Şimdi Ara

Elektrikli Fluence 60 bin, aylık kirası 250tl:) (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
288
Cevap
0
Favori
24.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Tek merak ettiğim şey, telefonlarda ki gibi sahte bataryasının piyasaya çıkıp çıkmayacağı.

    Piyasada % 100 orjinal hiçbirşey kalmamış galiba...

    Sahte SONY kumandasını "Vallahi de billahi de orjinal...!!!" şeklinde yemin ederek 15 TL'ye satmaya çalışan mağaza sahibine gerçeğini göstermek için üşenmeden eve gidip tüm SONY kumandaları bir kutuya koydum ve önüne serdim...

    2007'de NOKIA N73 aldım, 2009'da bataryası fırında kek gibi şişti, yenisini almak için Adana'da gittiğim tüm "Yetkili Satıcılar" bana sahtesini satmaya çalışıyorlardı. Üzerinde "For NOKIA" yazdığı halde bana "Orjinal Kalite" ürün satmaya çalıştığını söylüyordu, Adana'nın NOKIA YETKİLİ SERVİSİ hem de.

    NOKIA TÜRKİYE A.Ş.'yi aradım, beni Adana Büyükşehir Belediyesinin karşısında başka bir bayiye gönderdi, fiyatını da telefonda söyledi (72 TL).

    Gittiğim bayi bana yine sahte bir ürünü orjinal diye 100 TL'ye satmaya çalıştı (ambalajsız, kutusuz, etiketsiz, barkodsuz, hiçbirşeysiz!). Hemen yanlarında NOKIA TÜRKİYE A.Ş.'yi aradım ve yetkiliyle satıcıyı görüştürdüm. Hemen kasadan (!) orjinal ambalajında bir batarya çıktı, 72 TL'ye hem de. Faturalı ve garanti belgeli.

    Halen kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gmb

    batarya yaşlaşık 20 dolumda ölüyor ve siz onu servise iade edip yenisini alıyorsunuz, tabi bu benim anlattığım şekliyle lanse edilmiyor, bu yüzden "aylık batarya kirası" adı altında aslında çözülemeyen bir problemi kullanıcıya maledilmesidir

    valla arkadaş önemli bir noktaya deginmiş. 20 dolumda bir batarya ölüyorsa batarya zaten 200 kilo civarı imiş galiba, ölü bataryalar ın yarattığı çevre kirliliği ne olacak millet bir sıfır emisyon diye tutturmuş ama ülke resmen batarya çöplüğüne döner. mesele emisyon ise önce çin ve amerikan sanayisinin evrene yaydığı emisyon değerlerine bir baksınlar.
  • Batarya kirası olmasa, bence kimse menzil, şarj süresi, anahtar teslim fiyatı gibi konuları sorun etmezdi.

    En azından aylık 250 yerine, yıllık 1000 TL falan olsa yine bir nebze göz ardı edilirmiş.

    Ama bu batarya kirası denen şey bütün artılarını silip götürmüş.. En azından bizim ülkemize göre.
  • Tayvanda korede bunun yan sanayi pilini üretirler, kiradanda kurtuluruz. Canım uzakdoğulu kardeşlerim benim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi North Korea -- 27 Aralık 2011; 23:57:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    2007'de NOKIA N73 aldım, 2009'da bataryası fırında kek gibi şişti, yenisini almak için Adana'da gittiğim tüm "Yetkili Satıcılar" bana sahtesini satmaya çalışıyorlardı. Üzerinde "For NOKIA" yazdığı halde bana "Orjinal Kalite" ürün satmaya çalıştığını söylüyordu, Adana'nın NOKIA YETKİLİ SERVİSİ hem de.

    NOKIA TÜRKİYE A.Ş.'yi aradım, beni Adana Büyükşehir Belediyesinin karşısında başka bir bayiye gönderdi, fiyatını da telefonda söyledi (72 TL).

    Gittiğim bayi bana yine sahte bir ürünü orjinal diye 100 TL'ye satmaya çalıştı (ambalajsız, kutusuz, etiketsiz, barkodsuz, hiçbirşeysiz!). Hemen yanlarında NOKIA TÜRKİYE A.Ş.'yi aradım ve yetkiliyle satıcıyı görüştürdüm. Hemen kasadan (!) orjinal ambalajında bir batarya çıktı, 72 TL'ye hem de. Faturalı ve garanti belgeli.

    Halen kullanıyorum.

    Aynen, ben de samsung için aradım, çevremde sormadığım yetkili yetkisiz telefoncu kalmadı. Orijinal ürün bulamadım. sebep de hep aynı, müşteri pahalı diye orijinal almıyor biz de getirmiyoruz. Nerden bulabileceğimi bilemedim ve telefonu değiştirdim




  • 3 yıl önce fotoğraf makinama orjinal batarya aradım makina 2006 yadigarı bana batarya fiyatı için 140 tl para söyledi makinanın 3 sene önceki fiyatıda 150 tl idi :) ikisinide almadım .
  • Satmaz bu araç...
  • Çok fuzuli bir araç olmuş...

    - Marka ofsayt,
    - Tip ofsayt,
    - Motoru kiralarık :)
    - Menzili kısa..
    - Fiyatı yüksek...

    Ne amaçla alınır bilemiyorum, sadece devlet vatandaşı alıştırmak veya önayak olmak adına kurumları için satın alacaktır, birkaç hükümet yalakası şirket de peşinden gidecektir, ama sonucun hüsran olacağı şimdiden aşikar..

    Bırakın bu Sıfır emisyon saçmalığını artık, nükleer santralimiz bile yok ama elektrikli araç kullanınca kendimizi sıfır emisyonlu araç kullanıyoruz diye kandıracak kadar aptalız... O bataryaların üretiminden son atık haline kadar doğaya verdiği zarar, 8 silindire sahip bir motorlu aracın 10 yılda verdiği zarardan daha fazla... Eeee, nerede çevrecilik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker90

    quote:

    Orijinalden alıntı: wagnerx

    quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    Merak etmeyin sanayide o bataryanın aynısını yaparlar yakın zamanda.

    Hele bi piyasaya çıksın



    RENODAN BUYUK KAZIK İŞTE HESABI:

    PİL EĞER 200 KİLO İSE

    LİTYUMUN DEĞERİNİ BİLMİYORUM

    BAKIRIN TONU 5 ALTI BİN USD CİVARINDA,

    RENO BİZE BU AKUYU TAM 5 YILLIK MALİYETLE 18 MİLYARA SATIYOR

    (5 YIL ÇARPI AYLIK 300 KİRA)=18 MİLYAR

    TON BAŞINA AKÜ SATIŞI:90 MİLYAR. BUGÜNKÜ KURLA 50 BİN USD.

    YAHU NE AKU BU BİZE VATANDAŞA AYDA 50 BİN USD YE SATILIYOR.

    EN PAHALI MADEN SAYILAN NİKEL BİLE BİLE 20 BİN USD NİN ALTINDA

    RENO HESAP VERMELİ

    bende pil kira parasına karşıyım onu belirteyim ilk olarak .....

    fakat sizin yaptığınız örnek aynı şöyle olmuş

    iphone parça mazeme değeri hatırlardığım kadarı ile 260 dolar civarı

    Türkiye deki satışı 2000-2500tl civarı ozaman iphone alanlar büyük bir kazık yemiş oluyor size göre :)

    not: iphone num yok :)



    Hocam lityum akü yapımı çok teknolojik bir proses değil. Akü fiyatlarını ele aldığınızda normal aküleri kast ediyorum. Rahatlıkla görebilirsiniz. Yani bir akü fabrikasının satışların maliyeti kısmının önemli bir kısmını hammadde maliyeti oluşturur. Mesela ı Phone telefonunda en önemli maliyet kalemi ise reklam ve personel gideridir. Coca cola maliyetindede aynı şey var bir nebze. Ama bir oyun dvd sinde doruk noktaya çıkar. hammade maliyeti çok düşük ama maaşlar yüksektir. Oysa Lityum aküyü geliştirmek için yıllardır çalışan binlerce mühendis yok. Bu arad lehim örneği veren arkadaşın verdiği örnek yanlış olmuş çünkü orada maliyetin önemli kalemi hizmet bedelidir.

    Gelecek elektriklide ama bu kira 300 TL olayı çok çok saçma. Ayrıca 20 kullanımdan sonra atılıyor bilgisi kesinlikle yanlış. Aküler uzun yıllar hizmet verecek şekilde tasarlanmış.

    Reno bizden kullanma maliyeti ile beş yıllığına 90 milyar istiyor. 6o milyar peşin 300 TL ayda taksit diyor. Aynı arabayı benzinli baz modelde 40 milyara alan çok. Aradaki 50 milyarı naapacağız. Bu aracı bu maliyetle ancak reklam amacıyla ünlüler falan alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wagnerx -- 28 Aralık 2011; 2:25:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: North Korea

    Tayvanda korede bunun yan sanayi pilini üretirler, kiradanda kurtuluruz. Canım uzakdoğulu kardeşlerim benim.

    başın sağolsun...north korea...
  • Bizdeki bu zam hızına teknoloji yetişemez.2 gün sonra elektrigede dayarlar zammı , hem arabaya binemeyiz hem evimizdeki elektriktende oluruz.
  • türkiye bu elektrikli araba işine hemen girmeli
    kasayı yürüyeni zaten yapıyoruz.
    elektrik motoru ve kontrol ünitelerini vestel arçelik rahatlıkla yapar.
    pile gelince Allah Kerim.
    10.000 e dönüşüm yapan firma var pil kirası da 100 tl (mekatron firmanın adı)
    yani bütün ıvır zıvır işçilik 10.000 tl renonun malı nasıl götürdüğünü siz düşünün.
    %34 ötv yok
    motor yok
    turbo
    interkoler
    enjektör
    şanjıman
    akü
    eksoz
    soğutma sistemi
    yağ filtre vs
    yok yok yok
  • araç güzel sessiz yumuşacık ama pil konusu çok fena alışık olmadığımız bir durum .
  • Bu kapitalist kafayla hayatta yerleşemez Türkiyede !

    Batarya başına 180-160 km yol , çok düşük bir rakkam.Bence kesinlikle bunu yapanlar 2 ya da 3 tane batarya'nın dönüşümlü olarak kullanıldığı bir tasarım yapmışlardır.(Öyle bekleyerek şarj doldurmalı 18 saat istanbul Ankara arası yolculuk falan düşünmeyin. Öyle şey olmaz ya)
    Çünkü bir arabanın kontağını çalıştırdığınız anda en az 500 km yol yapabilmesi lazımdır.Arabalıktan çıkar yoksa.Kesin bu arabada tek batarya ile çalıştırdığınızda bir uyarı sistemi vardır.
    "Dikkat tek bataryanız var ! Biterse yolda kalırsınız !" gibi bişeyler vardır.
    Max 140 km/saat hız yapacak deniyor.Bu demektirki 120 km/saat'e kesin ulaşacak ! (Elektirkli araba bu ! Mühendisim ulaşır).Hem kaza anında ağır sonuçları önler hem de optimum bir hız olduğundan otoban için de uygundur.
    Asıl benim canımı sıkan şu batarya abonmanlığı mı kirası mı her ne garın ağrısıysa o oldu.Neymiş efendim 60 bin liraya bu arabayı alıcaz ama bataryasız olacak.EEE ??? Her ay batarya için resmen biçeşit haraç ödeyeceğiz öyle mi !? Yok öyle yağma.
    Ben zaten biliyodum böyle bi b.ku yiyeceklerini.Ama böyle değil de bataryayı şarz etme işinde gıcıklık çıkartırlar diye düşünüyordum.
    Yani arabanın bataryasını öyle evden bildiğiniz prize takıp bizlere şarj ettirmezler diye düşünüyordum. Üçüncü kişilere bu işin rantını açmaları lazım tabiiki.Benzinciler napacak yoksa di mi.
    Devletin kontrolünde mühürlü bir şarj sistemi olması lazımki birileri bu işten ekmek kazansın di mi
    Yanlız şöyle bir durum var.Artık bizim kahvedeki Kör Satı abimiz bile biliyoki ; uzakdoğulu ve çekik gözlü çinçançon kardeşler bi şekilde bu bataryanın çakmasını üretecek ya da en azından evdeki prizden doludurulmasını sağlayacak ekipmanı geliştirecekler !
    Işte bu yüzden galiba akıllanmışlarki artık , parayı peşin alıyorlar baksanıza.
    Herneyse ağır kapitalist bir devlet olan Türkiyede bu işin gelişmesi hemen olmayacak gibi görünüyor.
    Ha bu arada şunu da belirtmeden gitmemek lazım. Benzin , arabanın deposunda 100 yıl boyunca kullanılmazsa hiç azalmaz kaçak yoksa.Amma velakin aynı şey elektrikli batarya için geçerli değil.Bekleyen araba'nın bırakın bataryasının içindeki elektriğin azalıp azalmadığını , sıfır batarya bile zamanla ölür !
    Ama korkmayın çinliler çakma , abonmanlığı olmayan , evdeki prizden dolan bataryalar üretirler.Hemen piyasası oluşur orda burda şurda.Peşin tektek ya da toptan alırsın , koyarsın 10 tane bir kenara.Yan sanayi Nokia batarya gibi düşünün.
    Tabi bu sefer de trafik polislerini devreye sokarlar kesin. Yok bataryan orjinal mi çakma mı , yok ruhsata işli mi ..... Ohhooooğğğğooohh yok çakma batarya kullanmanın cezası şu kadar falan.Yok araba trafikten men edilir filan.Ehliyetine şu kadar ceza puanı gelir falan.Hehheeeey burası Türkiye beyler !
    Aha aklıma geldi ; aslında orjinal hp yazıcı kartuşunun "del doldur yeniden kullan" sistemi gibi bir sistem de geliştirilebilir polisi kandırmak için.21 yüzyılın gözünü seveyim.Herşeyin korsanı yapılabilir.
    Bu devlet akıllanmaz abi.Devlet vatandaş için yok bu ülkede.Vatandaş devlet için var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sıçuruk Kedi -- 28 Aralık 2011; 19:06:20 >




  • başlığa iyiden iyiye gıcık olmaya başladım
  • BURADA ASIL SORULMASI GEREKENLERİ KİMSE YAZMAMAIŞ...BEN YAZIYORUM...Arabaya 60.000 Lira saydık...Ayrıca aylık akü kirası 125 euro ödeyeceğiz...şarzı evde yaparsak şu kadar kablo alacağız..İstasyonda 2,5 - 3,5 lira dediler..Ben şunu soracağım BİR ŞARZ İLE 160 KM. YOL..Gidiliyorsa .Radyo çalarsa kaç km ? Klima çalışırsa kaç km ? Yağmur yağıyor cam silecekleri çalışırsa kaç km ? Kış geldi kalorifer çalışırsa kaç km ? Gece yol gidiyoruz farları yakarsak, cam rezistanslarını çalıştırırısak MENZİL KAÇ KM ? Bu sorulara cevap arayın ...Aramayın sorun arkadaşlar.Bunların hepsi çalışırsa 40 Km.. Bazıları çalışırsa 75 km.. yazıldı...Söylendi.Yıllık MTV kaç lira ? Birde gel aküye ve motora bakacağız şu kadar servis ücreti şu kadar kilometre diyen olacak elbet...Bunlar ortada yok..Arabayı aldık akü kirasını ödedik...Devamında masraf varmı ?..Kaç gayme ?....Bilenler yazsın okuyalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 29 Aralık 2011; 0:10:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: erester

    sıfır polo aldım 30bin tl'ye ayda yakıtım 160tl şimdi benim bunu bırakıp çevreci elektrikli almam için bir sebep var mı adamı aptal yerine mi koyuyorlar:)

    Greenpeace ci kız tavlarsın belki

    Alıntıları Göster
    erzurumda nerde greenpeace'çi kız:)))
  • şu anda almak pek mantıklı gelmiyor bana.menzil çok kısa,fiyat yüksek,batarya aboneliği saçma ötesi.onun için şimdilik gereksiz.en az 400-500 km gitmeli ki almanın anlamı olsun.
  • elektrikli araçlarda olay sürekli elektrik enerjisini depolama noktasında tıkanıyor, onun haricinde elektrikli araç yapmak fosil yakıtlı araç yapmaktan daha kolay, şu andaki bataryalarla menzil 200 km civarında ve batarya ömrü 20 dolumda bitiyor, gerisi bildiğiniz 100 yıllık elektrik motoru....

    "sıfır emisyon" olayına gelince, bu konu da biraz kandırmaca sen elektriği kömürden, doğalgazdan elde edeceksin, sonra elektrikli aracın emisyonu sıfır diyeceksin komik....

    ne zaman menzil ve batarya ömrü çözülür, ki bence çözümü mutlaka var ancak çok pahalı ve şu an piyasaya sürmek otomotiv dünyası için erken, o zaman elektrikli otomobillerin devri başlar...

    Renault fluence Z.E. ye gelirsek bence Renault un amacı zaten bu arabayı çok satmak değil, hatta belki satış hedefleri çok komik rakamlar olabilir ancak bu bir prestij ve cesaret mücadelesidir ve Renault ben bu mücadelede olduğunu ortaya koydu,

    şayet yıllardır yatırımlarını ve harcamalarını fosil yakıtlı otomobil üretmeye yapmış bir firmanın bir gecede tüm bu birikimlerini bir kenara itip "artık yeni aracımız elektriklidir ve menzil 600 km bataryasını ömrü de X yıldır demesini beklemek çok heyecan verici ama ne yazık ki özür dileyerek söylüyorum "aptalca"dır kimse taşıdığı taşı ayağına düşürmez....

    herkese iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gmb -- 28 Aralık 2011; 23:51:52 >




  • Olaya bakis acimiz yanlis cok arac bastan beri reno Turkiye tarafindan yanlis lanse edildi surekli 100km de kac tl elektrik harcadigina yogunlasildi ekonomikmis gibi bir imaj cizildi halbuki bu araclarin uretim amaci (suan icin teknoloji dahada gelisip oturana kadar ) insanlara ucuz ulasim saglamak degil , avrupada amerikadaki adam zaten ucuza geziyor , suan ureticilerin tuketimi dusurmeye calismalarinin tek amaci 0 C02 emisyonuna ulasmak yani tamamen cevre amacli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.