Şimdi Ara

Egzoz buharı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
2.166
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2011 LS Plus MT aracımda yaşadığım "egzozdan çıkan buhar" sorunu sonucunda dikkat ettiğim birkaç cruzeda da aynı durumu gördüm. Şöyle açıkliyim;

    Kırmızı ışıkta beklerken bütün aynalardan görülen, yağ dumanı gibi değil de ütü buharı gibi bir buhar çıkıyor araçtan. Ama az buz bir duman değil arabanın boyunu aşıyor, rüzgarın durumuna göre yandaki arabaya yöneliyor vesaire. Bu arada hava 10-15 derece, araçta lpg ve herhangi bir motor müdahalesi yok.

     Egzoz buharı

     Egzoz buharı


    Servise götüreceğim fakat şöyle bir sorun var; 3 4 ay önce egzoz ucu taktırdım araca. Daha önce de bu sorun vardı fakat servisin sanırım suçu atacağı ilk unsur bu olacak.

    Aracımda bir sıkıntı var mı merak ediyorum, aydınlatırsanız gerçekten sevinirim

    (Bu arada kol dayama kısmının üstündeki buruşuk deri görünümlü madde, tam dirseğimi koyduğum yerden düzleşti ve potluk-fazlalık-kırışık meydana geldi. Buruşuk deriyi dirseğimle düzleştirince fazlalık ortaya çıktı yani sizce servise götürsem garantiden değiştirirler mi? sonuçta orası dirsek koymak için hatalı kullanım nasıl olabilir ki. ayrıca çoğu kişinin yaşadığı koltuk gıcırdama olayı da var. Bunları da aradan çıkararak cevaplarsak.. )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi steakone -- 22 Şubat 2013; 1:49:30 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: steakone

    2011 LS Plus MT aracımda yaşadığım "egzozdan çıkan buhar" sorunu sonucunda dikkat ettiğim birkaç cruzeda da aynı durumu gördüm. Şöyle açıkliyim;

    Kırmızı ışıkta beklerken bütün aynalardan görülen, yağ dumanı gibi değil de ütü buharı gibi bir buhar çıkıyor araçtan. Ama az buz bir duman değil arabanın boyunu aşıyor, rüzgarın durumuna göre yandaki arabaya yöneliyor vesaire. Bu arada hava 10-15 derece, araçta lpg ve herhangi bir motor müdahalesi yok.




    Servise götüreceğim fakat şöyle bir sorun var; 3 4 ay önce egzoz ucu taktırdım araca. Daha önce de bu sorun vardı fakat servisin sanırım suçu atacağı ilk unsur bu olacak.

    Aracımda bir sıkıntı var mı merak ediyorum, aydınlatırsanız gerçekten sevinirim

    (Bu arada kol dayama kısmının üstündeki buruşuk deri görünümlü madde, tam dirseğimi koyduğum yerden düzleşti ve potluk-fazlalık-kırışık meydana geldi. Buruşuk deriyi dirseğimle düzleştirince fazlalık ortaya çıktı yani sizce servise götürsem garantiden değiştirirler mi? sonuçta orası dirsek koymak için hatalı kullanım nasıl olabilir ki. ayrıca çoğu kişinin yaşadığı koltuk gıcırdama olayı da var. Bunları da aradan çıkararak cevaplarsak.. )
    NORMAL....

    Aracın egzos'undan çıkan sıcaklık ile dış havanın buluşmasından kaynaklı oluşan durum. Dış havanın nem, soğukluk vs.
    faktörlerine göre değişim gösterir. Oluşan ısı farkından dolayı zaman zaman gözlemlenebilir.

    Siz duruma dikkat ettiğiniz için ilginizi fazlasıyla çekmiş. Aynı durum olduğunda diğer araçlara dikkat edin bazılarında da olduğunu
    göreceksiniz. Bazılarında görmeyeceksiniz. Çünkü! egzos ucu kısa ve aşağıya fazla kıvrık olabilir. ısı farkından oluşan su buharı daha
    göremeden kayboluyordur.

    Birde egzos ucu takmışsınız. Tampon altında kıvrık biten durum, tampon dışına düz olarak taşmış. Fazla hissedilmesi normal.

    Bildiğimiz "ısı farkından oluşan su buharı"

    Koltuk gıcırtısı ve kolçak için servise başvurmaktan başka çare yok.

    Kolçakta kullanılan deri, zaten suni deri. Deforme olma ihtimali her zaman var.
    Gerçi ben! diğer aracımda 3 yıl dirseğimi koydum. Satarken ilk günkü gibi duruyordu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 22 Şubat 2013; 11:21:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    Cevabınız için teşekkürler,

    Başlığı da değiştirdim haklısınız, birinin cruze unda bir şey çıksa da kötülesek diyen büyük bir kalabalık var.

    Buhar mevzusunun böyle olduğunu tahmin ediyordum, bir onay almak istedim içimin rahat etmesi için

    Ancak, kolçak olayına gelirsek aynı şekilde vites topuzu üstündeki gümüş halka şeklinde kaplama da soyulmuş, kolçak da eklenince malzeme kalitesini biraz sorgular oldum. Koltuğun sırt ve kalça kısmının birleşme yerindeki koltuk menteşelerini gizleyen plastik kapak da kırıldı. Koltuk arkaya yaslanınca gıcırdıyor vsvs. Sürücü mahalinde birkaç sıkıntım var anlayacağınız, bunlar bana has sıkıntılar mı yoksa genel sıkıntılar mı öğrenmenin tek yolu buraya yazmak. (anahtarlardan birinin sustalı sistemi de bozuldu)

    Sakın yanlış anlaşılmasın kesinlilkle amacım kötülemek değil bu arabaya aşığım, gerçekten aşığım. Oto yıkamaya bile vermedim daha, elimde uygun sünger şampuan ve bezlerle yıkıyorum. Paspasları ayda 1 eve çıkarıp küvette yıkıyorum. Camlarını bile 3 4 günde 1 iç dış silerim, arabaya özen göstermeme rağmen bu sonuç ortaya çıktı. Haliyle üzüldüm biraz..




  • Direksiyon ve vites topuzu deri, diğer bölümler suni. Bunların yıpranma durumu kişinin vücut yapısına göre değişiyor.
    Ter ve ter yapısı bu duruma etki ediyor. MT vitesler çok kurcalandığı ve bazıları sürekli elini viteste tuttuğu için boyalı bölüm yada
    deri kısım daha çabuk yıpranıyor. Çok terleyen el ve hep aynı tutulan yerde deri direksiyonun zamanından önce bozulmasınna yol açıyor.

    Kolçak için Servise gitmekte fayda var. Kullanım kaynaklı olabilir yada garantiden değişir...
    Aslında! kolçak "kolçak taklidi" yapan birşey. Benim koltuk geride olmasına rağmen dirsek koymak kolay değil.

    Uzun zamandır buralardayım. Koltuğu gıcırdayan duydum. Ama! kolçak ve vites kolu ile ilgili bir şikayete rastlamadım...

    En doğru durumu servis söyleyecektir.


    *Lastikle ilgili bir durum vardı. Ne oldu?
  • Kolçağı arkaya kayıp dursa da, vitesi aşınsa da, koltuğu gıcırdasa da, yaşım gereği çok değişik model araba kullanamadım ama kullandığım 3 5 araç içinde gerçekten en keyiflisi cruze oldu. Aracın doluluğu-donanımı, performansı, konforu ve karizması bunları önemsiz küçük sorunlar haline getiriyor :) Görüşleriniz benim için önemliydi, ilginiz için teşekkürler..

    Lastik işini maddi sıkıntılardan dolayı tek kusurlu lastiği aynı marka modelle değiştirerek hallettim. Diğer lastikte aşınma çok çok az miktarda olduğu için pek bir sıkıntı olmaz diye düşündüm, hamurların sertleşme farkları var tabi ama fazladan 180tl vermek istemedim. Ses falan yapmadı, şuan için bir sorun yok.


    Aklıma gelmişken küçük bir sorun daha, bu biraz can sıkıcı: Düşük hızda frenlerdeki anırma sorunu. cruze ana başlığında okumuştum birkaç kişide daha bu sıkıntı varmış galiba. Servisin bu konudaki tutumunu tecrübe edeniniz var mı? Sıkıntı balatanın dandikliği mi yoksa başka bir uyumsuzluk mu var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: steakone

    Kolçağı arkaya kayıp dursa da, vitesi aşınsa da, koltuğu gıcırdasa da, yaşım gereği çok değişik model araba kullanamadım ama kullandığım 3 5 araç içinde gerçekten en keyiflisi cruze oldu. Aracın doluluğu-donanımı, performansı, konforu ve karizması bunları önemsiz küçük sorunlar haline getiriyor :) Görüşleriniz benim için önemliydi, ilginiz için teşekkürler..

    Lastik işini maddi sıkıntılardan dolayı tek kusurlu lastiği aynı marka modelle değiştirerek hallettim. Diğer lastikte aşınma çok çok az miktarda olduğu için pek bir sıkıntı olmaz diye düşündüm, hamurların sertleşme farkları var tabi ama fazladan 180tl vermek istemedim. Ses falan yapmadı, şuan için bir sorun yok.


    Aklıma gelmişken küçük bir sorun daha, bu biraz can sıkıcı: Düşük hızda frenlerdeki anırma sorunu. cruze ana başlığında okumuştum birkaç kişide daha bu sıkıntı varmış galiba. Servisin bu konudaki tutumunu tecrübe edeniniz var mı? Sıkıntı balatanın dandikliği mi yoksa başka bir uyumsuzluk mu var

    Kolçak kaymasın diye bir "tahta aparat" yapılmıştı. Kolçal geri gitmiyor ve açılabiliyor.

    Balata da bazen çapak oluyor. Bir süre sonra çapak gider, ses geçer...
    Balata değişim zamanı daha yumuşak bir balata seçersiniz (Tabi! daha erken biter)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.