Şimdi Ara

ehliyet için kavrama noktası yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakında ehliyet sınavına gireceğim yazılı sınavı geçerim diye düşünüyorum ama direksiyon ile alakalı sormak istediğim bazı şeyler var
    Daha önce bir iki kez araba denemişliğim var

    debriyaj gaz kavrama noktasını ayarlayamıyorum yani olay tam olarak nasıl araba kullanan kimse göstermiyor bunu arabayı düz yolda götürüyorum direksiyonu çeviriyorum az buçuk ama kalkış 0 arabayı bağırtarak kaldırıyorum.
    demek istediğim debriyajı sonuna kadar basılı tutup bırakmadan gaza hafif hafif mi basacağım yoksa debriyaja basılı tutarjen gaza hafifçe basıp basılı mı tutacağım umarım anlatabilmişimdir.Kısaca bu kavrama noktası denen meret ve debriyaj gaza nasıl ne kadar basılır detaylı olarak anlatabilecek ark. bekliyorum.(şu ara kimse araba vermiyor ömründen yediğim için )
    Bir de tavsiyeleriniz olursa dinlemek isterdim tecrübeli şöforlerin :)







  • Debriyaja bas
    1 e tak vitesi
    Sağ ayağını frenden al gaza bas ama dibine kadar. Döşemeye kadar daya gazı. Sonra debriyadan bir anda çek ayağını havan olur.
  • debriyaja sonuna kadar basılı tut. gaza çok hafif dokun. debriyajı yavaş yavaş çek (ama çok yavaş ol) motorun sesinin değiştiğini farkedersin araba kasılmaya başlar. o ara gaza hafif yüklen debriyajı tamamen hafif bi şekilde çek gazı arttır sorunsuz şekilde kalkarsın. trafikte veya bayırdaysan bu işlemi daha seri bi şekilde yapman gerekicek unutma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    Debriyaja bas
    1 e tak vitesi
    Sağ ayağını frenden al gaza bas ama dibine kadar. Döşemeye kadar daya gazı. Sonra debriyadan bir anda çek ayağını havan olur.

    böyle yaparsan en fazla 3. denemede arabadan yanık kokuları gelmeye başlar :)
    İlk önce yavaş kaldırmaya alış zaten sorunsuz bir şekilde kaldırırsan ,%90 geçiyorsun.
    Debriyaja tam bas,daha sonra motoru bağırtmadan atıyorum 2000 devirde sabitle gazı.sonra yavaş yavaş çek debriyajdan ayağını tam debriyaj ayağınla gaz ayağın yan yana geldiğinde debriyajı daha hızlı çek ve gaza biraz daha bas..
    Sakın yukardaki arkadaşın dediği gibi dibgaz yapmaya kalkma manual arabada.Hem beceremezsin ilk başta hem ehliyet sınavında öyle yapanlara kıl olurlar.
    Devir her arabaya göre değişir tabi güçlü arabalarda daha az devirle kalkarsın ya da yokuş yukarı kaldıracaksan deviri daha fazla tutmalısın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Illusive Man -- 7 Şubat 2013; 15:22:39 >




  • Debriyajdan ayağını yavaş yavaş çek araba hafif havaya kalkar titreme olur. İşte kavrama noktası odur. Onu hissettinmi gaza basmaya başla, yavaş yavaş bırak debriyajı. Ama hep böyle yapma balataya yazık sadece sınav için
  • Araba, sen debriyajdan ayağını kaldırmaya başlayıp gaza hafif yüklendiğinde titremeye başlar. İşte o titreme kavrama noktasıdır.
  • Kardeş her aracın kavrama noktası bir değil. Kimisi erken kavrar kimisi geç. Hiç araba kullanmamış birisinin bunu dert etmemesi gerek, pratik yapılarak kazanılır bu.
    Ama genel olarak anlatmış arkadaşlar, debriyaja tam bas, sağ ayağını frenden kaldır yavaşça gaza bas. Devir saati 1000-2000 civarına gelince gazı sabitle (zaten motordan ses gelmeye başlayacaktır), sol ayağını yavaştan debriyajdan kaldır. O esnada zaten araç yavaştan kasılıp ilerlemeye çalışacaktır.

    İşine yarar mı bilemiyorum ama ben hiç araba kullanmayı bilmiyorken, direksiyon derslerinde öğrendim. İlk gün 15 dk parkur sonra köy yolunda sürdüm, 2. gün Bolu dağına çıktım hocayla. Yani demek istediğim kendine güven, korkak olma. Araba stop eder dert etme, yine çalıştırırsın. Bol bol pratik yapmaya çalış.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Debriyaja sonuna kadar bas vitese tak sonra gaza basmadan debriyajdan yavaş yavaş çek araba kavrama noktasına gelince titremeye başlar orda hafif gaza dokun sonra debriyajdan yine yavaş çek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssgg -- 7 Şubat 2013; 16:07:41 >
  • yazdıklarınızı dikkate alacağım çok teşekkür ederim
    bana öğreten bi tanıdık ikisini aynı anda (debriyajla gaza aynı bas çek demişti araba böğürerek kalktı gece yarısı yaşlı bi amcayı korkuttum )
    1-Aynaları ayarlıyorum
    2-Koltuğu ayarlıyorum
    3-Kontağı açıp ışıkları yakıyorum
    4-Vitesi boşa al , debriyaja sonuna kadar basarken vitesi 1 e takıyorum
    5-Debriyaj basılı iken ayağımı yavaşçe çekicem kaldırmaya yakın gaza hafifçe basacam bu şekilde normal insanlar gibi kaldırabilir miyim aracı (aynı anda yapınca öne zıplıyor :D)
    yavaşça debriyajı bırakıyorum
    bir de gaza hafif basmak nasıl oluyor ben basınca ya gitmiyor ya böğürüp son hız gidiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adalireco

    yazdıklarınızı dikkate alacağım çok teşekkür ederim
    bana öğreten bi tanıdık ikisini aynı anda (debriyajla gaza aynı bas çek demişti araba böğürerek kalktı gece yarısı yaşlı bi amcayı korkuttum )
    1-Aynaları ayarlıyorum
    2-Koltuğu ayarlıyorum
    3-Kontağı açıp ışıkları yakıyorum
    4-Vitesi boşa al , debriyaja sonuna kadar basarken vitesi 1 e takıyorum
    5-Debriyaj basılı iken ayağımı yavaşçe çekicem kaldırmaya yakın gaza hafifçe basacam bu şekilde normal insanlar gibi kaldırabilir miyim aracı (aynı anda yapınca öne zıplıyor :D)
    yavaşça debriyajı bırakıyorum
    bir de gaza hafif basmak nasıl oluyor ben basınca ya gitmiyor ya böğürüp son hız gidiyor

    Gaza dokunucaksın öyle basınca tabi böğürür zamanla oturur gaz debriyaj ilk zamanda bende zorlanmıştım 12 yaşında




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.