< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tpkdln -- 19 Eylül 2014; 12:53:37 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tpkdln -- 19 Eylül 2014; 12:53:37 > |
Ben istanbul'da trafiğe 1000w 50km/s pedallı bisikletle ilk çıkanlardan olarak teoriye pek takılmadım.
Tam 3 yıl yaz-kış demeden 1000w pedallı bisikletle istanbul'da dolaştım ve bir polis durdurup sen ne yapıyorsun demedi. polisler sizi farketmiyor bile onların görüş alanının tamamen dışındasınız. ama birkaç kez elektrikli mini scooterların (şu ufak olanlar, onlar daha çok dikkat çekiyor) durdurulduğuna şahit oldum. o zaman polisin dediği şu "bu araçla bu trafiğe çıkman yasak" adam araçtan iniyor elinde sürerek götürüyor. köşeyi dönünce tekrar biniyordur... bu bisikletlerin sayısı arttığı ve polislerin gözüne takılmaya başladığımız zaman bu kanuni konular gündeme gelecektir. (bunun için istanbulda bence en az 5.000-10.000 bisikletin yollara girmesi lazım) şu aşamada "biz aslında yoğuz" |
Arkadaşlar
Benim 1000W 48V Magi Pie4 kit taktığım bir bisikletim var Hayatımı çok zevkli hale getirdi ve tek ulaşım aracım haline geldi Öyle ki 1) bedava yolculuk gittiği yerde sadece priz varmı diye soruyorum yani benzinciyi unuttum 2) Bursa içerisinde her yer 10-15 dakika hız 40-48 arası değişiyor 3) her yolculuğum hem spor hem eğlence oldu 4) Trafiğin sıkıştığı saatler ayrı bir zevk:) çünkü bu araca trafik yok yani yukarıda bahsettiğim hızlar nerdeyse oratalama hız arabanızla km sıfırlayıp büyük şehirlerde dolaşıp ortalama hızınıza bakın 35 km/h görrseniz şaşmayın illaki bir lamba veya sıkışıklığa denk geleceksiniz. bunda böyle bir şık yok Dikkat edilmesi gereken hususları anlatmaya çalışacağım 1) kitin montajı zor değil ama dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta var belki en önemlisi motorun olduğu jantın ana milinin ve kilit piminin kadrodaki oluğa tam oturması ve kilitleme pulunun olukta sıkışması (bu konu ile ilgili bilgi isteyen olursa ayrıca yardımcı olabilirim.) keza tork çok yüksek ve özellikle rejeneratif fren (ki harika birşey bilmeyenler için kısaca elektriği fren motor freni ile geri kazandığınız abs tarzı bir fren ve nerdeyse başka bir fren kullanmanıza gerek kalmıyor ve enerji kaybını yok ediyor) ve gaz iki farklı yönde kadro miline yüksek bir tork veriyor. Eğer kilitleme pulu tam oturup sıkışmadı ise kadroya mil sağ ve sola dönerek vidayı açılmaya zorluyor bu durumun oluşmaması için bir tork kolu tasarladım sorun çözüldü ayrıca rejeneratif freni bilgisayardan ayarlayıp 35-40devir /s gücüne çektim oldukça temiz bir frenleme ve yeterli 2) Bisiklet bir bisiklet yarışçısının hızında gidiyor yani bisiklet limit hızında bu hız tecrübeli ve dikkatli trafik tecrübesi olan sürücülerin kullanması gereken bir hız sadece hız yapmak için kullanılacak bir hız değil. Aracın hızı ve hızlanma şekli yine bilgisayar ile ayarlanabiliyor ve üretici firma sorumluluğu tamamen ayarlayan kişiye veriyor. 3) Yasalara göre kural 32 km ve 750 W a kadar bisiklet sayıldığı şeklinde şimdi a) bisikletin gücünü anlayacak polisler olabilir ama şu anda ve oldukça uzun bir süre bu durumun rahatsızlık vereceğini düşünmüyorum. Polislerin neleri hiç umursamadığını düşündükçe. Ama yine Magic pie 500-750-1000W olarak kullandığınız pil voltajıı ve bilgisayar ile ayarlanabiliyor veya hız ve hızlanma oranı değiştirilebiliyor yasal olmak isteyen torku arttırıp hızı düşürebilir. 4) Batarya seçimi ve konulduğu yer çok önemli keza arka bagaja konulan bir batarya ağırlık merkezini bozuyor ve tırmanışlarda ve kalkışlarda yada kaldırım çıkarken bisikletiniz kafa kaldırıp altınızdan gidebiliyor Batarya ortada ve onu iyi korumalısınız 5) günlük giysilerle hatta takım elbise ile bile binebileceğiniz bu araçta terlemeyi düşünmeyin hatta hep bir sırt çantasında rüzgar geçirmez bir mont taşımakta fayda var 6) Emniyet tedbiri olan kask ve basit korumalardan korkmayın özellikle uzun bir mesafe ve trafiğin yoğun olduğu rotaları sık kullanıyorsanız. 7) Gözünüz önünüzde olduğu kadar arkanızda olsun sizden hızlı çatlak makas atan tipler her zaman olabilir. Hoş bu kural hem motor hemde arabalar iinde geçerli bir temel kural ama hayat kurtarabilir 8) Son olarak bütün hisleriniz ve duyu organlarınızı bu işe odaklayın tüm trafik akışını görün arkanızdan gelenlerin seslerini duyun ve trafiğe hakim olun güzel olabilecek olsa dahi müzik dinleyerek gitmeyin ne yazıkki Türkiyede ne bisikletlinin ne de yayanın bir önemi var. Bu konuda ilkel sayılabilecek durumdayız hatta daha kötü bir durumdayız çünkü bir uzak doğu ülkesinde zaten her yer bisiklet ve motor bir şekilde insanlar heryerden bir tane çıkabileceğini biliyor ama bisikletler türkiyede yeni yaygınlaşıyor ve arabalar o yolun halen kendilerinin olduğunu ve öncelikli olanların araba olduğunu zannediyorlar inşallah zaman iinde önceliğin daha küçük ve yavaş olanlarda olduğunu öğrenirler Daha fazla bilgi almak isteyenler siteye fazla girmediğim için mail adresimden mail ile ulaşabilirler kemalyardimci71@gmail.com Bisiklet tecrübesine güvenen herkeze harika olarak tavsiye edebilirim temin etmek isteyenlere yardımcı olabilirim pahalı diyenlere cevabım sadece 3 ayda bir araba yerine kullandığınızda kendini amorti edeceği sonrasında ulaşım maliyetiniz 0 TL. Teknik olarak konuşursak her gün 25km yapsanız ve evde şarj etseniz yıllık ulaşım elektrik masrafınız sıkı durun 36TL olacak şaka gibi ayrıca bunu bile vermeyeceksiniz çünkü gittiğiniz yerdeki pprizi kullanınca kimse sizden para istemez isteyene bir full şarjın 25 kuruştan çok daha az olduğunu istiyorlarsa verebileceğinizi söylersiniz :) yada yan kafeye geçersiniz İyi seyirler Kemal |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OVERMOD -- 15 Aralık 2013; 0:53:01 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OVERMOD -- 15 Aralık 2013; 16:41:35 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OVERMOD -- 15 Aralık 2013; 22:57:03 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OVERMOD -- 8 Ocak 2014; 16:48:52 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tpkdln -- 11 Ocak 2014; 19:57:53 > |
|
|
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|