Çamaşır makinesi ariza yaptığı için servis cagirdim eve. Gelen servis temiz su hortumunu sokerken zorlandı,kerpetenle ceviriken ikili su borusunu kırdı,bulaşık makinesi hortumuda ona takiliydi, servis kerpetenle hortumun ucundaki metalleri sokerken iki hortumun agzida gitti.sonra deneme amaçlı ikinci el bir hortum takti.camasir makinesine,makinenin cekmesinde arıza oldugunu bildiren bir servis formu imzalattı,garanti kapsamında değişeceğini söyledi,3 gün sonrada bulaşık makinesinin hortumu nu ücretsiz değiştireceğini söyledi,giderken servis formunu bana bırakmadan,ben borcumu sorunca sadece 30 TL hortum bedeli yeterli dedi bende kendisine güvenerek 30 TL verdim.servisten sorumlu müdürü bilgi almak için aradığımda,bana durduk yere garanti kapsaminda değil, suyun kireçli dedi ,bende kendisine 30 tl aldın diyince ibanimi istedi göndereyim dedi,sonra bana sana servis hizmeti vermeyeceğini söyleyerek telefonu suratıma kapattı.bende Electrolux genel merkezini aradım,ve kendilerine yaşananları anlatır mail attım.Electrolux bana mail atarak,yapılan gerekli inceleme sonucu,suyun kireçli olursa borunun kiralacagini,borununda hortumu doğal olarak kirabilecegini söyledi.Yasananlar hep dogalmis..Sonra tekrar aradım durumu bi daha anlattim, servis formunda çekmece arızalı diyor,hortuma hiç dokunmasa servis bunlar olmazdi,bulaşık makinesinin hortumunu cikarsaydi bari onu kurtarsaydik diyorum,gelen cevap aynı suyun kirecli diyor tamam diyorum siz haklısınız suyum kireçli diyorum servis fisinde çekmecenin değişeceği yazıyor diyorum,değiştirecek misiniz diyorum, onu servis bilir diyor.sonra genel merkez servisi aramam durumunda servisin 30 TL ucrreti geri vereceğini söylüyor.bende artık karsimizdakilerin,insan sözünün kıymetini bilmeyen,yasaları takmayan insanlar olduğunu kanaat getirince,yasal yollara başvurmak için genel merkezden servis formunu mail olarak istiyorum.genel merkez benim bu istegimi kabul ediyor,benden mail adresi alıyor,sonra bir daha ariyolar,biz genel merkeze sorduk,böyle bir uygulamamiz yok diyorlar,sonra ben ısrar edince tamam diyorlar.ertesi gün bakıyorum mail yok, tekrar ariyorum bu sefer böyle yetkilerinin olmadigini, servise gitmeleri durumunda servisten alacağımı soyluyolar,kendilerine servisin telefonu suratıma kapattığı ve servis hizmeti vermediğini soyleyince,bizim yapacağımız birşey yok diyorlar,bende kendilerine 90 km servis git gel mesafesi olduğunu Whatsapp veya mail yoluyla ısrarla istiyorum servis formunu.kendilerinin böyle bir uygulamalari olmadıgini soyluyolar.bende bunun üzerine servisi aramak zorunda kalıyorum,servis benden 80. TL yol ücreti ve 30 TL hortum bedeli verirsen servis formunu bana vereceğini söylüyor.bende artık şaşkınlık ve sinir içinde gene arıyorum genel merkezi.genel merkeze durumu anlatıyorum,bana servisin yaptiginin normal olduğunu söylüyor, garanti kapsamında bile olsa servisin para alabileceğini söylüyor.yasadiklarimin hepsi delillidir arkadaslar.bu saatten sonra bu markayı almayın aldırmayın ve bu yaşadıklarımı paylaşırsanız en azından belki birileri daha mağdur olmaz.yasal olarakta gerekenleri yapıyorum
Sevgili forumdaşlar bana bu kadar niye başlık açtım diye kizabilirsiniz hakkınız da var ama Electrolux un diğer ürün gruplarında da ürünleri var ne alırsanız Electroluxten başınıza gelecekler benimkiyle aynı olacak. ben mağdur oldum sizler mağdur olmayın.bu tür insanlari ancak para ile terbiye edebilirsiniz. Bir musibet bin nasihattan iyidir derler atalarımız.banada zamaninda abilerimiz Electroluxun parçası bulunmaz servisi bulunmaz diye almamam konusunda telkinlerde bulunmuştu bende kulak ardı etmiştim.simdi onların haklı olduğu anladım.servis var ama yok, müşteri hizmetleri var ama yok, garanti var ama yok...
Yapmış olduğunuz başvuru neticesinde gerekli incelemeler sağlanmış olup kırılan parça, musluk girişine takılan ikili su (çamaşır ve bulaşık mak) girişi için uzatma parçasıdır. Electrolux cihazına ait parça değildir. Bu parça demir olduğundan dolayı zamanla , nem ve kireçten dolayı kırılganlaşmış, ve servis su giriş hortumunu söküldüğünde doğal olarak kırılmıştır.
Tarafından kireç önleyici herhangi bir önlem alınmadığı tespit edilmiştir.
Dış etken kaynaklı olmasından ötürü garanti kapsamında onay verilmemiştir.
Evt ilk olarak attıkları mail buyrun, müşteri hizmetleri telepati yoluyla inceleme yapmış.Kirilan parçanın Electrolux marka olması lazımmış.Musluk alirken Electrolux marka alın arkadaslar.... yoksa garanti kapsamına girmiyor..garanti şartları için nemsiz ortam,kireçsiz su, Electrolux marka yeni musluk şart..servis eve gelir bunları görürse 80 TL yol ücretini hazırlayın,ürün garanti kapsamında bile olsa...kısaca dedikleri ürünün bozulması hayatın doğal akışında sen carene bak beni arama.ararsan yardım eder gibi yapar seni oyalarım.benle uğraşma borçlu çıkarsın..
Yıllardır Arçelik ten başka hiçbir marka beyaz eşya almadım, kullanmadım.
Arçelik dururken saçma sapan markalara hiç ama hiç gerek yok.
Yol yakınken dönün derim. Argeyse arge, ürün gamıysa ürün gamı, servis ağıysa servis ağı hepsi gayet iyi.
Electrolux normalde iyi bir marka ama Türkiye'deki durumu ortada, ben ilk olarak suçu serviste buluyordum ama,servisin yaptıklarını Electroluxe görsel ve sesli olarak anlatmama rağmen Electroluxun hiçbir şey yapmaması durumu net olarak ortaya koydu,Avrupada bu olay basima gelseydi o servisin sözleşmesini fesheder mağduriyet giderildi.Arcelik ve servis konusunda gerçekten çok onde.daha öncede Arçelik ve Regal kullandım, servis çağırdım hiçbir ucret istemediler,hatta Regalde faturam yoktu, garanti belgem yoktu ona rağmen seri numaradan sorgulatarak ucretsiz servis hizmeti verdiler.
O değilde Electrolux genel merkezin,bana sonradan servis ücreti çıkartabilir demesi, Markanin güvensizliğini ortaya koydu.Dusunsenize servis geliyor 1 ay sonra kapıyı çalıyor,bir ay önce size servis hizmeti vermiştim,canım sizden para koparmak istedi, ürün garanti kapsamında değilmiş,çıkar para....bana yapılan ve sizlere yapılacak bu olacak
Yazı yazmayı bile bilmiyorsunuz kim bilir olay nasıl oldu. Yazılarınızdan bir şey anlaşılmıyor.
Olayın ozeti, servis hortumlari ve musluğu kullanılmaz hale getirdi, garanti kapsamında bir parcanin değişmeyeceğini söyledi,benden 30 TL aldı ne fatura nede fiş verdi,sonrada kafasına göre değiştirmiyorum beni arama dedi telefonu kapattı, Electrolux genel merkezi olayları gayet normal karşıladı,servisten servis fişi istendi,servis 110 TL para istedi.servis fisinde garanti kapsamında degisecegi yazdığı halde,servis değiştirmiyorum diyor,genel merkez gene birşey yapmıyor.
Beyaz eşya alırken en ucuzundan almak en mantıklısı. Altus filan yan markalardan 1000 TL ye alıcaksınız. Garanti süresince bozulmaz zaten garanti bitince bozulunca artık 1000 liradan açılıyor tamir kapısı artık. Samsung buzdolabı problemi tam bulamadılar şu parçadan olabilir getirelim mi 1300 dediler. Getirme kardeşim dedik. Bozulursa servis, parça değişim parasına yine 1000 TL'ye makina alıcaksınız. Ne servisle ne marka ile uğraşacaksınız.
asimorA
kullanıcısına yanıt
Ben 3 senedir ElectroLux marka çamaşır kurutma makinesi kullanıyorum. Evimde koyacak başka yer olmadığı için makineyi yatak odama koydurdum.
Dedeiğiniz gibi ElectroLux iyi markadır.
Ancak sorun hangi markanın bayisi olduğuna bağlı olmaksızın servisin sorunudur. Yeterli bilgiye sahip olmayan servis ve servisin personeli olabilir. Yani Arçelik veya Vestel ve benzeri yerli bir marka makine alsanız benzer sorunla karşılaşabilirdiniz. Sorun aslında Türkiye'deki servislerin sorunu.. Bu servis sorunu farklı sektörlerde de olabiliyor.
Ayrıca firmalar servislere kurallar koyuyor ve onlara uymasını istiyor. Servis firmanın koyduğu kuralların dışına çıkıp size yardımcı olabilmek sorunu o anda çözebilmek için firmanın koyduğu kurallardan farklı bir şey yapmış olabilir ve servis kağıdına bazen işi kuralına uydurmak için bazende yaptığı içi yazabileceği "Diğer" seçeneği olmadığı için yapmaya çalıştığı şeyden farklı bir şey yazmış olabilir. Müşteri olarak yetkili servisin bilgisayar ekranındaki "Servis Bilgisi Giriş Ekranı"nı göremiyoruz.
Türkiye'nin hangi servisine giderseniz gidin size servis fişi duzenlemek zorunda .bu servis bildiğiniz eskiyalik yapıyor,para istemesi bildiğiniz dolandırıcılık konusu.Electrolux genel merkezinin durumu savunması ise tam bir facia.Servisin yetkileri Electroluxten daha fazla.....Böyle saçma bir servis sistemi olmaz... Balık baştan kokar derler ya Electrolux kokuşmuş bir marka olarak olmuş
Bilgilendirdiğiniz iyi oldu. Demek ki uzak durmak lazım.
Fırında electrolux istiyordum ama bu ve benzeri servis problemleri insanı düşündürüyor. Fırınlarda da bunun gibi servis rezilliği yaşama ihtimalimiz var mıdır forumdaşların tecrübeleri varsa yazın bi zahmet.. Ön cam patlama vs. yaşayan gördüm ama zannederim ki bütün markalar garantiye sokmuyordur zaten..
Attıkları mesajı gördün, bozulursa elektrik tesisatı eski derler, elektrik akımı düzensiz derler,işin içinden çıkarlar..karakterleri yok,sinir hastası olursunuz..
Su kireçli olunca ne oluyor yani, bütün musluklar kireçle dolup tıkanıp kilitleniyor mu?
Bizim burada da sular son derece kireçli ve bu güne kadar çamaşır veya bulaşık makinasında kireç önleyici kullanmadım ve bu konudan hiç sorun çıkmadı.
Elektrolüks olarak ketıl var bende, evet sadece içi kireçleniyor onu da kimyasallar ile temizlemek istemediğim için öyle kullanıyorum ama sorun yok.
Sorun artık değişen zihniyette: Yap sat kaç!
quote:
Orijinalden alıntı: alperepla
Beyaz eşya alırken en ucuzundan almak en mantıklısı. Altus filan yan markalardan 1000 TL ye alıcaksınız. Garanti süresince bozulmaz zaten garanti bitince bozulunca artık 1000 liradan açılıyor tamir kapısı artık. Samsung buzdolabı problemi tam bulamadılar şu parçadan olabilir getirelim mi 1300 dediler. Getirme kardeşim dedik. Bozulursa servis, parça değişim parasına yine 1000 TL'ye makina alıcaksınız. Ne servisle ne marka ile uğraşacaksınız.
en mantıklısı bence bu. bana şans oyunlarından para çıksa bile, marka ve pahalı ürün almam.
Geçmiş olsun. Aynı markanın ürünlerini kullanan biri olarak bende çok şikayetçiydim ve zamanla bu markanın tüm ürünlerini başka markalar ile değiştim. Elimde son kalanlar olarak bir mikro dalga fırını ve birde süpürgesi var. Üst seri süpürgeninde motoru yandı 10 dakikadan fazla açık tutarsanız motoru yanar normaldir garanti kapsamına girmez dediler. 10 dakika süpürge yapınca motor yanacaksa vay o süpürgenin haline. Mecburen ücreti karşılığında motor değiştirdim.
Seni Türkiye sorumlusu yapacağız, evindeki tüm eşyayı bedava vereceğiz deseler de kabul etmem. Motorunu değiştirdiğim süpürge bozulunca yeniden yaptırmam atarım çöpe. Mikrodalga fırınında sorun yok çok şükür en iyi çalışan ürünü o ama bozulursa başka marka mikrodalga alırım.
Marka bilindik bir marka Avrupa üretimli ürünleri satıyor. Olurda aldığınız mal bozuk çıkarsa veya kısa sürede bozulursa muhatap bulamıyorsunuz.
Türkiyede artık tüketicilerin yaşadığı normal bir durum. Her marka için böyle iyisi yok hepsinin gözü bizim cebimizde iyi hizmet vermeye çalışmıyorlar. Kanunlar işlemiyor ancak dava falan açacan o da yıllar sürer.
Kaldı ki dünya da kireçli olmayan bir su var mı bizler evde saf su mu kullanıyoruz çokta saçma bahsetmiş.