Şimdi Ara

Elektrikli araçların pilleri beklenenden %38 daha uzun ömürlü olabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçların pilleri beklenenden %38 daha uzun ömürlü olabilir
    Elektrikli araçların pilleri öngörülenden daha uzun dayanabilir. Yapılan bir araştırma, kullanıcıların gerçek dünyadaki sürüş ve şarj alışkanlıklarının, elektrikli araç bataryalarının daha önce düşünülenden daha uzun süre dayanmasını sağlayabileceğini ortaya koydu.



    SLAC-Stanford Battery Center'in yaptığı ve Nature Energy dergisinde yayınlanan yeni bir çalışmaya göre, dur-kalk trafiği, otoyol sürüşü, kısa şehir içi seyahatler ve park halinde geçirilen uzun zaman gibi gerçek dünyadaki sürüş alışkanlıkları, elektrikli araç pillerinin daha önce düşünülenden %38 oranında daha uzun ömre ulaşmasını sağlayabilir.



    Şüphesiz bu, elektrikli araç sahipleri için sevindirici bir haber. Oldukça pahalı bir bileşen olan bataryaların ömrü konusundaki endişeler, birçok insanın elektrikli araçlara mesafeli durmasına neden oluyor. Yeni araştırma, bu korkuların yersiz olduğunu ortaya koyuyor.



    Laboratuvar testleri gerçek dünyayı yansıtmıyor



    Batarya uzmanları genellikle yeni tasarımları laboratuvarlarda sabit bir deşarj ve şarj oranıyla döngüye sokarak test ediyor, böylece ne kadar dayanacaklarını ve nasıl performans göstereceklerini hızlaca görebiliyorlar. Ancak bu yöntem pilleri gerçek dünya kullanımını yansıtmıyor.



    Stanford Doerr Sürdürülebilirlik Okulu'nda enerji bilimi ve mühendisliği doçenti ve kıdemli yazar Simona Onori şunları söylüyor: "Elektrikli araç pillerini doğru şekilde test etmiyoruz. Şaşırtıcı bir şekilde, sık hızlanma, frenlemeyle pillerin biraz şarj olması, bir mağazaya uğramak için durma ve pilleri saatlerce dinlendirme gibi gerçek sürüş davranışları, pillerin endüstri standardı laboratuvar testlerine göre düşündüğümüzden daha uzun süre dayanmasına yardımcı oluyor."



    Araştırmacılar, normal sabit deşarjdan gerçek dünya sürüş verilerine dayalı daha dinamik deşarja kadar değişen dört farklı elektrikli araç deşarj profili oluşturdular. İki yıl boyunca, bu profilleri kullanarak 92 ticari lityum iyon bataryayı test ettiler. Sonuçlar açıktı: Profiller gerçek sürüş davranışıyla ne kadar yakın eşleşiyorsa, piller o kadar uzun süre dayanıyor.



    Ayrıca Bkz.2025 yılında Türkiye'ye gelmesi beklenen elektrikli otomobiller



    Peki bunun sebebi ne?



    Peki, bu şaşırtıcı ömür uzamasının sebebi ne? Toplanan verilerle eğitilen bir makine öğrenimi algoritması, dinamik deşarj desenlerinin pil bozulmasını nasıl azalttığını ortaya çıkarmaya yardımcı oldu.



    Örneğin, elektrikli araçlardaki kısa, keskin ivmelenmeler aslında pil bozulmasını yavaşlatıyor. Bu, araştırmacıların yıllardır varsaydığı, hızlı deşarj pile zarar verir iddasını tersine çeviriyor.



    "Zamana bağlı yaşlanma, şarj döngüsünden daha önemli"



    Çalışmanın üç baş yazarından biri olan ve Stanford Mühendislik Okulu'nda malzeme bilimi ve mühendisliği doktora öğrencisi olan Alexis Geslin şöyle açıklıyor: "Biz batarya mühendisleri, döngüsel yaşlanmanın zamana bağlı yaşlanmadan çok daha önemli olduğunu varsaydık. Bu varsayım, otobüsler ve teslimat minibüsleri gibi neredeyse her zaman kullanımda olan ve sıkça şarj edilen elektrikli araçlar için geçerli. Araçlarını, işe gitmek, çocuklarını almak ve alışverişe gitmek için kullanan, dolayısıyla sürekli kullanmayan kullanıcılar için zamana bağlı yaşlanma, döngüsel yaşlanmanın önüne geçiyor."



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/12/10/ev-batteries-may-last-up-to-40-percent-longer-than-expected-stanford/
    Kaynak:https://www.nature.com/articles/s41560-024-01675-8







  • Elektrikli araç güzellemeleri geldiğine göre Avrupalı üreticiler elektrikli araç işine girişi tamamlamış demektir.
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt
    😂😂😂🤣🤣👍
  • İyi güzelde. Hiç nicel bir veri yok. Kaç yıl sonra yüzde kaç düşüş ön görülmüş ne kadar kayıp gerçekleşmiş. Haberdeki tek rakam %38 neyin %38 i ?
  • Norveç ya da Finlandiya da Tesla arabasının pil değişimine araç bedelinin %70-80 gibi para isteyen Tesla'ya kızıp aracı dinamitle patlatarak yakan birisi vardı, sahi ne oldu da ordan buraya gelindi?!😂
  • nativen N kullanıcısına yanıt

    Tesla bugüne kadar 6 milyon otomobil üretti ama nedense sadece bir Norveçli vatandaş örneği ısıtılıp ısıtılıp önümüze sürülüyor. Peki kalan 5.999.999 Tesla aracında neden duymuyoruz pil değişimi hikayelerini?


    Belli ki o Norveçlinin aracında kendisinden ya da üreticiden kaynaklı bir sorun vardı. Yoksa pil denilen şey kolay kolay değişmez. Zaten Tesla 8 yıl 160.000 km garanti veriyor ama piller düzgün kullanıldığında çok rahat 400-500 binleri görür.


    Hatta 1 milyon km giden Tesla vardı, ona niye değinmiyorsunuz? Haberse o da haber.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Tesla alacak maddi gücüm yok, olsaydı öyle bir imkanım denemekte isterdim ama araç bedelinin %70-80'ini Tesla firmasının istediği gerçeğini yine değiştiremezdim; umud ediyorum öyle bir durum senin de başına gelmez ve o şanssız kişi sen de olmazsın🙏😄 Yani o örnek Tesla'nın araç bedeline yakın pil değişimi istediğini ne yazık ki değiştirmiyor, keşke bu eyleme karşılık Tesla'nın yeni araç verdiği haberini/reklamını duysaydık. Tesla düşmanı değilim ama keriz de değilim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Soru şu;150.000 km'yi 15 yılda yapan elektrikli bir aracın, 300-500 bin km daha yaparım diye sevinen sürücüsü ,zamana bağlı eskimeden dolayı bataryayı eline alır mı?
    Not:Dızel araçla ,15 yılda 150.000 km.yapmış bir aile babası olarak, kendimden pay bıçtim,Türkiye ortalaması olabilir şahsım,yılda;10.000 km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tanjiro Kamado -- 12 Aralık 2024; 1:19:16 >
  • nativen N kullanıcısına yanıt

    Benim sr için pil fiyati 400.000 tl değişim ücreti dahil, garantisi 8 yıl

  • Tanjiro Kamado kullanıcısına yanıt

    12 sene sonra falan pil değişimi ister yalnız pil fiyatları en azından Tesla için pahalı değil.

  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Mmmm!12 yıl az değilmi?üstelik benim gibi az kullanan bir sürücü ,120.000 km.de batarya değişimine gidecek demektir.
  • Tanjiro Kamado kullanıcısına yanıt

    Ortalama kullanıcıya göre yazdım sizin için çok daha fazla olur. Bu da yeni pil yakıp devama etmek için yeterli süre.

  • Tanjiro Kamado kullanıcısına yanıt

    Şarj döngüsü önemli olan. Benim aracım 1 sene 15bin kmde %98.5 pil sağlığı, full dc şarj ara sıra %100 şarj yapıldı.


    Bilinen bir durum da batarya yıpranmalarının ilk yıllarda daha çok olduğu. Yani ilk sene verisine göre 12 yıl 180bin km sonunda bataryanın %82'ye düşmesi beklense de bu durumda ötürü büyük ihtimalle çok daha iyi bir rakam görülecek. Şarj döngüsünde taş çatlasa 30-40km azalma olur.


    Bu arada 2030 yılında yani sadece 5-6 yıl sonra tahmini batarya değişim maliyeti kwh başına 50 dolar olacak. 50kwh bataryalı bir araçta 2500 dolar demek. Triger değişimi, disk-balata, 1-2 periyodik bakıma denk gelir anca. Ben benzinli aracımın 2. bakımına 500 dolar verdim geçen ay :)

  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler,ben de bu konulara çok uzak değilim zaten,yazdığınız senaryoya göre,yılda 10.000 km.yapan biri,batarya sağlığını koruma hususlarına dikkat ederek kullanırsa,en az 20 yıl ,belki daha fazla kullanır.
    Not:NMC olduğunu varsayarak yazdım,LFP'de daha uzun olur belki
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.