Yazdıklarına bakılırsa kimin gerildiği belli oluyor. Birincisi ben senin kardeşin değilim? Kimseye "sana NE ?" şeklinde yazmamışım, sana da yazmamışım, bu asabiyet niye? Ben nerede yorum yapmayın demişim? Ben nerede eleştirmeyin demişim? Neden bu kadar dertleniyorsunuz dedim. Alan memnun, satan memnun. Ukalalık yapan kim? Biraz sakin ol, keskin sirke küpüne zarar derler. İki günlük dünyada değmez. |
Elektrikli hiç bir araç A LIN MAZ (4. sayfa)
-
-
Konunu teknik detaylarını bilenler elbette avantaj dezavantaj olarak söyleyecektir, bence ilerleyen süreçlerde bu araçlar için bir çok ürün pazarlanacak, mesela siber saldırıya karşı yazılım (aylık ücret istenecek vb.) , elektrik pahalı kWh 8 TL şuan, yazılım güncellemeleri olacak firmalar rekabetten dolayı hızlıca tamamlamaya çalışacak hatalar ölümcül olabilir, radyasyon vb. durumları belli değil, bugün basit bir telefon bile radyasyon yayıyor. Tabiki vergi sistemi nasıl işleyecek bugün iyiyken yarın kötü olabilir. Güvenli şarj sistemlerinin bence bi 5 senesi var.(ekonomik olarak ucuzlayıp herkesin tercih edebileceği konuma gelmesi için)
-
hocam harbiden bırak tekniği hiç bilgin bile yokmuş yav xD
telefon radyasyon yayıyor çünkü kablosuz bağlantı için anteni, sinyali vssi var. pili var diye radyasyon yaymıyor yani. eğer araba da radyasyon yayarsa bir telefon kadar yayar, o da içinde hat varsa.
parayla yazılım satma, yazılım güncellemesi yapma vb.'nin neden sadece elektrikli araçlar için olacağını düşünüyorsunuz? ne olacaksa hepsi için olacak ice, hibrit, ev fark etmeyecek.
elektrik pahalı da benzin mi ucuz? evde şarj imkanı olanlara ballı kaymak zaten.
-
Elektrik mühendisiyim, sen çok biliyorsun. Boş konuşuyorsun.
-
her zaman söylüyorum gereğinden fazla üniversite olduğu zaman eğitim kalitesi çok düşüyor önemli olan nitelik değil nicelik diye.
öyle bir elektrik mühendisi düşünün ki bataryanın radyasyon yaptığını zannediyor xd
hayır verecek bir cevabı da yok o yüzden çok biliyorsun boş konuşuyorsun diye sadece boş yapıyor.
normal olarak, yazdıklarıma verecek bir cevabı olmayınca goygoya sarıyor
-
Yukarıdaki radyasyon ile ilgili eksik bilgiyi düzeltelim.
Elektrikli araçlar evinizde olan saç kurutma makinesi, bulaşık makinesi gibi elektromanyetik alan oluşturur.
Dolayısıyla iyonize olmayan radyasyon yayarlar.
Bunun ile ilgili birçok araştırmayı internette bulabilirsiniz. Bu araştırmalarda bu radyasyonun miktarının dünya sağlık örgütünün standartının altında kaldığı için problem olmadığı söylenir.
Ayrıntı öğrenmek isteyenler için aşağıya 2 tane video bırakıyorum.
Oksijen TVyoutubeElektrikli Araçlar Kansere Neden Olur mu?https://www.youtube.com/watch?si=qkmcATrnF0bLKVN3&v=ngdywl8HGo8&feature=youtu.be
DolubataryayoutubeELEKTRİKLİ ARAÇ SAĞLIĞA ZARARLI MI? | Araç İçerisinde ve Şarj Sırasında Radyasyon Değerlerihttps://www.youtube.com/watch?si=0jhl5huwPLoM9JeB&v=TM-Ys15GVV0&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelmehmet -- 28 Kasım 2023; 19:45:2 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Ben batarya radyasyon yapıyor demedim, okuduğunu anlayamıyorsun. Elektrikli araçların elektrik motorları manyetik alan teorisiyle çalışmakta, manyetik alanın olduğu her yerde radyasyon vardır. Sana sabaha kadar maxwell teorisi anlatırım.
-
Heads of TechyoutubeAfter experiencing and reading complaints of headaches on the forums, it's time to check how much EMF radiation - the car of the decade - leaks. EMF PLAYLIST: https://youtube.com/playlist?list=PLh3qAGw6MyrURxIOo9blur4l_sINhFZ8a MY 2ND CHANNEL: https://youtube.com/xcreate COMPANION VIDEOS Model Y RF and AQI: https://youtu.be/gzLtugSvTg0 Model Y RWD Review: https://youtu.be/fZTggGCJjnI Induction Hob EMF Review: https://youtu.be/e-8ypUPWTME Latnex AF-5000 Review: https://youtu.be/m7pd6yKp5ig Is 5G Safe?: https://youtu.be/U3te60b-wCk 5G Radiation: https://youtu.be/akR3erL1M0I 5G Lamp Posts: https://youtu.be/_VDLTVKhaxU BUY NOW Latnex AF-5000 Meter (COUPON: headsoftech): https://vtudio.com/a/?emrss=latnex+af-5000 EMF Meter: https://vtudio.com/a/?a=tm190+emf EMF Protection Fabric: https://vtudio.com/a/?s=emf+fabric EMF Underwear (COUPON: EMFNUTS15): https://vtudio.com/a/?lambs REFERENCES https://www.who.int/news-room/q-a-detail/radiation-electromagnetic-fields https://www.healthline.com/health/emf#levels https://blogs.scientificamerican.com/observations/the-hippies-were-right-its-all-about-vibrations-man/ https://www.who.int/peh-emf/about/en/Static_and_ELF_Fields.pdf EXECUTIVE PRODUCERS Vijaya Fernando: https://youtube.com/channel/UCHMRyJUGkyVFugl4tNQKvsA/ JOIN THE SHOW Thanks for your support and if would like to help us produce more videos, please join us at: https://vtudio.com/a/?support FILMING TOOLS https://vtudio.com/tools CREDITS Otiah - Winter Conspiracy Links to products often include an affiliate tracking code which allow us to earn fees on purchases you make through them.https://www.youtube.com/watch?v=AcYDVN_Hcl8
-
heh işte şimdi makul bir şey oldu, anlatın hadi üzerine konuşalım bunun
-
Türkiye şartlarında konuşuyorum, elektrikli araç büyük nimet. Amerika'da yaşıyor olsaydım almazdım, gider benzinli bir suv alıp devam ederdim. Ama Türkiye için dediğim gibi büyük nimet.Evde-işte sarj imkani varsa bu dediğim geçerli tabi. Bu uzun yol takıntısını anlamıyorum. İnsanlar yilda kaç kez uzun yol yapıyor, herkes bu kadar cok mu geziyor hakikaten. 500 km üstünü uzun yol sayalım, daha aşağısının hakkindan günümüz elektriklileri de rahatlıkla gelir, bir benzinliye göre sıkıntı hissettitrmez, 15-20 dk sarj ile 500 km civarını halleder tek seferde kaç kez 500 km uzeri yapıyorum yılda diye bir sormak lazım.
Yakıt fiyatları malum, ev-is sarj imkaniyla içten yanmalınin hemen hemen beşte birine ayni yolu yapacaksınız daha ne olsun.mesela bir yere gideceğim, ulan dur gitmeyiver yakma o benzini diye kendimizi tutuyoruz çoğumuz yalan mi? Sonuç park halinde bekleyen bir araba. Daha ozgur olmak demek elektrikli, bin bin gez demek.
Bir diğeri de birçoğumuz büyük, trafiği yoğun şehirlerde yaşıyoruz, trafik demek daha çok benzin harcamak demek,eskiyen motor, şanzuman, potansiyel arıza demek. ama elektrikli için daha çok menzil,daha az amper çekmek, daha az eskiyen pil demek. Trafikli şehirlerde elektrikli araçlar büyük avantaj.
Bakım maliyetlerinde elektriklinin avantajlari malum, sadece pilini geceleri yavaş modda sarj et o pil eskimez, aracinla kaza yapmadığın sürece servis yüzü görmezsin.
Bir diğeri de performans mevsuzu. Ülkemiz 1.6 motor ülkesi. Daha büyük, güçlü motor zaten artık yok gibi birşey vergi mevzularından dolayı. Beyimiz motor sesi duyacakmış, ne anliyorsun derim sinek viziltisi gibi 1.6 nin sesinden. Elektriklinin performansı her 1.6 motoru tokatlar. Sessizliği de ayri güzellik.
Yılda 3-5 kez ihtiyaç duyacağım sarj istasyonu bekleme meselesi yüzünden bu kadar avantajdan ben vazgeçmem. Eğer elektrikliyle benzinli arasında ciddi fiyat dezavantajı olsaydı bu bütün yazdıklarımı gözden geçirirdim, ama günümüzde fiyatlar kafa kafaya gelmişken dönüp de benzinliye bakmam bile.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FBcoskunFB -- 29 Kasım 2023; 16:20:23 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Daha bu araçları almak için bence erken. 500 km menzil verisi olan araç 300 km ancak gidebiliyor. Birde hızlı gelişen bir teknoloji bu yıl 500 km olam max menzil seneye 800 km çıksa sen o aracın son sahibi olursun kimse dönüp bakmaz bile yada düşük fiyattan satmak zorunda kalırsın.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Niye son sahibi olsun ya, pil değişmez diye Bi kaidemi var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
sağa sola sordum, isviçrede devlet destekli yapılmış bir bilimsel çalışma paylaştılar sağ olsunlar. pdf olduğu için buraya nasıl atarım bilmiyorum ama kısaca, en maksimum değere ulaştığı anlarda bile sınır olarak belirlenen ema değerinin yarısı çıkmış sonuç. özet bölümünü aşağıya kopyalıyorum, altta ayırdığım kısım da özet sonuç isteyenler için doğrudan bakılması gereken yer.
ilgili kısmın türkçeye çevrilmiş hali
"Bu şekilde tüm kaynaklardan belirlenen sınır değerlerinin toplam tükenmesi oldukça düşüktü; düşük
frekanslı manyetik alanlar için ortalama olarak %5'e kadar ve yakl. Yüksek frekanslı EMF için %10.
Bazen, düşük frekanslı manyetik alanların yakl. Limit değerlerin %50’si bulundu. Genel olarak
manyetik alanlarda olduğu gibi, bu yüksek değerler genellikle çok lokalizedir. Ayrıca, araçlardaki
dinamik ve karmaşık durum nedeniyle, sıklıkla ara sıra ortaya çıkarlar ve tespit edilebildiği kadarıyla
elektrikli tahrikle doğrudan ilişkili değildirler. Bu çalışmanın ölçüm sonuçları daha önce yapılan diğer
çalışmalarla tutarlıdır. Bu projede kablosuz güç aktarımı (şarj) araştırılmamıştır."
bu da makaledeki orjinal hali
Summary
More and more battery-powered electric vehicles (e-vehicles) are being put into operation to facilitate
the decarbonisation of mobility. Electric, magnetic and electromagnetic fields (EMF) are generated in
and around vehicles by the electrical components of the drive, through battery charging and from other
diverse electronic systems used in modern vehicles. In principle, it can be stated from a technical point
of view that all vehicles generate immissions of electromagnetic fields, regardless of the type of drive.
In addition to the electrical parameters of the components, the design and the materials used are significant. A feature of exposure in vehicles is that passengers may be simultaneously exposed to a
large number of sources of various frequencies in a very confined space for hours at a time. One is
also in a volume that is (partially) shielded by the car body and window panes coated with vapour-deposited metal.
The aim of this project was to assess, through measurements on a selection of e-vehicles, whether the
additional EMF immissions from the electric drive and associated components are to be judged critically as a health risk and whether further, more in-depth clarifications are necessary.
For this purpose, extensive measurements of the occurring low-frequency and high-frequency EMFs
extant under real operating conditions, including the charging process, were carried out on a small selection of series-production passenger vehicles (5 e-vehicles purely electric and battery-powered, 1
diesel-motorised vehicle for comparison) from the stock vehicle market in order to be able to assess
the immissions on passengers and persons staying in the vicinity of the vehicle. Since there are currently no specific regulations for EMF in e-vehicles, the field strengths of the measured EMF were
classified against internationally established limit recommendations (ICNIRP). "
asıl sonuç burası
"The total exhaustions of the limit values thus determined from all sources were rather low, on average
in the range of up to 5% for low-frequency magnetic fields and up to approx. 10% for high-frequency
EMF. Occasionally, higher peak readings of low-frequency magnetic fields up to approx. 50% of the
limit values were found. In general, as is common with magnetic fields in general, these high values
are often very localised. Moreover, due to the dynamic and complex situation in vehicles, they often
occur only sporadically and, as far as they could be identified, are hardly directly related to the electric
drive."
"The measurement results of the present study are consistent with other previous studies. Wireless power transfer (charging) was not investigated in this project.
As far as the results of this study can be generalised, the electric drive with energy drawn from a battery appears to be unproblematic with regard to additional EMF.
Regardless of the type of drive, attention must be paid to further technological development, especially
with regard to the trend toward increasing networking and digitisation. One outstanding issue remains
the insufficient EMF regulation for vehicle interiors"
-
Elektrikli araçların uzun dönemde Türkiye'deki handikapları:
- 2. eli çok sıkıntılı. Belli bir yaş/km durumuna gelen araçlara batarya maliyetinden ötürü çöp muamelesi yapılır. Araç yenilemek karın ağrısı haline gelir tabii nakite çevirmek de.
- Sürate hiç uygun değil. Sürat dediysem de 200 değil. Otoyol hız limitlerine bile uygun değil. Yolu bitiremezsiniz. Zaman sorunu yaşayanlara hitap etmez, uzun yolu sık yapanlara hitap etmez.
Bir benzin istasyonunda ortalama 10 pompa varsa en az 30 tane şarj istasyonu olması gerekir bekleme sürelerinden dolayı. Daha bir tane noktada 6'dan fazla olanı görmedim belki vardır.
- Türkiye'nin birçok semtinde başta büyükşehirlerin olduğu bazı yerlerde kentsel dönüşüm emsalleri korkunç boyutlarda. Bunu niye söyledim? 20 haneli bir bina yıkılıp 50 - 60 hanelisi dikiliyor. Aynı cadde üzerinde bu binalardan bir sürü yükseliyor birçok yerde. Burada değişmeyen ise trafolar. Herkesin evinde şarj etmeye kalktığı bir durumda ne olacak çok merak ediyorum.
Sadece kendi müstakil hanesi olan, maddi sorunu olmayan ağırlıklı şehiriçinde kullanacaklara olumlu yansır.
Zaten zengin olanlar iyice zenginleşir çünkü şehiriçi kullanımlarındaki tüketimleri yarıdan fazla iner.
-
Bencede alınmaz giderek batarya performansı düşecek ve öyle kolay kolay ustası da bulunmaz. Yetkili servisler anca. Bataryalar araçtan daha pahalı.
Şirketin garantisi sona eren araçlarda batarya değişimi yapmaması satın alan birçok müşterinin tepkisini çekerken Finlandiyalı bir sürücü tepkisini arabasını havaya uçurarak gösterdi.
Tesla Model S'in 60 kWh'lık bataryası için 8 yıl ya da 200 bin kilometre boyunca garanti veriliyor. Finlandiyalı sürücü, Tesla S model arabasına takması gereken yeni batarya için 22 bin euro ödemesi gerektiğini öğrendikten sonra şaşırdığını ve Musk’ın şirketine inancını yitirdiğini ifade ederek bu ücreti vermek istemediğini belirtti.
2012 yılında piyasaya sürülen modelin ilk alıcılarından olan Finlandiyalı adam, YouTube’da yayın yapan ve farklı cisimleri patlatmak konusunda videolar çeken Pommijätkät adlı kanalın içerik üreticileriyle iletişime geçti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagleoneye -- 30 Kasım 2023; 13:50:26 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
E-araçlarda açık ara en büyük sıkıntı uzun şarj süreleri. Yolüstünde hızlı şarj Allah'ın emri. Hızlı şarjla %80 şarj bile 1 saate yakın sürüyor. %100 şarj edeyim derseniz yandınız, 1 saat daha ekleyin. Ömrünüz şarj başında bekleyerek azaldı fakat aracın batarya ömrü de azaldı. Sürekli hızl şarj edilen Tesla 3 LR 'nin bataryası 2 yıl içinde 96349km'de %81'e indi.
E-araç işi yaş. Geleceği yok.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
haklısınız özür dilerim
-
Tesla'nın bu hasar için çıkardığı masraf: $27.000 !
arka panel, arka reflektör, arka kelebek camı, cam çevresindeki trim, arka cam: $8,324
Parça değişim işçiliği: $9,000
Boya: $6300
Mekanik işçilik $2,500
Parça analiz ve onarımı için Celette fikstür kirası: $886
Toplam: $27.000
Kaynak:motorbiscuit27,000 Reasons Why Your Insurance Company Doesn't Like Your Tesla Model 3https://www.motorbiscuit.com/27000-reasons-why-your-insurance-company-doesnt-like-your-tesla-model-3/
0km Tesla 3 LR'yi sürekli hızlı (DC) şarj yaparsanız, 2 yıl ve 100bin km dolmadan batarya %81'e inebilir.
Yakartop gibi araç bunlar
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Seve seve alacaksınız, ister şimdi, ister devlet ötv'yi daha da geçirdikten sonra. O yüzden kaçınılmaz olana alışsanız iyi olur. Yarın ötv arttığında burası ağlama duvarına dönecek. O yüzden ne kadar erken alırsanız o kadar sizin için iyi olacak.
10 yıl önce batarya kilowatt başı maliyetleri 1000 dolar civarı iken, şu an 100 dolarlara gerilemiş durumda. Maliyetler gittikçe düşüyor, exxon mobil gibi bir dev lityum çıkarma işine giriyor. Ayrıca 8 yıl garantisi var demek, 8 yıl sonra batarya ölecek anlamını taşımıyor.
Buraya ekstrem battery degredation örnekleri atarak ancak kenidinizi ikna edersiniz. Doğru düzgün kullandıktan sonra uzun yıllar yüzde 10'ları geçmemiş degredation örneklerini biraz internet kullanmasını bilenler bulabilir.
-
Elektrikli araç = çöp. En kötü yanı da araçla hızlı şekilde kaldırıma sürt ya da çık. Batarya gitti. Bataryayı en alta koymuşlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X