Sonuçta bu araçlar 10 sene sonra birilerinde olacak. Batarya ömrü konusunda bir gelişme olmazsa 8-10 yaşına gelmiş araç değerinin yarısını kaybedecek yada alıcı bulamayacak. Çok büyük bir handikap. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Elektrikli hiç bir araç A LIN MAZ (2. sayfa)
-
-
Sahiplerinin derdi hocam Ben Zoe kullanıyorum, elektrikli otomobil inanılmaz işimi görüyor ve tasarruf sağlıyor. Daha değerli bir araç alma imkanım da var ama teknoloji hızlı ilerliyor. Bence alınması gereken maksimum araçlar 1.6 milyon bandına kadar olanlar. Bunları da 1-2 yılda bir yenilemek ve yine uygun araçlara yönelmek en optimal çözüm olabilir. Dediğiniz gibi 8-10 yıl tutulduğu takdirde kullanıcıları neyin beklediğini çok bilemeyiz.
-
birinin kuyruğuna basılmış anlaşılan. hayatında makale okumamış, bırak DoD değerleri ile beklenen ömür ilişkisini anlamayı daha bataryanın prensiblerini iki kelime anlatamayacak tek kaynağı youtube olan ergenler de teşrif ettiğine göre konu tartışmaya kapanmıştır.
-
Elektrikli otomobillerin şu an en büyük sorunu
- Menzilleri yetersiz
- Dolum tesislerinin yeterince yaygın olmaması ve dolum maliyetlerinin tüketiciyi ne kadar etkileyeceği
- Batarya değişim maliyetlerinin belirsizliği
" Elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın Türkiye'deki satışlarında, Tesla Model Y modelinin batarya değişim ücreti açıklandı. Türk YouTube yayıncısı Engin Özören'in paylaştığı bilgilere göre, Model Y'nin Türkiye'deki batarya değişim maliyeti 390 bin TL olarak belirlenmiş, işçilik dahil edildiğinde ise bu miktarın 490 bin TL'ye kadar çıkabildiği iddia ediliyor."
Bana göre en az elektrikli otomobillerin dünyada oturması ve yaygınlaşması 10 yılı bulacaktır.
-
Bu yeni bir teknoloji niye bu kadar panik oldunuz anlamış değilim. Batarya sorunu aşılınca gayet iyi olacak. Tesla özellikle ümit vadediyor. Temiz enerji kaynağı varken niye benzine ısrar ediyorsunuz anlamış değilim.
-
Aha kafadan furuldi…
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında tam olarak temiz enerji kaynağı diyemeyiz. Sonuçta o elektriği kullanmak için de bir fosil yakıt veya kömür gibi maddeler kullanılıyor. Dolayısıyla doğaya bu tarafı ile zarar veriyor. Zamanla ülkelerdeki rüzgar santralleri, güneş enerji sistemleri gibi sistemler ilerlediği vakit biraz daha pozitif olabiliriz.
Ayrıca belli bir süre içerisinde doğal olarak atık haline gelecek olan bataryaların nasıl bertaraf edileceği de muamma. Bu konuda belirsizliğini koruyor. Lityum iyon pillerde geri dönüşüm oranı sadece %5. Bunun arttırılması belki bu yönden artı katar ama şu hali ile büyük eksi.
-
temiz? neye göre kime göre temiz? o bataryanın hammaddesi hangi ülkede çıkarılıyor? hangi ülkede işleniyor? hangi ülkede otomobile takılıyor? meselenin ikinci boyutu dünyada bu kadar elektrikli aracın ihtiyacını giderecek temiz enerji kaynağı? elektrikli araçlar hiçbir zaman temiz olmadı ve olmayacak.
-
Ooo çok iyi bir tercih. İlk çıktığında böyle kazık mtv ötv de yoktu, A5 2.0 TFSI alanlar vardı şanslılar :)
-
Makelelerde benzine göre çok ileri seviyede temiz deniyordu. Bizi mi kandırıyorlar yine yoksa. Bu konuda çok net bir bilgim yok açıkcası. Sadece Elektrik enerjisinin her şeyde kullanılacağına dair makeleler okuyorum genelde. Tabi bu nükleer enerjide olabilir ama çoğu avrupa ülkesi nükleer enerjiyi bırakacak sanırım. Dediğim gibi kesin bir bilgim yok ama avrupada 2030 da elektrikli araçlar zorunlu hali geliyor, hatta abd'de şuan 1 kaç eyelatte yasak sanırım...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derlemeler -- 17 Kasım 2023; 0:10:10 > -
Evet aslında benzine oranla temiz ama arka plan tam olarak öyle değil. Şehiriçi kullanımda şehir merkezlerinin emisyon değerlerini ciddi düşürecek bu araçlar. Ama en nihayetinde elektrik üretmek için fosil yakıt ve kömür tercih edildiği sürece kirlilik genel anlamda azalmayacaktır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Valla böyle giderse zaten soluyacak havamız kalmıycak. Türkiye zaten aldı başına gidiyor. Çin desen öyle. Çindeki hava kirliligi abd ye kadar gidiyormuş
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derlemeler -- 17 Kasım 2023; 0:11:51 > -
Evet, kesinlikle öyle. Eğer bataryaların bertaraf edilmesi ya da geri dönüşümü halledilebilirse, güneş ve rüzgar santralleri daha aktif hale gelirse elektrikli araçlar dünya için çok iyi haber.
Birde uzun vadede şarj istasyonlarının ciddi gelişmesi gerekiyor. 1 aracın 30 dakikada şarj olduğunu düşünürsek yoğun kullanımda alt yapının çok iyi olması gerekiyor. Zamanı satın aldığımız şu dönemde hem 30 dk çok uzun hem de yeterli şarj istasyonu yoksa zulüm olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam bataryaları tekrar hammaddeye kadar dönüştürmeye yada yok etmeye gerek yok zira %75-80 lere düşmüş bir batarya ev/işyerlerinde güç kaynağı olarak kullanmak için oldukça makul olacaktır. Aynı zamanda RES lerde hibrit sistem olarak kullanmak için de bataryalar kullanılabilir. Hatta ve hatta şarj istasyonlarında şebeke yükünü almak için de kullanılabilir eskimiş bataryalar. Batarya paketleri tüm hücreler ölmediği sürece en zayıf hücreleri değiştirip tekrar tekrar ekonomiye kazandırılabiliyor, çok zayıflayan hücreler de kaynak tüketilerek geri dönüştürülebilir elbette. Yeni kimyalar çıktıkça onların fiziksel geridönüşüm niteliklerinin de daha gelişkin olacağını varsayarsak bence şuan bunu düşünmek/sorun etmek için çok erken zira o atık denilebilecek pillerin bile çok fazla kullanım senaryosu oluşuyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kafayı mı yedin hangi motor 390bine rektefe oluyor
-
vergisi mergisi dert o arabaların . bu sene ek mtvden 80 bin ödediler diye biliyorum. vergi dediğin şey nedir? havaya attığın para....
-
Şu şartlarda çok mantıklı gibi gözükse de menzil 500 üzerinde olmalı en az, batarya fiyatida aşırı yüksek geldi hadi aldın arabayi satacam desen 5/6 yıl sonra batarya fiyatını dümen gerek sen dusmesende piyasa düşer zaten
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
teslayı diyorsun değil mi evet 2 kere olunca olmuştur o kadar. 800x2 ödedim ben ama koyardı ek diye öyle 70 80 neyse versem.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X