|
Elektrikli araçların pilleri beklenenden %38 daha uzun ömürlü olabilir
-
-
Elektrikli araç güzellemeleri geldiğine göre Avrupalı üreticiler elektrikli araç işine girişi tamamlamış demektir. -
😂😂😂🤣🤣👍 -
İyi güzelde. Hiç nicel bir veri yok. Kaç yıl sonra yüzde kaç düşüş ön görülmüş ne kadar kayıp gerçekleşmiş. Haberdeki tek rakam %38 neyin %38 i ? -
Norveç ya da Finlandiya da Tesla arabasının pil değişimine araç bedelinin %70-80 gibi para isteyen Tesla'ya kızıp aracı dinamitle patlatarak yakan birisi vardı, sahi ne oldu da ordan buraya gelindi?!😂 -
Tesla bugüne kadar 6 milyon otomobil üretti ama nedense sadece bir Norveçli vatandaş örneği ısıtılıp ısıtılıp önümüze sürülüyor. Peki kalan 5.999.999 Tesla aracında neden duymuyoruz pil değişimi hikayelerini?
Belli ki o Norveçlinin aracında kendisinden ya da üreticiden kaynaklı bir sorun vardı. Yoksa pil denilen şey kolay kolay değişmez. Zaten Tesla 8 yıl 160.000 km garanti veriyor ama piller düzgün kullanıldığında çok rahat 400-500 binleri görür.
Hatta 1 milyon km giden Tesla vardı, ona niye değinmiyorsunuz? Haberse o da haber.
-
Tesla alacak maddi gücüm yok, olsaydı öyle bir imkanım denemekte isterdim ama araç bedelinin %70-80'ini Tesla firmasının istediği gerçeğini yine değiştiremezdim; umud ediyorum öyle bir durum senin de başına gelmez ve o şanssız kişi sen de olmazsın🙏😄 Yani o örnek Tesla'nın araç bedeline yakın pil değişimi istediğini ne yazık ki değiştirmiyor, keşke bu eyleme karşılık Tesla'nın yeni araç verdiği haberini/reklamını duysaydık. Tesla düşmanı değilim ama keriz de değilim. -
Soru şu;150.000 km'yi 15 yılda yapan elektrikli bir aracın, 300-500 bin km daha yaparım diye sevinen sürücüsü ,zamana bağlı eskimeden dolayı bataryayı eline alır mı?
Not:Dızel araçla ,15 yılda 150.000 km.yapmış bir aile babası olarak, kendimden pay bıçtim,Türkiye ortalaması olabilir şahsım,yılda;10.000 km
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tanjiro Kamado -- 12 Aralık 2024; 1:19:16 > -
Benim sr için pil fiyati 400.000 tl değişim ücreti dahil, garantisi 8 yıl
-
12 sene sonra falan pil değişimi ister yalnız pil fiyatları en azından Tesla için pahalı değil.
-
Mmmm!12 yıl az değilmi?üstelik benim gibi az kullanan bir sürücü ,120.000 km.de batarya değişimine gidecek demektir. -
Ortalama kullanıcıya göre yazdım sizin için çok daha fazla olur. Bu da yeni pil yakıp devama etmek için yeterli süre.
-
Şarj döngüsü önemli olan. Benim aracım 1 sene 15bin kmde %98.5 pil sağlığı, full dc şarj ara sıra %100 şarj yapıldı.
Bilinen bir durum da batarya yıpranmalarının ilk yıllarda daha çok olduğu. Yani ilk sene verisine göre 12 yıl 180bin km sonunda bataryanın %82'ye düşmesi beklense de bu durumda ötürü büyük ihtimalle çok daha iyi bir rakam görülecek. Şarj döngüsünde taş çatlasa 30-40km azalma olur.
Bu arada 2030 yılında yani sadece 5-6 yıl sonra tahmini batarya değişim maliyeti kwh başına 50 dolar olacak. 50kwh bataryalı bir araçta 2500 dolar demek. Triger değişimi, disk-balata, 1-2 periyodik bakıma denk gelir anca. Ben benzinli aracımın 2. bakımına 500 dolar verdim geçen ay :)
-
Teşekkürler,ben de bu konulara çok uzak değilim zaten,yazdığınız senaryoya göre,yılda 10.000 km.yapan biri,batarya sağlığını koruma hususlarına dikkat ederek kullanırsa,en az 20 yıl ,belki daha fazla kullanır.
Not:NMC olduğunu varsayarak yazdım,LFP'de daha uzun olur belki
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Elektrikli araç güzellemeleri geldiğine göre Avrupalı üreticiler elektrikli araç işine girişi tamamlamış demektir.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X