Feribot, Norveçli Brødrene Aa tarafından nakliye şirketi Torghatten AS için inşa edildi ve daha sonra MF Estelle adını aldı. 12 m uzunluğunda ve 25 yolcu taşıma kapasitene sahip elektrikli katamaran, 4 adet itici ve 188 kWh'lik bir batarya ile donatılmış olup, 6 knot (11 km/sa) servis hızında günlük 15 saate kadar çalışabiliyor.
Trondheim'daki Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nden çıkan Zeabuz isimli girişimin geliştirdiği teknolojisi sayesinde tekne otonom operasyon yapabiliyor. Teknenin çevreyi tarayarak suda gezinmesine yardımcı olmak için radar, lidar, kameralar, ultrasonik sensörler, 5G teknolojisi ve GPS kuruldu, aynı zamanda yapay zekadan faydalanıldı. Şimdiye kadar yolcu konforunu ve güvenliğini sağlamak ve ihtiyaç duyulduğunda görevi devralmak için teknede bir güverte görevlisi bulunuyordu. Ancak son gerçekleştirilen test ile bir görevli olmadan da teknenin işleyebileceği gösterildi.
Trondheim'daki Uzaktan Operasyon Merkezi, teknenin kontrol sisteminin birebir bir kopyasını içeriyor ve teknenin etrafındaki kameralardan elde edilen 360 derecelik görüntüler ekranlardan izlenebiliyor.
Proje ekibi, deneyin türünün ilk örneği olduğunu ve gelecekte otonom bir deniz filosu oluşturmak adına önemli bir adım atıldığını belirtti.
(Turkcell reklamı sandım bi an. Malum kendi esas işleri dışında gözleri hep oynaşta)
E_Y_B_H_P_TE
kullanıcısına yanıt
Ne yalan söyleyeyim, ben de Turkcell mi çıkacak acaba dedim. Geçen gün 5G ile ekskavatör kullandık haberi vardı. Adamları telefon operatörü sanıyorduk, ekskavatör operatörü çıktılar. Zaten tarife fiyatlarına ve hizmete bakınca ekskavatör operatörü olmaları daha mantıklı geliyor :)