Şimdi Ara

Elektrikli Otomobil Mantıklı mı?? Tartışalım beraber (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
2.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toygun_ank kullanıcısına yanıt
    Yok aslında park alanlarındaki elektrik arttırılsa daha mantıklı :) Ama sizin dediğiniz mantıkda da araçlar var. Örneğin Chevrolet Volt-Opel Ampera ikilisi. Benzinli motor var fakat sadece şarj etmek için kullanılıyo 100 km'de 2 litre falan yakıyor
  • çok güzel nir inceleme olmuş, emeğinize sağlık.
  • akula06 A kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum şuan en mantıklı çözüm o. Umarım yakında ülkemize de gelir.
  • burock1997 B kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum. Hybridler ve elektrikli araçların pazar payı Avrupada neredeyse dikey yükseliyor. Umarım bu trend ülkemizde de gözükür.

    İncelemeyi beğenmenize sevindim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okanno -- 11 Haziran 2013; 18:20:16 >
  • DeNGeSiZ_1925 kullanıcısına yanıt
    Evet ama ne yazıkki Chevrolet Volt'un ülkemizde satılacağı konusunda bir bilgi yok. Umarım gelir.

    İncelemeyi beğenmenize sevindim. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Abicim laptopların nasıl zamanla pil ömrü doluyor, elektrikli arabanın da aynı şekilde pil ömrü doluyor. Batarya değişimi 11 bin euro. Sizce hiç mantıklı mı?

    Burada bir yanlışınız var. Renault bu değişim parasını ödememeniz için pili size kiralıyor. Ömrü dolunca da garantili kiraladığı için yenisini veriyor size. Kiraladığınız için daha ucuza geliyor. Aracın alış fiyatıda o yüzden dizel Fluence'e çok yakın. Test yazımdaki neden piller kiralanıyor kısmına bakmanızı tavsiye ediyorumo rada daha detaylı anlatmıştım.
  • S_O_S kullanıcısına yanıt
    Batarya teknolojisi ilerledikçe bu araçlar iyice mantıklı hale gelecek katılıyorum.

    Tesla bambaşka bir dünya. Hem spor hemde elektrikli, birçok önyargıyı yıktı :D
  • EmreKaanYksl kullanıcısına yanıt
    Aslında istasyonlardan çok park yerlerine kurmak mantıklı malum şarj sürüyor biraz benzin gibi değil. Ama İspark'ın bu konudaki atılımları umut verici. Ayrıca Renault'un birçok bayisinde hızlı şarj istasyonları var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Abicim laptopların nasıl zamanla pil ömrü doluyor, elektrikli arabanın da aynı şekilde pil ömrü doluyor. Batarya değişimi 11 bin euro. Sizce hiç mantıklı mı?

    Burada bir yanlışınız var. Renault bu değişim parasını ödememeniz için pili size kiralıyor. Ömrü dolunca da garantili kiraladığı için yenisini veriyor size. Kiraladığınız için daha ucuza geliyor. Aracın alış fiyatıda o yüzden dizel Fluence'e çok yakın. Test yazımdaki neden piller kiralanıyor kısmına bakmanızı tavsiye ediyorumo rada daha detaylı anlatmıştım.

    Bu hibrit Audi a6 da var. Arka koltukların altında küçük bir batarya var. Ömrü dolsa bile değişmesi kimseye dokunmaz. Şehir içi trafikte araç o küçük batarya ile dur-kalk yapıyor. İnanılmaz az yakıyor bu sayede. Ben sıfır araba alacağım kiralık pil mi kullanacağım üstüne.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Abicim laptopların nasıl zamanla pil ömrü doluyor, elektrikli arabanın da aynı şekilde pil ömrü doluyor. Batarya değişimi 11 bin euro. Sizce hiç mantıklı mı?

    Burada bir yanlışınız var. Renault bu değişim parasını ödememeniz için pili size kiralıyor. Ömrü dolunca da garantili kiraladığı için yenisini veriyor size. Kiraladığınız için daha ucuza geliyor. Aracın alış fiyatıda o yüzden dizel Fluence'e çok yakın. Test yazımdaki neden piller kiralanıyor kısmına bakmanızı tavsiye ediyorumo rada daha detaylı anlatmıştım.

    Bu hibrit Audi a6 da var. Arka koltukların altında küçük bir batarya var. Ömrü dolsa bile değişmesi kimseye dokunmaz. Şehir içi trafikte araç o küçük batarya ile dur-kalk yapıyor. İnanılmaz az yakıyor bu sayede. Ben sıfır araba alacağım kiralık pil mi kullanacağım üstüne.

    Evet ancak yinede dizele göre bile ucuz gelecek. Bakın incelemede bu tarz sorular ve önyargılar olduğunu bildiğim için detaylı bir hesap yaptım. Emin olun yılda sadece 15.000 km yaptığınızda en az 2.000 TL karınız oluyor ve km arttıkça kar artıyor. Detaylı hesaplamam yazıda mevcut

    Audi artık her aracına dediğini gbi Hybrid sistem yerleştiriyor. Umarım yakın zamanda onlarda satışa çıkar ve seçeneklerimiz artar




  • 2000 tl kâr edicem diye yana yana priz arayamam millet zaten iphone ve android'den bıktı :))

    şaka maka 1000 € istasyon taktırmazsanız 12 saatte dolduruyor çoook uzun bir süre.

    Menzil uzatılır, şarj süresi kısaltılırsa patlama yapar bu araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla model s ve model x (yeni çıkıcak ) olsa fiyatına göre gözüm kapalı alırım 1 dakka düşünmem.

    480 km menzil, m5 den hızlı 0-100 , birçok jipten bile büyük bagaj ve iç hacim , 4.5 saatte full şarj ( süperşarj noktalarında 1 saatte full şarj veriyor , 30 dakkada 240km )

    fluance ze , nissan leaf gibi araçlara 5 kuruş vermem.
  • Araç 1600 kg. Yolcu değil batarya taşıyor. Sistemi kazançlı yapan astronomik akaryakıt vergileri. Gerçek bir kar, ekonomi yok. Çevre için iyi olduğuna da zerre kadar inanmıyorum. Elektrik sistemi çok hafif ve küçük araçlarda verimli olabilir. Twizy gibi. Ama Twizy'de bilerek otomobile rakip olacak bir şey yapmamışlar . Samimi değiller. Twizy'nin kapısı bile yok. Opsiyonel. Standart binek tip araçlarda hibrit sistem mantıklı. Zaten bu sistem yaygınlaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesincır -- 11 Haziran 2013; 23:33:40 >
  • Tesla Model S gibi olsa aslında hemen koşup alınır. 100bin doları acımadan gömerdim öyle bir arabaya.
    Fluance Z.E. de bu haliyle pek alınası değil. Menziline 70km diyenler var. Cep telefonu bile ilk alındığında şarjı iki üç gün gidiyor 5 ay sonra eskisi gibi olmuyor.
    Elektrikli araba için ZOE'yi bekliyorum ben. 2014'te Twizy gelecekmiş. 2014 yazında da ZOE gelebilir.
  • okanno O kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    ben de bir önceki yil Frankfurtta fuarda kullanma imkani buldum Fl. EV'yi.

    Kullanimi cok keyifli ama motor sesi olmadigindan aracin her tarafindan ses geliyormus gibi oluyor. (Tabiiki subjektif olarak)

    Evet aracla cok yola yaparak tasarruf etmek mümkün ama bu sefer de menzil sinirina takiliniyor.

    Klima, Far, arka cam rezistansi gibi donanimlarla menzil 100km yi gecemiyor. Buradan yola cikarak araci yilda 300 gün kullanarak. Teorik olarak yilda 30000km rakamina ulasiyoruz. Kimse menzili son kilometresine kadar kullanmayacagindan günde 70km olarak yapacagimiz bir aracla 21000 km yol yapmak mümkün oluyor.

    Bu hesapta tüm degiskenleri aracin dezavantajina kullandim ama genel kullanici icin gecerli olabilecek bir hesap.

    Bu tür araclar örnegin poliste ve durak taksilerinde kullanilabilir hatta elektrik fiyatinda yapilacak ciddi bir indirimle firmalar temsilcileri icin de kullanabilir.

    Herkesi en cok düsündüren problem de bir sekilde akünüz biterse, (ki imkansiz da degil) elinize bidonu alip araca yakit dolduramiyorsunuz. Araci cekiciyle cektirmek disinda pek bir sansiniz yok. Bu problemi cözmenin yolu da araca ufak ama araci ancak hareket ettirebilecek ufaklikta bir jeneratör ekleyip 10 litrelik benzin deposu koymak (Range extender). Opel Amperada denendi ama isi abartip araci performansli kullanmaya yetecek bir motor ekleyince isin tadi kaci. (bkz. Amperanin bos agirligi)

    Selamlar




  • Batarya kirası kalkmadıgi sürece mantıklı degil..

    10000km yıllık sınırla aylık batarya kirası 75€. E zaten normal bir aracın tüketimine yaklaşıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 11 Haziran 2013; 20:51:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu teknoloji için daha çok erken olduğunu düşünüyorum.

    ben yıllık en az şehir içi 20.000 km civarı yol yapıyorum.

    bu aracı alırsam eğer şuan ki kurla aylık 343 tl akü kirası bedeli ödemek zorunda kalacağım.

    günlük ortalama 60 km yol yapıyorum verilere göre 3 günde bir aracı şarj etmem gerekecek. evden uzatma kablo çekip aracı 12 saat şarj etmek bana mantıklı gelmiyor.Acil işim çıkabilir, yağmur yağar sel olur vs :). yaşadığım şehirde hızlı dolum istasyonu yok ayrıca istasyonda 30 dk şarj dolmasını beklemek çok kötü. LPG dolumu bile 3-4 dk lik süresiyle bile yeterince sıkıcı zaten.

    bu yüzden eve kurulan şarj ünitesine de 2500 tl de ona ödemem gerekecek. bunu da 48 aya yayarsak aylık 400 tl lik masrafımız olmuş oluyor.

    eh tabi ki hayatımız ev ve iş yeri arasında geçmiyor. Bugün araçlarımızla yaptığımız 200-300 km yollar araçların kalitesi ve yolların durumunun iyileştirilmesiyle oldukça kısa mesafeler olmakta. Elektirkli araçlarla direk bu mesafeyi gidilemeyeceğinden ikinci bir araç almamız şart. İkinci aracında bakım, sigorta, kasko, mtv gibi ödemelerini yıllık gerçekleştirmemiz gerekiyor. Bunları da hesaba kattığınızda Fluence Z.E ekenomik olmaktan çıkıyor.

    Bir diğer konuda aracın garantisi bittiğinde ne yapacağız. Okan beyin yazısında da belirttiği gibi araç sürekli servise bağımlı olacak ve servislerin fiyatlandırma politikasınıda hepimiz biliyoruz.

    Kendi lpg li aracımla aylik 450 tl yakıt masrafı yapıyorum mtv yi de dahip edip yılda 1000 tl kar etmek için bu kadar zahmete ve gelecekteki oluşacak risklere atlamak bana mantıklı gelmiyor.

    Ancak bu araçların menzili 400 km civarına çıkartılabilirse, her akaryakıt istasyonunda şarj dolumu mümkün olabilirse, dolum süresi 10-15 dk seviyesine indirilebilirse, yeterince yaygınlaşıp araçların gelecekte oluşabilecek muhtemel sorunları ve fiyatları konusunda bilgi sahibi olabilirsek almayı düşünebilirim. Sanırım bunun içinde 10-15 yıl geçmesi gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    Aslında istasyonlardan çok park yerlerine kurmak mantıklı malum şarj sürüyor biraz benzin gibi değil. Ama İspark'ın bu konudaki atılımları umut verici. Ayrıca Renault'un birçok bayisinde hızlı şarj istasyonları var

    öylede hızlı şarj baya hızlı olması lazım mesela 30 dkda full licek
  • Tüm mesajları okumadım, muhabbet nerelerde bilmiyorum. sadece kendi görüşümü yazayım.

    Herkesin malumu, uzun yıllardır bu sektörün en başarılı ismi Prius. Bunun da sebebi aracın malum hibrit olması, yani menzil probleminin olmaması.

    Günümüz batarya teknolojisi elektrikli araçları şehir içi kullanımına kısıtlandiriyor. Keşke maliyet kaygıları olmasa ve tüm firmalar toyotanin izinden giderek hibrit araçlara yoğunlaşsaydi, bugün belki çoğumuz 100 kmde 1 litre benzin tüketen araçlara biniyor olurduk. Aslında bu tasarruf bile, mevcut petrol kaynaklarinin ömrünü 3 katına çıkarmaya yeterdi.

    Şu anda, salt elektrikli araçlar, uygun bir maliyet yönetimi ile şehir içi kullanımı için dizelden bile avantajlı. Ancak ben sırf ise gidip gelmek için neden devasa bir Fluence'i yükleneyim ki? Bu bağlamda bana göre en ideali b, hatta a segmenti araçların elektrikli versiyonlari..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çoğu arkadaşa katılmamak elde değil, hani her ne kadar yapılan yolun büyük bir kısmı şehir içersinde geçse bile illa şehir dışına çıkma durumu oluyor. Bu durumda bir arkadaşında belirttiği gibi 2.bir araç lazım. Yaz ayları başladı mesafe tedirginliğiyle klima açmayayım dersen bu ayrıca bir problem.

    Birkaç arkadaşa katılıyorum bu işin çözümü (bana göre) ampera(volt) gibi kendini şarjlayabilen sistemler. Tabii bu şarj esnasında kullanılacak içten yanmalı motorun nasıl olacağı ile ilgili bir fikrim yok. Bunu şu sebeple söylüyorum, 100bg'lik bir motora ihtiyaç var mı ya da mesela ford'un 1lt'lik motoru bu amaçla kullanılsa yeterli olur mu, bilmiyorum.

    Nissan Leaf'in 160km menzili oldukça iyi fakat aynı sorun, şarj.

    Bunları söylerken kendimden yola çıkarak bir şeyler fikir üretmeye çalışıyorum. Ben günlük 60-70-100km yol yapan insan değilim, ancak bazen Adapazarı'na, İzmit'e gittiğimiz oluyor ailece. Aracın camı açıp da içeriye giren arıdan dolayı, kafasına gelen taştan dolayı kaza yapan olaylar da var, klimayı açacağım mecburen. İkinci bir araç alım imkânım yok ancak eğer olsaydı dahi en başta gereksiz olduğunu düşünüyorum.

    Kısacası, incelemeniz çok güzel, ellerinize sağlık. Araç her ne kadar tasarım anlamında çekiçi olmasa da kaliteli bir araca benziyor (sizin anlatımlarınızdan öyle anlaşılıyor) fakat hayat firmaların istatistikleri ile örtüşmüyor. Günde 80km'den daha az yola yapan gruptayım fakat yeri geldiğinde fazlasını da yapıyorum. Araç kiralamak kârlı olur mu?

    Sınavlarınızda başarılar dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.