EGR si 3000 Tl ise alsın değiştirsin zaten iptal ettirmek yarısı kadar tutuyor. Bir de şöyle düşünün evet aslında yürütme maaliyetleri de düşünerek otomobil tercih edilmeli ama ülkemizde sürekli artan döviz kuru ve vergileri tahmin ederek araç alacaksak şahin doğandan da öteye gidemeyiz. Adam golfü aldığında sallıyorum 2014 yılında almıştır 2021 yılında DPF'si bozuldu 2014te arabaya sallıyorum 60 bin tl vermiş şimdi servis istiyor DPF ücreti 35.000 Tl, burada da tüketici yenisini almak yerine iptaline gidiyor. |
EGR yi iptal ettirdim pişman oldum... Edit geldi. (3. sayfa)
-
-
Ne mutlu sana valla.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Az harcama fantezisi analizi için 70 milyonluk ülkede kaç kişiyi gözlemlediniz ? Yada şahit olduklarınız sadece bu sitede mi karşınıza çıktı ? Ben milyarları döküyorum şuanda bile ilerdeki restorasyonum için sıfır parça stokluyorum Japonya dan mesela. Her insan bir olmadığı gibi 1-2 kişiyle analizde yapılamaz. Arkadaş yaptırmak istemiş zaten keyfe iptal edilmemiş ki düzelmeyince de değişmeye karar vermişler para olmadığından yapılamamış. S60 sahibi ilk başta anlattığım yere örnek oluşturuyor zaten herkes bir değil. Arkadaşa benzinli arabasına eş değer bir araç bulun madem değişsin zaten değişmek istiyormuş.
-
Merak etmeyin en az sizin kadar insan tanıdım
Siz bahsettiğim kesim içinde yüzde 1 bile değilsiniz
Orijinal parca kavramı yoktur bu ülkede
Ekonomik olarak bunu biryere kadar anlayabilirim ancak bazı şeylerde de orijinal parcadan kacilmamasi gerekiyor
Mercedes bakimi ne kadar haberiniz var mi ?
Ortalıkta birçok Mercedes arac var .Siz hepsinin orijinal bakim mi yaptırdığını sanıyorsunuz?
Öyle sanıyorsanız Turkiyede yaşamıyorsunuz demektir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu egr konusu biraz fazla abartılıyor bence.Ya tamiricisini bulamıyorlar ya da yanlış yol seçiyorlar.Benim 6.yıldır kullandığım fıat bravo aracım 1 ay önce motor arıza lambası yaktı.Bilgisayara bağladım ve egr arızası gösterdi.Kendim internetten araştırıp öğrenerek egr valfini,egr borusunu,boğaz kelebeğini,map sensörünü tinere yatırıp bir güzel temizledim.Egr borusu katrandan kapanmaya gelmişti.Hepsini de tertemiz edip taktım.6 yıldır ilk defa yanmıştı ve artık bir 6 yıl daha gider herhalde.
-
Yukarda yazanlarin alayi birşey bilmiyor vallahi gülerek okudum ulan bilmeyip nasil hu kadar kesin şeyler yaşıyorsunuz değişikler nasil bir cehalet seviyesidir bu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Jocker35Merak etmeyin en az sizin kadar insan tanıdım
Siz bahsettiğim kesim içinde yüzde 1 bile değilsiniz
Orijinal parca kavramı yoktur bu ülkede
Ekonomik olarak bunu biryere kadar anlayabilirim ancak bazı şeylerde de orijinal parcadan kacilmamasi gerekiyor
Mercedes bakimi ne kadar haberiniz var mi ?
Ortalıkta birçok Mercedes arac var .Siz hepsinin orijinal bakim mi yaptırdığını sanıyorsunuz?
Öyle sanıyorsanız Turkiyede yaşamıyorsunuz demektir
Hocam burda çevre muhabbeti yapan insanlarin geneli,
Hayatında bir kez de olsa, aracıyla tek başına keyfî gezmiştir. Gezerken de emisyon umurlarinda olmamıştır.
Alayı şuan boş yapıyor, yorum yetistirmeye uğraşmayın. Burda duyar kasıp, cadde de müzik açıp tek başına araçta gezen insanlar.
Hadi bakalım, emisyon diye masaya çıkıp tepinen insanlar,. toplu taşıma kullansın da göreyim..
Ben ne mi yapıyorum, emisyon felan umrumda değil. Atıyorum yakıtı geziyorum.
Neden?
Fabrikaların doğayı kirletmesine kimsenin giki çıkmıyor, ben araca binince mi çıkıyor? Çıksın :) isterseler masaya çıkıp tepinsinler. Umrumda mi? Çokta fi fi.
Cidden sinir oluyorum, burda emisyon abi diye yıkan ortalığı ama canı sıkılınca ya da işe oraya buraya toplu taşıma ile gitmeyip, tek başına araçlarıyla gidene. Sizlere emisyon yok da bize mi var ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 1 Nisan 2021; 22:14:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: tefenniliArkadaşlar naçizane bir tavsiyem var, artık şu Dizel araçlardan kurtulun. Dizel araç almanın artık mantıklı hiç bir yanı kalmadı. Km de 3 Kuruş az yaktığınız zaman, bunu kar zannediyorsunuz. Ama ilerleyen zamanlarda Dizel araç, yaptığınız tüm tasarrufu kat be kat fazlasını sizden çıkarıyor.
Hala Dizelin rakipsiz oldugunu dusunuyorum.OG kanalında misal Egea 1.4 ile 14LT tuketim var.Dizel olsa 8LT ustunu zor gorursun.
Tupu sevmiyorum ve karsıyım.Dizelin cok daha kaliteli bir motor oldugunu ve rakipsiz oldugunu dusunuyorum.
ya Euro 4 alacaksın ya da yazılımlarla devamlı kontrol edip dolmaya basladıgında 300-500 verip temizleteceksin DPF i ya da o solusyonları kendin alıp kendin sokup temizleyip devam edeceksin.Adamlar Avrupa da kendi sokebilen sokup temizleyip geri takıyorlar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: iGroNBende lpg+benzinli kullanıyorum, dizele yorumlayamam fakat Egr tıkanması sorunu başıma gelmişti.
Bir kaç kez Egr ve O2 sensörler temizlenildikten sonra deneme yanılma neden tıkandığı bulundu, bobin değişti.
Dizellerde de böyle bir aksaklığın yansıması olarak tıkanıyor olabilir mi acaba?
ECU yazılımcı yerine, iyi bir motor ustasına sorarak yaptırsaydınız ya.
Çünkü dizel de kullanıyorum, Dpf tıkanması çoğu araçta kronik fakat Egr durduk yere tıkandığına pek rastlamadım.
Biz 60.000KM de aracı aldık.EGR yi temizlettik arıza devam etti.yenisi aldık.Belli bir omru var 60.000KM normal denmisti.
-
Araclarda dpf kullanim zorunlulugu var, toplu tasima kullan diye bir kural yok.. kurala uymam, dpf iptal ettiririm, umurumda olmaz sonra da laf kalabaligina vurur demagoji yaparim,
bilinc duzeyi hic sasirtmiyor memlekette
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: kirelli77Araclarda dpf kullanim zorunlulugu var, toplu tasima kullan diye bir kural yok.. kurala uymam, dpf iptal ettiririm, umurumda olmaz sonra da laf kalabaligina vurur demagoji yaparim,
bilinc duzeyi hic sasirtmiyor memlekette
Kurallar ne için var?
Ne için kurala uyuyorsunuz.
Güya çevrecisiniz ya yani! Ben söyleyeyim, kurallar çevre için önceden düşünülmüştür..
Keyfi dpf kurallı koyalim denmemistir yani. Ama sen ben cevreciyim diyorsan, cevreyi dusunup ona göre toplu taşıma kullanicaksin." Ama kurallarda toplu taşıma yok" diyorsun ya..
Bu ayni neye benziyor biliyormusun?
Bir inek düşün, salarsin çayıra akşam olunca ahıra kadar gelir, hic sorgulamaz.. Neden? Çünkü kural olarak öğretilmiştir hayvana...
İyi forumlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 2 Nisan 2021; 1:22:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Rez. Ustama sorup editleyeceğim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayvanda kural ogrenecek bilinc ve zeka yoktur,
dpf’nin kullanilmasi gerektiginin ve sokulemeyeceginin ogretilemeyecegi gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Onlemlerini aldıktan sonra çağın getirdiği olanaklardan yararlaninca çevreci olunmuyor yani öyle mi ?
Sen çevre bilincini uc noktalara taşıyorsan o zaman git baz istasyonu taktir pencerene . Radyasyon yayan atil gerekleri evinde biriktirip pasta falan yap .Nasılsa çevreci değilsin
Hayır yapıyorsunuz bir is param yok mecbur kaldım deyin bari bos bos cikarimlarla saçma sapan konuşarak rezilliği bir ust seviyeye çıkarmayın
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jocker35 -- 2 Nisan 2021; 9:53:8 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kuralin ve cezanin varligi gelismislik seviyesini belirler
o yuzden Turkiye’de dpf’de iptal edersin, makas atip adam da oldurursun, emniyet seridinden de gidersin, sis fari da acarsin, kacak ev yapip imar affina da sokarsin. Cok da fi fi dir en nihayetinde
almanya’dan memlekete gelen gurbetcilerin bir kismi siniri gecince trafik canavarina donusur, kural ceza bitmistir nihayetinde
medeniyetin bittigi yerde az gelismislik kuralsizlik baslar. Cok da fi fi zihniyetiyle beraber yasamak da bizim cezamiz hayatta...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: husoHala Dizelin rakipsiz oldugunu dusunuyorum.OG kanalında misal Egea 1.4 ile 14LT tuketim var.Dizel olsa 8LT ustunu zor gorursun.
Tupu sevmiyorum ve karsıyım.Dizelin cok daha kaliteli bir motor oldugunu ve rakipsiz oldugunu dusunuyorum.
ya Euro 4 alacaksın ya da yazılımlarla devamlı kontrol edip dolmaya basladıgında 300-500 verip temizleteceksin DPF i ya da o solusyonları kendin alıp kendin sokup temizleyip devam edeceksin.Adamlar Avrupa da kendi sokebilen sokup temizleyip geri takıyorlar.
Alıntıları GösterBen de tam tersini düşünüyorum. Dizel araç almanın mantığı Euro 4 ten sonra kalmadı. Maalesef bizim ülkemiz de insanlar o kadar bilinçsizce araç alıyor ki, eline kağıt kalem alıp hesaplama gereği bile hissetmiyor. Dizel araç alırken en başta fazladan ödediğiniz para ile, Benzinli araca kaç depo benzin alınır ve bununla kaç km yapacağına hiç bakmıyor. Ayrıca Euro 5 ten sonra Dizel araçlara gelen DPF, ve daha sonra Adblue nun eninde sonunda başına bela olacağı ve km de yaptırdığı tasarrufu kat kat fazlasıyla ödettiğini ya bilmiyor ya da anlamıyor.
" 300-500 verip temizleteceksin DPF i ya da o solusyonları kendin alıp kendin sokup temizleyip devam edeceksin" Demişsiniz de , o iş o kadar basit değil. Herşeyden önce şunu bilin. Mazot, Benzin gibi temiz bir yakıt değildir. Yanarken is çıkarır. Bu yüzden ne yaparsanız yapın, DPF nin tıkanmasını önlemezsiniz ancak geciktirirsiniz.
-
Şu an günümüzde eğer çok aşırı km ler yapmıyorsanız dizel almak mantıklı değil.Günümüzde güzel az yakan düşük hacim turbolu benzinli araçlar var.Zaten yakıt filtresi, dpfsi, egrsi, mtv farkı derken daha fazlaya bile mal olabiliyor dizel araçlar.
Tabi benim söylediğim her kişi için geçerli olmayabilir."Ne olursa olsun dizel kullanmam lazım" diyen ama senede 10 bin km anca yapabilen kişiler için geçerli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 2 Nisan 2021; 8:59:23 > -
Yılda 20 bin km'den fazla km yapmayanlar için LPG'li araç kesinlikle ilaçtır. Ne dpf derdi var ne egr derdi ne o tıkandı bu bozuldu derdi var.
W124 E200 kullanıyorum 10.000km oldu olacak daha motor ile şanzımana kuruş masraf etmişliğim yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kim nerede 1.4 egea ya 14 litre tüketim yaptırıyor merak ettim. O motor zaten atmosferik sürekli yüksek devir düşük vites gezsen ancak o kadar yakar fazlasını pek yakacağını düşünmüyorum. Hani örnekler verirken daha dikkatli ve destekli deliller ile verinquote:
Orijinalden alıntı: husoHala Dizelin rakipsiz oldugunu dusunuyorum.OG kanalında misal Egea 1.4 ile 14LT tuketim var.Dizel olsa 8LT ustunu zor gorursun.
Tupu sevmiyorum ve karsıyım.Dizelin cok daha kaliteli bir motor oldugunu ve rakipsiz oldugunu dusunuyorum.
ya Euro 4 alacaksın ya da yazılımlarla devamlı kontrol edip dolmaya basladıgında 300-500 verip temizleteceksin DPF i ya da o solusyonları kendin alıp kendin sokup temizleyip devam edeceksin.Adamlar Avrupa da kendi sokebilen sokup temizleyip geri takıyorlar.
Alıntıları Göster
Dizel motorun benzinden üstün olduğunu düşünen birine fazla birşey anlatmaya gerek sanırım. Sonuçta 2 saniyelik tork patlaması ile mutlu olan insanlarsınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 2 Nisan 2021; 12:6:26 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
1.3 fiat ve opel grubu, euro4 euro5 farketmez 100 bin kmden sonra mutlaka map, boğaz kelebeği, egr egr dirseği emme manifoldu temizlenmeli vahim bir halde oluyor içerisi, fiat grubu yüzdelik ölçer %110a ulaştığında pasif rejenerasyon motor sıcaksa aktif edilir %150ye kadar izin veriyor eğer çözülmezse bu sefer arkayı dumana boğarak yolda başlıyor %200 bandında ekranda uyarı ışığı yakarak motoru stop etmeyin dpf temizliği diye yazıyor, dpf temizlenirken önemli olan hızlı gitmek devir çevirmek değil fiat ve opel grubu 1.3lerde 3.vites 60 km hız yaklaşık 2900 3000 devirde sabit gaz ile 10 15dk gidilmesi yeterli oluyor, diğer firmalar kül gramajı hesaplar 2 sensör arasındaki basınç farkını baz alır, bütün euro5 grupları ortalama 400 500 kmde bi pasif rejenere sadece fazla yakıt basarak dpfi ısıtır duman bile çıkmaz, şehiriçinde ortalama 1000-3000 kmde bir dumanlı temizleme yapması normaldir, aktif rejenerasyon bilgisayar ile tetiklenir yazılım üzerinden 1.3 grubu için
Dpfin en kolay temizlenme yöntemi ağır harç çıkarıcı inşaat kimyasalı ve 4-1 oranında karıştırılmış hciydi sanırım yabancı bi makine mühendisi anlatıyor uygulamalı olarak ve karşılaştırmalı zararsız bir şekilde steven b tuner olması lazım, fiat-gm grubu sensör basıncı ve % dilim üzerinden ölçer, ww tahmini kül gramajı hesaplar diğer firmalarda aynı şekil
Indicates the calculated particulate mass in % based on the DPF pressure reading from the sensors. Lower value means less clogging.
NOTE: The filter is NOT considered as CLOGGED if this value is <100%. Also, note that in most systems values <200% are not considered as critical, but above this value it is highly recommended to perform a regeneration.
Burda 100bindeki şehiriçi ağırlıklı dandik yakıtla kullanılmış 1.3 euro5 motorun hali
Bu araç ise 170 bin kmde düzgün kullanılmış euro4 motora ait
Buda 1 2 farklı alternatif
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LampdaLamp -- 2 Nisan 2021; 14:3:13 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X