Şimdi Ara

Ekspertiz Raporu - Motor gücü ve tork uyumsuzluğu YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Bir araç almaya niyetlendim ekspertiz raporunu görmek istedim; resimlerdeki rapor geldi.

    Çok anlamadığımdan bilenlerden yardım istiyorum. Motor; gücünden %6,4 kaybetmişken torkundan %36 kaybetmiş görünüyor. Bu normal midir? Olası sebep/leri nedir? Bilgi verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.


    Araç Nissan Juke 1.5dCi; fabrika verileri aşağıdaki gibi.

    Motor ve Performans

    Motor TipiDizel / 4 silindir

    Motor Hacmi1461 cc

    Maksimum Güç110 hp (81 kw) / 4.000 rpm

    Maksimum Tork260 Nm / 2.750 rpm

    Hızlanma 0-100 km/saat11,2 sn

    Azami Sürat175 km/saat

    Ekspertiz Raporu - Motor gücü ve tork uyumsuzluğu YARDIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolboy88 -- 21 Eylül 2021; 23:26:44 >







  • Bir çok sebebi olabilir, cihaz yanlış ölçmüş olabilir, manuelse baskı balatadan olabilir, motorun bakımı gelmiştir vs. İlla ciddi bir problem olduğunu göstermez.

  • Bu kalibrasyonu düzgün olmayan ekspertiz dynolarına güvenmiyorum kesinlikle. Çok sağlıksız bir araba çok güçlü de çıkabilir veya tam tersi de olabilir. 2.el araç alırken dynoya sokup aracı yormaya bile gerek yok. Yol testine çıkınca belli oluyor zaten bir şey varsa.

  • ben 1.5dci 90bg araç almıştım, 3 yaşındaki aracı experde dyno'ya sokunca 92bg çıkmıştı. o günden sonra dyno olayına çok itimat etmiyorum.
  • 11 yaşında 90bg araç dyno testinde 95bg çıktı. yazılım atılmış filan dediler. motor sağlığı en iyi şekilde kompresyon testiyle anlaşılır fakat dizelde durum farklı, ya kızdırma bujisi ya da enjektör sökerek test yapılır ama düşük ihtimal enjektörleri sökersen onun tekrar kodlanması gerekir ve her zaman enjektörün kod almama ihtimali mevcut. enjektörler bloğa kaynadıysa zaten ekstra işlem olmadan çıkaramaz kızdırma bujisi sökerken de kırılıp içeride sıkışma ihtimali mevcut. işi bilen bir usta bulmak gerek.


    dizel ünitenin sağlığı enjektörcüye gidip commonrail sistemini kontrol ettirerek sağlıklı çalıştığı ya da bilgisayara bağlanıp bir test sürüşü yapılarak ve basit bir sızıntı testi yapılarak anlaşılabilir.

  • İyi bir ekspere gittiyseniz testi yapan teknisyen gerçek durumu söyler. Benim araçta %57 civarı bir netice çıktı fakat gerçekten bu kadar kötü olsa düz yolda zor gider.

  • Dyno verisi ile araç alınmaz , kompresyon testi yapılabilir yerine , yağ yakan araba , chip tuning yapılmış araba vs %100 çıkabilir güvenmeyin çok dynoya

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.