< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wrastet -- 26 Eylül 2021; 22:54:2 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Elektrikli Motorda Watt Nedir?
-
-
Elektrikli motorda "watt" volt x amper dir. yani kısaca toplam gücünü ifade eder. bir bisiklet yada yürüyen bir elektirikli araç gücü sadece hub veya mid motor gücü ile ifade edilemez. örneğin kullandığın hub motor 1200w/60v gücünde diyelim buda nominal değer olsun. sabit olarak bu gücü üretmek için sürekli 20amper gerilime ihtiyaç duyar 60v/20amper. bu gerilimi aynı şekilde kontrol ünitesi
de sağlıyorsa yani 60v/20amper ilave olarakda güç kaynağı ( akü ) de aynı şekilde akım sağlıyor demektir. son olarak bu araç 1200w diye anılır. Ancak anhlık zorlanmalar, yokuş çıkmak ilk kalkış gibi bu amper değerini defalarca katlayabilir. kısaca nominal ve sürekli değeri 1.2kw olan bir araç anlık olarak 3-6kw güç üretebilir. Burada 3 bileşeninde ( motor , beyin, akü ) bu asgari şartları sağlaması gerekir.
Gelelim güçlendirme ve hız kısmına. hızlanmak gerilim ile değil voltaj ile olur yani kısaca ve basit ifade ile 4 akülü bir sistem 5 aküye yükseltilir ve genel sistem kaynakları bu güce dayanır ise. araç hızlanır.
Akü kapasitesini voltajı artırmadan artırırsan yani seri değil paralel ekleme yaparsak, kısaca 60v 12amp akümüzü 60v 24amper e yükseltirsek sürat değil yol alacağı mesafe artar.
Peki voltaj artırmadan aracın hızını ve çekişini ( tork) arttırabilirmiyiz? Evet bu da şu şekilde gerçekleşir. hub motor sürtünme olmadan diyelim ki 400devir dönmekte bu da km sayacında diyelimki 80kmh gösteriyor. Ancak gerçek hayattta üzerine binip gazladığınızda km sayacı en fazla 40-45kmh gösteriyor, işte bunun nedeni tork düşüklüğüdür. Motor değiştirmeden daha güçlü bir beyin takarsanız diyelimki üzerinde ki beyin 60v 20amp siz 60v 40amp bir beyin taktınız o zaman hızınız ve yokuş performansınız da artacaktır. Ancak aküleriniz bağlantı kablolarınız da bu amper havuzunu beslemek zorunda dır.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
-
Model araçlarda edindiğim motor güç/tork etkenleri pratikte şöyledir:
Sadece watt'a bakarak sonuç elde edemezsiniz. Motorun sarım sayısı ve voltbaşına değerleri de kıyaslamak lazım. Sarım sayısını kabaca boyutla ve ağırlıkla belli oluyor. Sarım artınca tork artar. Volt başına devir de ne kadar düşükse o kadar torkludur ama motorun maksimum devri ve hızınız düşecektir.
1800watt bir motor gördünüz daha güçlü sandınız ama maksimum 80V ve 30A destekliyorsa bu motor ve volt başına deviri de sizin motorunuzdan yüksektir. Haliyle ne devir alabileceksiniz motordan ne de tork.
Daha düşük wattlı çünkü daha düşük voltbaşına devirli bir motor takarak son hızı düşürseniz de pratikte hızlanabilirsiniz eğer düz bir zeminde ve eğimli yollarda gidiyorsanız.
Beyin kısmına gelince motorun talep edeceği maksimum güçten daha fazlasını kaldıran bir beyin zaten kullanılması zorunlu, daha güçlü bir beyin motora bi şey ifade etmeyecektir.
Maksimum amper değerinde sıralama şöyle olur: Beyin > Akü > Motor
Maksimum voltaj: Pil<=Beyin<=Motor
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X