Şimdi Ara

EGEA'nın segment karmaşasında son nokta (konuldu) (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
289
Cevap
0
Favori
15.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Segment tespitinde yanal genişlik de önemli. C-elysse uzun bir araç ama yandan çok dar, o yüzden B segmenti. Ama Egea hem yandan geniş hem deuzun bir araç. Platform bilgisinden haberi olmayan biri C zannedebilir normaldir. Ama platform bilgisine göre B+ dememiz gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bombar Dıman -- 21 Mayıs 2016; 0:32:01 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MORTALDANCE

    quote:

    Orijinalden alıntı: MrT4ngo

    Bizim Türk milletine yaranilmiyor.

    1.4 Tdi polo 60 bin lira. Utanmasalar klimayıda opsiyonlu yapacaklar.

    Egea 1.3 mjet urban 65 bin lira. Adamlar kaza önleyici bile koymuş.

    Tüm b sinifi araçlardan FERSAH FERSAH iyi FERSAH FERSAH konforlu FERSAH FERSAH geniş. Sınıfının en büyük bagaj hacmine sahip. FERSAH FERSAH donanımlı. Yol tutuşuda oldukça iyi

    Yedek parça ucuz + servis ucuz + fiat sorunsuzlugu. Multijet motorlar tdi yi havada karada siz anladiniz.

    E ben bakiyorum. Bu araba tüm b sinifi araçlardan iyi. Çogu b ve c segmenti aracdan donanimli. Cogu b ve c segmenti araçdan ferah ve geniş. Kaldiki cogu b ve c segmenti araçdan ucuz.

    Astrada astra dediginiz aracdan hb versiyonu daha geniş diz mesafesi sunuyor

    Bu durumda a,b,c umrumda mi sizce ?

    Yoluna yoluna bir hal oldunuz. Gidip leonun iki balatasina 700 lira bayilinda göreyim sizi ;)

    Kaldi ki bu araç Türk malı. Ben bu aracı alarak kaç tane ailenin evine ekmek gitmesine vesile oluyorum.

    Almancılar çekik gözlüler kudursun. Çöp denen egea sedan şimdiden 16 bin sattı


    Araç türk malı değil. Bilmiyosun bari konuşma.

    Polo egea'yı havada karada anladın sen onu. Egea çoğu b segmenti araçtan daha iyi diyosan otomobil bilgin sıfırdır.

    Kaza önleyici mi ? Gördük kaza önleyiciyi ortadan ikiye ayrılmış kazada.

    Polo mu havada karada mı

    Kaza önleyici easy de yok diye biliyorum zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla egea'ya b segmenti derdim ama bugün kırmızı renk ful+ful gördüm heybetli gözüktü gözüme bilmiyorum kaldırımda yüksekti ama sanki focus havası verdi inanamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MORTALDANCE

    quote:

    Orijinalden alıntı: MrT4ngo

    Bizim Türk milletine yaranilmiyor.

    1.4 Tdi polo 60 bin lira. Utanmasalar klimayıda opsiyonlu yapacaklar.

    Egea 1.3 mjet urban 65 bin lira. Adamlar kaza önleyici bile koymuş.

    Tüm b sinifi araçlardan FERSAH FERSAH iyi FERSAH FERSAH konforlu FERSAH FERSAH geniş. Sınıfının en büyük bagaj hacmine sahip. FERSAH FERSAH donanımlı. Yol tutuşuda oldukça iyi

    Yedek parça ucuz + servis ucuz + fiat sorunsuzlugu. Multijet motorlar tdi yi havada karada siz anladiniz.

    E ben bakiyorum. Bu araba tüm b sinifi araçlardan iyi. Çogu b ve c segmenti aracdan donanimli. Cogu b ve c segmenti araçdan ferah ve geniş. Kaldiki cogu b ve c segmenti araçdan ucuz.

    Astrada astra dediginiz aracdan hb versiyonu daha geniş diz mesafesi sunuyor

    Bu durumda a,b,c umrumda mi sizce ?

    Yoluna yoluna bir hal oldunuz. Gidip leonun iki balatasina 700 lira bayilinda göreyim sizi ;)

    Kaldi ki bu araç Türk malı. Ben bu aracı alarak kaç tane ailenin evine ekmek gitmesine vesile oluyorum.

    Almancılar çekik gözlüler kudursun. Çöp denen egea sedan şimdiden 16 bin sattı


    Araç türk malı değil. Bilmiyosun bari konuşma.

    Polo egea'yı havada karada anladın sen onu. Egea çoğu b segmenti araçtan daha iyi diyosan otomobil bilgin sıfırdır.

    Kaza önleyici mi ? Gördük kaza önleyiciyi ortadan ikiye ayrılmış kazada.

    Senin yüzyıl boyunca göremeyeceğin donanımlar bunlar. Bilgin yoksa konuşma.

    Polo içinden geçermiş egeanın YAV HE HE .




  • bağzı insanlar bu egeadan neden bukadar geriliyor ,anlamış değilim , Türkiye şartlarına göre üretilmiş bir araç ,
    ki bazı markaların pazar payından yüzdeler alacağı da belli , satış rakamları da ortada ,sanırım gerilme nedenlerı
    bellı olmaya başladı .
  • Artık hergün egeanın hangi segment konularından kusacağım. Gelin anlaşma yapalım hem b diyenlerin hemde c diyenlerin gönlü olsun. B+

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    bağzı insanlar bu egeadan neden bukadar geriliyor ,anlamış değilim , Türkiye şartlarına göre üretilmiş bir araç ,
    ki bazı markaların pazar payından yüzdeler alacağı da belli , satış rakamları da ortada ,sanırım gerilme nedenlerı
    bellı olmaya başladı .

    Neymiş?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    bu adamın açtığı konu bence tam bir işsiz işi.herhalde boş zamanı çok ki 4 sayfa konu içinde kendisine muhalefet eden adamlara üşenmeden tek tek cevap yazmış.Gerçekten psikolojisi altta kalmayım,son sözü ille de ben söyleyim mutlaka ben haklı çıkmalıyım diyen ergen psikolojisi.O kadar sayfalarca mesaj yazmış ama mesajlarındaki artı sayısı iki elin parmaklarını geçmez.Yani okuyanlar da bıkmış anlaşılan kendisinden.Artık son mesajlara bakıldığında zaten birçok kişi yeter artık,bu kadar ısrar niye C olsa ne b olsa tarzında cevaplar yazmış.Ama bu arkadaş nasıl bir psikoloji ise artık bilmiyorum;tüm otomobil otoriteleri birleşip egea C sınıfı diye ortak bildiri yayınlasalar.Aracı üreten firma resmi açıklama yapsa,forumdaki yapılan ankette %99 egea C segmenti dese yine de ''birileri beni ikna etsin neye göre C segneti diye ''konu açar eminim.Bu konu o kadar uzatıldı ve tatsız bir hale getirildi ki forumun hepsi egea'nın b segmenti olduğu konusunda imza toplayıp mutabık kalınsa inanın çok daha mutlu olacağım.Egea'nın yoksa hangi segmentte anılması umrumda değil.Beni rahatsız eden bu aracı alanların %99 unun umrunda olmayan bir konunun bu kadar polemik konusu yapılması.

    Elimdeki telefonu, masamdaki bilgisayarı sen mi finanse ediyorsun?

    Konudan anlamayan insanları kekleyemeyeceksin diye mi bu karın ağrın?

    Sayfalarca da yazarım konularca da yazarım, senin gibi hayal dünyamı anlatmak yerine insanların bişeylere tıklayıp da teyit edebileceği bilgileri yazdıktan sonra nereye istersem oraya yazarım.

    Savunduğu şeyler hakkında bilgi sahibi olmayan insanlar trip atar olmuş. Burada yazılanlar seni rahatsız etmese ara ara gelip de dert yanmazsın, neyse öğrenmek güzeldir.

    Senin öğrendiğin öğreneceğin kadar benim pas geçtiğim veya unuttuğum vardır. Sıkışınca "ama ergen bu ehü ühü" yapmakla olmuyor bu işler. Asıl karşındakini tanımadan ergen demek tam ergen işi, senin gibi heyecanlı heyecanlı yargılara varıp sonra geri vites yapan çok kişi gördü bu forum

    İmzayı şimdi gördüm, cevap yazdığıma utandım

    Daerohn nikli arkadaş size konunun başından beri gereken cevabı vermiş ama siz anlamak istemiyorsunuz.Çok iyi bildiğinizi zannediyorsunuz ama sizinkisi bilmek değil sadece aşırı inat.Neyse sizin bildiğiniz size benim bildiğim bana.Sizinle polemiğe girmeye niyetim yok.Zaten sizin kadar boş vaktim de yok.Sizi engin bilgilerinizle baş başa bırakıyorum.




  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    2831 mm dingil mesafesi olan C segmenti bir kaç araç söyler misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    bu adamın açtığı konu bence tam bir işsiz işi.herhalde boş zamanı çok ki 4 sayfa konu içinde kendisine muhalefet eden adamlara üşenmeden tek tek cevap yazmış.Gerçekten psikolojisi altta kalmayım,son sözü ille de ben söyleyim mutlaka ben haklı çıkmalıyım diyen ergen psikolojisi.O kadar sayfalarca mesaj yazmış ama mesajlarındaki artı sayısı iki elin parmaklarını geçmez.Yani okuyanlar da bıkmış anlaşılan kendisinden.Artık son mesajlara bakıldığında zaten birçok kişi yeter artık,bu kadar ısrar niye C olsa ne b olsa tarzında cevaplar yazmış.Ama bu arkadaş nasıl bir psikoloji ise artık bilmiyorum;tüm otomobil otoriteleri birleşip egea C sınıfı diye ortak bildiri yayınlasalar.Aracı üreten firma resmi açıklama yapsa,forumdaki yapılan ankette %99 egea C segmenti dese yine de ''birileri beni ikna etsin neye göre C segneti diye ''konu açar eminim.Bu konu o kadar uzatıldı ve tatsız bir hale getirildi ki forumun hepsi egea'nın b segmenti olduğu konusunda imza toplayıp mutabık kalınsa inanın çok daha mutlu olacağım.Egea'nın yoksa hangi segmentte anılması umrumda değil.Beni rahatsız eden bu aracı alanların %99 unun umrunda olmayan bir konunun bu kadar polemik konusu yapılması.

    Elimdeki telefonu, masamdaki bilgisayarı sen mi finanse ediyorsun?

    Konudan anlamayan insanları kekleyemeyeceksin diye mi bu karın ağrın?

    Sayfalarca da yazarım konularca da yazarım, senin gibi hayal dünyamı anlatmak yerine insanların bişeylere tıklayıp da teyit edebileceği bilgileri yazdıktan sonra nereye istersem oraya yazarım.

    Savunduğu şeyler hakkında bilgi sahibi olmayan insanlar trip atar olmuş. Burada yazılanlar seni rahatsız etmese ara ara gelip de dert yanmazsın, neyse öğrenmek güzeldir.

    Senin öğrendiğin öğreneceğin kadar benim pas geçtiğim veya unuttuğum vardır. Sıkışınca "ama ergen bu ehü ühü" yapmakla olmuyor bu işler. Asıl karşındakini tanımadan ergen demek tam ergen işi, senin gibi heyecanlı heyecanlı yargılara varıp sonra geri vites yapan çok kişi gördü bu forum

    İmzayı şimdi gördüm, cevap yazdığıma utandım

    Daerohn nikli arkadaş size konunun başından beri gereken cevabı vermiş ama siz anlamak istemiyorsunuz.Çok iyi bildiğinizi zannediyorsunuz ama sizinkisi bilmek değil sadece aşırı inat.Neyse sizin bildiğiniz size benim bildiğim bana.Sizinle polemiğe girmeye niyetim yok.Zaten sizin kadar boş vaktim de yok.Sizi engin bilgilerinizle baş başa bırakıyorum.

    Aynı görüşte olduğunuz zaman "gereken cevap" oluyor, karşıt görüş olunca "inat" oluyor. Ne güzel İstanbul dimi?

    Söylediklerini dayandıracağı bir kaynak istedim. Eski tarihli veya değil kendisine üç farklı kaynak sunduk, kendisinden bir tane gelmedi.

    Ama aynı görüş olduğu için kendisinin yaptığı ispat, bizimki inat oldu.

    Gerçek bir fan olmuşsunuz tebrik ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    2831 mm dingil mesafesi olan C segmenti bir kaç araç söyler misiniz?

    Bana değil, bu iddiayı ortaya atan kişiye sorarsanız size daha net cevaplar verecektir.

    Ne dingil mesafesi iddiasını ben ortaya attım ne de 2831 mm sınırını ben koydum. Dingil mesafesi = segment dendi, ona göre kaynak bulup koydum ben de.

    Yalnız şunu söyleyebilirim, bu mm cinsinden oluşturulan segmentler genellikle ABD kökenli ortaya çıkmış.

    Avrupa'da daha çok arkadaşların dalga geçtiği "kalite, opsiyonel donanım, teknik altyapı, platform" gibi özellikler ön plana çıkıyor. Bunu da ben demiyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada Giulietta ile aynı altyapıyı paylaşan Viaggio Amerika'da kompakt segmentte yer alırken; Egea'nın aynısı olan Dodge Neon ise sub-compact segmentte yer alıyor.

    Yani burada C segmenti olan araç orada da C olarak sunuluyor, ama burada C olan başka bir araç oraya gidince B oluyor.

    Bu farkı da anlamlandırmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İç mekanı kalitesiz diye C segment sayılmayacaksa Jetta da C segment değil o zaman.

    Jetta'nın kapı döşeme kalitesizliği B segmentinde bile yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin bulmanız gereken kaynağı da ben buldum.

    http://www.fcai.com.au/sales/segmentation-criteria

    quote:

    Passenger vehicles are classified dependent on size, specification and average retail pricing. Selected vehicle types will be assessed on footprint defined as length (mm) x width (mm), rounded, as follows:

    quote:

    Binek otomobil segmentleri boyuta, özelliklere ve ortalama fiyat aralığına göre belirlenir. Aşağıda da segmentler "ayak izi" (uzunluk x genişlik) cinsinden sıralanmıştır


    Ayak izi denen olayın mantıken dingil mesafesi x iz mesafesi olarak alınması gerekirken linkini verdiğim "devlet kurumu" bunu uzunluk x genişlik olarak almış. Sen de midibüs hariç orantısızlık yok dediğin için sıkıntı yok.

    Egea : 4532 mm x 1792 mm = 8,121...
    Peugeot 301 : 4442 mm x 1785 mm = 7,928...

    Sitede verilen aralık : 7,501 - 8,300 arası için Small (C segmenti) şeklinde. İkisi de kurtarıyor yani C segmentini.

    Avustralya ne alaka dersen, orada small = burada C, buyur;

    http://www.caradvice.com.au/top-5/small-cars/

    Bir de linkini verdiğim "devlet kurumu" alta şöyle bir not düşmüş;

    quote:

    Note: These parameters are indicative only; exceptions do occur based on market focus and other subjective criteria.

    They are largely based on the specifications listed and are reflective of the volume-selling variant where cross over occurs.


    Yani diyor ki; bunlar sadece bir kriterdir. Pazar bazında ve subjektif kriterlere dayalı farklar ortaya çıkabilir.


    Sonuç olarak aynı yere geldik. Bana göre de 301 fiyatına göre gayet güzel bir kalite sunuyor, parasını verince C segmentinin genelinde yer alan donanımları alabiliyorsun. Rakiplerinden ucuz. Ne yani adamlara daha az para verip BMW kalitesi mi alacağız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    İç mekanı kalitesiz diye C segment sayılmayacaksa Jetta da C segment değil o zaman.

    Jetta'nın kapı döşeme kalitesizliği B segmentinde bile yok.

    Hocam benim "segment eşittir kalitedir arkadaşlar, uzatmanın anlamı yok" dediğim yeri gösterirseniz seve seve düzelteceğim.

    Ben hiçbir zaman segment=kalite, segment=platform, segment=donanım, segment=mühendislik, segment=boyut vs demedim.

    Konunun başından beri bunların hiçbirinin tek başına ölçüt olamayacağını, olursa Peugeot 301'in de C segmenti olduğunu (yukarıda yazdım), bunların arasındaki korelasyona bakılması gerektiğini yazdım. Bu yazdıklarımı da sağı solu referans göstererek yazdım, haleti ruhiyemi yansıtmadım yani.

    Siz yapmayın bari.




  • Millet yemiyor içmiyor sayfa sayfa egea segnent tartışması yapıyor. Sanırsınki memleket meselesi. A olmuş bir olmuş C olmuş ne fark eder. Fiyatı karşılığında bana vereceklerine bakar alternatif maddelerle kıyaslar hesabıma gelirse alırım. Bu arada a olmuş b olmuş hiç farketmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HB olani inceledim bugun. b segment diyen carpilir. Alakasi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literatür üzerinden durumu ispat ettiğimize göre şimdi de Fiat-Chrysler yetkilileri ile Milan'da yapılan röportaj sonrası yazılan haberden bir kaç kesit paylaşalım.

    Autonews'i tanımayanlar için; ekonomi dünyasında Forbes ne ise otomotiv dünyasında Autonews odur.

    Çeviriyi kendim yapıyorum, dili olanlar linki okuyabilir veya Google Translate kullanabilir. Çeviriyi haberin ilgili yerlerini alarak yapıyorum.

    quote:

    Fiat, Renault'un Dacia markasına denk bir model gamı oluşturmaya çalışıyor. Bu ailenin ilk üyesi, Logan gibi pratik ve geniş hacimli 4 kapılı bir sedan.Fakat Logan B segmentinde yer alan bir otomobil.

    Egea, Logan'ın yer almadığı kompakt segmentte rekabet edecek. Fiat-Chrysler Avrupa Operasyon Sorumlusu Alfredo Altavilla'ya göre sedan Egea'nın rakibi yok. Çünkü Avrupa'da bu şekilde "ucuz kompakt" bir segment yok. Egea sedan, Avrupa giriş kompakt segmentinde yer alacak.

    Sedan karoser, Linea'nın halefi olacak şekilde üretildi. Doğu Avrupa ve Türkiye gibi sedanların popüler olduğu pazarlarda Peugeot 301 ve Skoda Rapid gibi modellerle rekabet edecek.

    HB karoser ise Bravo'nun yerine geliyor ve Golf'ün başını çektiği kompakt segmentte yer alacak.


    Sonuç olarak Fiat'a göre bile bu araç Focus Sedan, Astra Sedan, Octavia vs rakibi değil. Bu aracın bir segmenti yok ve 301, Rapid gibi modellerle mücadele etmesi amaçlanmış. Yer aldığı segmente B+ dersiniz C- dersiniz orası beni bağlamaz. Ama bu zamana kadar yazılanlara ve bu habere rağmen "babalar gibi C" derseniz kendinizi komik duruma düşürürsünüz.

    Kendi yetkilisi bile Fluence, Focus, Jetta, Astra'yı yerine 301'i rakip görürken gereksiz yere şişirme çalışması yapmanın anlamı yok. Adam üstüne basa basa söylemiş Avrupa'da böyle bir segment yok diye. Başlangıcı da Logan'ı örnek vererek açmış zaten.

    Avrupa'da B+ gibi bir tanım olmadığı için bu tarz geniş hacimli araçlar kompakt segmentte sayılıyor. "Ama kompakt demiş" demeyin, dediğim gibi Avrupa'da bu araçların segmenti yok, en yakın tanım B+ demek olur. Bu arada Peugeot 301 de aynı şekilde Avrupa'da satıldığı ülkelerde kompakt segmentte yer alıyor.

    http://europe.autonews.com/article/20151011/ANE/151009865/fiat-expects-low-cost-compact-car-family-to-mimic-dacias-success



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 21 Mayıs 2016; 12:49:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    HB olani inceledim bugun. b segment diyen carpilir. Alakasi yok.

    HB olana bişey diyen yok zaten :)

    Hemen üstte bi yazı paylaştım, okuyup yorumunu yaparsan sevinirim.
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Ic mekan olculeri C segment standartlsrinda. Kalitesi vs onlarsan geride olabilir. Kaliteyle segment buyumuyor premium olunuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.