Şimdi Ara

Elektrikli araçlar kalite konusunda sınıfta kalıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daxteroy Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 1 Masaüstü1 Mobil1 iOS
5 sn
23
Cevap
0
Favori
902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlar kalite konusunda sınıfta kalıyor
    Elektrikli araçların önümüzdeki yıllarda tam bir standart olacağını görmemek zor. Ancak mevcut durumda halen daha aşılması gereken engeller bulunuyor. Günümüzde, elektrikli araç savunucularının en büyük argümanı daha az bakım ve kullanım ömrü sonunda daha az maliyet oluyor. Ancak J.D. Power tarafından yapılan kalite odaklı çalışma gösteriyor ki, elektrikli araç sahipleri benzinli araç sahiplerine kıyasla çok daha fazla sorunla karşılaşıyor.



    Elektriklilerde kalite sorunu devam ediyor



    Elektrikli araçlar kalite konusunda sınıfta kalıyor
    J.D. Power’ın raporunda araçlar 100 birim başına düşen sorun sayısına (PP100) göre derecelendiriliyor. 38 yıllık köklü ve sürekli bir çalışma olan araştırma, içten yanmalı araçlarda ortalamanın 180 PP100 (100 araç başına 180 sorun) olduğunu, elektrikli araçlar ve hibritlerde ise bunun 266 PP100 veya daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Araştırma, Tesla’nın vasat bir performans sergilediğini, sürücülerin dönüş sinyalleri ve silecek kontrolleriyle ilgili sorunlar bildirdiğini belirtiyor.



    Bilindiği üzere Tesla, sinyal ve silecek kolları gibi geleneksel parçaları kaldırarak tarihsel araç tasarımında büyük bir değişiklik yapmıştı. Bu arada Tesla, araştıramnın önceki yıllarında da yine listenin en aşağılarında yer alıyordu ancak diğer elektrikli araç üreticilerinden önemli oranda yüksekte bulunuyordu. Rivian gibi üreticilerin artık Tesla'yı yakaladığını görüyoruz.



    Elektrikli araçlar kalite konusunda sınıfta kalıyor
    Ram, başlangıç kalitesi açısından genel olarak en iyi marka olurken, Porsche en iyi lüks marka oldu. Öte yandan elektrikli araçlar genellikle içten yanmalı modellerden daha gelişmiş teknoloji özelliklerine sahip, bu da bazen ilk deneyimi zorlaştırabiliyor. Bu zorluk hem tüketici hem de üretici tarafında yaşanıyor. Araştırmaya göre elektrikli araçlarda diğerlerine kıyasla daha fazla araç içi teknoloji sorunu tespit edildi.



    Ayrıca Bkz.Audi’nin 2021 sonrası otomobillerine ChatGPT geliyor



    Bununla birlikte tespit edilen sorunların çok azı motor, batarya veya diğer mekanik parçalarla ilgiliydi. Elektrikli araçlarda tespit edilen sorunların büyük kısmı doğrudan teknolojiyle ilgiliydi. Yani, yazılım, dokunmatik ekran ve kontroller, işletim sistemi gibi konularda sorunlar tespit edildi. Bu alandaki sorun oranının yüzde 30 daha fazla olduğu belirtiliyor.



    Gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) yanlış uyarılara neden olarak sürücüleri rahatsız edebiliyor ve gereksiz yere strese neden olabiliyor. Evcil hayvan, çocuk ve diğer eşyaları kontrol etmek için uyarı veren arka koltukların performansı da sorunun bir parçası. Sürücülerin Apple CarPlay ve Android Auto ile araca bağlanma sorunları yaşadığını da söylüyor.



    Büyük bir sorun değil



    J.D. Power’ın bu çalışması gibi anketler elektrikli araçlar için sorunlara işaret ediyor olsa da “kalite” konusu sürücüden sürücüye değişebilen bir olgu. Otomobil üreticileri elektrikli modelleri en son teknolojiyle donatıyor. Bu da araçların giderek daha fütüristik tasarıma sahip olmasını veya ergonomide aşırıcılığı öne çıkarıyor. Bu eğilimin devam etmesi bekleniyor. Bu nedenle eski yani daha doğrusu içten yanmalı geleneksel bir araçtan her köşesinde teknoloji olan yeni nesil araçlara geçmek sürücüler için ilk başlarda zorlu olabiliyor.




    Kaynak:https://www.theverge.com/2024/6/28/24188027/ev-quality-software-probalems-electric-vehicles
    Kaynak:https://www.jdpower.com/business/press-releases/2024-us-initial-quality-study-iqs







  • Bununla ilgili Youtube'ta da açıklayıcı bir video var.


    Elektrikli araçların listeye giren arızalarının çoğunluğu yazılımsal. Ya maliyetsiz, ya da çok düşük maliyet ile halledilebilecek işler.


    İstemezükçü tayfanın örnek gösterdiği elektrikli araç yangınları, piyasada dolaşan araç sayısı dikkate alındığında çok ama çok düşük bir oran oluşturuyor. Bunların da, bu aracı nasıl kullanılacağını bilmeyen sahiplerinin hatasından kaynaklanma oranı oldukça yüksek.


    TOGG genelinde konuşursak, tamamen belli bir siyasi akımın sancaktarlığını üstlenen bu araç, seçim öncesi propaganda malzemesi olarak kullanılmış ve bence iyi de oy devşirmişti. Bu nedenle, bu araç, elektronik donanımlarını kullanamayacak fakat, son dönemde oldukça ballı paralar kazanmış bir popülasyon tarafından duygusal nedenlerle satın alındı.


    Yukarıda bir forumdaş "mütemadiyen reset atmak zorunda kalıyorum" diyor. Yukarıda bahsettiğim kişilerin kaç tanesi bu reset işlemini yapabilir çok merak ediyorum. Sonuçta levyeyi krikoyu alıp, lastik değiştirmeye benzemiyor bu iş.


    Kanımca sadece TOGG özelinde değil, bütün elektrikli araçların yazılımlarında ufak tefek sorunlar bulunmakta. Yaşı müsait olanlar bilir. Windows'un ilk sürümleri de böyleydi. Windows 3 ile başladığım yolculukta ulaşılan 11 oldukça stabil çalışıyor. Bizim dönemden kalanlardan "404 Not Found" veya "404 Fatal Error" hatasını ekranda görüp saç baş yolmayan yoktur.


    Windows'ta 30 yıl süren bu evrim, elektrikli araçlarda çok daha kısa sürede halledilecektir. Çünkü bilgi birikimi ve tecrübeye sahip yazılımcılar, yapay zeka gibi bir insan hatasını bulup ortadan kaldıracak oluşumla birlikte hareket ediyor.


    Elektrikli aracın içten yanmalı olanlara karşı en büyük üstünlüğü, yazılım hariç oldukça basit ekipmandan oluşması. Elektrikli motorlar çok basit ve arızaya en az meyilli motorlardır. Keza ısıtma ve soğutma hatları düzgün yapılmış bataryalar da ömür uzatma prosedürlerine uyulursa sorunsuz ve uzun yıllar hizmet edecek teknolojiye sahipler. Bazılarının iddia ettiği gibi, 8-10 yılda düzgün kullanılmış bir bataryanın bitmesine imkan yok. Kaldı ki, halen bataryaların iş görmeyen hücrelerinin değişimi yapılarak "bitmiş" diye tabir edilenleri bile tekrar kullanıma alınıyor.


    Piyasa, arz gerektiğinde talep oluşturacaktır. Son dönemde batarya ile çalışan robot süpürgeler, şarjlı süpürgeler, şarjlı el aletlerinin bataryalarını çok uygun fiyata yenileyen bir çok irili ufaklı işletme açıldı. İstanbul'da bulunan "e-garaj" işletmesinin bir çok elektrikli araca servis bakım hizmeti vermekle birlikte batarya onarımı da yaptığını biliyorum. Bu talepler arttıkça, para kazanmak için fırsat arayan müteşebbisler bu sektöre de el atacaktır.


    Sonuç olarak elektrikli araçlar gelecekte özellikle şehir içi ulaşımın tamamını ele geçirecektir. Trafikte beklerken önünüzdeki dizel aracın kanserojen madde yüklü egzoz dumanının genzinizi yaktığı, sizi zehirlediği günlerin biteceğini düşünüyorum. İçten yanmalı araçların şehirlere alınmayacağı veya çok yüksek çevre temizlik vergilerine tabi olacağı günler de yakın.


    Şehirlerarası ulaşım ise, daha işin çok başında olunmasına rağmen belli başlı güzergahlarda oldukça yüksek sayıda kurulan hızlı şarj istasyonları ile, sorunsuz bir şekilde halledilecektir.


    Şu ekonomik sorunlar olmasa ve kaynaklar düzgün kullanılsa, hızlı tren ağları ile şehirler birbirine bağlanıp, seyahat için bu güvenli ve süratli seçenek değerlendirilip, gidilen yerde bir elektrikli araç kiralanarak, uzun yolun risk ve çilesine katlanılan günler de geride kalacaktır.

  • Hangisi büyük masrafa neden oluyor?

  • " Batarya ve menzil " gibi önemli olan mevzularda Elektrikli otomobillerin çok yol kat etmeleri lazım.

  • Toyota ortalarda ise bu liste yanlıştır. Terbiyesizlere bak Toyota'yı ortalara koymuşlar. Koskoca Türk halkı yanılmaz. Biz Toyota sorunsuz diyorsak Avrupalılara susmak düşer.

  • Lucid'in kalite kusuru yok

  • Model bazlı liste lazım bu ne böyle ? Listedekilerden çoğunun elektrikli aracı var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai ve Kia en başlarda, Mazda en sonlarda mı? Bu listeye inandırıcı mı?

    Öte yandan yeni teknolojinin daha sorunlu olması doğal.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Donanım kalitesi olarak elektrikli Togg t10x iyi aslında gayet ama yazılım konusunda sıkıntıları var ve hep de olacak gibi.


    kullanıcı olarak beni 10.000km kullanımda hiç yolda bırakmamış olması en güzel yanı. Yazılım hataları bitecek gibi değil maalesef. Android/bilgisayar sistemleri konusunda çok tecrübeli bir kullanıcı olduğum için 30 saniyede reset atmayı sorun etmiyorum, araç konforu için tercih edilir. Teslanın donanım olarak daha düşük kalitede olmasını beklerim, ama onun da yazılımı en iyisi bu konuda ki ona rağmen birçok hata veriyordur.


    Genel olarak elektrikli araç piyasasında çinli araçlar olduğu için onlarda hata oranı daha yüksektir diye düşünüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 1 Temmuz 2024; 10:3:25 >
  • İnsanların parasını aldılar, kendilerine denek yaptılar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MG kullanıyorum, kalite sorunu yok.

  • Okuyup da yorum yapan 5 kişi ya var ya yok bu forumda :)


    Elektrikli araçların teknik aksamında pil, motor ünitesi vb sorun yok.. genel bir kalite sorunu da (belki Tesla hariç) yok. sorun işin yazılımsal kısmında, işletim sistemi sorunları, dokunmatikler, carplay, AA, sürüş destek sistemleri vb problemler.


    Bu yüzden alışageldiğimiz japonlar listede yukarıda, almanlar ortada, ingiliz ve italyanlar aşağıda sonucu çıkmamış.

  • Bununla ilgili Youtube'ta da açıklayıcı bir video var.


    Elektrikli araçların listeye giren arızalarının çoğunluğu yazılımsal. Ya maliyetsiz, ya da çok düşük maliyet ile halledilebilecek işler.


    İstemezükçü tayfanın örnek gösterdiği elektrikli araç yangınları, piyasada dolaşan araç sayısı dikkate alındığında çok ama çok düşük bir oran oluşturuyor. Bunların da, bu aracı nasıl kullanılacağını bilmeyen sahiplerinin hatasından kaynaklanma oranı oldukça yüksek.


    TOGG genelinde konuşursak, tamamen belli bir siyasi akımın sancaktarlığını üstlenen bu araç, seçim öncesi propaganda malzemesi olarak kullanılmış ve bence iyi de oy devşirmişti. Bu nedenle, bu araç, elektronik donanımlarını kullanamayacak fakat, son dönemde oldukça ballı paralar kazanmış bir popülasyon tarafından duygusal nedenlerle satın alındı.


    Yukarıda bir forumdaş "mütemadiyen reset atmak zorunda kalıyorum" diyor. Yukarıda bahsettiğim kişilerin kaç tanesi bu reset işlemini yapabilir çok merak ediyorum. Sonuçta levyeyi krikoyu alıp, lastik değiştirmeye benzemiyor bu iş.


    Kanımca sadece TOGG özelinde değil, bütün elektrikli araçların yazılımlarında ufak tefek sorunlar bulunmakta. Yaşı müsait olanlar bilir. Windows'un ilk sürümleri de böyleydi. Windows 3 ile başladığım yolculukta ulaşılan 11 oldukça stabil çalışıyor. Bizim dönemden kalanlardan "404 Not Found" veya "404 Fatal Error" hatasını ekranda görüp saç baş yolmayan yoktur.


    Windows'ta 30 yıl süren bu evrim, elektrikli araçlarda çok daha kısa sürede halledilecektir. Çünkü bilgi birikimi ve tecrübeye sahip yazılımcılar, yapay zeka gibi bir insan hatasını bulup ortadan kaldıracak oluşumla birlikte hareket ediyor.


    Elektrikli aracın içten yanmalı olanlara karşı en büyük üstünlüğü, yazılım hariç oldukça basit ekipmandan oluşması. Elektrikli motorlar çok basit ve arızaya en az meyilli motorlardır. Keza ısıtma ve soğutma hatları düzgün yapılmış bataryalar da ömür uzatma prosedürlerine uyulursa sorunsuz ve uzun yıllar hizmet edecek teknolojiye sahipler. Bazılarının iddia ettiği gibi, 8-10 yılda düzgün kullanılmış bir bataryanın bitmesine imkan yok. Kaldı ki, halen bataryaların iş görmeyen hücrelerinin değişimi yapılarak "bitmiş" diye tabir edilenleri bile tekrar kullanıma alınıyor.


    Piyasa, arz gerektiğinde talep oluşturacaktır. Son dönemde batarya ile çalışan robot süpürgeler, şarjlı süpürgeler, şarjlı el aletlerinin bataryalarını çok uygun fiyata yenileyen bir çok irili ufaklı işletme açıldı. İstanbul'da bulunan "e-garaj" işletmesinin bir çok elektrikli araca servis bakım hizmeti vermekle birlikte batarya onarımı da yaptığını biliyorum. Bu talepler arttıkça, para kazanmak için fırsat arayan müteşebbisler bu sektöre de el atacaktır.


    Sonuç olarak elektrikli araçlar gelecekte özellikle şehir içi ulaşımın tamamını ele geçirecektir. Trafikte beklerken önünüzdeki dizel aracın kanserojen madde yüklü egzoz dumanının genzinizi yaktığı, sizi zehirlediği günlerin biteceğini düşünüyorum. İçten yanmalı araçların şehirlere alınmayacağı veya çok yüksek çevre temizlik vergilerine tabi olacağı günler de yakın.


    Şehirlerarası ulaşım ise, daha işin çok başında olunmasına rağmen belli başlı güzergahlarda oldukça yüksek sayıda kurulan hızlı şarj istasyonları ile, sorunsuz bir şekilde halledilecektir.


    Şu ekonomik sorunlar olmasa ve kaynaklar düzgün kullanılsa, hızlı tren ağları ile şehirler birbirine bağlanıp, seyahat için bu güvenli ve süratli seçenek değerlendirilip, gidilen yerde bir elektrikli araç kiralanarak, uzun yolun risk ve çilesine katlanılan günler de geride kalacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 1 Temmuz 2024; 11:15:33 >




  • listenin inandırıcılığını geçtim bu sorunlara yazılımsal hatalar dahil mi ?
    Dahilse zaten doğru düzgün yazılım olmayan geleneksel araçların önde görünmesi manipülasyondan ibaret olur.

  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    muhalifim. ama togg a laf ettirmem.
    kullandım, uzun yolculuk yaptım. Eksikleri de olan harika bir araç

  • E- araçlar 1 saat şarj süresine karşılık 300-500km (gaz pedalında yumurta kırılmayacak hafiflikte basarak o da) menzil olayı ile kafadan sınıfta kalıyor.

    Sanki böyle bir sorun hiç yokmuş ta kalite sorunu kalmış gibi başka şeylerden bahsediyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • E-Murat 124 e razıyız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Manuel(otomatik bile demiyorum, onlarda dünya bambaşka olabiliyor) içten yanmalı bir aracı götürün de ağır bakıma görün sorunu!

    Toyota'nın ısmarlama haberlerinden araştırmalarından gına geldi.

    Tam elektriklilerdeki bataryalar hibritlere göre daha fazla sayıda derin şarj döngüsüne giriyor. Önceden hibrite geçmeyi düşünürken şimdi bu bilgi ve Toyota'nın ve içten yanmalı firmalar bile petrol sektörünün yaptıklarından sonra artık bundan sonraki ilk arabam menzil kaygılarım da gittiğinde elektrikli olacak.

  • yanmalı araçlar sponsorluğunda güzel bir makale yazdırılmış!

  • susesa S kullanıcısına yanıt

    Yukarıda yazdığım metni bir kez daha oku lütfen.


    Yukarıdaki metnin hangi satırında TOGG'un diğer elektrikli araçlardan daha kalitesiz veya daha fazla arıza yaptığını söylemişim.


    Sadece talep eden kitlenin bir kısmının siyasi tercih nedeni ile aldığını, bunların arasından da bazılarının elektronik bir aksamda, daha adını bile yazamayacak durumda olduğunu, yarı bilgisayar diyebileceğimiz elektrikli araçları da kullanıcılarının, en azından standart bir elektronik cihaz kullanıcı bilgisine sahip olması gerektiğini söyledim.


    Laf ettirmem derken, yani şimdi TOGG'un ısı pompası olmamasını eleştirmeyelim mi? Ya da haftada bir kilitlenip reset atılması gerektirmediğini mi? Yıllarını bu işe vermiş milyar dolarlık TESLA'nın bile yazılımsal hataları çıkıyor. Tamam hata yokmuş gibi davranalım, geri besleme yapmayalım, hiç bir kötü giden nokta düzeltilmesin. Bu zihniyet en başta TOGG'a zarar verir. Şu anda yapılan iyileştirmeler ve güncellemeler sayesinde araç daha iyi bir noktaya gidiyor.


    Muhalifim diyorsun ama bu fanatiklikle bence yanlış yerdesin. Çünkü zihniyetin malumların zihniyetiyle örtüşüyor. Eleştirme, hataları görme, söyleme, sınırsızca biat et. PohPohla, peygamber hata yaptı, biz hata yapmadık de, (Haşa) Allah'ın meziyetlerini bir kula yakıştır, bitarafının kılı ol.


    Eleştiri ve daha iyisini talep etme olmasaydı hala mağaralarda duvarlara hayvan resmi yapıyorduk. Hala soylu geçinen insanların himayesinde kula kulluk ediyorduk. Kısacası eleştiri materyale yapılırsa, daha iyisinin üretilmesini sağlar. İnsanı eleştirmek ise onun yaptığı hatadan dönmesini sağlar. Bir insana yapılacak en büyük kötülük onu sürekli yalaklamaktır. Bu onu empati kuramayan bir zorbaya ve kibir budalasına dönüştürür.


    EDİT : TOGG'a laf söyletmem demişsin ya. Al sana dün (1 Temmuz Pazartesi 17:03)'te açılmış konu. Bir TOGG sahibinin veryansınlarını dinle. Kendisiyle empati kurabilecek misin acaba. Aynı olaylar senin başına gelse yine laf söyletmez misin acaba.


    https://forum.donanimhaber.com/togg-un-kaza-icin-servis-suresinin-en-az-2-ay-olmasi-rezaleti--159015295




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 2 Temmuz 2024; 10:37:3 >




  • elektrikli alan tekrar benzin/dizele geçmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 2 Temmuz 2024; 18:14:13 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.