Elektrikli aracınız var diye savunuyorsunuz onu anladım önemli değil sonuçta burası büyük bir forum bedavadan reklam oluyor aslında. Ancak B sınıfı bir araca 500 bin TL verdikten sonra yılda 25 bin TL tasarruf etmek gerçekten tasarruf mu sizce? Yoksa göz yanılgısı mı? C sınıfı Megane var 200 bin TL hadi en boşu olsun kötü diyelim başka araç bakalım dolu seçeneklerle B sınıfı 300 e bulunur. Arada 200 bin TL fark var. Senede 25 bin TL sizin hesabınızla ki o sizin için. Ben de mesela az km yapıyorsam neden elektrikli araca bu kadar fazla vereyim? Benim amorti etmem 100 yıl sürer. Tamam teknolojik araç keyiflidir de bilemem ama en nihayetinde o araç 4 kişilik bir aileye küçük gelir. 500 bin TL'ye elektrikli araç alacak insanın zaten yaşam şartları iyidir. Çalıştığı yerde elektrikli şarj imkanı vardır, oturduğu evde vardır. Peki sokakta kendi evinin önüne park edemeyen insan nasıl şarj edecek? Her park yerinde bir şarj aleti olmalı. Çoğu iş yeri plazasında bile yok ki bu imkan. Dediğim gibi Avrupa'da tamam ama Türkiye'de tasarruf falan etmiyorsunuz. Daha küçük segmente daha çok para veriyorsunuz. |
Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı (4. sayfa)
-
-
bunlar bu işlerin öncüleri. belki tesla olmasa bunlar bile olmazdı. eğer öncü olursanız sonrasında da marka bilinirliği ve algısından ilerleyen dönemlerde kazanan siz oluyorsunuz.
evet şuan mantıksız gelebilir. ancak bu araçlar amerikada avrupada ikinci araç gibi düşünülüp satın alınıyor. yani zenginlere hitap ediyor.
bu noktada toyota devreye giriyor ve hibrit modelleri hem tam elektrikliye hem de tam içten yanmalı motorlu araçlara çok iyi bir alternatif ortaya koyuyor. toyota prius modeli 90'lı yıllardan beri üretilip piyasaya sunuluyor.
bu tam elektriklilerde ise sıvı hidrojen sistemleri de bir yandan geliştirilimeye ve çoğaltılmaya çabalanıyor. çünkü en başta dediğim gibi öncü olmak çok çok çok önemli.
bizim ülkemize bu tarz teknolojiler çok çok sonradan normal kabul edilip yaygınlaşabilir.çünkü maalesef ekeonomik olarak çok gerilerdeyiz.
ancak hiç şüphesiz gelecekte içten yanmalı motorlu araç çok çok çok az olacaktır.belki de hiç olmayacaktır. elektrikli motorlu araçlar her yerde çoğalmaya devam edeceklerdir.
şuan paranız yetiyorsa hibrit araç mantıklı olabilir. paranız yetmiyorsa düz içten yanmalı motorlu araç alınabilir.
daha çok paranız varsa ikinci,üçüncü araba olarak tam elektrikli bir araç alınabilir
-
quote:
Orijinalden alıntı: pcagaNeden mantıklı değil diye sorasım var ama verdiğiniz cevaba bakılırsa yukarıda uzun uzun yazdığım yazıyı okumadığınız anlaşılıyor. Tabi ki okumayabilirsiniz, karışamam ama yanlış/eksik bilgi veriyorsunuz.
İstanbul'dan Malatya'ya hangi elektrikli araçla gitmeye kalkıştığınızda mantıklı gelmiyor? Herhangi bir elektrikli araçla mı? Elektrikli araçlar hakkında uzun uzun araştırma dahi yapmadan yazımı okumuş olsaydınız hangi araçla ne kadar gidebileceğinizi, ne kadar hızlı şarj alabileceğiniz hakkında ufak ta olsa bilgi sahibi olurdunuz.
Yine de size ve uzun yazıları okumayanlara kısa bir açıklama yazayım. Elektrikli araçlar hızlı şarj istasyonlarında genelde yarım saat veya yarım saatin altında %80 batarya doluluğuna ulaşır. Saatlerce beklemenize gerek kalmaz. Her aracın farklı hızlarda şarj alma kapasitesi vardır.
Mesela VW ID.4 1st hızlı şarj istasyonunda 1 saatte 460 km menzillik şarj alabiliyor.
Audi Peugeot e-208 1 saatte 420 km menzillik şarj alabiliyor.
Tesla Model 3 LRDM 1 saatte 980 km menzillik şarj alabiliyor.
Nissan Leaf 1 saatte 230 km menzillik şarj alabiliyor.
Bmw i3 120 Ah 1 saatte 270 km menzillik şarj alabiliyor.
Başka örnekler için:
İlaveten, İstanbul'dan yola Zoe ZE50 ile yola çıkarsan Gebze'de durmanız gerekmiyor. Her 350-400 km'de bir durup şarj alabilirsiniz. Tek bir solukta Malatya'ya gitmiyorsunuzdur herhalde.
Günlük kullanımınız 70-80 km altında ise çok avantajlı olmuyor elektrikli araçlar.
Merak ettim, senede kaç defa Malatya'ya gidiyorsunuz mesela?
Genelde sizin gibi düşünen arkadaşlarım çok soruyor, memlekete bununla nasıl giderim, şarj yetmez diye. Ben senede yaklaşık 25 bin lira yakıttan ve bakım/yedek parçadan tasarruf ediyorum dizel aracım ile kıyaslanınca.
Senede bir defa uzun yola çıkacağım diye niye sürekli benzinli veya dizel aracımı kullanayım, elektrikli aracım varken? İlla uzun yola gideceksem ve benzinli veya dizel aracım yoksa tasarruf ettiğim 25 bin liranın 5 bin lirası ile güzel bir araba kiralar onunla giderim nereye gitmek istiyorsam. Üstüne cebimde 20 bin lira param kalır! Yıllık 25 bin lirayı çöpe atılacak bir para olarak mı görüyorsunuz?
Batarya sök/tak sistemini Çin'li bir şirket deniyor. Belki yaygınlaşabilir, bilemiyorum.
Araç üzerine yerleştirilecek bir güneş panelleri ile aracı şarj etmek günler sürüyor, o yüzden pek cazip değil şimdilik.
Hareket ettikçe zaten frenleme/yavaşlama sırasında batarya şarj alıyor bir miktar. Mesela benim i3 ile Beylikdüzü Tüyap'tan Büyükçekmece merkeze inene kadar 3 km'de bataryam %2 doluyor :)
Bir çok arkadaşım var şehir içinde kullanan çeşitli elektrikli araçları. 300-400 km menzilli araçları ile haftada 1 şarj alıyorlar. Tabi bu tamamen kişinin yaptığı günlük menzile ve aracına bağlı. Günde 10 km kullanan birisi 1 ay boyunca tek şarj ile aracını sürebilir mesela :)
Alıntıları GösterHocam bildiğim bir şeyden dolayı söylemedim zaten.
Düşününce mantık olarak zor. İlla Malatya için değil genelde uzun mesafe için söyledim. 40 dakika bir sarj istasyonunda beklemek bizim insanlara biraz zor gelir :)
Yoksa elektrikli araç çok iyi, hızlanma olsun , sessizlik olsun vs. Ama bu sarj işi sıkıntı. 5 10 dakikaya düşmesi lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hyundai biraz kasarsa 39 kw'yi 400 altında getirebilir. O da yeterli zaten çoğu kullanıcı için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ZoE değil, genel olarak arabadan bahsediyorum. -
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_Elektrikli aracınız var diye savunuyorsunuz onu anladım önemli değil sonuçta burası büyük bir forum bedavadan reklam oluyor aslında. Ancak B sınıfı bir araca 500 bin TL verdikten sonra yılda 25 bin TL tasarruf etmek gerçekten tasarruf mu sizce? Yoksa göz yanılgısı mı? C sınıfı Megane var 200 bin TL hadi en boşu olsun kötü diyelim başka araç bakalım dolu seçeneklerle B sınıfı 300 e bulunur. Arada 200 bin TL fark var. Senede 25 bin TL sizin hesabınızla ki o sizin için. Ben de mesela az km yapıyorsam neden elektrikli araca bu kadar fazla vereyim? Benim amorti etmem 100 yıl sürer.
Tamam teknolojik araç keyiflidir de bilemem ama en nihayetinde o araç 4 kişilik bir aileye küçük gelir.
500 bin TL'ye elektrikli araç alacak insanın zaten yaşam şartları iyidir. Çalıştığı yerde elektrikli şarj imkanı vardır, oturduğu evde vardır. Peki sokakta kendi evinin önüne park edemeyen insan nasıl şarj edecek? Her park yerinde bir şarj aleti olmalı. Çoğu iş yeri plazasında bile yok ki bu imkan.
Dediğim gibi Avrupa'da tamam ama Türkiye'de tasarruf falan etmiyorsunuz. Daha küçük segmente daha çok para veriyorsunuz.
Ufak bir yanlışlık var, ben elektrikli aracım olduğu için savunma yapmıyorum, elektrikli araçlar hakkında yanlış bilgiler verildiği için artılarını ve eksilerini yazdım. Uzun uzun yazdığım yazıya bakacak olursanız detaylı örneklerle açıklama yaptım. Reklam olarak algılanırsa benim ne işime yarayacak ki? Elektrikli aracı başkalarının alması benim için dezavantaj. Sonuçta şarj istasyonlarında yer bulamamalar, bilinçsizce kullanımdan ötürü şahsen kayıplarım oluşur :(
Uzun yazımda da yazdığım gibi, tamamen kişinin araç kullanımına, ne kadar kullandığına ve hangi aracı kullandığına bağlı olarak değişkenlik gösterir. O yüzden ısrarla belirttim ki kıyas yapın kendi kullanımınızla diye. Benim 25 bin lira tasarrufum yıllık 35.000 km için ortalama 7 lt mazot yakan aracım ile elektrikli aracım arasındadır. Siz de çok basit hesapla yapabilirsiniz.
Israrla belirttiğim nokta, günlük az km yapanlara pek cazip olmayacağı yönündedir. Ama maalesef yazdıklarım okunmuyor herhalde.
Kaba bir hesapla 100.000 km'de elde edilecek tasarruf miktarının yaklaşık 50.000 lira olduğundan bahsettim. Yine hesaplayalım, uzun yazımı okumayanlar için (herkes kendi aracı ile verileri girip hesaplayabilir, yapan varsa paylaşırsa sevinirim):
Elektrikli bir araç ortalama olarak 15 kWh elektrik tüketir 100 km'de. (7-8 kWh tüketen de var, bastıkça fazlasını da, ortalama aldım)
İçten yanmalı bir araç ortalama olarak 6 lt dizel tüketir. (3-4 lt tüketen de var, ortalama aldım)
Elektrikli bir araç şarj ettiği noktaya göre ücretlendirilir. Benzin veya dizel gibi sabit fiyat olmaz.
Benim gibi evde 3 zamanlı tarifeden gece şarja bırakan biri 1 kWh'ı 0,48 liraya şarj eder.
Dışarıda şarj istasyonlarında Ac veya Dc akımda şarja göre farklı ücretlendirmeler alır. (Yaklaşık evdekinin 2 katı diyebilirsiniz)
Veya Bmw, Jaguar, Mini, Land Rover gibi araç sahipleri elektrik ücreti ödemeden ömür boyu ücretsiz de şarj alıp gezebilir.
O yüzden değişkenlik gösterir diye belirtiyorum.
Evde şarj edilirse; 100 km'de 15 kWh tüketim ile 7,2 lira olur.
6 lt yakan dizel bir araç 100 km'de 6 x 6,61 = yaklaşık 40 (39,66) lira olur.
Aradaki fark 39,66 - 7,2 = 32,46 lira olur.
Yani her 100 km'de 32,46 lira ise, 100.000 km'de 32.460 lira tasarruf oluşur sadece yakıttan.
Bunun bir de bakım ve yedek parça giderleri var. Sıfır bir araçta her 15-20 bin km'de bir bakıma yetkili serviste girmeniz gerekir! Nerden baksanız en az 5 bakım yapar.
Yetkili serviste 100.000 km'ye kadar bakım ücretlerini bir yazın ben de bileyim. Bu 100.000 km'de triger, baskı balatalar ve diskler gibi biraz para tutan yedek parçaları da dahil etmeniz gerekir.
Bakım ve yedek parça ile bu fark 100.000 km'de 50.000 lirayı rahat geçer diye düşünüyorum. Dediğim gibi, bilenler, serviste bakım yaptıranlar yazarsa sevinirim. Ama rica ederim denk olsun araçlar.
Clio ile i3'ü kıyaslamayın, mümkünse Bmw i3 mesela aynı güç ve aynı marka altında (X2 veya X3) kıyaslayın servis olarak. Hyundai Kona elektrikliyi Hyundai Kona dizel ile kıyaslayın.
Önemli olan 100.000 km'yi ne kadar sürede geçildiğidir. Ben 3 senede geçiyorum, kimisi 10 senede anca geçer, kimisi her sene. Bunu ben bilemem, siz kendiniz hesaplamalısınız.
Her sene 100.000 km yapan birisi için elektrikli araç çok tasarruflu olur iken, 10 senede anca 100.000 km yapacak birisi için tasarruf pek mantıklı olmaz.
O yüzden göz yanılgısı olmaz. Matematiksel işlemler yaparak sonuca varılır. Gerisi zevke girer.
"Ben de mesela az km yapıyorsam neden elektrikli araca bu kadar fazla vereyim? Benim amorti etmem 100 yıl sürer. "
Ben de onu defalarca yazdım zaten, yine yazıyorum, yıllık kaç km yaptığınız çok önemli. Daha nasıl yazayım bilemedim defalarca yazmama rağmen.
Ben kimseye elektrikli araç al demiyorum. Zorlamıyorum da. Hatta almasınlar, ben rahat rahat şarj edeyim dışarıda. Şarj istasyonlarını bilinçsizce işgal etmesinler.
"Tamam teknolojik araç keyiflidir de bilemem ama en nihayetinde o araç 4 kişilik bir aileye küçük gelir."
Hani araçtan bahsettiğinizi anlamadım, Zoe derseniz Clio büyüklüğünde, bir çok aile Clio veya Fiesta kullanıyor aile aracı olarak. Küçüklük veya büyüklük göreceli kavramlardır. Hummer kullanan biri için Q7 bile küçük gelir nihayetinde :) Aile aracı olarak Kona yeterli büyüklükte, çok ta küçük değil bence. Biraz daha büyük derseniz Mercedes EQC, Jaguar I-Pace veya Tesla'nın araçları var mesela. Bütçeyle alakalı hepsi.
"500 bin TL'ye elektrikli araç alacak insanın zaten yaşam şartları iyidir. Çalıştığı yerde elektrikli şarj imkanı vardır, oturduğu evde vardır. Peki sokakta kendi evinin önüne park edemeyen insan nasıl şarj edecek? Her park yerinde bir şarj aleti olmalı. Çoğu iş yeri plazasında bile yok ki bu imkan.
Dediğim gibi Avrupa'da tamam ama Türkiye'de tasarruf falan etmiyorsunuz. Daha küçük segmente daha çok para veriyorsunuz."
500 bin liralık araç alma zorunluluğu yok ki, 350 bin liraya da sıfır araç var. 250 bin liraya 1 yaşında araba da var (5-10 bin km'lik)
Gözünüzü seveyim denk kıyaslamalar yapın. Mesela 350 bin liraya sıfır Zoe ZE50 var, aynı fiyata Clio var. Bi bakın derim ilanlara. Kendi sayfalarına da bakabilirsiniz.
250 bin liraya 1 yaşında Clio da var, aynı fiyata 1 yaşında Zoe de var. Bunu anlatmaya çalışıyorum.
Renault'un sayfasında Icon 1.5 Blue dCi 115 Bg araç 287 bin lira. Bir insan bu aracı niye alır? Niye Clio'ya 350 bin isteyen/alan olur? Tasarruf ettiğini mi düşünüyor bu aracı alanlar?
İstisnai durumlar olur, günlük 400 km üzeri yol yapıyordur, evde şarj edecek yeri ve zamanı yoktur anlarım. Zaten bunlardan da bahsettim.
O kadar yazdım, örnek verdim, Türkiye'de tasaaruf falan etmiyorsunuz diye yazmışsınız. Daha ne diyeyim.
Son cümlede "Türkiye'de BEN tasarruf etmiyorum" diye yazmanız gerekirdi. Ön yargılı ve hesap yapmadan yorum yapmışsınız.
O kadar da tasarruf örnekleri paylaşmama rağmen.
Almayabilirsiniz, sevmeyebilirsiniz, o tamamen kişisel tercihinizdir, saygı duyarım. Türkiye'de tasarruf etmiyorsunuz demeniz hatalı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Confather
ZoE değil, genel olarak arabadan bahsediyorum.Türkiye hariç bütün ülkelerde elektrikli araçlara teşvik var. Bizde herhangi bir teşvik görebiliyor musun?
Kurlar yüksek ama ötv %3 olduğu halde( bu rakam yanlış olabilir hatırlamıyorum) 350 bin TL'ye denk geliyor. Bu arabanın Avrupa'da satış fiyatı 25-30 bin Euro falan ama bayinin kar payı falan hepsi içinde o fiyat. Yani Renault TR bu arabayı 30 bin Euro'dan almıyor. Buna rağmen 270 bin TL bile değil bu araba.
Ben teşvik görmüyorum, alma fırsatı da görmüyorum herhangi bir şey kaçırdığımı da düşünmüyorum. Ülkemizde hiçbir araç değerini etmez. MTV az yakıtı az iyi de en baştan 180 bin TL fazla verdikten sonra neyin tasarrufu bu ? 100 sene mi süreceğiz amorti etmesi için?
-
Dostum neden anlamak istemiyorsun, elektrikli araçtan bahsetmiyorum. Genel olarak bir araçtan bahsediyorum. Almayın almayın çok dediler 2 ay öncesinin 200.000 liralık aracı şimdi 250.000 lira 3-5 bin lira düştü diye piyasa düşüyo kaçın gibi bir algı var. -
Sıkıntı ülkede arkadaşlar arabada değil. Fahiş vergilendirmeler olmasa şahsen bir model s i 5 ya da e serisine tercih ederim. Tasarruf konusu doğru alırken ödediğin fazlalığı amorti etmen çok uzun sürüyor. İleride üretim maliyetleri azalınca çok daha makul tercihler olur. Mesela hibritlere doğru düzgün bir düzenleme gelse 2.5 hibrit bir Toyota’yı seve seve alırım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye bu tarz kıyaslama için uygun değil senin pahalı sandıüın araçlar dünyanın kalanında ucuz + elektrikli ucuz araçlarda var... Türkiyede vergi soygunu var... seçimlerinizin sonucu...
-
Videoda 6:20 - 7:20 zaman aralığını izleyip yorumlayabilir misiniz? Soğukta hareket etmeden bataryayı su gibi içiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bataryanın kw değerini 0.4 ile çarpınca benzinli, 0.3 ile çarpınca dizel aracın litre cinsinden yakıt depo kapasitesine ulaşılıyor kabataslak bir hesaplama ile. Şehiriçinde bu rakamlar 1.4 ile çarpılabilir.
yani 70 kw'lık bir araba aldın mı 21 litre yakıt kapasitesi olan ve depoyu doldurmak en iyi ihtimalle 1 saat süren bir araç almış oluyorsun. ki bu da bugünün standardında en iyi araçlar ve en iyi şarj imkanları ile...
şehiriçi için tamam ama bence 1. otomobil olmalarına uzunca bir süre bir var
tabi o da yakıt hücresine yenilmezlerse.
kapasite 2'ye, şarj hızı 8'e katlanacak ki içten yanmalının kullanım pratikliğine erişsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 16 Aralık 2020; 17:39:6 > -
Abooov hiç benlik değil bu işler! Adama kalp krizi geçirtir bu batarya işi...quote:
Orijinalden alıntı: SinanEnginizmVideoda 6:20 - 7:20 zaman aralığını izleyip yorumlayabilir misiniz? Soğukta hareket etmeden bataryayı su gibi içiyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Düşünsene kışları Kars/Erzurum şehir merkezinde araba park halinde şarj harcar Palandökene Sarıkamışa gitmek istesen tutsak kalacaksın. Antalya Muğla gibi ılıman iklime gider bu araçlar şimdilik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye'de araç alınabiliyor muydu? -
Sıfır emisyon cart curt diye reklam yapıyorlar birde kimse demiyor ki aga bu elektrik nasıl üretiliyor? Dünyada ki yenilenebilir enerji oranı yüzde 23 seviyesinde. Ee hani nerede sıfır emisyon? Arabanın egzozundan değilde fabrikanın, santralin bacasından çıkıyor duman
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Kazabela nasip etmesin.quote:
Orijinalden alıntı: DuratorqÜlkemizde satın alınabilecek elektrikli araçlar düşünüldüğünde (bayi çıkışlı veya ithal fark etmez) ve teknik olarak değerlendirildiğinde şu an en mantıklısı Kona gibi gözüküyor. Fiyat 500 bin TL olsa ve marka imajı nedeniyle bu fiyatlar insanlara biraz yüksek gelse de 64 kWh batarya ve yüksek verimliliği ile menzili iddialı.
Ben de yaklaşık 2 hafta önce Mercedes Benz Türk çıkışlı bir EQC teslim aldım. 2.5 ton ağırlığı nedeniyle verimliliği yüksek bir otomobil değil ancak 80 kWh batarya kapasitesi ile şehir içinde hava sıcaklığına bağlı olarak ortalama 300-350 km menzili var. Uzun yolda ise özellikle İzmir otoyolu gibi inişli-çıkışlı-rüzgarlı otoyol kullanımlarında menzil düşüyor ve 250-275 km civarına iniyor ancak yol üzerindeki ZES DC'lerde 45 dk gibi bir sürede %10-%80 şarj edilebiliyor.
Oturduğum siteye de şarj istasyonu kurdurduğum için şehir içinde zaten şarj gibi bir problemim yok, en kötü Zorlu'ya gider kısa sürede DC'de %80'e getirebilirim.. Hiç başımıza gelmedi ancak şehir dışı yolculuğu için acil bir durum olduğunda, şarj için hiç zaman kaybetmek istemezsem ise hem eşimde hem de bende konvansiyonel şirket araçlarımız mevcut, bu araçlardan birini kullanabiliriz.
Elektrikli araç kullanmak ayrı bir düşünce yapısı aslında, avantajları da dezavantajları da mevcut ve ikna edilerek sahip olunacak bir araç değil. Biraz ilgi ve araştırmak gerekiyor, sonuçta ÖTV'si düşük olsa da ilk alım maliyeti yüksek, 241 kW üstündeki araçlarda MTV gerçekten yüksek. Ancak yine de benim için bu bütçe ile 408 beygir 760 NM torka sahip içten yanmalı motora sahip teknolojik bir otomobil almak mümkün değildi, belirli eksikleri olsa da şimdilik tercihimden memnunum.
Aslında sorduğum soruların cevabını kısmen vermişsiniz yukarıda bir arkadaş külliyat yazmış.
Ne güzel uzun yolda otoban güzergahı içinde şarj istasyonu var. Ülkede ankaradan sonra otoban yok. Bölünmüş yolda ki istasyon ağları elektrikli olacakta ohooo.
Menzili sanki ispatlar niteliktesiniz.
Bknz ne güzel olmadı 2. Aracımla giderim diyorsunuz.
Lüks sitede oturuyorum vallahi 2 gün önce spor ayakkablarım çalındı. Bende zannediyorum ilk benim ki oldu. Yönetimi bir aradım ohhoo. Efem sizin blokta ilk 3 4 sene kullanılmış ayakkabı çalan ev tipi şarj aletini mi çalmayacak. Sitelere çok güvenmeyin benden demesi.
Mümkünse sizden uzun dönem eqc değerlemesi bekliyoruz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Vatan hayini kurtaj yapiyelaa!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gerçekten güzel yazmışsınız hocam teşekkür ederim . Ben de elektrikli araç açıkçası gerçekten çok istedim ama bütçe meselesi uygunundan egea çektik . İvmelenme konusu gerçekten başarılı ve çok keyifli olduğunu düşünüyorum . Bir gün bize de kısmet olur inşallah
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuyu açan arkadaş zamanında yaşasa matbaaya da karşı çıkarmış herhalde:)
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X