İlk olarak ben senin evladın değilim çapsız. Renault zoe50 modeli 350bin civarına satılıyor. 500bin bandında hundai kona var. Eğer 2. El diyorsan teslanın eski modelleri bir ara bu fiyatlara bulunabiliyor idi. Şuan fiyatları nedir bilemiyorum. Bu araçlarla ilgili videolar izlememizi tavsiye ederim belki bir fikriniz olur. edit: yazını şimdi okudum. Gerçekten cahilsin. 300kw araç gelirse 4 saatte olurmuşta taksi kullansan evde şarj etmeye kalksan 20 saatte fullersinler. Hangi hayal aleminde yaşıyorsun bilmiyorum ama sana mutluluklar. ayrıca Türkiye de elektrikli otomobilin şehir içi kullanımda yaygınlaşamamasının önünde 2 engel var. Birisi batarya birim maliyeti ile bulunduğu sınıf araçlara göre pahalı oluşu. Ayrıca insanların sabit şarj edebileceği Otoparkının olmayışı ya da az sayıda insanların böyle bir imkanı olması. Şehir içine ve avm lere istediğin kadar şarj ünitesi koyun evde ya da işte sarj etme kadar kolay ve randımanlı olmayacak. Bu sebeplerden dolayı Türkiye de ağırdan gidiyor bu araçlar. fiyat olarak belki emsallerine göre pahalı olabilir ama motor performans ve yakıt tüketimi üst modellerle kıyaslandığı için verimli olduğu söyleniyor. Örnek verecek olursak tesla model s performans modeli 0-100 3-4 saniye arasında olduğunu göz önünde bulundurursak emsal araçların performansını göz önüne alırsan daha rahat idrak edebilirsin belki. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sml_akyz -- 13 Aralık 2020; 21:19:42 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı (2. sayfa)
-
-
Hakaret edeceğine yazdığın şeylerin çapı olsun. Yazdığın cevapta menzilleri yaz bakalım. Öğret o zaman. Bu yazdıklarımın hepsi reno zoe sayfasından alıntı. Birde konanın şu an grey market satışı var bu birşey ifade etmiyor sitesinde bile yok elektrikli satışı.quote:
Orijinalden alıntı: sml_akyzİlk olarak ben senin evladın değilim çapsız. Renault zoe50 modeli 350bin civarına satılıyor. 500bin bandında hundai kona var. Eğer 2. El diyorsan teslanın eski modelleri bir ara bu fiyatlara bulunabiliyor idi. Şuan fiyatları nedir bilemiyorum. Bu araçlarla ilgili videolar izlememizi tavsiye ederim belki bir fikriniz olur.
edit: yazını şimdi okudum. Gerçekten cahilsin. 300kw araç gelirse 4 saatte olurmuşta taksi kullansan evde şarj etmeye kalksan 20 saatte fullersinler. Hangi hayal aleminde yaşıyorsun bilmiyorum ama sana mutluluklar.
ayrıca Türkiye de elektrikli otomobilin şehir içi kullanımda yaygınlaşamamasının önünde 2 engel var. Birisi batarya birim maliyeti ile bulunduğu sınıf araçlara göre pahalı oluşu. Ayrıca insanların sabit şarj edebileceği Otoparkının olmayışı ya da az sayıda insanların böyle bir imkanı olması. Şehir içine ve avm lere istediğin kadar şarj ünitesi koyun evde ya da işte sarj etme kadar kolay ve randımanlı olmayacak. Bu sebeplerden dolayı Türkiye de ağırdan gidiyor bu araçlar.
fiyat olarak belki emsallerine göre pahalı olabilir ama motor performans ve yakıt tüketimi üst modellerle kıyaslandığı için verimli olduğu söyleniyor. Örnek verecek olursak tesla model s performans modeli 0-100 3-4 saniye arasında olduğunu göz önünde bulundurursak emsal araçların performansını göz önüne alırsan daha rahat idrak edebilirsin belki.
Alıntıları Göster
Muhtemelen elektrikli bir aracın var ki zoruna gitmiş.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Elektrikli oto icin 3 kosulun olusmasi lazim bence.
1. Sarj istasyonu olan bi yerde oturmak. İstanbuldaki sitelerde bulunabiliyor
2. Araci sehir icinde kullanmak. Bu durumda her turlu bir hafta sarji gider. Haftada bir de otoparkta sarj etmek zor olmasa gerek
3. İkinci araca sahip olmak. Cogu evli ciftte 2 arac var zaten artik. Bu arac nispeten sehirdisina cikilabilecek bir arac olacak
Bu kosullarda c suv + elektrikli ufak bir arac gayet guzel ikili olurlar. Elektrikli mini cooper bile dusuk menzile ragmen yeterli olur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim hocam.quote:
Orijinalden alıntı: ykaya1983Hocam tüm samimiyetimle söylüyorum gerçekten baştan sona doğru ve tebrik edilmesi gereken bir yazı yazmışsınız.Söylediklerinize harfiyen katılıyorum.Ama konuya bakıyorum da 2+2=4 etmesine rağmen çok az da olsa halen 5 de ısrar eden,muhalefet olanlar var.Bunun zaten olmamasına şaşardım açıkçası.
Söylediklerinize ilaveten bir olumsuz yönüne de ben değineyim.Aynı aracın dizeli yarı fiyata demişsiniz ya.400000 e elektrikli alıp tasarruf yaptığını zannedeceğine 200000 liraya dizelini alır ve kalan 200000 liraya da 20-25 senelik yakıt masrafını karşılamış olursun zaten.Elektrikli otomobiller şu anki teknoloji ile insanlara tasarruflu diye yutturulan bir balondan ibaret.
Aslına bakarsak tasarruf noktasında işin bucağı yok. Bu elektrikli araç işi ilk çıktığında çok sevinmiştim. Hatta chevy voltu çok takip ettim. Tabi daha sonra kıstaslar incelendiğinde bunun ab dayatması göya çevreci politika eşliğinde yapıldığını gördüm. Co2 değerleri 100gr lardan bir anda sıfırlanmaya geçmeleri zaten dayatma olduğu bariz. Bütün otomobil sektörü çok ciddi etlendi. Yıllarca benzin ve dizele yapılan arge çöpe atılması demek. Bu yüzden ab ülkelerinde 2050 ler 2030 lara düştü safkan elektrikli araca geciş süresi.
Ancak bunun yerine hibridler çok daha etkili bence. Misal egeaya 1.0 turbo ile hibrid yap millet dönüp elektrikliye bile bakmaz. Sadece maliyeti über olmasın.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
1. 2018 yapımı emlak konutun yaptığı sitedeyim. Öyle her otoparkta şarj yeri yok. ev tipi şarj müstakil evin yoksa ben güvenipte şarj etmem. Bir şarj kiti 3 4k lira. Çalarlar her yerde çalarlar.quote:
Orijinalden alıntı: masterap
Elektrikli oto icin 3 kosulun olusmasi lazim bence.
1. Sarj istasyonu olan bi yerde oturmak. İstanbuldaki sitelerde bulunabiliyor
2. Araci sehir icinde kullanmak. Bu durumda her turlu bir hafta sarji gider. Haftada bir de otoparkta sarj etmek zor olmasa gerek
3. İkinci araca sahip olmak. Cogu evli ciftte 2 arac var zaten artik. Bu arac nispeten sehirdisina cikilabilecek bir arac olacak
Bu kosullarda c suv + elektrikli ufak bir arac gayet guzel ikili olurlar. Elektrikli mini cooper bile dusuk menzile ragmen yeterli olur
2. Evet sadece ş.içi aşırı kullanmıyorsan mantıklı olabilir.
3. Şu an en mantıklı hareket 2.araç olması. Yani tek araç işi olmaz. Sıkıntı şu ki kaçımızın 2.aracı olabilir 400k ya
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
2 senedir elektrikli araç kullanan biriyim. Okuduğum kadarıyla internet aracılığı ile bilgi edinerek değerlendirmişsiniz. Tecrübe edip değerlendirmeniz daha sağlıklı olur. Ama şu konuda hak veriyorum; sadece maliyetim düşsün diye elektrikli araba almak her zaman mantıklı değildir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ernmr -- 13 Aralık 2020; 21:50:40 > -
Şuurunu küp şekerle mi kıtladın ? :) -
Yurtdışı elektrikli araç kullanıcıları hiçbir zaman hızlı şarj istasyonlarında yarım saatten fazla durmuyorlar. Bu da yaklaşık %80 şarj demek. Neden mi çünkü %80 den sonra şarj hızı baya düşüyor ve artık şarj etmek ekonomik olmuyor. Ayrıca bataryaya da zarar. Ev tipi şarj istasyonu varsa akşamdan takarsınız zaten yavaş yavaş dolar onda sorun yok.
Elektrikli araç alırsanız 1 - 1. 5 saat dolumu beklersiniz diye duyduğum sözlere karşılık bunu yazdım. 20 dakikalık molalar ile uzun mesefe kat edilebiliyor.
Neden elektrikli araç şu an alınmaz peki ben de sayayım
Şarj istasyonları tam anlamıyla yeterli değil ama yenileri geliyor.
Şarj istasyonları bazen garip hatalar verip şarjı kesebiliyor.
Devletin teşviki yok
Araçlar aşırı pahalı
Servis altyapısı yok bozulsa ustası yok
Bizim için biraz erken. Evden işe işten eve tarzı ev tipi şarj istasyonu ile doldurulan araçlar olsa onlar şimdilik ideal diye düşünüyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ernmr2 senedir elektrikli araç kullanan biriyim. Okuduğum kadarıyla internet aracılığı ile bilgi edinerek değerlendirmişsiniz. Tecrübe edip değerlendirmeniz daha sağlıklı olur. Ama şu konuda hak veriyorum; sadece maliyetim düşsün diye elektrikli araba almak her zaman mantıklı değildir.
Her zaman degil mi ? A sinifi arabaya 350 bin verip neyin tasarrufunu yapabilirsin ki ? 200 e Megane var C sinifi. Aradaki fark MTV Kasko Yakit Bakim her seyi senelerce kapatir. Satarken de ZoE nin yuzune bakan olmaz bu ulkede.
Renault ZoE 180 bin falan iken 150 ye Leon aliniyordu FR dolu paket.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 13 Aralık 2020; 21:54:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
akaryakıt fiyatları litresi 15 lira olduğu vakit, elektrikli araçlar kaçınılmaz olacaktır, bu fiyatlara kadar beklemek mi gerek, birde bu zoe Avrupa da 15 bin birim para
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-baran-motors-2020-honda-e-advance-turkiye-de-ilk-hemen-teslim-885185810/detay
Bu fiyatlarda elektrikli araçların işi zor. ÖTV düşük olmasına rağmen
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli otomobille tasarruf yapılmaz. Gelişmiş ülkeler tasarruf için değil emisyonu düşürmek için elektrikli otomobile geçiyorlar. Elektrikli otomobilin bataryası araba fiyatının üçte biri kadar. 7 veya 10 yıl sonra bataryayı değiştirmek gerektiğinde yapılan tasarruftan kat kat fazla maliyeti olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: bps
Elektrikli otomobille tasarruf yapılmaz. Gelişmiş ülkeler tasarruf için değil emisyonu düşürmek için elektrikli otomobile geçiyorlar. Elektrikli otomobilin bataryası araba fiyatının üçte biri kadar. 7 veya 10 yıl sonra bataryayı değiştirmek gerektiğinde yapılan tasarruftan kat kat fazla maliyeti olur.Turkiye de yapilmaz evet ama diger ulkelerde elektrikli araclara tesvik edici seyler var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Soğuk havadav120 km menzil vermiş, 4 kişi kışın 80 km gidebilir, ve 500 bin TL büyük para
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Onu bunu bilmem ama 2017 den beri satışta olan chevy bolt ev var iken nasıl oldu da zeo gibi bomboş bir araba Bu kadar satılabildi avrupa da hala merak ediyorum.
Benim kendi görüşüm olarak ea lar da vites olmaması yakit tüketimi için çok büyük bir handikap
Ea şehir içinde çok verimli mesela bolt 70km hızla 420km menzil görüyor iken 100km üzeri bir hızda 300 leri görüyor
Sıcak soğuk iklimlerde piller çok etkilenip verimi düşüyor.
Olumlu olarak ea iç genişliği motorun ufak ,şanzıman in olmayışı ve aracın burnunun kısa olması dan kaynaklı etkenlerle araç içi çok fazla geniş ve arka koltuk mesafesi fazla
Gözlemlediğim kadarıyla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 14 Aralık 2020; 10:46:36 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Batarya teknolojisi değişmedikçe elektrikli araçlar mantıklı değil , hele hele Türkiye de hiç değil.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Şipşak batarya değişimi şart. Kablo hikaye.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli araç henüz emekleme aşamasında. Geçiş hızı arttırmak için avrupa Dizeli yasaklıyor ve elektrikliye destek veriyor.
Avrupa da birçok sarj merkezi var, firmalar işçileri için otoparka sarj üniteleri koymak istese devlet desteği var.
Tesla Frankfurt galerisi ile görüşmüştüm birkaç sene evvel,sarj sorununu nasıl gidereceğiz dediğimde , şaşkınlıkla bakmıştı ve ailemin oturduğu kasabadaki sarj yerlerini saymıştı.Yani avrupa için sorun yok gibi birşey ama bizde uymaz elektrikli araç. En başta büyük şirketler otoparklarına kurmalı, Siteler keza öyle. Her benzinci de 2-3 adet olmalı.
Tabii tüm aVMlerde ve 2M veya 3M Migros gibi büyük market otoparklarında olalı.
Tabii bedensel engelli vatandaşların park yerlerine beyin özürlü (!) özürsüzlerde bıraktığı için , AVMlerde sarj noktaları da koysanız, buralara özürsüz özürlüler arabalarını bırakacakları için büyük sorun olur. Geçen sene Zorlu Centerdı galiba, bizzat gözlerimle gördüm,sarj noktası olan yerlere normal araçlar park etmişti.
En güzeli şimdilik hybridlere devam, Tavsiye ederim. Bende Toyota CHR hybrid var,şehiriçi dur kalklarda genellikle elektrik motoru devrede,devir yükselince içten yanmalıya geçiyor. Şehiriçi ortalaması 4 Lt, fazla yokuş çıkmazsan 3,8 lt.
-
Her teknolojide böyleydi. Bakın biri telefon örneği vermiş çok doğru.
98 yılında bilmem kaç tane altın bozup aldığım telefon vardı, bildiğiniz kütük. Ardından renkli ekran çıktı dünya para verdik, sonra ilk kameralılar çıktı - ki insanlar piksel pikseldi- yine dünya para verdik.
Elektrikli araba da böyle şu anda. Aslında aracın yürütme maliyeti makul, fakat bizim ülkeden kaynaklı problemler var.
ÖTV MTV konularında TOGG'a özel bir ayrıcalık yapamazlar, muhtemelen kredilendirme esnasında devlet bankalarıyla cazip bir satış yapacaklar.
İşte o zaman mantıklı olacak, artık yeni yapılan lüks sitelerde kapalı otoparklarda belli alan ayrılıyor bunun için.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X