Fiat Egea 1.3 multijet 2 aracım var, ankara soğuğu malum sabah -5 derecelerde evden çıkıp işe varmam için 20 km yol gidiyorum.
Aracı çalıştırıp arka cam ısıtıcısı, fan vesaire açıp camlardaki buz temizliğimi yaptıktan sonra yola çıkıyorum. araç rampa çıkmadan asla ısınmıyor. yolumun üstünde 3 km kadar bir rampa var burada ısınmaya başlayan aracın hararet göstergesi orta noktaya geliyor. tam oh ısındım derken rampa aşağı 5 km lik bir iniş var. Bu inişte aracı viteste salıyorum ve aracın motoru tekrar SOĞUYOR!.
Çalışan aracınmotoru tekrar soğurmu ? Aracı boşa falan da almıyorum. Kırmızı ışıkta motor çalışır halde 3-4 dk beklesem SOĞUYOR!.
Bu konuda bir çözüm önerisi olan var mı?
NOT : Forumda geyik muhabbeti peşinde ergenler türemiş. Bu ergen arkadaşlardan ricam başka konularda takılsınlar.
Çoğu (fiat grup özellikle) araç yokuş aşağı motoru soğur. Bi çok kez bende yaşadım bunu. Benimde doblo 1.3 multijet aracım sabah sogugunda 7-8 kilometrede biraz yükseliyo hararet çubugu.
mjetlerin genel karakteristiği. geç ısınırlar.
Multijet motorların karekteristiği bu sanırım bende de 1.6 mjet vardı kışın 5 km de anca ısınıyordu motor.
Bende de var şirket aracı olarak, motor geç ısınıyor evet ama yokuş aşağı inerken neden tekrar soğuyor onu anlamadım.
Benim benzinli 206 da uzun yolda yokuş aşağı inerken soğuyor fakat kalorifer yine sıcak kalıyor.
Dizeller geç ısınır hele kışın evet doğru ama tekrar soğuması bana çok garip geldi.
1.6 TDI motorda 0 derecedeyken 8-10 kmden önce ısınmıyor, yağ sıcaklığında --- gözüküyor. 15 km geliyorum yağ sıcaklığı yeni yeni 75-80lere çıkmış oluyor.
Merhaba,
Dediğiniz tamamen normal. Çok sıkıntı oluyorsa radyatörün önünü bir karton ile kapatmayı deneyebilirsiniz.
Dizel araçlar maalesef kısa mesafe de isinmiyorlar isinmadigi içinde soğuk havada kısa sürede de sogumalari normal.
1.3 multijetlerin karakteri öyle. bu yüzden kolay kolay hararet yapmıyorlar. bende 1.6 var 120 beygir. onda ısınma 2 km içinde gerçekleşiyor. eskiden 1.3 euro4 90 beygirim vardı 10 km sonra anca yarıya gelirdi hararet
Hocam aynı motor benim araçta da var bu durum bende de mevcut. Hem kışın geç ısınıyor hemde 1500-2000 devir bandında fazla kalınca yada yokus aşağı inerken ibre yeniden düşüyor. Bunun bir çözümü yok galiba motorun karakteristik bir durumu gibi.
mjetler çok geç ısınıyor.ben lineayı kar yağışlı havada yarım saat rölantide çalıştırdım bir gram yükselmedi.sonra bunelan diyip sürmeye başladım biraz tabi mal mal dolanıyoz ortalıkta.4000-5000devir arası sürdüm biraz sonra zınk diye 90 derece oldu.ne eziyet etmiştim araca
Genelde yokuş aşağı meyilli gdiiyorsanız geç ısınması normal ama rampa çıkıp ısındıktan sonra inerken soğuması normal değil. Termostatı kontrol ettirin.
Aynı sorunu Passatta yaşamıştım. Usta radyatörü branda ile kaplayarak sorunu çözmüştü
Benim eski bravo 1.6mjet de rampa aşağı soğurdu.
Daha doğrusu şu: Motor iyice ısınmışsa(ibrenin ortaya gelmesi değil, iyice ısınma) o zaman rampa aşağı soğumuyor. Ama ibre daha yenice ortaya gelmişse rampa aşağı soğuyor.
Sanırım ibre ortaya gelmiş olsa da motor aslında tam anlamıyla ısınmış olmuyor.
radyatörün önüne karton koy
1.4 tdi de çok geç ısınıyor. Lakin bida neolursa olsun soğumaz yaz kış sabit 90.
1.3 mj 3 4 km sonra ısınıyor ama rampa asagı sogumuyor.
1.4 hdi citroen nemo araçta da aynı durumu yaşıyorum.
10 km sonra isinma durumuna alisin, multijet astra da oyleydi. Simdi 1.6 c-max kullaniyorum, 10 km surmese de 5-6 km suruyor en az isinmasi. Cok soguk havada yokus inerken derece dusmesi de normal sanirim, benim aracta yapiyor, ustaya sordum sorun yok dedi.