Şimdi Ara

Elektrikli Fluence 60 bin, aylık kirası 250tl:) (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
288
Cevap
0
Favori
24.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Olaya bakis acimiz yanlis cok arac bastan beri reno Turkiye tarafindan yanlis lanse edildi surekli 100km de kac tl elektrik harcadigina yogunlasildi ekonomikmis gibi bir imaj cizildi halbuki bu araclarin uretim amaci (suan icin teknoloji dahada gelisip oturana kadar ) insanlara ucuz ulasim saglamak degil , avrupada amerikadaki adam zaten ucuza geziyor , suan ureticilerin tuketimi dusurmeye calismalarinin tek amaci 0 C02 emisyonuna ulasmak yani tamamen cevre amacli.


    eğer tek amaç buysa, araç tamamen bir aldatmaca şöyle ki araç güneş enerjisiyle çalışsa yada aracın kullanacağı elektrik enerjisi, rüzgardan, HES den(ayrı bir tartışma konusu) veya diğer karbon salınımı yapmayan bir yöntemle (şayet varsa) elde edilse anlarım da,

    ...bu durumda elektrik Yağatan Termik santralinden elde edilecek ben de sıfır emisyon sıfır emisyon diye reklam yapacağım ne kadar gerçekçi?




  • Bir cümle daha...Ben bu arabayı kullanmadım, görmedim..AKÜ ARABANIN YARI AĞIRLIĞINDA yazıldı..Bu doğrumu yanlışmı ? 1200 Kg araba ise bunun 600 Kg.. mı akümü ?.. Bilenler yazsınlar öğrenelim.. SORu... Devamlı arabanın sırtında taşınan elektrik sağlayan akü kaç kg. ağırlığında.?.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 29 Aralık 2011; 0:16:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Bir cümle daha...Ben bu arabayı kullanmadım, görmedim..AKÜ ARABANIN YARI AĞIRLIĞINDA yazıldı..Bu doğrumu yanlışmı ? 1200 Kg araba ise bunun 600 Kg.. mı akümü ?.. Bilenler yazsınlar öğrenelim..

    Akü bagajda ve 260 kg.

    Bakınız yukarıdaki mesajım ve 1. video.
  • Çinliler bu işe muhakkak el atacaktır arkadaşlar merak etmeyin bizimkilerin yaptığı batarya parasını şimdiden sağlama almak
    Ama unutmayalım ki hala elektriği doğalgaz dan üreten sayılı ülkelerden biriyiz bu işi rüzgar vb.. gibi doğal yöntemlerle yapamadığımız sürece hala dışa bağımlı kalmaya mahkumuz.
  • İnsanın aklında elektrikli araç deyince, ucuz yolculuk aklına geliyor. Şimdilik bu araçlarla ucuz yolculuk yapamayız bence. Bu adamlar piyasada ilk oldukları için mümkün olduğunca pahalıya satacaklardır. Sonuçta bir denge söz konusu. Ucuz bişey olsa zaten adamlar bütün araçlarını elektrikli yapardı, tabi bunada diğer markalar dahil kendileri bile istemiyor. İşin özü az yakan araç olarak değilde, çevreci araç olarak lanse edilmesi lazım bu tip araçların.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Bana aylık batarya kirası o kadar saçma bir para gibi gelmedi. 60bin TL'ye dizel araba alınca mazotunu beleş mi veriyorlar? Her ay dünya kadar yakıt parası ödüyorsun, bunu da öyle düşünmek lazım.

    Bence asıl konu aracın menzilinin ne kadar olduğu. Bildiğim kadarıyla ortalama 80km, optimum kullanımda azami 160km filan menzili var. Bu menzil şu zamanda büyük şehirlerde olanlar için pek yeterli olmayacaktır.

    Bireysel kullanım için pek ekonomik görünmüyor ama şirketler için mantıklı olabilir, batarya kirasını vs gider göstereceklerdir.

    Nasıl saçma gelmedi sana, mazotlu sistemde mazot satın alıyordun, karşılığında da yol yapıyordun, şimdi elektrikli için bize mazota verdiğin gibi para vereceksin bize diyorlar üstelik araçı kullanmasanda bu nasıl bir mantıktır

    Sırf araçı elektrikli aldın diye süresende sürmesende ille yakıt parası gibi bişi ödemek zorunluğu bence dünyanın en saçma seyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Elektrikli araçlar da çevreci değil. Kullanılan piller çevreye benzinden çok daha fazla zarar veriyor. Şu an için en çevreci ulaşım bisiklet, sonra toplu taşıma, sonra da LPG ve CNG/LNG olabilir.

    Aman hocam çaktırma bisikletin bedava olduğunu, bu ülkede bu gidişle bisiklete bile vergi gelir, tekerlek çapına göre falan.
  • ben aracın görülen olumlu yada olumsuz tarafları haricinde başka bir konu söyliyim...araç aşırı sessiz...trafikte önünüzde giden bir yaya,sağına soluna bakmayan bir yaya için araç tehlikeli sayılır..korna kullanımı kaçınılmaz oluyor...
  • Birçok test sürüş raporunda, elektrikli otomobil tamamen sessiz olarak tanımlanıyor. Ancak, ses uzmanının bakış açısına göre, elektrikli otomobil için sessiz tanımlaması tam anlamıyla doğru değil. Volvo Car Corporation'ın ses laboratuarında görevli olan Martin Spang: "İçten yanmalı motor sesinin otomobil kullanma algımızla içgüdüsel bir bağı vardır. Bu ses, diğer sesleri bastıran akustik bir bariyer gibidir. Bu bariyer ortadan kalktığında, bir anda etrafımızdaki diğer bir dizi sesin farkına varırız," diyor. Bu sesler insanı rahatsız edebileceği yönünde düşünülerek Volvo akustik olarak en güzel motor sesini elektrikli araçlarına adapte etmek için çalışmalara başlamış
  • Fluence ZE bu haftasonu görmeye gittiğimde 45.800.TL'sına bıraktılar ama pil kirası yıllık 30.000.km için 185 Euro biraz fazla geldi. Bir de bakım masrafı +85TL/ay gibi bir ücret var. Ayrıca kasko, şarj ekipmanları vs. biraz zor gibi. Fiyat Clio dizel fiyatına gelmiş ama menzil konusu ve kira bedeli düşündürücü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dosays

    Fluence ZE bu haftasonu görmeye gittiğimde 45.800.TL'sına bıraktılar ama pil kirası yıllık 30.000.km için 185 Euro biraz fazla geldi. Bir de bakım masrafı +85TL/ay gibi bir ücret var. Ayrıca kasko, şarj ekipmanları vs. biraz zor gibi. Fiyat Clio dizel fiyatına gelmiş ama menzil konusu ve kira bedeli düşündürücü.

    185 euro 12 ay boyunca her ay ödenecek ücret mi ?


    bir de bu batarya kiralanmasa da komple alınsa ücreti ne kadar acaba ?
  • 12 ay değil 48 ay boyunca anlaşmalı fiyat bu. Ayrıca 85TL de bakım bedeli ödeniyor bu süre zarfında.
  • Bu araçların yaygınlaşması için fiyatın 45.000tl'lere düşmesi yeterli değil.Batarya kirasının olacaksa bile en azından daha cüzzi rakamlarda olması lazım.Her ay mobilya taksidi öder gibi 250tl fazla.
  • Bana görede yaygınlaşması çok zor ve perfonmas sıvı yakıtlılalara göre iyi değil ama ekonomik mi derseniz şu an ekononik de değil

    Şu anki satış fiatı aşağıda....

  • Ankara 100.yıl'da oturuyorum. Kadının biri almış bu araçtan, sanırım bu taraflarda oturuyor. İlk gördüğümde uzaktan normal fluence sanmıştım. Ama kadın arabaya bindi ve ses seda çıkarmadan gidince, dedim ki bu araç pilli fluence
  • 12 ay değil 48 ay boyunca anlaşmalı fiyat bu.eger bu dogruysa kafam karıştı :) bu arabayı neden alıyorlar. 83*48=3984 euro=euro 3 ytl ise=11952 ytl :) 10bin km için
    10bin km de 185 km menzil olsa 5 ytl dolsa =54 defa doldurman lazım =54*5=270 ytl elektrik parası desek :)

    toplamda 10bin km için
    11952+270=12222 eder

    fluense nin dizel otomatigi ortalama 4,4 yakıyor yani dizel 4,75 ise =km de 209 kuruş yakıyor. 1000km de 209 ytl mazot kullanıyor
    bunu 10bin km ile eşitlersek =2090 ytl eder .disel araba 10bin km bakımı kaç para yer bilemiyorum ...


    yukarıda 10 bin km için elektrikli olan araç 12222 ytl harcadık.disel araç ise 10bin km için 2090 ytl harcadı


    bu hesaba göre neden elektrikli araç alınır.
    Pil kirası meselesini biraz daha açıklığa kavuşturursak.Renault pili bizlere 24, 36 veya 48 aylık kullanma taahhütleriyle kiralıyor.Eğer 24 aylık bir sözleşme yaparsak yıllık 10.000 km için aylık 113 Euro pil kirası ödememiz gerekiyor.36 aylık sözleşme için aylık 93 Euro, 48 aylık sözleşme için ise aylık 83 Euro pil kirası ödememiz gerekiyor.Temel mantık şu.Ne kadar çok kilometre yaparsanız ve ne kadar uzun süre pili kullanma taahhüdünde bulunursanız o kadar az pil kirası ödüyorsunuz.Pil kiralamada en iyi seçenek ise yıllık 30.000 km kullanım için 48 ay taahhütle aylık 185 Euro'luk kiralama pakedi.



    burada 30bin km olanı ele alırsak 48*185=8880 euro çarpı 3 ytl euro olsa 36640 ytl eder :) buna elektrik kullanımı eklersek
    30bin/185km=162 defa dolum demek .5ytl olsa her dolum 810 ytl eder :) = 36640+810=37450 eder toplam ödenen para ek masraflar hariç.
    disel fluense 10bin km için 2090 ytl harcıyor ise 30bin km de 6270 ytl eder .elektrikli olanı ile arasında büyük bir uçurum var.

    bu arada ki oranı disel bakım masrafı ile kapatırmı.sanmam . sizce alınır mı?mantıklımı? elektrikli araba 5 ytl doluyor ama toplam yekune vurunca bu durum çıkıyor.
    elektrikli araba almak pek mantıklı değil. km sınırı olmasa ve 12 ay için 83 euro olsa mantıklı olurdu.diğer türlü çok zarara giriyoruz.hatam olabilir varsa düzeltmek isteyen düzeltebilir. rakamlar euro ve disel pompa fiyatı değişebilir ben şuanlık uygun fiyata göre hesapladım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rainman76 -- 29 Ocak 2014; 5:16:46 >




  • rainman76 kullanıcısına yanıt
    Pil kirasi anlaşmalı istasyonlarda pilinizin birkaç dakika içinde dolusuyla değiştirmeniz için verdiğiniz ücret. Bunun olmasinin nedeni ise pillerin dolum boşalım sınırlarının olması. Aynı cep telefonunuzdaki gibi. Ancak tabiiki omürleri daha kısa üstte bir arkadaş 20 dolum demiş okadar kısamıdır bilmiyorum. Siz parayi veriyorsunuz renaultta size sürekli dolu ve çalışır bir pil sunma sözü veriyor. Bu para olmazsa pilin ömrü bittiğinde yenisini almaki pil fiyatları uçuk düzeylerde, eski pilinizi geri dönüşüme verme ve hergün uzun süreler pilinizi şarj etme gibi külfetlere katlanmak zorunda kalacaksınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araba resmen fiyasko oldu, Tesla menzili 500km ile 500bintl pil kiralama masrafı yok, üstelik 8yıl motoru ve pili garanti. Parası olanlar Teslayı alsınlar..

    Tesla 15dk trifaz priz ile 350-400km gidiyor. Siz düşünün Her 400kmde 15dk ara verirsiniz yani.. Adamlar aşmış model yapmışlar, tek sorunu ultra lüks olduğu için çok pahalı, panameradan daha lüks ve teknolojik bir araç..
  • Bizim bi komsuda elektrikli fluenxe var bi ara koniscamkkendisiyle detaylari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aras kargoda elektrıklı renault traffıc var dıyorlar
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.