Şimdi Ara

Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
1
Favori
7.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
46 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    E-arabalar bir şekilde yaygınlaşır Benzin istasyonları e-şarj istasyonuna dönüşür. Bir süre benzin + elektrik satarlar. Ciroları belki düşer ancak kârları yine yüksek olur cunku elektrik enerjisi benzin gibi cok düşük maliyetle üretiliyor. Esasında maliyet sıfır cunku elektrik, o şehir dışında gördüğümüz yiksek gerilim hatlarına asılı çıplak kablolar ile atmosferdeki elektrik çekilerek üretiliyor ve atmosferdeki elektrik sınırsız. Benzin ve mazot ta rafineri tesislerinde su üzerinde kimyasal işlem uygulanarak üretiliyor onun da maliyeti esasında sıfır o yüzden %400 vergi uyguluyorlar. Vergileri hükümetler belirlemiyor. Enerji piyasası ve bu işi organize eden firmalarla ilgili. Elektrik benzinin yerini alacağına göre, bugünkü elektrik fiyatları artacaktır. E-arabanın yaygınlaşmaya başladığı Almanya da elektrik fiyatları artışa geçti. Bizde de e-araba artmaya başlayınca tarifeler artar veya "düzenleme" deniliyor değil mi enerji piyasası düzenleme yapar, hükümet te duyurur.

    Yüksek gerilim hatları atmosferdeki elektriği nasıl çekiyor. Öyle bir sistem henüz icat edilmedi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcaga

    Elektrikli otomobil hala neye hazır değil mesela? Menzil ve şarj süresi gibi mi?


    Aracın ısınması, gücü kesmesi normal, hele ki giriş seviyesindeki araçlar için. Bu günlü hayatta kullanılan içten yanmalı araçlar için de geçerli ama bunu niye söylemiyorsunuz da sadece elektrikli araçlara özel bir durummuş gibi vurguluyorsunuz anlayamıyorum. Basın gaza bakalım benzinli veya dizel araçta gaza, maksimum devirde birkaç boyunca sabit bir şekilde hiç gaz kesmeden 6, 7 veya 8 bin devirde kullanın göreyim motordan dumanlar çıkıyor mu çıkmıyor mu? Yarış için tasarlanmış araçlarda niye fazladan soğutma kullanılıyor sanıyorsunuz. Ya da Dyno testine sokulan araçlarada niye motora ekstradan hava üfleniyor, alt tarafı birkaç dakika teste girecek. Çünkü motoru elinize alabilirsiniz, motor performans kaybına uğrar, kendini korumaya alır. vs. Elektrikli araçlarda buna benzer sorunlar oluşabilir, kablo kesiti büyük tutulan, performansa yönelik üretilmiş araçlarda bu çok az olur. Aynı şekilde içten yanmalı performansa yönelik araçlar için de geçerlidir.


    Hepinizin genelde takıldığı nokta şarj süresi arkadaşlar, sonra menzil.


    Evde iken; bahçede, otoparkta veya garajda 220V priz üzerinden şarja gece bırakılınca sabaha kadar şarj oluyor zaten rahat rahat. Böyle imkanı olmayanlar da dışarıda istasyonlarda şarj alabiliyor. Tabi ki daha zahmetli, ya başında duracaksın ya da bırakıp bir yerlere (işe, kafeye vs.) gideceksin.

    Biraz sıkıcı olabilir de, bir soru sorayım hepinize:

    Lütfen cevap verebilir misiniz bana, günde, haftada ve ayda kaç km yapıyorsunuz aracınızla?

    (Bu arada alıp almamanıza karışacak değilim, sadece mantıklı cevap istiyorum, matematiksel ifade edilebilen bir cevap)


    Hafta içi kullanan biri günlük 300 km menzili geçeniniz var mı? (Çok düşük bir ihtimal belki 1-2 kişi çıkar)

    Eğer geçmiyorsanız şarj süresi veya menzil niye dert bu kişilere?


    Hafta içi kullanan biri günlük 300 km kullanıyorsa; günlük 100 lira sadece yakıttan, bakım ve onarım giderlerinden de yaklaşık 50 lira, toplamda günde 150 lira tasarruf etmesi, ayda (22 gün kullanımda) 3.300 lira tasarruf etmesi mi mantıklı gelmiyor?


    Sadece hafta sonu toplamda 300 km'nin üstüne çıkmıyorsa niye menzil ve şarj süresi dert?


    Şöyle örnek vereyim, siz kendi hesabınızı yapabilirsiniz.

    Ekonomik ve uygun fiyatlı, giriş seviyesi, aynı kategoride diyebileceğimiz Renault Clio 1.5 Blue dCi RS line ile Renault Zoe ZE50'yi kıyaslayalım.

    Her ikisi de 350 bin bandında. (Şimdi bir kaç kişi yazacaktır, 350 bin mi ucuz diye! Arkadaşlar, elektrikli arabalar pahalı değil, bizim alım gücümüz düşük! Arasındaki farkı anlatabilmişimdir umarım)


    Aynı paraya bir kişi Clio, diğer kişi de Zoe aldığını, senede 33.000 km yapıldığını düşünün:

    Clio ile ortalama kullanımda 6 lt yakıt tüketildiğini düşünelim.

    Zoe ile de ortalama 15 kWh elektrik tüketildiğini düşünelim.


    Clio yıllık 33.000 km x 6/100 = 1.980 lt yakıt tüketir. 1.980 x 6,60 (1 lt Motorin) = 13.068 lira yapar.

    Zoe yıllık 33.000 km x 15/100 = 4.950 kWh elektrik tüketir. 4.950 x 0,48 (1 kWh gece tarifesi) = 2.376 lira yapar.


    Aradaki fark sadece yakıttan 13.068 - 2.376 = 10.692 lira

    Bakım, ve yedek parça olayına hiç girmiyorum. Malum benzinli veya dizel araçta olup ta elektrikli araçta olmaya bir çok parça var.

    Radyatör, triger, şanzıman, pompalar vs. Bunları ortalamaya katılırsa aradaki çıkan farkı 1,5 ile çarpabilirsiniz kabaca.


    Clio'nun benzincide hiç beklemediğini var sayıyorum.

    Zoe'yi şarj ederken de sürekli başında durulduğunu (ki gece bırak git uyu derim ama olsun, başında duralım fantezi olarak) var sayalım.

    33.000 km'de 300 km'de bir şarj aldığımızı var sayalım. Bu bir senede 33.000 / 300 = 110 defa şarj edildiği anlamına gelir.

    Velev ki 110 defa şarjı dışarıda hızlı şarj istasyonunda (DC) şarj edildiği var sayılırsa ki 1 dk'sı (e-şarj'da) 1,08 lira.

    Zoe 1 saatte %80 şarj alıyor. (%100'ü ile 400 km menzil sunan bir araç.) 1 saatte 1,08 x 60 dk = 65 liralık fatura çıkar size.

    1 sene boyunca toplamda 110 saat şarj alınırsa x saati 65 liradan = 7.150 lira yapar.

    Tabi evde şarj edilince bu tutar 2.376 liraya düşüyor ama daha pahalı olsun, evde gece şarj edemediğimizi düşünerek pahalı tarifeden hesaplayalım dedim.

    1 sene boyunca toplamda 110 saat başında beklediğinizi ve hiç bir şey yapmadığınız var sayın.

    Bu 110 saat bekleme karşılığında pahalı tarifeden fark 13.068 - 7.150 = 5.918 liraya düşer.

    5.918 lirayı saat başına bölersek: 5.918 / 110 = 54 lira yapar yaklaşık.


    Bi ton hesap yaptım anlayasınız diye, biliyorum ki çoğu kişi yapmayacak. Hatta uzun yazı diye okumayacak bile. Bir çok kişi zaten 5. sayfaya gelen formun ilk 4 sayfasını okumamıştır bile ama olsun, yine de yazacağım.


    Şimdi sorayım size:


    Aynı kategorideki araçlardan yıllık 33.000 km yaptığını var sayarak (ki daha önceki yazılarımda da defalarca yazdım, çok km yapmayana ekonomik gelmeyebilir diye)

    Beklenilen, hiçbir şey yapmadan, öylece durulduğunu var sayarak saatte 54 lira kazanan aranızda kaç kişi var?

    Kaçınız iş yerinde saatlik NET ücret olarak 54 liraya çalışıyorsunuz? (ki bu bakım, yedek parça ve mtv dahil edilmemiş fiyat! Bu fiyatı 1,5 ile çarpın gerçek değer için)

    Ve ayrıca bu fiyat ta alabileceğiniz en pahalı fiyat, evde şarj edilince (3 zamanlı tarifede) bu masraf ta yarıdan da aza iniyor yukarıda hesapladığımız gibi.


    İş yerinde asgari ücretle çalışan biri saatte net yaklaşık 12,5 lira kazandığını düşünün lütfen!

    Kaçınız saatte 54 lira alıyor hani elektrikli araç tasarruflu değil diyenlerden?

    Beklemek zor diyenlerden!

    Ortalama saatte 20-30 liraya çalışırken, 1 saatte 54 lira kazanmak mı size fazlalık?

    1 saatte 20-30 liraya tamam deyip çalışan ama 1 saatte 54 lira kazanmak mı zor?

    Evde şarj ederek 10.692 lira yıllık (yılda 33 bin km yapıldığını var saydım, herkes kendine göre hesaplasın) tasarruf mu fazlalık?

    Lütfen yazın açık açık varsa yanlışımız görelim.


    Yapmayın gözünüzü seveyim, hesap kitap yapıp öyle yazın. Kafadan sallamadan.


    Elektrikli araçları beğenmeyebilirsiniz, elektrikli araçları almayacak veya alamayacak olabilirsiniz. Elektrikli araçlar size uygun olmayabilir, çok normal. Kimse bir şey demez, lakin tasarruflu değil, mantıklı değil derseniz ispatlamanızı isterim.

    Sallamanızı değil, kötü örnek teşkil etmenizi değil. Başkalarını yanıltmanızı değil.


    Bir şey yazarken "bana uygun değil yazın" anlarım. Genellemeyin lütfen.



    Alıntıları Göster

    Bataryanın 10 yılda bir değişeceğini düşünürsek batarya maliyetinide eklemeniz lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dinoco mavisi

    Hocam su an arac alacak durumum yok ama meraktan bilgilenmek icin ve gelecek icin soruyorum. Dünki uzun mesajinizdan sonra bu arabalar epey ilgimi çekti. Biraz arastirdim. Zaten teslaları cok begeniyordum ama cok pahalilar ulasilabilir olanlarini arastirdim. Mini cooper hosuma gitti örnegin 380 bin tl'ye alinabiliyormus 0 km. Cok km yapanlar icin gayet guzel tasarruflu. Tatile memlekete cok gitmeyen ve sehiricinde cok km yapan birisi tek bundan alıp sehirdisi seyahatleri icin megane falan kiralayabilir. Ben cok km yapan biri olursam ilerde ve param olursa(ogrenciyim simdi) bundan alirim bi tane. Sehirdisi cok gitmem zaten gidersem arac kiralarim epey tasarruflu ve gucu mucu de cok guzel. Ama kafama takılan soru su. Bunu evde nasil sarj ediyoruz? Kapali garaji olan mustakil evlerde rahat olur sanirim. Mesela ben simdi acik otoparki olan apartmanlardan olusan sitede oturuyorum. Herkesin kendine ait 1 park yeri var belli. Mesela ben burada araba sarj etmek istesem nasil ederim? Normal prizden edebilirsiniz demissiniz ama evden asagi kablo mu sarkiticam napıcam hocam

    Kendi park yerimin onune o sarj standindan koymama izin vermezler sanirim ya da muhtemelen ilerde oturdugum yerde herkesin park yeri belli olmaz. Rasgele çekilir. Rasgele çekilen durumda araci nasil sarj edebilirim evde hocam? Uygun olmasi icin sarj istasyonlarindan degil evde sarj etmem gerek diye anladim izledigim videolardan. Boyle bir durumda nasil sarj edilir arac? Sizin yeriniz nasil mustakil evde falan mi oturuyorsunuz? Ilgimi cektigi icin soruyorum ilerde elektrikli araba almayi cok isterim. Gozumdeki tek sorunu bu. Cevaplarsaniz sevinirim. Iyi gunler

    Dostum, inşallah her şey gönlünce olur.


    Mini Cooper Bmw i3'ün motoru ve bataryasını kullanan bir araç olup performanslıdır aynı zamanda. Ülkemizde bir çok gencin alıp kullandığı benzinli ortalama 200 beygir seviyesindeki MiniS, Scirocco, GTI, RS ve FR gibi araçlarla kapışacak ve hatta 0-100'de geçen bir araç. O yüzden kıyas yaparken bu tip araçlarda sadece ekonomi değil bir de performans göz önünde bulundurulmalı. Bir çok kişi bunu göz ardı edebiliyor. Az yakıp hızlı giden bir araç isteniyorsa elektrikli bu konuda bayağı iyidir.


    Bugünkü şartlarda 350-400 bin liraya sıfır Mini almak bana göre daha mantıklı 2. el 2016 Scirocco almaktansa. Tabi zevk ve renkler tartışılmaz, o ayrı konu. Ama hem daha hızlı hem de 5'te biri kadar daha az yakıt tüketen bir araç varken benzinli tercih etmek ne kadar doğru. Kişinin zevkine kalmış. Ülkemizde sadece tasarruf için dizel araç alanların bir kısmının elektrikli araçlara öcü gibi bakması garibime gidiyor.


    Dostum şarj soruna gelince:

    Ben İstanbul içinde ikamet ederken Silivri'ye taşındım. Beylikdüzü'nde çalışıyorum. İstanbul içinde iken Beylikdüzü'nde işe, 32 km mesafeye gidip geliyordum, şimdi Silivri'den 40 km mesafeden aynı işe gidip geliyorum. İstanbul içinde daire fiyatına Silivri'de müstakil evde oturuyorum. Beşiktaş'ta belki 1+1 daire fiyatınadır. İstanbul içindeki trafik ve karmaşa Silivri'de çok çok daha az, o yüzden tercih ettim.

    Daha rahat yaşamak, daha az stres varken niye İstanbul'u tercih edeyim dedim ve taşındım. Üstelik Beylikdüzü'nde evim de varken! Yarım saatte işe gidiyorum sallana sallana. Pek çok kişi de İstanbul içinden İstanbul içindeki işine yarım saatte veya daha fazla sürede gidiyor mesela. Üniversiteye giderken 2 saatte gidiyordum, 2 saatte de geliyordum İstanbul'da Marmara Üniversitesine. Şimdi yarım saat açık trafikte bana çok rahat geliyor.


    Haliyle müstakil evde oturunca, bahçem ve garajım da var. Her akşam eve gelince aracımı nerdeyse notebook şarj adaptörü büyüklüğündeki adaptörümü normal 220 volt prize takıyor, diğer ucunu da aracıma takıyorum, o kadar. Evde 3 zamanlı tarife kullanıyorum. Aracımı da gece 11'de şarja başlayacak şekilde ayarlıyorum ekranından ekonomik şarj olsun diye. Sabah 07:30'a da arabaya bineceğim diye ayarlıyorum ekrandan, aracım da 07:30'da ayarladığım sıcaklıkta ısıtmış (veya soğutmuş) halde hazır hale getiriyor, ben de yola çıkıyorum. Aracı dışarıda da şarj etsem fark etmez, ayarladığım saatte ayarladığım sıcaklıkta bana hazır ediyor. Binince üşüme yada terleme söz konusu olmuyor mesela :)


    Apartmanda veya dairede oturanların işi biraz daha zor. Sonuçta müstakil olmayınca biraz uğraşmak gerekiyor bazı insanlarla. Bazı arkadaşlarım sitede kapalı otoparkta kendi park alanına elektrik hattı çektiriyor ve sayaç ile kullanıyor mesela. Sen de evden kablo uzatmak yerine elektrikçiye hat uzattırıp bir sayaç taktırabilirsin veya kendi sayacından elektrik hattı uzattırabilirsin.

    Tabi bu bazı zorluklar getiriyor, mesela uzattırdığın hattı bir direk (mesela 1 m yükseklikte) üzerine ve kutu içine koyman gerekir. Başkaları kurcalamasın diye. Bir de o yere tabela asman lazım başkaları park etmesin diye. Biraz sıkıntılı durum olabiliyor. Sonuçta saygısız, görgüsüz ve düşüncesiz insanlarla karşılaşman an meselesidir. AVM otoparklarında görmüşsündür engelli otopark alanına hiçbir engeli olmayıp ta park edenleri (muhtemelen onlar kafadan engelli). Aynı şekilde Elektrikli şarj şarj alanına da park ediyor böyle tipler. Bazen çileden çıkartmıyor değil. Bak bu olumsuz taraflarından biri mesela, saygısız, görgüsüz, düşüncesiz tipte insanlarla uğraşmak zorunda kalmak.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1905ARMADA

    Zaten görüşüm BENİM İÇİN geçerli.. Mesajım da zaten büyük şehirlerde ve parayı sıkıntı yapmayan biri rahatlıkla alabilir yazdım.


    Matematiksel olarak da; 300 bin küsür para verip C sınıfı 2. el temiz elektrikli SUV alabilirsem çok mutlu olurum.. Türkiye de kaç tane çocuklu aile için elektrikli araç modeli var.


    Mesajımda elektrikli araç karşıtı olduğum anlaşılmasın. Elektrikli araçlar benim hayalim. Gelecek elektrikli araçlar da yenilenebilir enerji de.. Mesajımda ayrıca ŞU AN yazdım.. Türkiye de gelişmesi TOGG'un başarılı olması gerekir. Devletin bu işe önem vermesi gerekir.



    Alıntıları Göster

    Dostum yazını paylaşıyorum altta, her kim okursa okusun buradan bir genelleme çıkartır, beni m için yazmadığın sürece.


    "Şu an için almak zaten mantıklı değil. Büyük şehirlerde yaşayanlar ve zevkine çok parası olanlar alabilir. En az 5 yıl daha var. Umarım en kısa sürede teknolojisi ve altyapısı ülkemiz de gelişir. TOGG arabayı 2023de piyasa sürerse zaten, zorunlu olarak bir çok yerde şarj istasyonları olacaktır."


    Büyükşehir dışındakiler için de mantıklı olabilir fazla km yapanlar için mesela. Onları da genellemişsin. Sadece sen değil dostum, bazı arkadaşlar da aynı şekilde yazdı genelleyerek. Bir kişi, bir grup veya bir kitleye hitap edilse zaten sorun değil, tamamen genele hitap ediyor bu cümle: "Şu an için almak mantıklı değil" derken.


    Kalın, renkli ve büyük harflerle özellikle yazdım. Kullanılan her kelime veya noktalama işaretleri cümlenin anlamını değiştirir. Dikkat çekmek için öyle belirttim.


    Şu an kime mantıklı olduğunu da sayfalarca (muhtemelen 10 word sayfasını geçecek kadar) yazdım. Genelleme yaparak, istisnalar hariç bile demeden mantıksız olduğunu dile getirmek doğru değildir.

    Israrla bunu dile getirmeye çalışıyorum. Senden alıntı yaparak yazdığım yazıda sadece sana değil genelleme yapanlara da cevap yazdım.


    Umarım gönlünüze göre bir araç alırsın dostum. Umarım devlet te bu süreci hızlandırır milletin ve ülkemizin yararına.

    Neticede petrolü ithal ediyoruz, ama yenilenebilir enerji ile bu ithalatı azaltabilir, hatta yok bile edebiliriz. İnşallah...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: bps

    Bataryanın 10 yılda bir değişeceğini düşünürsek batarya maliyetinide eklemeniz lazım.



    Alıntıları Göster

    Kesinlikle güzel bir noktaya değindiniz. Her ne kadar günümüzde bu maliyet yüksek olsa da git gide düşen bir maliyet.

    Bir çok analist 2030'da 1 kWh batarya maliyetinin 100 doların bayağı altına düşeceğini ön görüyor.

    Günümüzde çıkan bir çok araç 20 ile 100 kWh arası bataryaya sahip. Benim i3'te (2014 model) 18.8 kWh kullanılabilir batarya var. Mesela yeni çıkan Zoe'ler 52 kWh. Yada Tesla Model S P100D 100 kWh.

    50 kWh batarya maliyeti günümüzde 7-8 bin dolar seviyesinde iken bundan 10 sene sonra (ki şimdi bir elektrikli araç alan birisi 10 sene sonra bataryanın değişmesi gerektiğini düşünürsek) bu 50 kWh'lık batarya maliyeti 3-4 bin dolar seviyesine inecektir. Günümüzde bile 7-8 dolar çok gibi görünebilir lakin, 500-600 bin km yapmış bir aracın batarya maliyeti ile 500-600 bin km yapmış bir aracın sandık motor maliyeti aynıdır. Hatta belki batarya daha bile ucuza gelebilir. Kıyas yaparken bunu da göz önünde bulundurmakta fayda var. Sadece elektrikli aracın batarya maliyetini ön plana çıkarıp benzinli veya dizel aracın motor maliyetini göz ardı etmek çok ta doğru bir sonuç vermez. Bu arada, elektrik motoruna kolay kolay bir şey olmuyor. İçten yanmalı bir motor gibi kısa ömürlü değil.


    En doğru sonuca bana göre mesela 500.000 km yapmış bir araç ile kıyas yapmak.

    500.000 km'de benzinli veya dizel araçta neler değişir, neler tamir görür, nelere bakım yapılır, maliyetleri alt alta yazılır.

    Aynı şekilde elektrikli aracın da 500.000 km'de değişen parça ve bakım maliyetleri yazılır.

    Bunlar kıyas edilirse daha doğru bir sonuç ortaya çıkar.


    Kabaca ben bunları yapmıştım, dilerseniz yine yapabiliriz. Ama şunu net söyleyebilirim, elektrikli araç çok daha ucuza gelir.



    Bataryalar ile ilgili birkaç yazı var, bi bakın derim.


    https://www.donanimhaber.com/iste-dunyanin-en-cok-kilometre-yapan-Tesla-Modeli-uc-yilda-tam-650-bin-kilometre--101584


    https://www.kia.com/tr/kia-dunyasi/sss/elektrikli-araba-bataryasinin-maliyeti-nedir.html


    https://www.donanimhaber.com/Elektrikli-arac-bataryalari-6-yilda-80-ucuzladi--88963





  • bps B kullanıcısına yanıt
    1890'da çoktan icat edilmişti. Batı Amerika Salt Lake City de 1890da elektrikli tramvay. Ortadaki yüksek direklere asılı kablolar atmosferden elektrik cekiyor.

    Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Bu kıymetli fizik bilgisini gezegenin bilim adamlarıyla acilen paylaşmanız lazım. HES, GES, Hidroelektrik Santralleri, Nükleer Santral, Kömür ve Doğal Gaz santralleri boşuna kurulmuş.


    Biraz düşününce monofaze için tek direk, trifaze için 3 direk gerekli olduğunu varsayıyorum, doğru mudur?


    Konuya tam hakim olmadığım için emin olamadım. Biraz teknik bilgi verseniz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcaga

    Kesinlikle güzel bir noktaya değindiniz. Her ne kadar günümüzde bu maliyet yüksek olsa da git gide düşen bir maliyet.

    Bir çok analist 2030'da 1 kWh batarya maliyetinin 100 doların bayağı altına düşeceğini ön görüyor.

    Günümüzde çıkan bir çok araç 20 ile 100 kWh arası bataryaya sahip. Benim i3'te (2014 model) 18.8 kWh kullanılabilir batarya var. Mesela yeni çıkan Zoe'ler 52 kWh. Yada Tesla Model S P100D 100 kWh.

    50 kWh batarya maliyeti günümüzde 7-8 bin dolar seviyesinde iken bundan 10 sene sonra (ki şimdi bir elektrikli araç alan birisi 10 sene sonra bataryanın değişmesi gerektiğini düşünürsek) bu 50 kWh'lık batarya maliyeti 3-4 bin dolar seviyesine inecektir. Günümüzde bile 7-8 dolar çok gibi görünebilir lakin, 500-600 bin km yapmış bir aracın batarya maliyeti ile 500-600 bin km yapmış bir aracın sandık motor maliyeti aynıdır. Hatta belki batarya daha bile ucuza gelebilir. Kıyas yaparken bunu da göz önünde bulundurmakta fayda var. Sadece elektrikli aracın batarya maliyetini ön plana çıkarıp benzinli veya dizel aracın motor maliyetini göz ardı etmek çok ta doğru bir sonuç vermez. Bu arada, elektrik motoruna kolay kolay bir şey olmuyor. İçten yanmalı bir motor gibi kısa ömürlü değil.


    En doğru sonuca bana göre mesela 500.000 km yapmış bir araç ile kıyas yapmak.

    500.000 km'de benzinli veya dizel araçta neler değişir, neler tamir görür, nelere bakım yapılır, maliyetleri alt alta yazılır.

    Aynı şekilde elektrikli aracın da 500.000 km'de değişen parça ve bakım maliyetleri yazılır.

    Bunlar kıyas edilirse daha doğru bir sonuç ortaya çıkar.


    Kabaca ben bunları yapmıştım, dilerseniz yine yapabiliriz. Ama şunu net söyleyebilirim, elektrikli araç çok daha ucuza gelir.



    Bataryalar ile ilgili birkaç yazı var, bi bakın derim.


    https://www.donanimhaber.com/iste-dunyanin-en-cok-kilometre-yapan-Tesla-Modeli-uc-yilda-tam-650-bin-kilometre--101584


    https://www.kia.com/tr/kia-dunyasi/sss/elektrikli-araba-bataryasinin-maliyeti-nedir.html


    https://www.donanimhaber.com/Elektrikli-arac-bataryalari-6-yilda-80-ucuzladi--88963



    Alıntıları Göster

    Ya bu insanlar arabası 100 bin km geçince eli ayağına dolaşan insanlar. Senin batarya ile aracın muhtemelen en az 500 bin km yapacaktır. O yüzden batarya biter muhabbetleri bana saçma geliyor.

    Batarya bitmez arkadaşım sana ve senin çocuğuna yeter.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    1890'da çoktan icat edilmişti. Batı Amerika Salt Lake City de 1890da elektrikli tramvay. Ortadaki yüksek direklere asılı kablolar atmosferden elektrik cekiyor.

    Yok daha neler. Şuan öyle bir şey yok. Teknolojide gerimi gittik.

  • bps B kullanıcısına yanıt
    Oldu bile. Atmosferde katrilyonlarca GWh elektrik enerjisi yüklü. Bazı kişiler atmosferde elektrik yok dedi. Richard Feynman Fizik Dersleri Cilt 2 Ünite 9 - Atmosferik Elekrik kitabını gönderdim, yeni öğrendiler ve atmosferde elektrik var demeye başladılar. İlkokul lise ve üniversite fiziğinde dahi gösterilmeyen dersler bunlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • savascantek kullanıcısına yanıt
    monofaze için tek direk, trifaze için 3 direk oluyorsa yanyana 4 direk ne oluyor, quatrofaze mi Bilgi vermeden önce biraz gülmek istedim

    Elektrikli araç neden şu an alınmaz işte cevabı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    Oldu bile. Atmosferde katrilyonlarca GWh elektrik enerjisi yüklü. Bazı kişiler atmosferde elektrik yok dedi. Richard Feynman Fizik Dersleri Cilt 2 Ünite 9 - Atmosferik Elekrik kitabını gönderdim, yeni öğrendiler ve atmosferde elektrik var demeye başladılar. İlkokul lise ve üniversite fiziğinde dahi gösterilmeyen dersler bunlar.

    Atmosferde elektrik var ama nasıl bir elektrik. Ona bakarsan bir yıldırımda bir kent’e yetecek kadar elektrik var. Kimse kullanabiliyormu onu hayır. . Türkiye neden milyarlarca dolar harcayıp termik santral yapmaya uğraşıyor. Gelişmiş ülkeler neden dünya kadar para verip nükleer santraller, termik santraller yapıyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    monofaze için tek direk, trifaze için 3 direk oluyorsa yanyana 4 direk ne oluyor, quatrofaze mi Bilgi vermeden önce biraz gülmek istedim

    Yanyana 50 direk olsa ne olur. Kaldıki her direktede tek tel yok. Bazı direklerde 6 tel bile oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bps B kullanıcısına yanıt
    nükleer santraller füzyon ile elektrik üretmiyor, yanlarına dikilen pilonlardan başlayan asılı kablolar ile üretiyor. Kaliforniya daki San Onofre nükleer tesisi 2013 te kapatıldı fakat yanındaki pilonlardan elektrik vınlama sesi geliyor, bunu orada yaşayanlar söylüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Nükleer santraller füzyon ile üretmiyor. Isı ile üretiyor. Madem tellerden elektrik üretiliyor nükleer reaktörler süs için mi yapılıyor. Kaldıki nükleer denizaltılarda var. Onlarda sudan elektrik üretiyor her halde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pcaga P kullanıcısına yanıt

    tam olarak yapmak istediğimi yapmışsınız hocam, ikinci el i3 lere baktık biraz daha fiyatları uygun diye fakat menzil çok kısa, yılda iki üç kere uzun yol yapıyoruz yol yaptığımız güzergahı da araştırdım ne yazık ki şuan şarj noktası yok, yeni zoe nin içini ve batarya kapasitesini beğendik ama bütçemizi aştı, bakalım ilerleyen zamanlarda batarya fiyatlarının biraz daha düşmesiyle ucuzlarlarsa biz de elektrikliye geçmeyi kesinlikle düşünüyoruz, dizelden benzinliye geçince çağ atlamış gibi hissettik elektrikliye geçince nasıl hissederiz kim bilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bps B kullanıcısına yanıt
    Nükleer santraller füzyon ile üretmiyor. Isı ile üretiyor demişsiniz. Bilmiyordum
    Nükleer reaktörler süs için yapılıyor, bakın onu doğru söylediniz. Denizaltılar için kesin konuşmamakla birlikte petrol ürünleri olan benzin mazot LPG petrol rafinerisinde üretilirken su kullanılıyor. Araştırırsanız tüm petrol rafinerilerinin deniz göl yada nehir yakınlarında olduğunu görebilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Eksik olmayın siz beni zaten güldürdünüz. Zırva bilginize ek olarak Türkiye PISA sıralamasına da katkınız için teşekkür ederiz.


    İncitmeden ironi yapalım dedik, meğer okuduğunu da anlamıyormuş.

    Selametle kardeşim

  • Verdiğim cevaptan ironi yaptığınızı anlamadığım sonucunu mu cıkardınız?
    Türkiye Pırasa sıralaması demişsiniz. Pırasanın püskülü sıralamanıza dahil mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 19 Aralık 2020; 16:32:9 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    Nükleer santraller füzyon ile üretmiyor. Isı ile üretiyor demişsiniz. Bilmiyordum
    Nükleer reaktörler süs için yapılıyor, bakın onu doğru söylediniz. Denizaltılar için kesin konuşmamakla birlikte petrol ürünleri olan benzin mazot LPG petrol rafinerisinde üretilirken su kullanılıyor. Araştırırsanız tüm petrol rafinerilerinin deniz göl yada nehir yakınlarında olduğunu görebilirsiniz.

    Bence enerji bakanlığına başvurun. Bu fikirlerinizle Türkiye’yi kalkındırırsınız. Sizin gibi beyinlerin ülkeye büyük katkısı olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.