Şimdi Ara

Eksen Bilgisayar Tuketici Haklarini Tanimiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar,

    Burasi yeri mi bilmiyorum ama gecen gun basima gelen bir olayi anlatmak istiyorum. Yakin bir arkadasima bilgisayar toplayacaktik, simdiye kadar bircok kez alisveris yaptigim ve guvenilir buldugum Eksen Bilgisayar'dan yaklasik 1000$lik alisveris yaptik ve aksam bilgisayari topladim. Bellek olarak Kingston dusunuyordum ama satici ellerindeki Twinmoslarin da gayet iyi performans verdigini ve daha uygun fiyatli oldugunu soyleyerek bizi Twinmos marka belleklere yoneltti. Aksam bellekleri taktigimda bellekler sorun cikardi ve sistem calismadi. Ertesi gun daha 24 saat bile gecmeden gittik ve durumu anlatip Twinmos'dan midemin bulandigini farki odeyip Kingston almak istedigimizi soyledim. Musteri temsilcisi belleklerde ariza varsa degistireceklerini ama kesinlikle Kingston ile degistirmeyeceklerini soyledi. Ben de daha 24 saat bile gecmedigini ve tuketici yasasina gore bir takim haklarim oldugunu hatirlattim ve bana net bir sekilde tuketici haklarini tanimadiklarini, konuyu tuketici kuruluna gotuesem bir toplantiya katilmadiklarini bu yuzden olayin uzayip gittigini sonunda tuketicinin vazgectigini buyuk bir piskinlikle soyleyip bizi teknik servislerine gonderdi. Teknik servisleri bellekleri arizali buldu ve yenisi ile degistirmek istedi, biz kabul etmeyince bir sure munakasa yasandi. Sonunda universiten avukat arkasimi aratinca fark odeyerek Kingstom marka ile degistirmeyi kabul ettiler. Bu surec tam 3 saatimizi aldi ve sinirlerimizi yipratti.

    1. Eksen Bilgisayar sozlu olarak tuketici yasasini tanimadigini net olarak beyan etmistir. Kendileri ayrica tuketici kurulundaki toplantiya gitmeyerek konuyu mahkemeye goturme zorunda biraktiklarini ve yasanin ve sistemin yavas isleyisinden yararlandiklarini itiraf etmislerdir. Bu konuda son derece deneyimli gorunuyorlar.

    2. Almayi planladigimiz bellekler yerine problemli bellekleri musteriye resmen "kakalamaya" calistilar. Aldigimiz sistem Nforce4 idi ve bellekler tek baslarina calisiyor ama ikisini birden taktigimizda calismiyordu.

    3. Teknik servis onunde kalabaliktan yarattiklari sorunlar zaten belli oluyor. Orada bekleyenlerden bir magdur, 60$lik ADSL modem arizasi icin 4. kez Corlu'dan geliyordu. Bu konuyu prensip haline getirmis, bir onceki gelisinde modemi yenisi ile degistirdiklerini soylemisler; eve gidip modemin seri nosunu kontrol ettiginde ayni modem oldugunu gormus.

    Cok uzun suredir bilgisayar piyasasi icindeyim, bu kadar isi piskinlige vumus bir firma gormedim. Bunlar benim sahsi deneyimlerim, Eksen Bilgisayar'dan alisveris yapan aldigi mal problemli bile ciksa elinde kalacagini bilerek alisveris yapsin.







  • 3. madde gayet açık olduğu için buradan lanetliyorum onları bu arada bu sadece eksende olmuyor...!
  • oof sıkıldım bu bilgisayar firmalarından.. hepsinin basenleri kalktı.. nolacak bu gidisle bilmiyorum.. paramızla rezil oluyoruz.. korka korka alisveris yapıyoruz..
  • Nasıl tanımazlar tüketici haklarını? Bu kadarnu saçma sapan bir görüş olur. Bu dediklerini yazılı bir metni olsa yani ispatlayabilsen eksen dene firmadan bozma kuruluışu sürüm sürüm süründürürsün...
  • Bende xxxbeyle konuşurken eksende banada biz adamına göre muamee yapıyoruz istediğimizin ürününü değiştirir istediğimizinkini değiştirmeyiz demişti şok olmuştum.

    Hatta bikeresindede adamın biri moedm istemiş kalkıp adama ethernet çoklu swich vermişler adamda kutuyu açmış bakmış modem olmadığını görüp geri getirmiş eksendekiler adamın ürünü açtığını o nedenle değiştirmeyeckelerini söylediler varmı böyle bişey ya hem yanlış ürün ver hemde değiştirmem de

    Ama ben hala eksenden alışveriş yapıyorum ne diyeyim ALLAH tan bize böyle aksilikler denk gelmiyor
  • yaw arkadaşlar madem böy birşey sözkonusu hemen bu adamları mail yağmuruna tutalım
  • İlkbahar' da Eksen Bilgisayar' da yaşadığım problem olmuştu. Arkadaşlara tüketici haklarını çok iyi tanıtmıştım. 30 işgünü sonunda tamir edemedikleri ve yenisini veremedikleri ürün için saçmalamışlar kendilerine ulaşan 2 tane "tanıtıcı" faks sonucunda ürün fatura tutarının karşılığı olan malı güzel güzel vermişlerdi. Bedel iadesi hakkımı isteyerek kullanmamıştım.

    Arkadaşın durumunda ürün "ayıplı mal" sınıfına girdiği için ve satıcıya zamanında bildirildiği için ürünün yenisiyle değişimini // başka bir ürünle değişimini // sözleşmeden cayıp fatura bedelinin iadesi gibi hakları var. Kanunu tanımıyorum diyenler telefon görüşmeleriyle veya faksla öyle bir tanıyorlar ki...
  • Nasıl bir şey ya bu? Şerefsizler diyorum sadece..
  • hakaret etmeyin beyler..biz bilinçli tüketici olmadıkça bunlar düzelmeyecek..
  • Benim de arkadaşım kingston ram almıştı ordan. Eve kaldı bi baktı ramlerin üstünde kingston etiketi var ama cpu-z ile kontrol etti ramler hynix marka mı ne?
    Adamlar resmen başka bi marka ramin üstüne kingston etiketi yapıştırıp kingston diye satıyorlar.
    O yüzden mümkün olduğunca EKSEN'DEN UZAK DURUN.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sbasol1981

    Benim de arkadaşım kingston ram almıştı ordan. Eve kaldı bi baktı ramlerin üstünde kingston etiketi var ama cpu-z ile kontrol etti ramler hynix marka mı ne?
    Adamlar resmen başka bi marka ramin üstüne kingston etiketi yapıştırıp kingston diye satıyorlar.
    O yüzden mümkün olduğunca EKSEN'DEN UZAK DURUN.


    arkadasım bıldıgım kadarı ıle kıngstonun pıyasada bır cok farklı chıp sette urnu mevcut bu hynıx te olabılır.yanımarka kıngston ama chıpler hynıx marka bunda korkulacak bır sey yok.

    eksene gelınce yaklasık 6 sendır musterılerıyım ve bu gıbı bır sorun hıc yasamadım.bır cok arkdasımada bu frmadan pc topladım ama yukardakı olayı okuyunca acıkcası sasırdım.kendılerıne oalyın aslı konusunda mutlaka danısacagım.ama ısın su yanı var onalr tuketıcı yasalarını tanımıyorlar dıye bır durum soz konusu olamaz.tuketıcı yasaları onalrı cok ıı bır sekılde tanır hıc merak etmeyın.bu saygısızlık sankım o satıs elemanının bır usengeclıgınden kaynaklanıyor gıbıme geldı.ama gercektende eksen ın yaptıgı buyuk bır saygısızlık ve bu olay onlara pahalıya patlıycak gıbı




  • eksen le cok olayım oldu ama hıc bırınde sorunum olmadı
    anakartım yenısı ıle degıstı

    bozuk wrıter ın yerıne yenısını aldım ( 24x tı.. yenısını 52x verdıler )
    mp3 calarım bozuldu yenısını aldım
    bı kere da bozuldu, farkını verdım baska aldım

    ıkı kere harddısk ım bozuldu
    bırıncıde yenısını aldım
    ıkıncıde farkını verdım 80 gb aldım...

    falan fılan yanı :S
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMXex

    Bende xxxbeyle konuşurken eksende banada biz adamına göre muamee yapıyoruz istediğimizin ürününü değiştirir istediğimizinkini değiştirmeyiz demişti şok olmuştum.

    Hatta bikeresindede adamın biri moedm istemiş kalkıp adama ethernet çoklu swich vermişler adamda kutuyu açmış bakmış modem olmadığını görüp geri getirmiş eksendekiler adamın ürünü açtığını o nedenle değiştirmeyeckelerini söylediler varmı böyle bişey ya hem yanlış ürün ver hemde değiştirmem de

    Ama ben hala eksenden alışveriş yapıyorum ne diyeyim ALLAH tan bize böyle aksilikler denk gelmiyor



    bana öle bişey yapsalarda o switchi kafasında kırardım o adamın öle terbiyesizlik olabilirmi ya bunlar nasıl esnaf kul hakkı diğe bişey var dediklerinizi hepsi doğruysa eksen bilgisayara




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.