Şimdi Ara

Elektrikli Motosikletler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
11.186
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Elektrikli Motosikletler

    Bende böyle bir şey var
    http://www.youtube.com/watch?v=2qkNWrhzCwA
    http://www.youtube.com/watch?v=7bArvORJOxE
    Hatta bu videoları çektim.
    Gayet güzel araç:) Biraz elden geçirince daha da düzeldi.
    Aküleri değiştirmeyi düşünüyorum bu aralar, içinde 14Ah lık 15x10x10cmlik aküler var, ama 14Ah olduklarına inanmıyorum alakasız bir çin malı. 5 Yıl garanti vermişler ama bence 5 yıl gitmez, hele 14Ah aynı boyutta akülerin 300-500 Cycle ömürlü aküler olduğunu düşünürsek 2 yılda akülerden pek bir şey kalmaz. (1 Cycle akünün %100 den %70 e indirilip tekrar %100 e şarj edilmesi, en uzun ömür bu şekilde belirtiliyor kataloglarda)
    20Amperlik, ağırlık kapasite oranı daha iyi olan daha ince uzun aküler kullanmayı düşünüyorum, eski akü haznesine sığmazlar ama aküleri koyabilicek başka yerler de var içine su almıyacak
    Düşündüğüm model FirstPower FP12200 kuru akü
    http://www.gptbattery.com/pic/1/smday/ptype/_g/FP12200.pdf
    Şeklinde değerleri var. 3 yıl kapasitesini kaybetmeden çalışır herhalde böyle bir şey. 3 Yıl sonra yeni aküler çıkar zaten:)

    Bendeki motosiklet ST MAX diye geçiyor, 300watt motoru var, saatte 30km yapıyor, bayır falan çıkıyor mesela kadiköy iskeleden boğaya doğru olan yokuşu gayet rahat çıkıyor.
    40-50km yapıyor bir şarjda. Şarj 6 saat falan sürüyor.
    48Volt ile çalışıyor. 4 Tane 14ah olduğunu idda eden 12voltluk aküsü var.
    Vites olmadığı için uzun yola uygun değil ama şahane "ya kadiköye gideyim şunu alayım, şuraya gidiyim bunu alayım" aracı, kurye gibi geziyorum bütün gün. Uzun yola girince sağ tarafa bayağı yanaşmak gerekiyor yoksa korna duyabiliyorsunuz arkadan dat çekil diye. Motoru yaklaşık 0.4 Beygir.







  • Kapışsak ben geçerim bunu bisikletimle, Bostancı'dan Kadıköye 20dk'da gidiyorum minibüs yolundan, hem de kaldırımlardan hoplaya zıplaya minibüslerin sıkıştırmalarına rağmen 30km/h çok kolay bir hız ve bisiklet bundan çok çok daha yararlı, vücudu çalıştırıyor mis gibi. Şu zamanlarda insanların en çok ihtiyacı olan şey de bu değil mi..
  • vallahi ben de bisikletle geziyordum bayağı süredir ama çok yorgun hissediyorum kendimi bu aralar, bir de bisiklette motosiklet kadar seri dur kalk yaparsan yorgunluktan halin kalmaz. 30Km sürati en fazla 1saat boyunca koruyabilirsin iyi bir kondisyon ile. Tabi bisiklet türü de etkiliyor. Ayrıca gidiceğin yere kan ter içinde vardığını da unutmamak gerek.
  • Yaş veya vücut yapısı da önemli tabi ki dediğin doğru. Ben pek rahatsız olmuyorum yorgunluktan, tam tersine iyi hissediyorum o yüzden benim için en iyisi bisiklet, gerçi motor alıcam ama o ayrı bi olay tabi Dur kalk konusu minibüs yolunda tam bir işkence, durmamak için kaldırımlara oraya buraya zıplıyorum ama daha çok yoruyor tabi dur-kalk yapmaktan
  • yaşım iyi de biraz okul çarptı beni
    hah işte o oluyor durmicam kinetik enerjimi kaybetmicem diye kaza yapıcam bir gün:) minibüsler korkunç zaten, arkasından gitsen lank diye duruyor, önünden gitsen arkana girip korna çalıyor, yol veriyorsun, 10metre sonra adam gene duruyor lank diye önünde, inanılmaz sinir bir durum.
  • Ben bi kere gidiyordum minibüs yolundan. Bi minibüs yanaştı yolcu bırakmak için. Hız kesmeden iyice kaldırıma yanaşıp geçerim dedim kapıya da açılma mesafesi bırakmıştım. Çok şanslıyımdır birden ön kapı açıldı zar zor durdum yoksa inen adamın yerine ben binecektim
  • max kaç hız gördün bunda
  • hız göstergesi yok ampermetre var, videodaki gösterge ampermetre aslında, niye km yazıyor bilmiyorum.
    ama 30km kendi gücü ile gidiyor gene.
    Ama bol bayırlı bir yerde yaşıyoruz:) 40km yapmışımdır rahat
  • ampermetre ne oluyo . anlamıorum ondanda.ben sevdim bunu.alsammı acaba ya
  • Aşk acısı çeken insanlar için en iyi araç bisiklettir, bacakların yandıkça sen de kızların dırdırından, insana verdikleri eziyetten ve bundan aldıkları şizofrenik zevkten bir parça daha uzaklaşmış hissedersin kendini
  • bisiklet yorucu yaaa.bende cok gzl bisiklet var ama kullanmadım bu sene hiç.elektirklisi gzlmiş
  • Şehir içi için mükkemmel bir araç. Bisiklet gibi yormuyor en azından.
  • Ampermetre devrenin yani bu durumda motosikletin motorunun çektiği akımı gösteriyor. Mesela düz yoldasın, motor 3 amper çekiyor, akülerimiz de 22 amper / saat desek, 7 saat boyunca yol alabilirsin aküleri sonuna kadar bitirene kadar. Tabi bu sadece teoride, 7 saatte 22 amper çekmeye çalışmak hızlı bir deşarj oluyor akü için, o yüzden akünün kataloğuna bakıyoruz, kapasite karakteristikleri bölümünü buluyoruz (akümüzün markası olan sahici bir akü olduğunu çinde nerede üretildiği pek belli olmayan bir akü olmadığını varsayıyorum)
    "20 hour rate 22Ah
    10 hour rate 20.4Ah
    5 hour rate 18.7Ah
    1 hour rate 13.7Ah
    15 min rate 10.0Ah"
    Şeklinde bir tablo vermiş, bu ne demek? Aküyü 7 saatte boşaltmaya çalışırsak, yaklaşık 19Amper / saat elde ederiz demek, hızlı boşalttığımız için enerjinin bir kısmı yalan oluyor.
    Yani motorumuz 3 amper çekerken 6 saat civarı bir süre yol alabiliriz akülerimizi bitirmeden önce tamamen.
    Saatte 25km ile gittiğimizi düşünürsek 150km bir yol bu. (MOTORUN 3 AMPERDEN FAZLA ÇEKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM AMA KESİN BİR DEĞER VEREMİYORUM, BUNLAR SADECE TEORİ, YOLDA KALIRSANIZ KURTARMAYA GELİRİM AMA.)

    Ama bu deep discharge denilen olay, aküyü öldürüyorsun.
    Akünün uzun ömürlü bir yaşamının olması için deşarjı akünün türüne göre %40 altına indirmemek gerek. Gene akünün teknik bilgilerinde bunlar yazar.
    Mesela, %50 deşarj edersek akümüzü her şarja takıştan önce, akünün kapasitesinin %80 e düşmesi yaklaşık 400 cycle civarlarında oluyor. 1 Cycle akünün %50sine kadar kullanılması ve tekrar şarj edilmesi tabiki bu durumda. 2 günde bir şarj etsen, yaklaşık 2.2 sene ömrü olur akünün, ondan sonra kapasite %80 in altına düşer. Tanesi 35usden 4 tane yeni akü alman gerekir ha GENE yakıtlı bir aracın masrafının çok çok altında. Aylık 5 Dolara geliyor her gün sürekli olarak kullanılan bir elektrikli motorsikletin sırf akü masrafı, zaten aracın başka bir masrafının olmaması gerekiyor sağını solunu yakmadık çarpmadıkca.
    Aküleri mesela her seferinde %30 una kadar kullanırsan, kapasite %80 in altına düşmeden önce 900 tane cycle yapabilirsin, ama bu sefer her gün şarj etmen gerekir aküleri bu sefer 2.4 sene gibi bir ömrü olur akülerin, yani neredeyse aynı. Aküleri %50nin altına düşürmeyin yeter.
    Tabi, aküyü %50 kullanmak, menzili de yarı yarıya kısaltması gerekir.
    Yani 75km gidersin.
    Şu anki akülerin menzilini bilmiyorum ama 12-14amperlik akülerle 50km gidiliyor deniliyorsa, 22 amperlik ile 75km gidilmesi az bile, daha fazla da gidebilir, motorun çektiği akımı bilmek lazım devamı kolay.

    Ha bir sorun da akünün doluluk seviyesini anlamak var. Akü şarj edildikten sonra biraz kullanılması gerekiyor (şarj esnasında ölçülemiyeceğine değinmiyorum bile) ya da 3-4 saat beklemesi, sonra voltajı ölçülüyor, sonra voltaj tablosu var.
    Doluluk Voltaj
    %100 ~13
    %80 ~12.70
    %60 ~12.50
    Aküden aküye biraz oynuyor bu değerler, ama genelde birbirlerine yakın oluyorlar, benim verdiğim değerler sözüne ettiğim 22 amperlik akünün değerleri.
    Tabi bizim 4 tane akümüz var, 48voltluğa ölçüm için voltaj değerleri 4 ile çarpıyoruz yani 50.8 Volt alırsak akülerden %80 dolu, 52 Volt alırsak %100 dolu gibi.
    Tabi bu değerler open circuit için, yani voltmetre dışında aküyü kullanan bir şey olursa sonuçları oynatabilir. Küçük bir ışık pek etkilemezken çalışan bir motor aküyü olduğundan düşük gösterebilir. En güzeli motosiklete küçük dijital bir volt metre bağlamak ve ışıkta beklerken motor duruyorken değerleri okumak.


    Bu akünün değerlerini
    http://www.gptbattery.com/pic/1/smday/ptype/_g/FP12200.pdf
    Aha buradan görebilirsiniz.

    Bir de, aküleri dolu iken şarj etmek akünün voltajının yükselmesine ve araca zarar vermesi ile sonuçlanabilirmiş. Akünün en az %10 kullanılması gerekiyor sanırım. Ayrıca aküyü %30 %50 gibi değerlerde kullandıktan sonra bugün benim yaptığım gibi şarja bırakmayı unutursanız akünüz istanbulun susuz kaldığı günleri göremiyecek hale gelir:).

    Bu bilgileri dün 5-6 saat boyunca akülerle ilgili araştırma yaparken öğrendim, yanlışlar olabilir ki kesin vardır, paticikte dediğimiz gibi yamuluyorsam düzeltin eheh. Ayrıca buradaki bilgilerden yola çıkarak hede hödö neyse anladınız siz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AppendiX

    Şehir içi için mükkemmel bir araç. Bisiklet gibi yormuyor en azından.


    Kalbi de güçlendirmiyor ama, hiç bu yönden bakmayı denedin mi
  • bilgilerin için teşekkürler.çok aydınlatıcı
    quote:

    Orjinalden alıntı: NI MH

    Ampermetre devrenin yani bu durumda motosikletin motorunun çektiği akımı gösteriyor. Mesela düz yoldasın, motor 3 amper çekiyor, akülerimiz de 22 amper / saat desek, 7 saat boyunca yol alabilirsin aküleri sonuna kadar bitirene kadar. Tabi bu sadece teoride, 7 saatte 22 amper çekmeye çalışmak hızlı bir deşarj oluyor akü için, o yüzden akünün kataloğuna bakıyoruz, kapasite karakteristikleri bölümünü buluyoruz (akümüzün markası olan sahici bir akü olduğunu çinde nerede üretildiği pek belli olmayan bir akü olmadığını varsayıyorum)
    "20 hour rate 22Ah
    10 hour rate 20.4Ah
    5 hour rate 18.7Ah
    1 hour rate 13.7Ah
    15 min rate 10.0Ah"
    Şeklinde bir tablo vermiş, bu ne demek? Aküyü 7 saatte boşaltmaya çalışırsak, yaklaşık 19Amper / saat elde ederiz demek, hızlı boşalttığımız için enerjinin bir kısmı yalan oluyor.
    Yani motorumuz 3 amper çekerken 6 saat civarı bir süre yol alabiliriz akülerimizi bitirmeden önce tamamen.
    Saatte 25km ile gittiğimizi düşünürsek 150km bir yol bu. (MOTORUN 3 AMPERDEN FAZLA ÇEKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM AMA KESİN BİR DEĞER VEREMİYORUM, BUNLAR SADECE TEORİ, YOLDA KALIRSANIZ KURTARMAYA GELİRİM AMA.)

    Ama bu deep discharge denilen olay, aküyü öldürüyorsun.
    Akünün uzun ömürlü bir yaşamının olması için deşarjı akünün türüne göre %40 altına indirmemek gerek. Gene akünün teknik bilgilerinde bunlar yazar.
    Mesela, %50 deşarj edersek akümüzü her şarja takıştan önce, akünün kapasitesinin %80 e düşmesi yaklaşık 400 cycle civarlarında oluyor. 1 Cycle akünün %50sine kadar kullanılması ve tekrar şarj edilmesi tabiki bu durumda. 2 günde bir şarj etsen, yaklaşık 2.2 sene ömrü olur akünün, ondan sonra kapasite %80 in altına düşer. Tanesi 35usden 4 tane yeni akü alman gerekir ha GENE yakıtlı bir aracın masrafının çok çok altında. Aylık 5 Dolara geliyor her gün sürekli olarak kullanılan bir elektrikli motorsikletin sırf akü masrafı, zaten aracın başka bir masrafının olmaması gerekiyor sağını solunu yakmadık çarpmadıkca.
    Aküleri mesela her seferinde %30 una kadar kullanırsan, kapasite %80 in altına düşmeden önce 900 tane cycle yapabilirsin, ama bu sefer her gün şarj etmen gerekir aküleri bu sefer 2.4 sene gibi bir ömrü olur akülerin, yani neredeyse aynı. Aküleri %50nin altına düşürmeyin yeter.
    Tabi, aküyü %50 kullanmak, menzili de yarı yarıya kısaltması gerekir.
    Yani 75km gidersin.
    Şu anki akülerin menzilini bilmiyorum ama 12-14amperlik akülerle 50km gidiliyor deniliyorsa, 22 amperlik ile 75km gidilmesi az bile, daha fazla da gidebilir, motorun çektiği akımı bilmek lazım devamı kolay.

    Ha bir sorun da akünün doluluk seviyesini anlamak var. Akü şarj edildikten sonra biraz kullanılması gerekiyor (şarj esnasında ölçülemiyeceğine değinmiyorum bile) ya da 3-4 saat beklemesi, sonra voltajı ölçülüyor, sonra voltaj tablosu var.
    Doluluk Voltaj
    %100 ~13
    %80 ~12.70
    %60 ~12.50
    Aküden aküye biraz oynuyor bu değerler, ama genelde birbirlerine yakın oluyorlar, benim verdiğim değerler sözüne ettiğim 22 amperlik akünün değerleri.
    Tabi bizim 4 tane akümüz var, 48voltluğa ölçüm için voltaj değerleri 4 ile çarpıyoruz yani 50.8 Volt alırsak akülerden %80 dolu, 52 Volt alırsak %100 dolu gibi.
    Tabi bu değerler open circuit için, yani voltmetre dışında aküyü kullanan bir şey olursa sonuçları oynatabilir. Küçük bir ışık pek etkilemezken çalışan bir motor aküyü olduğundan düşük gösterebilir. En güzeli motosiklete küçük dijital bir volt metre bağlamak ve ışıkta beklerken motor duruyorken değerleri okumak.


    Bu akünün değerlerini
    http://www.gptbattery.com/pic/1/smday/ptype/_g/FP12200.pdf
    Aha buradan görebilirsiniz.

    Bir de, aküleri dolu iken şarj etmek akünün voltajının yükselmesine ve araca zarar vermesi ile sonuçlanabilirmiş. Akünün en az %10 kullanılması gerekiyor sanırım. Ayrıca aküyü %30 %50 gibi değerlerde kullandıktan sonra bugün benim yaptığım gibi şarja bırakmayı unutursanız akünüz istanbulun susuz kaldığı günleri göremiyecek hale gelir:).

    Bu bilgileri dün 5-6 saat boyunca akülerle ilgili araştırma yaparken öğrendim, yanlışlar olabilir ki kesin vardır, paticikte dediğimiz gibi yamuluyorsam düzeltin eheh. Ayrıca buradaki bilgilerden yola çıkarak hede hödö neyse anladınız siz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emir18rebrov

    bisiklet yorucu yaaa.bende cok gzl bisiklet var ama kullanmadım bu sene hiç.elektirklisi gzlmiş


    Tamam işte mesele zaten yorucu olması, ne kadar yorulursan o kadar rahatlarsın, sıkılacak halin kalmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sahinoz31

    Tamam işte mesele zaten yorucu olması, ne kadar yorulursan o kadar rahatlarsın, sıkılacak halin kalmaz

    Seni 10 sene sonra görmek lazım




  • Birşey olmaz da ölmezsem görüşürüz
  • bence yine idare eder fena değilmiş
  • ilginç bir makine yakışıklı deil ama sempatik hesabı
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.