Şimdi Ara

Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
1
Favori
7.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
46 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Devlet doktor olarak mecburi hizmete Hakkari’ye atadı beni diyelim. Ee napacaz elektrikli araç öyle kalıverdi elimizde :D

    Hayatı İstanbul Ankara İzmir üçgeninde geçen elemanlar alsın tabi sorun yok da ülke buradan ibaret değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 16 Aralık 2020; 10:6:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • param elektrikli araca yetmiyor nasıl gömerim konusu.


    ilk amaç emisyonlar ve kalabalık ortamdaki insan sağlığı, çevre kirliliği...

  • sadri.abi kullanıcısına yanıt
    Abim yeni benzinli araçlarda emisyon cok düşük. Arkadaşta 1.2 benzinli 2018 Leon var, duman kokusu hiç yok. Kırmızı ışıkta durunca motor duruyor falan, elektrikli gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu an için almak zaten mantıklı değil. Büyük şehirlerde yaşayanlar ve zevkine çok parası olanlar alabilir. En az 5 yıl daha var. Umarım en kısa sürede teknolojisi ve altyapısı ülkemiz de gelişir. TOGG arabayı 2023de piyasa sürerse zaten, zorunlu olarak bir çok yerde şarj istasyonları olacaktır.

  • Elektrikli otomobil şu an için hala hazır değil. Derdi çekilmez onun.

    Araçlar hayatı kolaylaştırması için varken onun şarj derdi bence çekilesi değil. Üstelik üst seviyeler hariç az birşey bassan hemen ısınıyor ve araç kendini sınırlıyor. Bu ne yahu. Altında araç var ve gitmeyecek kendi maksimum gücünde.
  • Ben sero B kullanıcısına yanıt

    Mesajınızda ilginç yaklaşımlarınız olmuş gerçekten Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı 


    Ayakkabı konusu ile ilgili çalındı demişsiniz ancak kapının önünde ayakkabı gören 'lüks sitedeki' komşularınız tepki olarak kaldırıp çöpe atmış olabilir, çünkü 2020 senesinde tüm sitelerde mevcut kurallara göre kapıda ayakkabı bırakılmaması gerekiyor biliyorsunuz.


    Şarj istasyonu ile ilgili olarak ise; oturduğum siteye kurdurduğum şarj istasyonu kendimin değil, Voltrun firmasına ait, kart ile veya QR kod ile şarj ediyoruz, 25 tane güvenlik görevlisinin görev yaptığı bir sitede çalınma ihtimali olmasa da çalınsa dahi bu zaten ilgili firmanın sorunu oluyor, gelir yenisini takar, hizmet karşılığını ödüyoruz çünkü şarj sırasında.


    Ama asıl konu, elektrikli arabalarla evlenmiyoruz arkadaşlar; şartlarınız olumsuz yönde değişirse, sürekli uzun yol yapmak zorunda kalırsanız ve şarj istasyonu konusunda problem yaşayacağını düşünüyorsanız zaten satışa çıkarır, içten yanmalı motorlu bir otomobile geçiş yaparsınız.


    Yıllardır bu teknolojiyi takip eden, hatta bu değişime erken girmeyi tercih ederek araç satın almış biri olarak evin tek arabası olması konusu benim için de uygun değildi, mevcut teknolojide bir alternatifi olmalı bana göre de. Şu anki şartlarıma uygun olduğu için ben satın aldım, Ankara'dan sonrasına da rahatça gidiliyor ancak size göre gidilemiyorsa veya şarj istasyonu olmadığı söylenen herhangi bir bölgeye arabayla gitmeyi düşünüyorsam zaten organizasyonumu ona göre yaparım.


    Menzil konusunda soru işaretleri olması normal, biz de hesap kitap bilen insanlar olarak bu süreçlerden geçtik ancak imkanınız el verip seyahat şartlarınız da uyuyorsa mutlaka bir bayide araçları test etmenizi öneririm, gerçekten etkileyici bir sürüşe ve performansa sahip araçlar bunlar.





  • 1905ARMADA kullanıcısına yanıt
    Teknolojide özel birşey yok, belki mahallelere evlere yeni ve özel elektrik kabloları döşeyebilirler. Artan elektrik ihtiyacı için de mevcut yüksek gerilim hatlarının yanına birkaç daha inşa ederler, hallolur. Yan yana 4 YG hattı. Bunlar elektriği iletiyor denilyor fakat atmosferdeki elektriği çekiyorlar. Elektrikli otomobil arttıkça bu hatları belki 10 tane yan yana inşa edilmiş görebiliriz.
    Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • E-arabalar bir şekilde yaygınlaşır Benzin istasyonları e-şarj istasyonuna dönüşür. Bir süre benzin + elektrik satarlar. Ciroları belki düşer ancak kârları yine yüksek olur cunku elektrik enerjisi benzin gibi cok düşük maliyetle üretiliyor. Esasında maliyet sıfır cunku elektrik, o şehir dışında gördüğümüz yiksek gerilim hatlarına asılı çıplak kablolar ile atmosferdeki elektrik çekilerek üretiliyor ve atmosferdeki elektrik sınırsız. Benzin ve mazot ta rafineri tesislerinde su üzerinde kimyasal işlem uygulanarak üretiliyor onun da maliyeti esasında sıfır o yüzden %400 vergi uyguluyorlar. Vergileri hükümetler belirlemiyor. Enerji piyasası ve bu işi organize eden firmalarla ilgili. Elektrik benzinin yerini alacağına göre, bugünkü elektrik fiyatları artacaktır. E-arabanın yaygınlaşmaya başladığı Almanya da elektrik fiyatları artışa geçti. Bizde de e-araba artmaya başlayınca tarifeler artar veya "düzenleme" deniliyor değil mi enerji piyasası düzenleme yapar, hükümet te duyurur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Mesajınızda ilginç yaklaşımlarınız olmuş gerçekten  


    Ayakkabı konusu ile ilgili çalındı demişsiniz ancak kapının önünde ayakkabı gören 'lüks sitedeki' komşularınız tepki olarak kaldırıp çöpe atmış olabilir, çünkü 2020 senesinde tüm sitelerde mevcut kurallara göre kapıda ayakkabı bırakılmaması gerekiyor biliyorsunuz.


    Şarj istasyonu ile ilgili olarak ise; oturduğum siteye kurdurduğum şarj istasyonu kendimin değil, Voltrun firmasına ait, kart ile veya QR kod ile şarj ediyoruz, 25 tane güvenlik görevlisinin görev yaptığı bir sitede çalınma ihtimali olmasa da çalınsa dahi bu zaten ilgili firmanın sorunu oluyor, gelir yenisini takar, hizmet karşılığını ödüyoruz çünkü şarj sırasında.


    Ama asıl konu, elektrikli arabalarla evlenmiyoruz arkadaşlar; şartlarınız olumsuz yönde değişirse, sürekli uzun yol yapmak zorunda kalırsanız ve şarj istasyonu konusunda problem yaşayacağını düşünüyorsanız zaten satışa çıkarır, içten yanmalı motorlu bir otomobile geçiş yaparsınız.


    Yıllardır bu teknolojiyi takip eden, hatta bu değişime erken girmeyi tercih ederek araç satın almış biri olarak evin tek arabası olması konusu benim için de uygun değildi, mevcut teknolojide bir alternatifi olmalı bana göre de. Şu anki şartlarıma uygun olduğu için ben satın aldım, Ankara'dan sonrasına da rahatça gidiliyor ancak size göre gidilemiyorsa veya şarj istasyonu olmadığı söylenen herhangi bir bölgeye arabayla gitmeyi düşünüyorsam zaten organizasyonumu ona göre yaparım.


    Menzil konusunda soru işaretleri olması normal, biz de hesap kitap bilen insanlar olarak bu süreçlerden geçtik ancak imkanınız el verip seyahat şartlarınız da uyuyorsa mutlaka bir bayide araçları test etmenizi öneririm, gerçekten etkileyici bir sürüşe ve performansa sahip araçlar bunlar.

    Yok hocam korona tedbirleri dolayısıyla hanım kalsın diyor. Yoksa dediğiniz doğru. Ancak çoğu komşumuz bunu yapıyor. 😂

    Sanırım yanlış anlaşılan şu oldu. Kendi kablonuz şarj aletiniz ile sitede yapmayın dedim. Onun haricinde gelip dediğiniz gibi kartlı sistem kurulmuşsa bu baya iyi. Şu an burada yok. Hoş sitede i pace olanda var ama..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben sero B kullanıcısına yanıt

    Virüsün yüzeylerden ve materyallerden bulaşmadığını ispatladılar hocam, siz yine de içeri alın derim Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı 


    Bu arada benim aracımla birlikte araç sadece 7.4 kW'a kadar AC şarj desteklese de 22 kW kapasiteli bir Mercedes Wallbox da teslim edildi, kablosu üzerinde, kilitli olduğu için başka kimse kullanamıyor vs güzel bir alet ancak siteye kurulmasına yönetim izin vermiyor, yoksa ben çalınmasından korkmadan onu da kurardım heralde. Buna izin vermedikleri için yönetimle biraz kavga dövüş de olsa Voltrun'ın cihazını kurdurdum ve şimdilik yeterli.


    Yazlık, müstakil ev vs. varsa kendi wallboxınız + gece tarifesi ile şarj maliyetleri iyice düşer. Ancak düşük ÖTV'ye (%15'e kadar) rağmen yüksek ilk alım maliyetleri ve bu güçlerdeki elektrikli arabaların yüksek MTV'si nedeniyle düşük şarj maliyetleri çok da anlam ifade etmeyebiliyor. Bu nedenle ben tercih etmemiş olmamama rağmen; ZOE, Kona gibi araçlar düşük MTV nedeniyle daha mantıklı olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Duratorq -- 16 Aralık 2020; 13:36:17 >






  • bir de bu araç çıkacak diyorlar. uygun fiyatlı..

  • Fakirler toplaşmış elektrikli araç alınmaz diyor. Siz gidin civic corolla falan bakın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski tip Manuel el freni olan arabalar için 300.000 Lira bir arabaya verip el freni çekemem diyenler, şimdi Bir arabaya 1 milyon verip her gün arabanın şarzıyla uğraşacak buna rağmen elektrikli arabaya güzelleme yapıyorlar. Ne ilginç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Videoda 6:20 - 7:20 zaman aralığını izleyip yorumlayabilir misiniz? Soğukta hareket etmeden bataryayı su gibi içiyor."


    Soğukta hareket etmeden bataryayı su gibi içmiyor, 6:45'te menzil 100 km iken şarj %33'te. 7:44'te menzil 94 km iken şarj durumu yine %33'te. yani bataryanın azaldığı yok (çok az var tabi ki).

    İçten yanmalı araçlarda da aynı durum geçerlidir, olduğu yerde çalışan motor hava şartlarına, yerden yüksekliğe, araç içi sıcak/soğuk ayarına göre değişir, ortalama bir havada klima çalışmazken 1 lt/sa tüketim görülebilir ekranda. Haliyle tüketim olunca menzil düşer hem elektrikli araçlarda hem de içten yanmalı araçlarda. Birim zamanda veya birim menzilde araç ne kadar elektrik ya da yakıt tükettiğini hesaplayıp, kalan yakıta göre menzil gösterir ekranda, olağan dışı bir durum yok yani.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcaga -- 17 Aralık 2020; 17:47:21 >
  • Ussuz kullanıcısına yanıt

    "Videoda 6:20 - 7:20 zaman aralığını izleyip yorumlayabilir misiniz? Soğukta hareket etmeden bataryayı su gibi içiyor."


    Emir'in güzel bir videosu var bu konu ile alakalı.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcaga -- 17 Aralık 2020; 17:46:55 >
  • "Devlet doktor olarak mecburi hizmete Hakkari’ye atadı beni diyelim. Ee napacaz elektrikli araç öyle kalıverdi elimizde :D

    Hayatı İstanbul Ankara İzmir üçgeninde geçen elemanlar alsın tabi sorun yok da ülke buradan ibaret değil."


    Niye kalasınız, anlayamadım. Normal 220V prizden de şarj edilebiliyor araçlar. Notebook adaptörü gibi bir adaptör var, aynı onun gibi ama araca takılıyor sadece :)

    Hakkari'de şarj istasyonu var mesela. Buradan bakabilirsiniz. (https://www.plugshare.com/) Birkaç defa paylaştım ama görülmemiş ya da okunmamış demek ki.

    İstanbul gibi kalabalık bir kentte değilseniz bahçeli bir evde oturma ihtimaliniz yüksek demektir, ya da otoparkı olan bir yerde oturuyorsunuz demektir. Şarj çok ta dert değil bence.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcaga -- 17 Aralık 2020; 17:47:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1905ARMADA

    Şu an için almak zaten mantıklı değil. Büyük şehirlerde yaşayanlar ve zevkine çok parası olanlar alabilir. En az 5 yıl daha var. Umarım en kısa sürede teknolojisi ve altyapısı ülkemiz de gelişir. TOGG arabayı 2023de piyasa sürerse zaten, zorunlu olarak bir çok yerde şarj istasyonları olacaktır.

    "Şu an için almak BENİM İÇİN mantıklı değil" deseydiniz cevap yazmazdım.


    Almak mantıklı değil derken açıklayabilir misiniz, neden? Matematiksel verilerle lütfen.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SARIMSAKLI MAYONEZ

    Elektrikli otomobil şu an için hala hazır değil. Derdi çekilmez onun.

    Araçlar hayatı kolaylaştırması için varken onun şarj derdi bence çekilesi değil. Üstelik üst seviyeler hariç az birşey bassan hemen ısınıyor ve araç kendini sınırlıyor. Bu ne yahu. Altında araç var ve gitmeyecek kendi maksimum gücünde.

    Elektrikli otomobil hala neye hazır değil mesela? Menzil ve şarj süresi gibi mi?


    Aracın ısınması, gücü kesmesi normal, hele ki giriş seviyesindeki araçlar için. Bu günlü hayatta kullanılan içten yanmalı araçlar için de geçerli ama bunu niye söylemiyorsunuz da sadece elektrikli araçlara özel bir durummuş gibi vurguluyorsunuz anlayamıyorum. Basın gaza bakalım benzinli veya dizel araçta gaza, maksimum devirde birkaç boyunca sabit bir şekilde hiç gaz kesmeden 6, 7 veya 8 bin devirde kullanın göreyim motordan dumanlar çıkıyor mu çıkmıyor mu? Yarış için tasarlanmış araçlarda niye fazladan soğutma kullanılıyor sanıyorsunuz. Ya da Dyno testine sokulan araçlarada niye motora ekstradan hava üfleniyor, alt tarafı birkaç dakika teste girecek. Çünkü motoru elinize alabilirsiniz, motor performans kaybına uğrar, kendini korumaya alır. vs. Elektrikli araçlarda buna benzer sorunlar oluşabilir, kablo kesiti büyük tutulan, performansa yönelik üretilmiş araçlarda bu çok az olur. Aynı şekilde içten yanmalı performansa yönelik araçlar için de geçerlidir.


    Hepinizin genelde takıldığı nokta şarj süresi arkadaşlar, sonra menzil.


    Evde iken; bahçede, otoparkta veya garajda 220V priz üzerinden şarja gece bırakılınca sabaha kadar şarj oluyor zaten rahat rahat. Böyle imkanı olmayanlar da dışarıda istasyonlarda şarj alabiliyor. Tabi ki daha zahmetli, ya başında duracaksın ya da bırakıp bir yerlere (işe, kafeye vs.) gideceksin.

    Biraz sıkıcı olabilir de, bir soru sorayım hepinize:

    Lütfen cevap verebilir misiniz bana, günde, haftada ve ayda kaç km yapıyorsunuz aracınızla?

    (Bu arada alıp almamanıza karışacak değilim, sadece mantıklı cevap istiyorum, matematiksel ifade edilebilen bir cevap)


    Hafta içi kullanan biri günlük 300 km menzili geçeniniz var mı? (Çok düşük bir ihtimal belki 1-2 kişi çıkar)

    Eğer geçmiyorsanız şarj süresi veya menzil niye dert bu kişilere?


    Hafta içi kullanan biri günlük 300 km kullanıyorsa; günlük 100 lira sadece yakıttan, bakım ve onarım giderlerinden de yaklaşık 50 lira, toplamda günde 150 lira tasarruf etmesi, ayda (22 gün kullanımda) 3.300 lira tasarruf etmesi mi mantıklı gelmiyor?


    Sadece hafta sonu toplamda 300 km'nin üstüne çıkmıyorsa niye menzil ve şarj süresi dert?


    Şöyle örnek vereyim, siz kendi hesabınızı yapabilirsiniz.

    Ekonomik ve uygun fiyatlı, giriş seviyesi, aynı kategoride diyebileceğimiz Renault Clio 1.5 Blue dCi RS line ile Renault Zoe ZE50'yi kıyaslayalım.

    Her ikisi de 350 bin bandında. (Şimdi bir kaç kişi yazacaktır, 350 bin mi ucuz diye! Arkadaşlar, elektrikli arabalar pahalı değil, bizim alım gücümüz düşük! Arasındaki farkı anlatabilmişimdir umarım)


    Aynı paraya bir kişi Clio, diğer kişi de Zoe aldığını, senede 33.000 km yapıldığını düşünün:

    Clio ile ortalama kullanımda 6 lt yakıt tüketildiğini düşünelim.

    Zoe ile de ortalama 15 kWh elektrik tüketildiğini düşünelim.


    Clio yıllık 33.000 km x 6/100 = 1.980 lt yakıt tüketir. 1.980 x 6,60 (1 lt Motorin) = 13.068 lira yapar.

    Zoe yıllık 33.000 km x 15/100 = 4.950 kWh elektrik tüketir. 4.950 x 0,48 (1 kWh gece tarifesi) = 2.376 lira yapar.


    Aradaki fark sadece yakıttan 13.068 - 2.376 = 10.692 lira

    Bakım, ve yedek parça olayına hiç girmiyorum. Malum benzinli veya dizel araçta olup ta elektrikli araçta olmaya bir çok parça var.

    Radyatör, triger, şanzıman, pompalar vs. Bunları ortalamaya katılırsa aradaki çıkan farkı 1,5 ile çarpabilirsiniz kabaca.


    Clio'nun benzincide hiç beklemediğini var sayıyorum.

    Zoe'yi şarj ederken de sürekli başında durulduğunu (ki gece bırak git uyu derim ama olsun, başında duralım fantezi olarak) var sayalım.

    33.000 km'de 300 km'de bir şarj aldığımızı var sayalım. Bu bir senede 33.000 / 300 = 110 defa şarj edildiği anlamına gelir.

    Velev ki 110 defa şarjı dışarıda hızlı şarj istasyonunda (DC) şarj edildiği var sayılırsa ki 1 dk'sı (e-şarj'da) 1,08 lira.

    Zoe 1 saatte %80 şarj alıyor. (%100'ü ile 400 km menzil sunan bir araç.) 1 saatte 1,08 x 60 dk = 65 liralık fatura çıkar size.

    1 sene boyunca toplamda 110 saat şarj alınırsa x saati 65 liradan = 7.150 lira yapar.

    Tabi evde şarj edilince bu tutar 2.376 liraya düşüyor ama daha pahalı olsun, evde gece şarj edemediğimizi düşünerek pahalı tarifeden hesaplayalım dedim.

    1 sene boyunca toplamda 110 saat başında beklediğinizi ve hiç bir şey yapmadığınız var sayın.

    Bu 110 saat bekleme karşılığında pahalı tarifeden fark 13.068 - 7.150 = 5.918 liraya düşer.

    5.918 lirayı saat başına bölersek: 5.918 / 110 = 54 lira yapar yaklaşık.


    Bi ton hesap yaptım anlayasınız diye, biliyorum ki çoğu kişi yapmayacak. Hatta uzun yazı diye okumayacak bile. Bir çok kişi zaten 5. sayfaya gelen formun ilk 4 sayfasını okumamıştır bile ama olsun, yine de yazacağım.


    Şimdi sorayım size:


    Aynı kategorideki araçlardan yıllık 33.000 km yaptığını var sayarak (ki daha önceki yazılarımda da defalarca yazdım, çok km yapmayana ekonomik gelmeyebilir diye)

    Beklenilen, hiçbir şey yapmadan, öylece durulduğunu var sayarak saatte 54 lira kazanan aranızda kaç kişi var?

    Kaçınız iş yerinde saatlik NET ücret olarak 54 liraya çalışıyorsunuz? (ki bu bakım, yedek parça ve mtv dahil edilmemiş fiyat! Bu fiyatı 1,5 ile çarpın gerçek değer için)

    Ve ayrıca bu fiyat ta alabileceğiniz en pahalı fiyat, evde şarj edilince (3 zamanlı tarifede) bu masraf ta yarıdan da aza iniyor yukarıda hesapladığımız gibi.


    İş yerinde asgari ücretle çalışan biri saatte net yaklaşık 12,5 lira kazandığını düşünün lütfen!

    Kaçınız saatte 54 lira alıyor hani elektrikli araç tasarruflu değil diyenlerden?

    Beklemek zor diyenlerden!

    Ortalama saatte 20-30 liraya çalışırken, 1 saatte 54 lira kazanmak mı size fazlalık?

    1 saatte 20-30 liraya tamam deyip çalışan ama 1 saatte 54 lira kazanmak mı zor?

    Evde şarj ederek 10.692 lira yıllık (yılda 33 bin km yapıldığını var saydım, herkes kendine göre hesaplasın) tasarruf mu fazlalık?

    Lütfen yazın açık açık varsa yanlışımız görelim.


    Yapmayın gözünüzü seveyim, hesap kitap yapıp öyle yazın. Kafadan sallamadan.


    Elektrikli araçları beğenmeyebilirsiniz, elektrikli araçları almayacak veya alamayacak olabilirsiniz. Elektrikli araçlar size uygun olmayabilir, çok normal. Kimse bir şey demez, lakin tasarruflu değil, mantıklı değil derseniz ispatlamanızı isterim.

    Sallamanızı değil, kötü örnek teşkil etmenizi değil. Başkalarını yanıltmanızı değil.


    Bir şey yazarken "bana uygun değil yazın" anlarım. Genellemeyin lütfen.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcaga -- 17 Aralık 2020; 19:9:11 >




  • Hocam su an arac alacak durumum yok ama meraktan bilgilenmek icin ve gelecek icin soruyorum. Dünki uzun mesajinizdan sonra bu arabalar epey ilgimi çekti. Biraz arastirdim. Zaten teslaları cok begeniyordum ama cok pahalilar ulasilabilir olanlarini arastirdim. Mini cooper hosuma gitti örnegin 380 bin tl'ye alinabiliyormus 0 km. Cok km yapanlar icin gayet guzel tasarruflu. Tatile memlekete cok gitmeyen ve sehiricinde cok km yapan birisi tek bundan alıp sehirdisi seyahatleri icin megane falan kiralayabilir. Ben cok km yapan biri olursam ilerde ve param olursa(ogrenciyim simdi) bundan alirim bi tane. Sehirdisi cok gitmem zaten gidersem arac kiralarim epey tasarruflu ve gucu mucu de cok guzel. Ama kafama takılan soru su. Bunu evde nasil sarj ediyoruz? Kapali garaji olan mustakil evlerde rahat olur sanirim. Mesela ben simdi acik otoparki olan apartmanlardan olusan sitede oturuyorum. Herkesin kendine ait 1 park yeri var belli. Mesela ben burada araba sarj etmek istesem nasil ederim? Normal prizden edebilirsiniz demissiniz ama evden asagi kablo mu sarkiticam napıcam hocam

    Kendi park yerimin onune o sarj standindan koymama izin vermezler sanirim ya da muhtemelen ilerde oturdugum yerde herkesin park yeri belli olmaz. Rasgele çekilir. Rasgele çekilen durumda araci nasil sarj edebilirim evde hocam? Uygun olmasi icin sarj istasyonlarindan degil evde sarj etmem gerek diye anladim izledigim videolardan. Boyle bir durumda nasil sarj edilir arac? Sizin yeriniz nasil mustakil evde falan mi oturuyorsunuz? Ilgimi cektigi icin soruyorum ilerde elektrikli araba almayi cok isterim. Gozumdeki tek sorunu bu. Cevaplarsaniz sevinirim. Iyi gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcaga

    "Şu an için almak BENİM İÇİN mantıklı değil" deseydiniz cevap yazmazdım.


    Almak mantıklı değil derken açıklayabilir misiniz, neden? Matematiksel verilerle lütfen.



    Alıntıları Göster

    Zaten görüşüm BENİM İÇİN geçerli.. Mesajım da zaten büyük şehirlerde ve parayı sıkıntı yapmayan biri rahatlıkla alabilir yazdım.


    Matematiksel olarak da; 300 bin küsür para verip C sınıfı 2. el temiz elektrikli SUV alabilirsem çok mutlu olurum.. Türkiye de kaç tane çocuklu aile için elektrikli araç modeli var.


    Mesajımda elektrikli araç karşıtı olduğum anlaşılmasın. Elektrikli araçlar benim hayalim. Gelecek elektrikli araçlar da yenilenebilir enerji de.. Mesajımda ayrıca ŞU AN yazdım.. Türkiye de gelişmesi TOGG'un başarılı olması gerekir. Devletin bu işe önem vermesi gerekir.





  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.