Tesla'nın bataryaları için verdiği garanti süresi 8 yıl. Bugün için değiştirme ücreti işçilik ile beraber 490.000 TL 8 yıl bir problem yok, garanti karşılar. 8 yıl sonra garanti süresi biter bitmez bu bataryalar çöp olmayacak. Her yıl alabileceği şarj miktarı düşerek gidecek. 8 yıl içinde teknoloji de epey ilerleyecek, maliyetler de düşecektir. Belki yan sanayi piller de çıkacak, daha ucuz. Ayrıca elektrikli otomobil almayan/kullanmayan/almayacak/kullanmayacak olanlardaki bu "batarya değişimi çok pahalı, 3 yıl sonra çöp olacak bu arabalar" endişesini anlamıyorum. Bu sorun sizleri ilgilendirmiyor ki, siz sıvı yakıtlı araçlarınızla mutlu mesut yaşamaya devam edin, elektrikli otomobil alanlar da kendi arabalarıyla mutlu mesut yaşamaya devam etsin. Emin olun ki elektrikli otomobil alanlar bu riskleri bilerek alıyor. Zaten büyük bir kısmı 3-4 yılda otomobilini yenileyen insanlar. Batarya derdi sizi niye sardı ki? |
Elektrikli hiç bir araç A LIN MAZ (3. sayfa)
-
-
konuyu açan kişinin ibretlik bir kişi olduğunu bizlere gösteren Furkan kardeşime selamlar saygılar.
-
o iş kalıcı olur,görürsünüz . bi zam yapıştırırlar bu sene yine 80 ödetirler. verdiler yetkiyi 5 sene daha tepinecekler üstümüzde yapacak bişey yok.
-
ÖTV de 99 depremi için geçiciydi güya bu da ona dönebilir. 2 değil 4 kez ya da 2 ama iki katı şeklinde olabilir hiç şaşırmam. saçmalık araçlar yaşlandıkça vergisi düşüyor avrupa amerika'da böyle değil. araç kiralayacağımıza alalım ucuz demiş bir arkadaş amerika'da araç 3 bin dolar ama sigortası 15 bin dolarmış. 3600 liraya yaptırdım herhalde sigortayı kasko da 9 bin liraydı ocakta ama şöyle bir kasko kaza olur şehir dışından konukların gelirse otelde ağırlıyor. sigortacıya dedim daha manyağı yok muydu şöyle cenazende sevdiğin müzik grubunu falan getiren? 2015 model araca kasko yapmaları bile lütuf gerçi ama hep yaptırdım herhalde o yüzden?
-
En nihayetinde bu pillerin ömürleri tükendiğinde ne olacak peki ? Doğaya ve çevreye zarar verilmeden nasıl bertaraf edilecekler ? Ben bu kısmı çok merak ediyorum. Yüzbinlerce araç satıldı belki şimdiye kadar. Çok ciddi bir bertaraf yükü oluşacak. Merakla bekliyorum bende.
-
Garanti verilen piller, genellikle başımaza gelen " Tüketici kaynaklı" bahanesi ile garanti dışı bırakılma ihtimali var mı ? Olmaz demeyin burası Türkiye.
Bu arada konudaki fanatikler gibi ölümüne elektirikçi yada fosil yakıtçı değilim. Hatta geçen hafta Y serisi için baya heveslendim. Sonra menzil evde nasıl şarj edeceğim falan filan vaz geçtim. Sanırım 5-6 yıl bekleyip piyasanın nasıl şekilleneceğine bakacağım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 19 Kasım 2023; 22:19:28 > -
Elektrikli araçların 10 sene sonra ne kadar masraf açacağını kimse tam olarak bilmiyor. Çünkü yapılan testler garanti süresi için yapılıyor bu da 10 bilemediniz 12 sene içindir. Garanti süresi boyunca yüzbinlerce km kullanacağım diyenler için çok sorun yok ama sene de 10-15 bin km yol yapan kişiler 5 sene sonra satmak isteyecektir. Avrupa'da 2 yıl sonra yaklaşık bu araçlar ikinci elde yarı yarıya değer kaybediyor. Elektrikli araba alınır fakat sonrasında oluşabilecek değer kaybını da göze almak gerekli.
-
Elektrikli mevzusu parası cebinde ağırlık yapan vatandaşlarımız için.mantığa dayandırıp vicdan rahatlatıyorlar sadece.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10 senelik benzinli sanki kıymetini koruyor.
Emin ol elektriklinin piyasadı daha iyi olacak. Motoru üflüyormu, dpfsi tıkanacakmı, vs vs derdi yok. Tek dert pil. Alacak adam pilini sıfırlar işine bakar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
10 senelik değil 30 senelik benzinli araçta değerini korur. Bugün 15 yaşında benzinli Tesla sınıfında araçların fiyatları 1 milyon TL civarında ülkemizde. Kimse kimseyi kandırmasın 10 yaşını geçmiş elektrikli aracı bugünkü rakamlardan konuşayım 500 bin TL'ye bile ikinci elde kaç kişi alabilir? Senin kenarda paran vardır, risk alırsın ayrı konu fakat ülkemizde ikinci el araç alabilecek insanların ekonomileri belli. Elektrikli araç alınmaz, şöyle böyle diyen yok. Çok gördük abi 500 bin TLye bunu alacağıma gider 7.40 BMW alırım deyip ondan sonra pişman olanları. Satış sonrası cebinde paran limitli ise önemli, herkes sizin gibi maddi sorunu az insanlardan oluşmuyor ülkede.
Kaldı ki sadece olay batarya mı? Elektrik motorunun da bir ömrü var. Ayrıca bunun beyni yani kartları da mevcut. Bu araçlar entegre tasarlanıyor, pil garantisi biten aracı kimse yenilemeyeceğini bildikleri için batarya ile birlikte diğer parçalarında ömrü azalıyor.
Çözümü var mı var, ilk nesil Tesla Roadster'lerin çoğu şu anda Amerika'da revizyon yapılıyor. Yeni pil, yeni nesil motor takıyorlar. Tabi bir araba parası para tutuyor bu da.
O yüzden kafadan sallamıyorum bunları yaz internete first generation Tesla Roadster ile alakalı gerekli bilgiler forumlarda, sitelerde mevcut. Fakat EV araçların hepsi de Tesla değil, bu mantıkta mı üretiliyor gerçekten revizyon etmek mantıklı mı olacak yoksa ekonomik ömrü bitince hurdaya ayırmak daha mı mantıklı olacak zamanı gelince göreceğiz. Bugün bile bazı model araçların 10 yaş üstü alınmaz, parça bile bulmakta zorluk çekiyorsun. Aynı mantık bunlarda da olacaktır illa ki.
-
Elektrik motoru manuel şanzıman gibi bişey ya. Bozulmaz kolay kolay.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
konu açmak için IQ sınırı getirilsin artık dayanamıyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Olum sizi hiç mi eğitmediler, hiç mi okul görmediniz?
hadi diyelim vasıfsız eğitim kurumlarında yıllarınızı geçirdiniz, aileniz de mi eğitim vermedi?
kaç yaşınıza gelmişsiniz kurduğunuz cümle ilkokul çocuklarının tartışmada kullandığı “iq un kaç eheheheh” den ileri gitmiyor.
Hiç mi usturupla fikir belirtilen, görüş belirtilen bir çevrede bulunmadınız da örnek alamıyorsunuz ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sorun çıkmaz ama bir benzinli kadar değerli mantıklı insanın içini rahatlatıcı değil..
-
konu hakkında karşıt fikir ve görüş gösterip tartışmak için karşında ki insanın yeterli bir IQ seviyesinde olması gerekir. Sen açtığın konu ve ilk mesajınla zaten yetersiz bir birey olduğunu kanıtladığın için değerli vaktimi senin vasat fikirlerini değiştirmek için harcamıyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
sanane kardeşim yorum yapmak yasak mı hayırdır sana NE ? Elektrikli araç eleştrimek için illa elektrikli araç sahibi olmamız mı gerek ? Yorum hoşuna gitmediyse okur geçersin seni niye geriyor hayırdır ? Ukalalığa gerek yok herkes istediği yorumu yapar kimi çöp der kimisi avantajlı der
-
A-lı-nır...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Togg T10x tavsiye edermisiniz?
-
2003 Honda sıfır almıştım 420 binde daha motoruna tornavida değmedi rutin bakımlar hariç
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Katılıyorum ..elektrikli ve plug-in hybrid araçları en az 5 yıl sonra teknoloji ilerlediğinde ,pil kapasitesi ve ömrü, dolayısı ile menzil arttığında..tüm istasyonlarda daha hızlı şarj ünitesi olduğunda almayı planlayabilirim..Hybrid , full hybrid ayrı mesele..onlar iyi bir etüt ile satın alınabilir..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X