Şimdi Ara

Egzozdan Yoğun Duman Atma Sonrası Stop Etme Ve Çalışmama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Albea 1.2 16v lpgli aracım geçen ay yağ çubuğunu yerinden atıp yağ eksiltmişti benzinlikte farkettim ve yağı tamamlayıp eve geldim.filtreleri ve yağ değişimi yaptım ama yağ çubuğundan ve yağ kapağından ve egzozdan hafiften duman atmaya başlamıştı.

    Aracı zorlamadan en fazla 90 la gidiyordum bir süredir. Ama motor etrafından bi yerlerden yağ eksiltmeye başlamıştı. Karter havalandırma borusunun çatlak olduğunu gördüm ordan buhar çıkıyordu ve aracın içine koku geliyordu bu sebeple.

    Dün yağ çubuğuna baktım alt seviyenin 3 mm üstündeydi 1 lt yağ ekledim yola çıktım. Bir süre sonra egzozdan yoğun duman atmaya başladı ve motorun üstü yağ içindeydi. Biraz durdum dinlendirdim duman atmadı sonra tekrar duman attı ve stop etti. Şimdi araç çalışmıyor. Çekiciyle sanayiye çektirdim birine gösterdim motor gitmiş dedi.

    Sizce en kötü ihtimal nedir? Yatak sarma olmuş mudur ya da silindirler zarar görmüş müdür?







  • motor bitik, rektefiye yapılır. km kaç?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 12 Temmuz 2021; 22:32:3 >
  • 160 bin kmde. Bitik derken piston segman kurtarır mı yoksa silindirler krank felan zarar görmüş müdür?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NDT Man

    160 bin kmde. Bitik derken piston segman kurtarır mı yoksa silindirler krank felan zarar görmüş müdür?

    açılınca belli olur.

  • 2 tamirciye gösterdim kompresyonu aşağıya veriyor dedi motor mecbur inecek dedilee ve 3-4 bin tl işçilik alırız dediler.

    Bende kendim motoru açmaya başladım, etrafını açtım baya baya sıra geldi kapak kısmına. Bujileri söktüğümde yağ içindeydi hepsi. Bakalım kapak kalkınca neler görücem yarın.
  • Evet motoru söktüm ve topladım aracı çalıştırdım sorunsuzca 🙂

    Motor silindir kapağını söktüğümde gördüğüm manzara kapkaraydi açıkçası 😁 pistonlar kurum bağlamış piston üstlerinde yağ vardı. Kapağı kapakçıya kontrol ettirdim sorun yoktu.

    Karteri açıp pistonları söktüğümde yağ segmanlarının hepsinin kırıldığını gördüm. Kompresyon segmanlarında sorun yoktu.

    Bloğu ölçtürdüm yüzey çok az %3-4 gibi çökme var kurtarır dediler. Silindirlerde bozulma ve çizilme yoktu ki çok şanslıymışım yoksa blok da sökülecekti.

    Standart ölçülerde piston segman alınacak dediler. Aslında pistonları değiştirmeyecektim ama kırık segmani çıkarırken pistonun kenarını kırdım çok gevrekmiş. Diğerleri de sıkıntı çıkarmasın sonra diye takım piston segman aldım.

    Bujiler de kararmıştı onları da temizleyip diş aralığını ayarlayıp taktım.

    Kapağı yıkattım sübap lastiklerini degistirecektim ama zamanım yoktu onlar kaldı.

    1 takım piston segman takımı aldım 850 tl goetze marka.
    1 takım kol yatak aldım aslında pek gerek yoktu ama garanti olsun dedim glyco marka 130 tl.
    1 takım buji kablosu 140 tl.
    1 takım conta ve orjinal silindir kapak contasi 300 tl.
    1 takım saplama aldım 120 tl.
    Karter havalandırma hortumu çatlamıştı 130 tl.
    Piston kol çaktırması 150 tl.
    Sıvı conta 30 tl.
    Yağ filtresi 25 tl
    Yağ 120 tl.

    İşçilik hariç 2000 tl'ye maloldu.




  • NDT Man kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun hocam. Yağ segmanları neden kırılmış acaba? Klepaj mı yapmış yoksa 160HP'lik 1.4 TSİ'ler gibi pistonun segman yatağı mı kırılmış?

  • Geçmiş olsun bir takım piston sekmanla kurtarmissiniz inşallah sorunsuz binersiniz
  • Bende şaşırdım açıkçası, neden kırıldı bilmiyorum ama segman kanalı aşınmış gibiydi. Zaten kırık segmanı çıkarırken pistonun kenarı kırılıverdi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.