanıyoruz?



    Onboard kartların müzik üretimi için fonksiyonları bulunmadığınan olabilir mi?

    quote:




    Biraz mantıklı olalım :) Creative in bile 20 Tl ye ses kartı var... ve 500-600 Tl ye de ses kartı var... hemde bu ses kartları multimedia özellikli..hatta ikiside 5+1 yada 7+1 olabiliyor...

    Aynı onboard ekran kartında oldugu gibi..... SES KARTLARI da onboard ve harici arasında dağlar kadar fark yaratır..HEMDE ekran kartlarında oldugu gibi 1 e 1....hiçbir farkı yok....


    Şimdi buna göre sen diyorsun ki intel GMA ile Sapphire HD XXXX yada herhangi bir modeli aynı performansta...yada bir tarafta sapphire varken sen onboard için şu kelimeliri sarf ediyorsun "Şu an modern bilgisayarlarda bulunan onboard ses kartları oldukça iyi"

    Neye göre iyi???? kime göre iyi???



    Ekran kartı teknolojisi de çok gelişti :) intel sandy bridge işlemcilerdeki entegre ekran kartı sadece 2-3 sene öncesinin orta seviye kartları ile benzer performansta. Ben burada farkın onboard olup olmadığı ile belirlenemeyeceğini söylüyorum. Test yapılır anlaşılır.

    quote:



    Şöyle desen anlarım... "Arkadaşlar 128kbps mp3 dinleyecekseniz kartlar arasında fark olmasına rağmen onboard ses kartı sizi idare eder..biraz EQ biraz yazılım vs gibi ayarlarla idare edersiniz...100 Tl....200Tl arası bir ses kartına para vermeyin"




    Blind testlerde büyük ses uzmanı geçinen bir çok kişi FLAC ve Mp3'ü ayırt etmekte fazlasıyla zorlanıyor. Mp3'ün sıkıştırmasına gelene kadar kayıt kalitesi önemli. Ortalık çöp gibi kaydedilmiş albümlerle dolu.

    Ha bu arada o equalizer v.s ile ilgili dediğin şeyi söyledim zaten.

    quote:



    veeeee


    "Ama kayıpsız kaliteli müzik dinleyecekseniz ses kartına ihtiyacınız var...cünkü onboard ses kartının yetenekleri sınırlı... kolonlarınız 10.000$ da olsa onboard tan kayıpsız müzik kalitesi bekleyemezsiniz...donanım kalitesi düşük...sadece idare etmelik bir karttır ve pc dünyasında standart bir üründür.."




    Sınırlı başka bir şey yeterli başka bir şey. Sınır, yeterlinin üzerine çizildiğinde düşük performans donanım ideal donanım olmuş oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtksn -- 12 Nisan 2012; 17:56:17 >




  • Bu arada bir şeyi netleştireyim: benim tek derdim, bu monitörlerin beğenilmemesinin sebebinin ses kartı yetersizliği değil beklenti farklılığı olduğu. Biri ses kartı alınca bu monitörleri beğenmeye başladı diye insanlara ses kartınız kötü o yüzden beğnmediniz, gidin ses kartına bilmem kaç yüz lira verin, sonra tekrar konuşalım demek doğru değil. Ses kartlarının performansı fark edecektir ama olayı nefret etmekten aşka çevirmeyecektir. Zaten ses kartını aldıktan sonra memnun kalan kullanıcı diğerleri kadar olumsuz değildi aldığı sonuçtan, sadece yeterli bulmamıştı ve ses kartını aldıktan sonra tatmin oldu. Onboard ses kartını yazdı mı hatırlamıyorum, özellikle eski tip AC97 standardında bir ses kartından geçiş yaptıysa büyük fark görmesi normal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtksn -- 12 Nisan 2012; 18:18:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtksn

    @by_guitar, olaya çok fazla müzik üreticisi gözüyle bakıyorsun ancak insanların büyük kısmı müzik dinleyicisi. buna ek olarak şunu da söyleyeyim, müzik dinleyicilerinin nerd takımına audiophile deniyor ve onlar renk veren hoparlörler peşinde aslında. en iyi sesin peşinde koşarken en güzel renklendirilmiş sesi arıyorlar, tıpkı 2+1'lerin sesi renklendirmesi gibi onlar da kötü müziği iyi müzik yapan sistemler kuruyorlar. kayıt ile uğraşanlar ise sesi en olduğu gibi çıkaran sistemler kurmaya çalışıyorlar, monitör hoparlörler alıyorlar.

    Benim kişisel zevkim, müzikteki, kayıttaki hataları gösteren hoparlörler. 2+1'lere tahammül edemiyorum, henüz iyi ses veren bir 2+1,5+1 bir sistemle karşılaşmadım. o yüzden markafoni'de giriş seviye bir monitör görünce üstüne atladım.

    şimdi giriş seviyesi bir monitör aldıktan sonra bir ton gereksiz fonksiyonla gelen(midi klavye bağlama, gitar bağlama v.s) için 400-500 lira parayı ses kartına vermem. Creative x-fi 5.1 USB ses kartı, onboard kartıma göre biraz daha düzgün veriyor vurmalı çalgıları. Ama asıl önemlisi ses çıkış seviyesi onboard'ın 2 katı kadar. Bu önemli çünkü:

    1) Kulaklığıma amfi almama gerek kalmadı
    2) Monitörlerden müzik dinlerken hangi taraf daha çok parazit yapıyorsa o tarafı kısarım. Eğer Edifier'ın amfisi kötüyse, hoparlörün sesini kısıp, ses kartını tam seste kullanırım. Ses kartı yüksek seste bozulma yapıyorsa, ses kartını kısarım, Edifier'ı açarım.

    bu iki sebepten dolayı 100 liralık bu yatırımı doğru buluyorum. senin bahsettiğin kartları 200-300 liradan ucuza bulmak çok zor.

    2+1'in sesini sevenleri de hor görmemek lazım. Onboard ses kartları ile ilgili yorumların da doğruları yansıtmıyor, intel HD audio oldukça yüksek standartlar belirlemiş ve intel HD audio olan onboard kartlar bir çok kişi için yeterli olacaktır.

    Ayrıca 2+1 sistemlerden memnun olan kişiler istediği kadar pahalı ve kaliteli ses kartı alsınlar, edifier'ın da m-audio'nun da, yamaha'nın da monitörlerinden gelen sesi beğenmemeleri büyük olasılık. Yahu sistemde ayrı subwoofer yok ki? puff puff, güm güm sesler çıkmayacak o iki hoparlörden. Neden ses kartına yatırım yaplaraını söylüyorsun anlamıyorum.

    Senin örneğinden yola çıkacaksak, tarla sürmek isteyen kişiye binek araba öneriyorsun ve hangisinin lastikleri iyi, hangisinin motoru verimli olduğunu söylüyorsun. Oysa ki adamın derdi farklı.

    Şu başlıkta en başta monitör hoparlör ve 2+1 multimedia hoparlör arasındaki fark anlatılsaydı hayal kırıklığı yaşayanlar olmazdı. Ama hala ses kartı sanki subwoofer'ın yerini tutacakmış gibi anlatlıyor. Hayır, ses kartı size subwoofer sağlamayacak. 2.0 Ses'i beğnmeyenler sakın ses kartına para harcamasın, gitsin subwoofer'lı ses sistemi alsın ve keyfine baksın.

    o değil de, mükemmel ses sistemini kursanız bile, FLAC'tan müzik dinleseniz bile çoğu şarkıda gerçeğe yakın ses alamayacaksınız çünkü 1990'lardan beri piyasaya sürülen albümler dynamic range'i azaltılmış durumda. Pazarlamacılar aynı ses ayarında daha yüksek ses veren albümlerin daha çok satıldığını fark etmişler ve albümler üretilirken yüksek sesleri kıstıktan sonra tüm sesleri topluca yükseltmişler ve ses seviyesi yüksek ama ama kısık sesler ile yüksek sesler arasındaki seviye farkı çok az olan şarkılar elde etmişler, dolayısıyla gerçek sesten iyice uzaklaşmışlar.

    Müzisyenlerin problemidir..ya icracı gibi ya üretici gibi yada dinleyici gibi sabit bir kategoriye girmezler...zevkleri tartışmam..sen neden siyah sevdin sen neden beyaz diye önyargıyla yaklaşmamaya çalışırım..Beyaz ne kadar önemliyse de, eğer siyah yoksa işin içinde bir anlam ifade etmez..Gönlüm siyahbeyaz..fernandes i göndermeyin tr liginde, son yıllarını da yaşasa alex'le birlikte kalite olarak keyifle izlenecek futbolcular..


    Daha fazla dağıtmadan bass seversin vs.. sonsuz saygım var...Bildiğin gibi bizim genel amacımız fiyat performans ikilisi...Ürün fanı olduğumuzu sanmıyorum..

    1) Kulaklığıma amfi almama gerek kalmadı
    2) Monitörlerden müzik dinlerken hangi taraf daha çok parazit yapıyorsa o tarafı kısarım. Eğer Edifier'ın amfisi kötüyse, hoparlörün sesini kısıp, ses kartını tam seste kullanırım. Ses kartı yüksek seste bozulma yapıyorsa, ses kartını kısarım, Edifier'ı açarım.

    bu iki sebepten dolayı 100 liralık bu yatırımı doğru buluyorum. senin bahsettiğin kartları 200-300 liradan ucuza bulmak çok zor.


    kötü secim yapmadığını kartın onboard karttan çok çok iyi oldugunu söylemiştim daha önce...

    Konu fiyatla tıkandığı için t3 başlı başına yükü çekiyor zaten...

    100Tl ye tercih edilebilecek güzel bir kart olan creative+100 tl ye 16w edifier uydu mantığıyla ve geriye kalan 300Tl ye bass seven sub yada çimenlerde yürüyen adamın çıkartığı çıtırtıları duymak için tiz sürücü alsın..herşey frekansların gücüyle orantılıdır..yatırımı nereye yaparsan orası çoşar..

    Ben ses kartınla ilgili sadece üst sınırları zorlamak adına, yani sistemin performansını test acısından yeterli olmayacağını söyledim..Fiyatına ve markasına performansına kötü demedim..Başarılı ve dogru bir tercih yapmışsın..bunu sende sebebleriyle acıklamışsın zaten..

    Seste karakteristik olarak tercihler farklı olabilir kimi bass sever kimi tiz sever kimi sıcak orta seslere bayılır falan filan ama tek gercek "gerçeğe yakın ses" aranır...

    Film efekleri olsun...enstruman olsun..ortam sesleri olsun...insan sesleri olsun...

    Hem görüntülü hem sesli medyalarda veri değeri arttıkça kalite artıyor sıkıştırıldıkça düşüyor malesef ki...Filmlerde müziklerde hep böyle değil mi?(aklıma gelen birkaç değişken var)

    yoksa ben mi yanılıyorum?


    450-500 Tl ye istenilen sistem kurulabilir...eminim onboard + t3 ten daha verimli birçok sistemi şuanda kafanda bile kuruyorsundur... ister multimedia ister giriş seviyesi hi-fi istersen küçük çaplı canlı performans sistemi...

    Hatta senin için yeterliyse aldığın kart alınabilir alternatif 2.el başka kartlar da alınabilir..

    Bana göre konu hangi acıdan baktığınla birlikte alacağın performans... Yani kolon tercihlerinde, ses kartı tercihlerinde gibi ne için kullanacağın ve zevklerin vs..vb.

    mükemmel ses sistemini kursanız bile, FLAC'tan müzik dinleseniz bile çoğu şarkıda gerçeğe yakın ses alamayacaksınız çünkü 1990'lardan beri piyasaya sürülen albümler dynamic range'i azaltılmış durumda. Pazarlamacılar aynı ses ayarında daha yüksek ses veren albümlerin daha çok satıldığını fark etmişler ve albümler üretilirken yüksek sesleri kıstıktan sonra tüm sesleri topluca yükseltmişler ve ses seviyesi yüksek ama ama kısık sesler ile yüksek sesler arasındaki seviye farkı çok az olan şarkılar elde etmişler, dolayısıyla gerçek sesten iyice uzaklaşmışlar.


    hehe o çok manyak bir konu...cıkamayız işin içinden yazdıklarına kaynak varsa bilgilendir bizi de... ttnet müzik kaliteyi sıkıştırıp sunuyor ama bunu hem veri boyutu bakımından hemde sıkıştırmadan sunan pazarlamacı ve onların ürünleri medyalar var...yani plaklardaki alan büyük yada sınırsız vs gibi birşey mi? yoksa topluca karar verilip standart bir miksaj ve limit mi koyulmuş..eğer .analog-digital medya konusuysa büyük ihtimalle forumda başka yerde tartışma-paylaşım vardır :) bulaşmayalım :)

    Bununla ilgili net bilgin varsa kaynak at pekiştirmek isterim.. :) dynamic range önce kayıt yada oluşturulma anında başlar...sonra aktarım ve depolamada devam eder...ondan sonra veriyi kullanacak donanımda sırasıyla tekrar aktarımla devam eder...Ne bileyim ben mi anlamadım :) sen bişey anladın mı?

    Bi isyeeeaaaaaaaannnnnn daha çakıcam o olucak :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_guitar

    mükemmel ses sistemini kursanız bile, FLAC'tan müzik dinleseniz bile çoğu şarkıda gerçeğe yakın ses alamayacaksınız çünkü 1990'lardan beri piyasaya sürülen albümler dynamic range'i azaltılmış durumda. Pazarlamacılar aynı ses ayarında daha yüksek ses veren albümlerin daha çok satıldığını fark etmişler ve albümler üretilirken yüksek sesleri kıstıktan sonra tüm sesleri topluca yükseltmişler ve ses seviyesi yüksek ama ama kısık sesler ile yüksek sesler arasındaki seviye farkı çok az olan şarkılar elde etmişler, dolayısıyla gerçek sesten iyice uzaklaşmışlar.


    hehe o çok manyak bir konu...cıkamayız işin içinden yazdıklarına kaynak varsa bilgilendir bizi de... ttnet müzik kaliteyi sıkıştırıp sunuyor ama bunu hem veri boyutu bakımından hemde sıkıştırmadan sunan pazarlamacı ve onların ürünleri medyalar var...yani plaklardaki alan büyük yada sınırsız vs gibi birşey mi? yoksa topluca karar verilip standart bir miksaj ve limit mi koyulmuş..eğer .analog-digital medya konusuysa büyük ihtimalle forumda başka yerde tartışma-paylaşım vardır :) bulaşmayalım :)

    Bununla ilgili net bilgin varsa kaynak at pekiştirmek isterim.. :) dynamic range önce kayıt yada oluşturulma anında başlar...sonra aktarım ve depolamada devam eder...ondan sonra veriyi kullanacak donanımda sırasıyla tekrar aktarımla devam eder...Ne bileyim ben mi anlamadım :) sen bişey anladın mı?

    Bi isyeeeaaaaaaaannnnnn daha çakıcam o olucak :D

    Şurada var biraz bilgi:http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

    En kötü kayıplar daha bize ulaşmadan, stüdyoda meydana geliyor. Mp3 sıkıştırması en azından duyulmayacak şekilde bir kayıpla sıkıştırma yapmaya çalışırken, dynamic range compression doğrudan müziği olduğundan farklı, genel olarak her frekansta yüksek sesli hale getiriyor. bunun sonucunda "düşük çözünürlüklü" müzik dinlemiş oluyoruz. yüksek sesler olması gerektiği kadar yüksek değil, kısık olanlar olması gerektiği kadar kısık değil. yani gerçeğe uygun değil.




  • Üzülüyorum :) hahaa

    Tercihleri kimse sınamıyor yada zevkleri.. Ama bir gerçek var ki forumda kolonları alıp yarım saat dinleyen ve geri iade eden bir arkadaşımız açmış konuyu..

    Amacım onu yada başka birini rencide etmek değil kesinlikle..Ama ne istediğini yani gereksinimlerini bilmedikleri için böyle açmazlar ve kategori çıkmazlarına giriyoruz..

    Bass çok önemli değil..netlik kalite falan diye giriyorlar olaya.. bizde havada asılı kalıyoruz..

    Hala ve hala edifierlerin parasının hakkını verdiğini düşünüyorum..

    @mrtksn sen ne istediğini biliyorsun bari şükür... :) gelince dinlersin işte.. ödediğin ücretin hakkını verecek mi yazarsın kendince..

    @vitex +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtksn

    quote:

    Orijinalden alıntı: by_guitar

    mükemmel ses sistemini kursanız bile, FLAC'tan müzik dinleseniz bile çoğu şarkıda gerçeğe yakın ses alamayacaksınız çünkü 1990'lardan beri piyasaya sürülen albümler dynamic range'i azaltılmış durumda. Pazarlamacılar aynı ses ayarında daha yüksek ses veren albümlerin daha çok satıldığını fark etmişler ve albümler üretilirken yüksek sesleri kıstıktan sonra tüm sesleri topluca yükseltmişler ve ses seviyesi yüksek ama ama kısık sesler ile yüksek sesler arasındaki seviye farkı çok az olan şarkılar elde etmişler, dolayısıyla gerçek sesten iyice uzaklaşmışlar.


    hehe o çok manyak bir konu...cıkamayız işin içinden yazdıklarına kaynak varsa bilgilendir bizi de... ttnet müzik kaliteyi sıkıştırıp sunuyor ama bunu hem veri boyutu bakımından hemde sıkıştırmadan sunan pazarlamacı ve onların ürünleri medyalar var...yani plaklardaki alan büyük yada sınırsız vs gibi birşey mi? yoksa topluca karar verilip standart bir miksaj ve limit mi koyulmuş..eğer .analog-digital medya konusuysa büyük ihtimalle forumda başka yerde tartışma-paylaşım vardır :) bulaşmayalım :)

    Bununla ilgili net bilgin varsa kaynak at pekiştirmek isterim.. :) dynamic range önce kayıt yada oluşturulma anında başlar...sonra aktarım ve depolamada devam eder...ondan sonra veriyi kullanacak donanımda sırasıyla tekrar aktarımla devam eder...Ne bileyim ben mi anlamadım :) sen bişey anladın mı?

    Bi isyeeeaaaaaaaannnnnn daha çakıcam o olucak :D

    Şurada var biraz bilgi:http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

    En kötü kayıplar daha bize ulaşmadan, stüdyoda meydana geliyor. Mp3 sıkıştırması en azından duyulmayacak şekilde bir kayıpla sıkıştırma yapmaya çalışırken, dynamic range compression doğrudan müziği olduğundan farklı, genel olarak her frekansta yüksek sesli hale getiriyor. bunun sonucunda "düşük çözünürlüklü" müzik dinlemiş oluyoruz. yüksek sesler olması gerektiği kadar yüksek değil, kısık olanlar olması gerektiği kadar kısık değil. yani gerçeğe uygun değil.

    Senin kayıp yada dengeleme olarak düşündüğün standardın yada düzenlemenin ölçeri sanırım bu program...

    Ancak tekrar söylüyorum bu herkes tarafından yapılan ve her medyada bulunan bir standart değil...

    http://www.orban.com/meter/

    hangi medyada ne olduğunu ölçelim...

    Mp3 zaten bizim konumuz değil..medyayı taşıma vs konusunda tabii ki pratik ama kalite girince işin içine mp3 olmamalı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_guitar


    Senin kayıp yada dengeleme olarak düşündüğün standardın yada düzenlemenin ölçeri sanırım bu program...

    Ancak tekrar söylüyorum bu herkes tarafından yapılan ve her medyada bulunan bir standart değil...

    http://www.orban.com/meter/

    hangi medyada ne olduğunu ölçelim...

    Mp3 zaten bizim konumuz değil..medyayı taşıma vs konusunda tabii ki pratik ama kalite girince işin içine mp3 olmamalı..

    Yok hayır, doğru anlamadın olayı. CD'de maksimum ses seviyesi belli, müzisyen davul'a bir kez sert vursa, sesin geri kalanı çok daha düşük çıkmak zorunda olacak. sesin her an yüksek çıkabilmesi için ses seviyesi tüm frekanslar için yükseltiliyor ancak maksimum ses seviyesi belli olduğundan yüksek sesler de kırpılmış oluyor. Sonuç olarak devamlı yüksek, detaysız hatta bozuk ses elde ediyorsunuz. Olayın mp3 sıkıştırmasıyla, programla falan alakası yok. İster FLAC dinleyin, ister doğrudan CD'den dinleyin, ses gerçeğe uygun değil.

    Boşuna ses kartlarına falan bir sürü para vermeyin diye söylüyorum, nasıl olsa çoğu albümde gerçeğe yakın ses alamayacaksınız. Keyfinize uygun bir ses sistemi seçin gitsin, high-end olur, 2+1 olur fark etmez, keyfinizin kahyasından başkası bilemez bunu. nasılsa gerçeğe uygun ses alamayacaksınız.

    bir de "kendince" lafına bittim :) tabi ki kendimce olacak, gören de seni profesyonellere gerçek ses veren sistem kuran mühendis sanacak :) kendi zevkine uygun sistem kuruyorsun işte, kendince. senin zevkine uygun olmayan zevki olan kişileri küçümseyici tavrın çok irite edici. beğenmemiş işte adam monitörleri, kendince bir yorum yapıp geri göndermiş. o kullanıcının keyfinden daha mı önemli external ses kartı ile studyo monitör kullanması?

    Bob Dylan şöyle demiş modern kayıtlar için: "You listen to these modern records, they're atrocious, they have sound all over them. There's no definition of nothing, no vocal, no nothing, just like—static."

    Kendinizi Bob Dylan'dan büyük müzisyen sanıp zaten kötü olan kayıtları dinlesinler diye insanları para harcamaya itmemenizi öneririm. Sizin varsa profesyonel donanım ihtiyacınız, alın kullanın, kimsenin de zevkini küçük görmeyin.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.