Şimdi Ara

EGEA'nın segment karmaşasında son nokta (konuldu) (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
289
Cevap
0
Favori
15.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Ic mekan olculeri C segment standartlsrinda. Kalitesi vs onlarsan geride olabilir. Kaliteyle segment buyumuyor premium olunuyor.

    301'in iç mekanı da çoğu C Sedan'dan daha geniş :)

    Röportajı veren Fiat yetkilisi de rakip modelleri saymış zaten. 301, Rapid vs.
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Trdeki fiyat yetkilileri neden C segmentleri rakip gosterdi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Trdeki fiyat yetkilileri neden C segmentleri rakip gosterdi?

    Onu ben bilemem, ama İtalya'da yapılan röportaj bu şekilde.

    Sen daha iyi bilirsin, 301 de Avrupa'da kompakt segmentte yer alıyor çünkü B+ diye bir tanım yok.

    Satır aralarında kompakt geçince Türkiye'de direkt kompakt segmentte sunulmuş olabilir. Ama İtalya merkezli açıklama işin aslını gösteriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu segmentlere bu kadar takınılmasını da anlamış değilim.
    Beğenen alır, beğenmeyen almaz.

    Farz edelim B segmenti olsun bu araç.

    O zaman piyasadaki tüm B segmentlerinden başarılı diyelim geçelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Bu segmentlere bu kadar takınılmasını da anlamış değilim.
    Beğenen alır, beğenmeyen almaz.

    Farz edelim B segmenti olsun bu araç.

    O zaman piyasadaki tüm B segmentlerinden başarılı diyelim geçelim.

    Ben bu konuyu Egea'ya yönelik değil, forumda durup durup bu aracı "olduğundan" iyi göstermeye çalışan antipatik üyelere yönelik açtım.

    Egea dediğim gibi belli şartlarda gayet alınası bir araç. Egea ile alıp veremediğimiz yok. Sahipleri ile de öyle, haddim de değil zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Symbollere, Pololara, Puntolara, Paliolara, Cliolara vs binip de, Egea kötü, şu iyi diyenleri de oldum olası anlamam zaten.

    He adam premium markalara biniyordur vs, o eleştirir ama onun da Egea'yla ne işi olur, o da ayrı bir mevzu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egea hb farklı olabilir henüz incelemedim bilmem ama artık Egea Sedanın C sınıfı olmadığını anlamışlardır inşallah

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Symbollere, Pololara, Puntolara, Paliolara, Cliolara vs binip de, Egea kötü, şu iyi diyenleri de oldum olası anlamam zaten.

    He adam premium markalara biniyordur vs, o eleştirir ama onun da Egea'yla ne işi olur, o da ayrı bir mevzu.

    Katılıyorum kesinlikle. Bu aracı kötülemek haksızlık olur. Şişirmek de hoş olmaz. Herşeyi olduğu gibi görmek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1785 mm aynalar katlı halde katalogda verilmiş. Aynaları da katmışlar sanırım.

    1748 mm olduğu halde bile C segmentinde kalıyor sıkıntı yok "footprint" kriterini göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Bu arada Giulietta ile aynı altyapıyı paylaşan Viaggio Amerika'da kompakt segmentte yer alırken; Egea'nın aynısı olan Dodge Neon ise sub-compact segmentte yer alıyor.

    Yani burada C segmenti olan araç orada da C olarak sunuluyor, ama burada C olan başka bir araç oraya gidince B oluyor.

    Bu farkı da anlamlandırmak lazım.

    Amerika ile avrupa arasında önemli otomobil ölçekleme ve pazar farkları olduğu için sınıf-segment ayrımları tutmayabilir. Buraya gelen Accord'lar burada klasik D sınıfı araç iken (euro Accord), oradakiler Acura olarak, premium sınıf (compact executive car) olarak geçer. Amerika'daki asıl Honda Accord ise farklıdır, fiyat-maliyet odaklı (Egea gibi) ama daha büyük bir araçtır. Aynı şekilde oradan buraya gelen veya Avrupadan giden Suv'ler de öyle, buradaki büyük SUV'ler orada mid-size olarak geçebilir.

    "Size" kültürü vardır yani Usa'da, Avrupa'da harf kültürü var, üretici nasıl lanse etmişse, kime rakip kılmışsa arabayı o segmentte olduğu varsayılır. Wiki sayfası mesela bununla ilgili,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Euro_Car_Segment

    Resmi kurallar, ayrımlar yok avrupa ve bizim pazarlarda. Bu olmadığı için de 5 sayfa sınıf tartışması yürümüş, dingil mesafeleri, boyutlar, kalite vb hiçbirinin tek başına anlamı yok. Egea "budget C sınıfı" denebilecek bir araba. B sınıfı altyapısı ile hazırlanmış kompakt C segment. C sınıfında fiyat rekabeti odaklı aşağı bölgeyi temsil ediyor, daha çok üçüncü dünya ülkeleri için düşünülmüş.

    Bunun tersi bir örnek de vardır, Alfa Romeo 159. 159'da GM'in E segmenti altyapısında yapılmıştı (zorunda kalınmıştı), o yüzden zaten ağırlığı 1600kg'lerde gezinir. Fakat Alfa ilk başta ismi değiştirip 169 olarak türetmeyi düşündüyse de vazgeçip planlandığı gibi 159 yapıp D premium (compact executive) yapmıştır, hatta 159 fazla ağır ve pahalı kaçtığı için de 156'nın satışına devam etmişlerdir bir süre. İkisi aynı anda satıldığı için biri C diğeri D olmamıştır, ikisi de aynı sınıftadır, birisi üst sınırı, diğeri alt sınırı belirler. Aynı olay Egea ve örneğin Audi A3 arasında da var. Ancak en başta dediğim gibi sınıf ayrımları avrupada keskin olmadığı, niceliksel değil niteliksel olduğu için birisi gelip B+ sınıfında kardeşim derse tartışmanın da anlamı yok çünkü haksız değil o da. Bu yüzden bu konunun böyle uzaması mantıksız zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 21 Mayıs 2016; 13:32:46 >




  • vetenes kullanıcısına yanıt
    HB si C segment olan arabanin sedani nasil B olacak. Mantik curumesi yasiyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Aradaki ağırlık farkı, hb de o ekranın gömme değil ayrı durması, hb de gelen donanım farkları bile yeterli şu forumda cahil Fiat fanları gibi yorum yapmasan iyisin aslında

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dacia loganımda c oluyor öyleyse😃

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    1748 mm ölçlüsü C segmentine girmiyor. C segmentinde bulabileceğin en dar araç Auris. O da 1760mm. Sonra corolla o da 1770mm. B segmentinde geniş araç yok mu, var ama toplamda dingil mesafesi, genişlik, toplam uzunluk falan incelediğinde genel olrak C segmentinden göreceli olarak daha küçüktür. B+ denene segment ise B platformu üzerine geliştirildiğinden dingil mesafesi uzatılmış, ve genişliğide hafif arttırılmış araçlar. zaten

    Verdiğim linkteki referansa göre kurtarıyor sıkıntı yok. Linkte small segmentin alt ve üst limitleri verilmiş. 1748 mm ile çıkan hesap 7,764 gibi bir sonuç veriyor ki alt sınır 7501 olarak belirtilmiş. Sıkıntı yok yani, zorlamayın, kurtarıyor

    B+ denen segmentin tarifini yapmışsın. B platformu üzerine geliştirilmiş dingil mesafesi uzatılmış, genişliği arttırılmış araçlar.

    Fiat Small Platform: B Segmenti platformu

    LWB versiyon: uzatılmış versiyonu

    Wide versiyon: genişletilmiş versiyonu.

    Gördüğün üzere B platformu tamam, uzatma tamam, genişletme tamam. Egea'yı tarif etmişsin resmen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 21 Mayıs 2016; 14:39:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    bağzı insanlar bu egeadan neden bukadar geriliyor ,anlamış değilim , Türkiye şartlarına göre üretilmiş bir araç ,
    ki bazı markaların pazar payından yüzdeler alacağı da belli , satış rakamları da ortada ,sanırım gerilme nedenlerı
    bellı olmaya başladı .

    Neymiş?

    demem o kı , bu arac bukadar israrla kötülenip yerın dibine sokulduğuna göre ,
    rakıp çevrelerde ciddi rahatsızlıklar ve kaygılar oluşmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    The Tipo will be positioned as an affordable roomy, five-door car at the lower end of Europe's compact segment. Fiat has not released pricing for the car but reports said it likely will start at 12,000 euros.

    bak burada senin linkte diyor, "Tipo Avrupa Compact Segmentinde uygun maliyetli, ferah bir "alt sınıf" olarak konumlandırılacak." Burada ben "sub compact" ibaresi göremiyorum, hatta bu tarz linklerin hiç birinde böyle bir ifade yok. Dün sana verdiğim bazı açıklamalar da zaten bu siteden alınmıştı.

    Bu ve buna benzer diğer linklerden alınan bilgilerin bir derlemesini yapayım sana...

    Bu araç Compact Segmentte (C segmenti) kriz sonrası, harcamalarında daha koruyucu davranacak avrupalılar için geliştirildi. Bunu yaparken de son yıllarda fiyat fayda oranı yüksek olan araçların %72 pazar payı kazanırken bu pazarda daha belirgin olan ana modellerin sürekli pazar kaybetmesini örnek gösteriyorlar.

    Aracın fiyatına baktığında da zaten hedef kitlesinin ucuz araç arayışında olupda Logan, c-elysee gibi ucuz alternatiflere yönelen kişiler. Ancak bu kişilere B+ yerine C sınıfı bir araç sunuyor.

    Bak söz konusu linkten sadece iki cümle veriyorum. Ek olarak bir de bilgi vereceğim.

    The sedan will have no direct rival, said Alfredo Altavilla, Fiat Chrysler's chief operating officer for Europe. "It will be a test for the market because the [affordable compact] segment in Europe basically does not exist." -Sedanın direkt rakibi yok, çünkü böyle bir segment yok.-

    Adam açık açık böyle bir segment yok diyor piyasada. C segmenti var olduğuna göre demek ki C segmentine kendisi bile koymamış aracı. Demek istediğini anlıyorum, adam bu aracın kompakt sınıfta ama ucuz bir alternatif olduğunu söylüyor doğrudur. Aslında sub-compact ve compact arası bir yere konumlandırmış aracı bunu yaparken. Direkt rakibi yok diyor bak, Astra'yı falan rakip olarak görmüyor yani. Aynı segmentte olsalar rakip olurlardı değil mi?

    The sedan will replace the Linea and will compete against cars such as the Peugeot 301 and Skoda Rapid in eastern Europe and Turkey where sedans are popular. The hatchback will replace the Bravo and mainly sell in western Europe in the segment led by the Volkswagen Golf. -Sedan Egea, Linea'nın yerine geldi ve 301, Rapid gibi modellerle mücadele edecek. HB ise Bravo yerine geldi ve Golf'ün başını çektiği sınıfta satılacak.

    Bak adam ikisi için de direkt rakip gösteriyor. Egea için böyle bir segment yok derken HB için doğrudan kompakt segmenti işaret ediyor. Ayrıca Egea'nın Linea varisi, HB olanın ise Bravo varisi olduğunu söylüyor.

    Bunlar alıntılar. Vereceğim bilgi ise; 301'in de Egea gibi bir segmenti olmadığı için bu araç da Avrupa'da kompakt sınıfta satılıyor. Araba Focus ile Astra ile aynı listede sunuluyor. Neden? Çünkü ortada B+ denen bir segment yok. Mecburen hacim dolayısı ile kompakt segmenti işaret ediyorlar. Tekrar söylüyorum, Avrupa'da 301 de kompakt segmentte yani C segmentinde yer alıyor.

    HB de sedan da "ucuz" konsepti ile üretilmiş araçlar. Ucuz olduğu için sedan versiyona Astra'yı rakip göstermiyor diyeceksin. Ama yine ucuz olan HB için Golf'ü cümle içine almaktan çekinmiyor adam. Herşey noktası virgülüne yazılmış, evirip çevirmemek için daha ne kadar açık olmasını bekliyorsunuz?

    Ek olarak; röportajı okuduğumda şunu anladım. "Egea" bir model olarak değil, bir marka olarak görülüyor. Renault-Dacia gibi bir ilişki oluşturmaya çalışıyorlar. Ve bu aileye katılacak modeller olacakmış. Büyük ihtimalle C4 Cactus ayarında crossover'lar da göreceğiz Egea adı altında. O yüzden HB ile sedanı aynı araç olarak düşünmeyin bence. Ha düşünseniz bile yukarıdaki durum değişmiyor tabi.

    @haberelectroHB'si C olan aracın B olduğunu değil ama C olmadığını yukarıda anlattım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 21 Mayıs 2016; 15:38:41 >




  • Bugün bayiye gidip egea sedan ve heçbek modelini detaylı bir şekilde uzun bir süre inceledim.Arkadaşlar gözümle net bir şekilde gören bir kişi olarak söyleyebilirim ki;Egea sedan ve heçbek modelin ön şasi hatları,amortisör kuleleri,alt komple yürüyen aksam,ön alt ve arka şasi uzantısının mesafeleri ve kalınlıkları,ön göğüs,komple iç plastik aksam ve dış plastik aksamın malzeme kalitesi,kapı kolları,tuşlar,direksiyon derisinin malzemesi bire bir aynı.Belki abartıyor diyeceksiniz ama iki aracın da iç mekan genişliği ve diz mesafeleri de neredeyse bire bir aynı.Zaten dış genişlik ve aks mesafesi bire bir aynı.Heçbek modeli incelediğimde araç ben C sınıfıyım diye bağırıyor.Sedan modelde bire bir bunun aynısı zaten.Şimdi bu arkadaş heçbek olana sözüm yok ama sedan asla C sınıfı değil diyor.Ben de gözümle gördüğüme mi inanayım yoksa bunun söylediğine mi?Sedan ile heçbek model arka lastikten sonraki uzantı hariç bire bir aynı.Eğer sedan C sınıfı değil diyorsa heçbek model de C sınıfı olmaması lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    bağzı insanlar bu egeadan neden bukadar geriliyor ,anlamış değilim , Türkiye şartlarına göre üretilmiş bir araç ,
    ki bazı markaların pazar payından yüzdeler alacağı da belli , satış rakamları da ortada ,sanırım gerilme nedenlerı
    bellı olmaya başladı .

    Neymiş?

    demem o kı , bu arac bukadar israrla kötülenip yerın dibine sokulduğuna göre ,
    rakıp çevrelerde ciddi rahatsızlıklar ve kaygılar oluşmuş

    Bunları aracı kötüleyen ve yerin dibine sokan kesime söylerseniz daha isabetli olur.

    Zira ben otomotiv sektöründen para kazanan bir insan değilim. Bu durumda "rahatsız olmuş bir çevre" olmam da imkansız.

    Egea'yı kötüleyen bir tane mesajımı da bulamazsınız. Sadece bazı şeylerin şişirilip durmasından rahatsız oluyorum.

    Aynısını DSG konusunda da yaptım, Jetta konusunda da yaptım.

    Başka sorunuz/sorununuz varsa rahatlıkla iletebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Bugün bayiye gidip egea sedan ve heçbek modelini detaylı bir şekilde uzun bir süre inceledim.Arkadaşlar gözümle net bir şekilde gören bir kişi olarak söyleyebilirim ki;Egea sedan ve heçbek modelin ön şasi hatları,amortisör kuleleri,alt komple yürüyen aksam,ön alt ve arka şasi uzantısının mesafeleri ve kalınlıkları,ön göğüs,komple iç plastik aksam ve dış plastik aksamın malzeme kalitesi,kapı kolları,tuşlar,direksiyon derisinin malzemesi bire bir aynı.Belki abartıyor diyeceksiniz ama iki aracın da iç mekan genişliği ve diz mesafeleri de neredeyse bire bir aynı.Zaten dış genişlik ve aks mesafesi bire bir aynı.Heçbek modeli incelediğimde araç ben C sınıfıyım diye bağırıyor.Sedan modelde bire bir bunun aynısı zaten.Şimdi bu arkadaş heçbek olana sözüm yok ama sedan asla C sınıfı değil diyor.Ben de gözümle gördüğüme mi inanayım yoksa bunun söylediğine mi?Sedan ile heçbek model arka lastikten sonraki uzantı hariç bire bir aynı.Eğer sedan C sınıfı değil diyorsa heçbek model de C sınıfı olmaması lazım.

    Buna ben cevap yazmayayım, yazdığın mesajın bir üstündeki mesajımı oku sadece. Hatta dur seni de haberdar edeyim.

    HB ile sedan'ı Fiat kendisi aynı sınıfta görmüyor en başta. Oku bi cidden.




  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    bu aracta şişirilen bir şey varsa ,o da fiyatıdır , 2-4 bin tl daha ucuz olabilirdi ,neticede arz talep fıyatlandırılacak bunu ,
    benım anlam veremedığım ,madem kı egea ile bır sıkıntınız yok ne diye konu açıp 4-5 sayfa yazı yazılıyor , bellı kı boş zamanınız çok
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.