Şimdi Ara

Elektrikli Otomobil Mantıklı mı?? Tartışalım beraber (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
2.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla s den gerisi yalan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    Yok aslında park alanlarındaki elektrik arttırılsa daha mantıklı :) Ama sizin dediğiniz mantıkda da araçlar var. Örneğin Chevrolet Volt-Opel Ampera ikilisi. Benzinli motor var fakat sadece şarj etmek için kullanılıyo 100 km'de 2 litre falan yakıyor

    Biliyorum bunu fluance da da uygulamalılardı hocam %100 elektrik beni korkutuyor doğrusu ne olur ne olmaz
  • Kesinlikle katılıyorum. Ama şöyle bakmak lazım eskiden de dizel otomobillere aynen böyle bakılıyordu şimdi her yer dizel otomobil yani başlangıç için 2.000TL iyi bir para ki bu sadece yılda 15.000 km yapıldığıdna yani ortalama bir bireysel tüketici için. Bunun dilolardaki kar miktarını düşünsenize bi :D

    Ama katılıyorum eksiklikler giderilirse patlama yapar dediğiniz gibi
  • Enes.E! kullanıcısına yanıt
    Evet kesinlikle. Zaten planlı kullanılacak bir otomobil bu
  • Exxcrea kullanıcısına yanıt
    Tesla zaten elektrikli otomobillerin Mercedes'i konumundaç Hep ileri ve lüks :D

    Ama bence Leaf ve Z.E. küçümsenecek bir araç değil. Sonuçta ne kadar ekmek o kadar köfte. Halk otomobilleri için elektrik konusunad bence iyi birrer başlangıçlar. Gerçi Leaf'i denemediğim için net birşey diyemem ama Fluence teknolojik bir oyuncak değil gayet mantıklı olduğu ve kullanılabilinecek alanların olduğu bir otomobil. Tabi benim görüşüm. Sizin görüşünüze saygım sonsuz :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesincır

    Araç 1600 kg. Yolcu değil batarya taşıyor. Sistemi kazançlı yapan astronomik akaryakıt vergileri. Gerçek bir kar, ekonomi yok. Çevre için iyi olduğuna da zerre kadar inanmıyorum. Elektrik sistemi çok hafif ve küçük araçlarda verimli olabilir. Twizy gibi. Ama Twizy'de bilerek otomobile rakip olacak bir şey yapmamışlar . Samimi değiller. Twizy'nin kapısı bile yok. Opsiyonel. Standart binek tip araçlarda hibrit sistem mantıklı. Zaten bu sistem yaygınlaşıyor.

    Evet ağırlık büyük sıkıntı. Ama olay sadece astronomik vergilerden ötürü değil. Öyle olsa bize göre kat kat ucuz benzin kullanan ingiltere değil biz elektrikli araç pazarında lider olurduk. Çevre için olduğunu neden düşünmüyorsunuz?

    Twizy konusunda ise size katılmıyorum. O ap ayrı bir otomobil yani standart otomobillere rakip olması için değl motorsiklet ille otomobil arasında bir şehiriçi ulaşım aracı olsun diye yapılan birşey. Birçok marka buna benzer konseptler yaptı fakat Renault ilk defa bu tarz bir konsepti seri üretime geçiriyor.

    Hybrid konusudna ise kesinlikle katılıyorum. Şuan en mantıklı olanı o. Ancak ülkemizde pahalılar ve elektrikli otomobilelr kadar belirgin bir yakıt avantajı sağlamıyor. Ama yakın zamanda Yaris Hybrid'i test ederek Hybridlerle ilgili de bir yazı yazacağım. Onu da detaylıca tartışırız inşallah o zaman :)




  • BebeBiskuvisi kullanıcısına yanıt
    Telsa S iin kesinlikle katılıyorum. Mükemmel araç

    Menzilin 70 km olması için baya bir kasmak lazım ama bence. TAbi 100 km'lere kadar indiğini duydum sert kullanımla.

    Şarj konusunda ise haklısınız hiç öyle düşünmedim. Ama Renault yetkilisi Fatih Bey'e sizin yorumunuz ardından sordum %75 kapasite altına indiğinde pilleri direk değiştiriyorlarmış. Yani çok fazla hissedilecek bir düşüş olacağını sanmıyorum bir cep telefonlarındaki gibi. Sonuçta pil teknolojileri de temel olarak aynı olsa lar da otomobillerinki daha gelişmiş bir model.

    Zoe'i bende heyecanla bekliyorum. Menzil oalrak da daha iyi. Ayrıca Fluence Z.E. gibi devşirme değil tamamen yeni bir tasarım. O daha mantıklı bir otomobil olacak.

    Twizy ise çok ilginç. Onu da merkala bekliyorum. Çıkar çıkmaz yazacağım :)
  • sirdiesel S kullanıcısına yanıt
    Düşüncelerinizin çoğuna kesinlikle katılıyorum. :) Kullnım keyifine özellikle. Çok sert kış şartlarında 100 km menzile indiğini bende duydum. Zaten fabrika 180 diyor ama ben 150 diyorum hep :D

    Evet ayrıca bu otomobil bireysel kullanım için çok mantıklı değil. Taksiler içinde biraz zor. Ama yazıda da belirttiğim gibi getir götür işleri için mantıklı. Yurtdışını bilmiyorum ama Türkiyede bir çok belediye bu yüzden Fluence Z.E. filosu edindi. bkz Kadıköy belediyesi

    Ampera konusunda katılıyorum. Ama sadece kağıt üzerinden de önyargı ile yaklaşmamak için fazla detaylı konuşamıyorum o araçla ilgili. Umarım ülkemize gelir de onuda yazarım bir gün :D
  • JasoNBuraK kullanıcısına yanıt
    Aslına bakarsanız asıl batarya kirası kalktığında mantıksız oluyor. Çünkü batarya hem çok pahalı hemde belirli aralıklarla değiştirmek gerekiyor. Aslında detaylı bir hesapla kira olmasına rağmen mantıklı olduğunu göreceksiniz. Mesela ben bir hesap yaptım yazımda.
  • snoppy123 S kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum sonuna kadar. Zaten bireysel kullanıcıların çoğu için mantıklı değil. Belki bazı kullanıcılar dediğiniz hesaplamalara rağmen kafa akafaya getirebilir ya da kara geçebilir ancak iyi hesap yapmak gerekiyor.

    Ancak dediğiniz aşağı yukarı herşeye katılıyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreKaanYksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    Aslında istasyonlardan çok park yerlerine kurmak mantıklı malum şarj sürüyor biraz benzin gibi değil. Ama İspark'ın bu konudaki atılımları umut verici. Ayrıca Renault'un birçok bayisinde hızlı şarj istasyonları var

    öylede hızlı şarj baya hızlı olması lazım mesela 30 dkda full licek

    Aynen öyle zaten 30dk 1 saat arasında %80 e kadar doldurabilen, sanayi elektriği ile çalışan istasyonlar bunlar
  • Integrale I kullanıcısına yanıt
    Evet kesinlikle katılıyorum. Ama Hybrid otomobiller için devlet teşfiği olmadığı için Prius ne yazıkki çok pahalı bir otomobil. Bütün otomobiller de aslında Hybrid konusunda çok yok aldı. TAbi Renault gibi sadece elektrikli teknolojiyi seçenleri saymıyorum. Yapmamalarının nedeni sanırım Hybrid otomobil pazarının düşüklüğü. bunun nedeni de ülkelerin Hybride teşvik vermemesi.

    Ama evet en çok belirtmeye çalıştığım da o dizellerden bile avnatajlı şehiriçinde hemde birçok yönden. A ve b segmenti bir otomobil konusunda ise yüzde yüz haklısınız. Zaten sanırım Fluence Z.E. bir başlangıç ve pazar araştırması gibi. Asıl olay Renault ZOE gelince kopacak. Tamamen elektrikli olması için tasarlanan Clio platformunda bir otomobil
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Öncelikle teşekkür ederim sınavlarımı başarılı bir şekilde bitirdin :)

    Evet zaten benzer düşüncelere sahiptim. Ama şu zamana kadar birçok kişi Elektrikli otomobili tamamen mantıksız görüyordu özellikle bu forumda. Ama benim amacım farklı bir pencereden bakılmasını sağlayıp mantıklı yönlerinin de olduğunu göstermek. Evet hala bireysel bir kullanıcının aile otomobili olamaz ancak otomobilin verimli olarak kullanılabileceği seçenekler mevcut ben ona vurgu yapmak istedim. Yani başlangıç olarka çok ideal.

    İncelemeyi beğenmenize sevindim. :)
  • Toygun_ank kullanıcısına yanıt
    Evet kesinlikle haklsınız. ama Elektrikli otomobilelre de bir yerden başlamak laızmdı sanırım. O açıdan bakınca güzel bir başlangıç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreKaanYksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    Aslında istasyonlardan çok park yerlerine kurmak mantıklı malum şarj sürüyor biraz benzin gibi değil. Ama İspark'ın bu konudaki atılımları umut verici. Ayrıca Renault'un birçok bayisinde hızlı şarj istasyonları var

    öylede hızlı şarj baya hızlı olması lazım mesela 30 dkda full licek

    Aynen öyle zaten 30dk 1 saat arasında %80 e kadar doldurabilen, sanayi elektriği ile çalışan istasyonlar bunlar

    %100 olsa tasınmaz yenmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne zaman 1 sarjla min 500 km olur , ne zaman sarji benzincide dolusuyla degisebilir ne zaman full sarji 5 saatte yapar o zaman alinir :) yoksa gogo simdilik hybrit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    Öncelikle teşekkür ederim sınavlarımı başarılı bir şekilde bitirdin :)

    Evet zaten benzer düşüncelere sahiptim. Ama şu zamana kadar birçok kişi Elektrikli otomobili tamamen mantıksız görüyordu özellikle bu forumda. Ama benim amacım farklı bir pencereden bakılmasını sağlayıp mantıklı yönlerinin de olduğunu göstermek. Evet hala bireysel bir kullanıcının aile otomobili olamaz ancak otomobilin verimli olarak kullanılabileceği seçenekler mevcut ben ona vurgu yapmak istedim. Yani başlangıç olarka çok ideal.

    İncelemeyi beğenmenize sevindim. :)



    Pardon, siz "sınavlarım sebebiyle" diyerek belirtmiştiniz, ben de inceleme tarihine bakmadım.

    Ben memleketimde araç alımının (ister ikinci el, isterse sıfır) çok maliyetli olduğunu düşünüyorum. Düşünüyorum diyorum çünkü bu konu alım gücüyle alakalı. Bu maalesef elektrikli araçlar için de geçerli. Elektrikli araçların taşıdığı diğer bir sorun (sizin de yazınızda belirttiğiniz gibi) garanti süresinin bitiminden itibaren yine yetkili servislerde mahkum olmanız.

    Batarya geliştirme çabaları devam edecektir diye düşünüyorum ancak hâla kendini şarjlayabilen bir sistemin daha mantıklı olduğu görüşündeyim. Tabii bu konuda devletlerinde bu tip araçları "elektrikli araç" sınıfına dahil ederek vergi muafiyeti, daha düşük (yıllık)taşıt vergisi gibi konularında adım atmaları gerekiyor ki ampera bu sınıfına girmediği için memleketimde fiyatını zaten biliyoruz.

    Sonuç olarak, bireysel olarak her ne kadar çevre kaygısı taşısak da bizlerin de küçük, çok dayanıklı olmayan ekonomileri var ve bu ekonomi ince hesaplar ve planlamalarla ayakta durmaya çalışıyor. Kendimi çevreci bir insan olarak görmüyorum sebebi tamamiyle ekonomik. Ne zaman çevreci olurum? Devlet çevreci adımlar atmaya başladığında sanırım çünkü bundan öncesi hele ki Türkiye'de tam bir belirsizlik.

    Ben bu menzil olayını cep telefonuna benzetiyorum. Her ay cep telefonuna bana verilen süre kadar konuşmadığım halde para veriyorum. Bu eziyete de sırf bir gün acil bir durumda lazım olur diyerek katlanıyorum. Havalar ısındı, her gün işe arabayla gidip geliyorum, oysa 4km kadar mesafe gidiyorum, 45 dakika alıyor yürümeyle... Geçen yıl bizim oğlan (3.5 yaşında) kapıyı babaannesinin üzerine kapatıyor ve anahtar da çocuk da içeride kalıyor. Arabam olmasa vay halimize... Yine geçen hafta sonu çocuğun ayak trınağındaki problem için İzmit' e gittik, özellikle şehir içinde dur-kalk derken git gel 100km...

    Örneklerle sıkmak istemiyorum ancak (daha önce belirttiysem kusuruma bakmayın lütfen) pratikte yaşananlar, şirketlerin yaptıkları teorik anketlerle uyuşmayabiliyor.




  • 10 Sene sonra belki tercih edilebilir.Çünkü alt yapı yetersiz.Yeterli depolama alanları yok.Bundan dolayı ilerki yıllarda tercih edilebilecek bir sistem.
  • 5yıl/100binkm den sonra 10bin avro pil parasından sonrasını okumadım.
  • 10.000 Euro pil parasını nerede okudunuz acaba :) öyle birşey yok çünkü
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.