Şimdi Ara

Elektrikli hiç bir araç A LIN MAZ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
2
Favori
8.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Gelecek elektrikte. Bugün mecbur değilsin ancak 30 yıl sonra tek seçeneğin bu olacak. Hele avrupada yaşıyorsan başka çaren yok adamlar içten yanmalı eski modellerin şehirlere girişlerini kısıtlamaya başladılar. Girdiğin an yapıştırıyorlar cezayı. 20-30 yıl sonra da bugün ki içten yanmalı sıfır araçlar yasaklanacak ve ikinci el olarak aldığın zaman sadece şehir dışı kısıtlı alanda kullanabileceksin.

  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Elektrikli motor daha zor bozulur ama bozulabilen bir parça. Bobinajcılar hergün eskiyen su pompalarının sargılarını sarıyor ülkemizde yıllardır.


    Fakat benin kastettiğim bozulunca çıkan maliyetler ve eskime payı. Bizim gibi ülkeler için bu hala büyük bir sorun. Yoksa Avrupa'da olsan 25-30 bin Euro'ya aracı alır, minimum 10 sene kullandığın da vergisi, bakımı, yakıtı, geri dönüşüm bedeli derken aracın parasını çok rahat çıkartırsın. Enflasyon yok gibi birşey, alım gücünde düşmediği için gider yenisini alır hayatına devam edersin. Bizde 5 sene önce aldığın aracı alamaz duruma düşüyorsun bu yüzden uzun bir süre belli kesim hariç hibrit araçlar ile devam ederiz.

  • S_O_S kullanıcısına yanıt

    Batarya radyasyon yayar. Önemli olan ne kadar yaydığı.


    Sigara bile radyasyon yayar.


    Elektronik cihazların bataryalarından yayilan EMF, wifi antenlerinden yayılam ise RF




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 1 Aralık 2023; 1:58:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye şartlarında alıp kullanmak için daha erken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden alınmasın ki her şey paraya ne kadar sahip olduğun ile alakalı. Züğürt tesellisi yapmanın bir manası yok.


    Bence gözüken şuan ki durum, elektrikli araçlar zenginin oyuncağı modundadır. Çok değişik atılımlar var her kesime hitap edebilmesi açısından daha az lüks, daha az konfor, daha az donanım vs yapılarak her kesime inmesi için her yeni gün yeni şeyler görüyoruz.


    Zaman geçtikçe yedek parça, üretim, şarj istasyonları vs daha bol hale geldiği vakit her kesime ulaşabilmesi daha kolay olacaktır. Herkes bu deneyimi yaşamalı diye düşünüyorum benzin istasyonlarına uğramadan evindeki veya ürettiği kendi elektriği ile özgür olmayı yaşayabilmeli.


    Bu elektrikli araç meselesinde şahsi binek araç kullanıcılarından ziyade, TIR kamyon gibi araçlarda çok daha çabuk yaygın ve kullanışlı hale gelmesini isterim açıkçası ben. Çünkü en çok yakıtı kullanan onlar, ekonomide ve enflasyonda ki rol belirleyicilerden bir tanesi de onlar.


    Bizler gezmek tozmak keyif çatmak için düşünüyoruz ama bir düşünün tüm yük taşıyıcılar, iş makineleri vs araçların elektrikli olduğunu. Petrol çıkmayan memleketimizde petrol bağımlılığından kurtulmak kadar herkesin işine yaracak başka bir şey yok bu ülkede.





  • eagleoneye E kullanıcısına yanıt
    Bataryayı en alta koymak zorundalar cunku yarım tonluk o bloğu araç dinamiğini bozmadan başka yere koymak zor

    elektrikli coupé araç olmamasının sebebi de, sedan araçta yetersiz olan menzilin, küçük batarya ile daha da düşecek olması,

    Elektrikli hiç bir araç A LIN MAZ

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hali hazırda bir benzinli aracım var, yanına özellikle ihtiyaç durumlarında eşimin de kullanması için ikinci bir elektrikli araç alıp almama kararının eşiğindeyken bu tip tartışma içerikli konuları bulup mesajları dikkatlice okuyorum. Gerçekten her konuda olduğu gibi burada da adeta bir münazara ortamı oluşmuş, öyle her yerde kolay kolay bulamayabileceğimiz bilgi ve yaklaşımları görmekteyim. Teşekkürler.


    Kendi adıma bir gözlemimi aktarmam gerekirse c segmenti benzinli aracımı satıp üst segment elektrikli bir araca geçer miyim? geçmem. bunların sebebini şu şekilde açıklayabilirim:

    1. uzun yoldaki menzil düşüşü ve tekrarlayan şarj gereksinimleri
    2. yüksek yıllık mtv ödemeleri
    3. acil bir durumda planlama yapmaya gerek olmadan hareket edememek


    aklıma gelmeyen başka noktalar olabilir tabi. ancak benzinli aracım şehir içinde kilometrede 2.5 lira yakıyor. her sene bakımına en az 3000 tl veriyorum, geçenlerde ağır bakım yaptırdım 20bin liraya mal oldu. bu nedenle şehir içinde beni rahatlatacak %10 ötv ve en düşük mtv diliminde bulunan (yani havaya verdiğim paranın en az olduğu) 350km menzilli elektrikli bir şehir otomobili fikri "ikinci benzinli arabayı almaktansa" gerçekten bana mantıklı geliyor.


    sözün özü, şehir içinde kullanılacaksa ve evin ikinci arabasıysa elektrikli otomobil denemekten bir zarar gelmez diye düşünüyorum.


    ayrıca bir parantez, şu anda bu araçların ötv'si %10. yaygınlaştığında ve artık %60-80 lik vergi diliminde olan araçların satışının azaldığı dönemlerde de aynı %10 olarak kalacağını düşünmüyorum. bir düzenleme kesinlikle gelir.


    Saygılar. İyi Forumlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HOLT -- 2 Aralık 2023; 22:46:59 >




  • Tamamen elektrikli araçlar şu an için gerçek dünya şartlarında kullanıma çokta uygun değil. Belli bir güzergahta belli bir düzende araba kullanan kesim için yeni ve keşfedilmesi gereken bir teknolojik gelişmeden öteye gidemiyor.

    Şu anda arabamı değiştirme fikrim var ve gerek menzil, gerek şarj süresi, gerek yeterli şarj ağının bulunmaması nedeniyle elektrikli araçlardan uzak duruyorum.

    Konuda elektrik bataryalarının bozulmayacağını iddia edenler olmuş ama malesef öyle birşey söz konusu olamaz. Bataryaların belli bir şarj döngüsü vardır. Bu şarj döngüsünün sonuna yaklaştıkça kapasiteleri azalır.

    Her araçta motor rektefiye yapılmıyor ama elektrikli araçların çoğunda batarya değiştirme ihtiyacı oluşacaktır.

    Çok paranız ve çok zamanınız yoksa şu anda elektrikli araçlar tek tercihiniz olmamalı. Ancak evin ikinci aracı olarak şehiriçi ağırlıklı kullanılacaksa tercih edilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HOLT H kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam benim benzinli aracın yanında elektrikli aracım var dediğiniz gibi. Eğer evde şarj imkanınız varsa resmen bedavaya biniyorsunuz. sürme zevki dinamikleri klasik araçlardan oldukça farklı ve bence hoş.


    Konu maalesef bir şey bildiğini sanan cahil fanboylar akınına uğradı. çoğuna tenezzül edip cevap vermedim. ben hem benzinli hem elektrikli araç sahibi olarak deneyimleme şansına sahibim.

    geçenlerde elektirkli aracımla uzun yol deneyimleyim dedim, uzun yol dediğim de istanbul ankara maalsef fiyasko ile sonuçlandı. fabrika menziline asla ulaşamıyorsunuz özellikle bolu mevziisine gelince hava sıcaklığının düşmesi ile batayanın patır patır inişi nabzınızı yükseltiyor.

    güzergah üzerinde hızlı şarj istasyonları yetersiz. bayram seyran zamanı sıra beklersin belkide saatlerce. kaldı ki cihazlar yeterince verimli de değil yeterince hız alamıyorsun. 4 saatlik yolu 7 saatte gitmen işten bile değil. kaldı ki hızlı şarja verdiğin para düşünülünce benzinliye kıyasla devasa farklar da olmuyor. 500-600 fazla veririm şarjım kaç stresi rezilliiğini yaşamam.


    birden fazla aracın vardır, evde şarj imkanın vardır, şehir içi kullanım istiyorsundur elektrikli araç kesinlikle öneririm.


    fakat tüm paranızı yatırdığınız tek aracınız olacaksa bana sorarsanız elektrikli olmasın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmtayd -- 19 Aralık 2023; 14:58:46 >




  • ahmtayd kullanıcısına yanıt
    Kışın e-araçlar daha sorunlu. Sogukta batarya tıkanıklaştığı için menzil kısalıyor üstüne bir de kabini ısıtmak için klima açmak zorunda oldugunuz için, menzil daha da kısalıyor. Geçenlerde sanırım MG marka elektrikli araç yolda gördüm içinde 4 kişinin 4'ü de paltoları ile duruyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Mg lerde isi pompası var tesla gibi...bende 1.5 tsi aracima ilk bindigimde belli km montla duruyorum.benim araba da isitmiyormu diceksiniz?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Evet hocam yukardaki mesajda yazdığım yolculuğum esnasında biz de montla seyahat ettik. Isıtıcı açtığın an gözle görülür derecede batarya azalmaya başlıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt
    MG 'ye ilk binildiği sırada değil, İstanbul Ortaköy 'de 41 plakalı olarak gördüm. Kocaelinden İstanbul'a gezmeye gelmiş 4 kişi 4'ü kayak montlarıyla duruyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmtayd kullanıcısına yanıt
    Kışın elektrikli araç dezavantaj.

    Benzinlide motorun ürettiği ısıyı kabine vererek hiçbir ek tüketim olmadan menzil azalmadan bedava sıcacık kabin elde edilebiliyorken elektriklide iki ucu kirli değnek hesabı.

    Elektrikli belediye otobüslerinde de kabin ısıtmanın radikal bir sorun olduğu belirtiliyor. Ön cam buğulu, çözdürmeye ısı yok, otobüslerde bu problemden sözediliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.