Şimdi Ara

Egea 1.6 etorq otomatik şanzıman hakkında bir sorum var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
10.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,
    2.el 2019 model 1.6 etorq Egea aldım. Düz yolda ve yokuş çıkarken otomatiğinde bir sorun yok. Ancak, yokuş aşağı kırmızı ışıkta durduğum zamanlarda, yeşil yanıp da ayağımı frenden çekince daha gaza basmadan araç bi öne atılmaya çalışıyor. Yokuş daha dik olursa bu daha sert oluyor. Tork konvertörlü şanzıman ilk defa kullanıyorum. Bu normal mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karazade -- 5 Kasım 2019; 12:8:6 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Egea 1.6 E-TorQ Otomatik Şanzımanın Kronik Sorunları ve Kullanıcı Yorumları

    Fiat Egea 1.6 E-TorQ otomatik şanzıman, kullanıcılar tarafından bazı kronik sorunlar bildirilmesiyle gündeme gelmiştir. Bu sorunlar arasında şunlar yer almaktadır:

    • Sarsıntılı Vites Değişimleri: Bazı kullanıcılar, araç hızlanırken veya yavaşlarken şanzımanda sarsıntılı vites değişimleri deneyimlediklerini bildirmiştir.
    • Şanzıman Kayması: Diğer kullanıcılar, şanzımanın araç hareket halindeyken beklenmedik bir şekilde kaydığını bildirmiştir.
    • Yağ Sızıntısı: Bazı Egea 1.6 E-TorQ sahipleri, şanzımandan yağ sızıntısı sorunları yaşamıştır.
    • Erken Aşınma: Uzun süreli kullanımda, şanzımanın erken aşınmaya uğradığı ve onarım gerektirdiği bildirilmiştir.

    Bu sorunların yaygınlığı konusunda farklı görüşler vardır. Bazı kullanıcılar bu sorunları hiç yaşamadıklarını bildirirken, bazıları ise bunların yaygın olduğunu iddia etmektedir. Ancak, Egea 1.6 E-TorQ otomatik şanzıman ile ilgili kronik sorunların varlığı çeşitli çevrimiçi forumlarda ve kullanıcı yorumlarında belgelenmiştir.

    Şanzıman sorunları yaşayan kullanıcılar, yetkili Fiat servislerine başvurmalı ve sorunun teşhis edilmesini ve onarılmasını talep etmelidirler. Egea 1.6 E-TorQ otomatik şanzıman hakkında kullanıcı yorumlarını okumak ve sorunların yaygınlığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için çeşitli çevrimiçi platformları ziyaret edebilirsiniz.

    Ayrıca, "AT6 şanzıman" da olarak bilinen Egea 1.6 E-TorQ otomatik şanzımanın, tork konvertörlü bir otomatik şanzıman olduğunu belirtmek önemlidir. Bu tür şanzımanlar genel olarak güvenilir olsalar da, tüm mekanik sistemlerde olduğu gibi, bakımlarının düzgün bir şekilde yapılması ve sorunların erken teşhis edilmesi gerekir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • tork konvertorlu olduguna eminmisiniz?
  • Evet. Araç, tork konvektörlü tam otomatik. Dizeller çift kavramalı.
  • Tam olarak ne olduğunu yazarak anlatmak çok zor ama durumu anladım sanırım, tork konvertörlü klasik şanzımandan kaynaklanan bir durum değil bence, dik yokuşlarda (aşağı yönde) hareket ederken hıza göre değil de devire göre vites değiştirdiği için yeterli ivedilikle vites yükseltemiyor, bu cvt dahil çoğu otm. araçta olağan bir durum.
    Sizin durumunuzda: kendi ağırlığıyla ve yokuş aşağı faktörüyle biraz öne atılması normal, çünkü araç D modunda hareket halinde olması gerekiyor siz onu frenle durduruyorsunuz ve az da olsa motor tork-devir biriktiriyor. Daha önce klasik otm. 2009 Honda CRV kullanmıştım dediğinizi anlıyorum, ışıkta beklerken Nye getirin ışık yanınca usulce Dye getirin ve ayağınızı yavaşça frenden çekin biraz azalması lazım.
    Doğal olarak niye otomatik aldım bunu yapçak sam diyebilirsiniz ama bekleme yaparken her zaman Nye getirmek hem vitesi hem de frenleri ömrünü uzatıyor.




  • karazade K kullanıcısına yanıt
    ama ben benzinliyi satin alirken servisten kavrama fiyati ogrenip aldim. tam otm degil hocam o araba. bariz balata var. lambada durunca ayiriyor fren birakinca kavriyor.
    arac tam klasik otm olsaydi dediginiz normaldi ama ben eminim olmadigina. bayir asagi ayirmiyorsa sorun olabilir.
    tam otm her zaman iter.duz yolda frene basinca itmeye devam ediyor mu? yoksa freni birakinca kavrayip mi devam ediyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 31 Ocak 2020; 18:42:8 >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    6 ileri klasik torkkovektörlü şanzıman var en kötüsü kullanım kitapçığında yazıyor
  • m_kucukaksoy kullanıcısına yanıt
    www.sikayetvar.com
    Fiat 1.6 Dizel Otomatik Egea Aracımın Şanzıman Sorunu! - Şikayetvar
    https://www.sikayetvar.com/fiat/fiat-16-dizel-otomatik-egea-aracimin-sanziman-sorunu



    Egea 1.6 etorq otomatik şanzıman hakkında bir sorum var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 9 Mart 2020; 0:31:54 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    fiatın sitesinden paylaştığınız bilgiler dizel otomatik araç bilgileri (kocaman dizel diye yazıyor) benzinli otomatiğin (e-torg) bilgileri satışta olmadığından vermiyorlar ancak kataloktan bakarsınız google yazın youtube test videoları var yada servise sorun sizin bu bilgilerinizle ben burda sizin araç ile ilgili bilgilerinizi değiştiremem
  • 1.6 multijet dizel motorlu Egea’da 6 ileri çift kavrama DCT şanzıman bulunurken 1.6 e-torq benzinli Egea’da 6 ileri tam otomatik şanzıman var.

    Araç D (drive) konumundayken yeşil ışıkta kalkacağınız zaman frenden ayağınızı çekerseniz araç kendi gaz verecektir. Ama öyle ani bir gaz değil bu. Yavaş yavaş debriyajı bırakıyormuşçasına olması gerek. Eğerki araç sizin dediğiniz gibi yokuş bile olsa freni bırakınca epeyce gaza yükleniyorsa emin olmamakla birlikte sorun olabilir diyorum. Kesin bilgi için yetkili servise sormanız daha iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-751620F32 -- 9 Mart 2020; 8:40:19 >
  • normal kullanımda da yapıyorsa km ve yanlış kullanıma bağlı olarak kalkış tası diye birşey var ondan sıkıntı olabillir fakat ben herhangi bir arıza olduğunu düşünmüyorum. Kafanıza çok takılıyorsa bir otomatikçiye gidip danışabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasara -- 17 Mart 2020; 14:5:42 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.