Canlı Yayın
Samsung Galaxy S25 ailesi tanıtılıyor! - Galaxy Unpacked 2025 Türkçe Canlı Yayın
Şimdi Ara

Elektrikli Otomobil Mantıklı mı?? Tartışalım beraber (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
2.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Düşüncelerinizde haklısınız katılıyorum. Zaten tartışalım ve farklı düşünceler çıksın diye açmıştım konuyu güzel oldu bu yüzden yaklaşımınız :)
  • EmreKaanYksl kullanıcısına yanıt
    Gelecek nesil araçlara bakalım o zaman :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    10.000 Euro pil parasını nerede okudunuz acaba :) öyle birşey yok çünkü

    Eee bunlar otomobil pili olduğu için bakkaldan kalem pil almaya benzemiyor 10.000 Euro'luk bir ücreti var. Bu ücret hem ilk alımda hemde 100.000 km'de bir kullanıcıya bir yük oluşturacağı ayrıca pille ilgili sorunlar ve bakım konusu kullanıcaya zorluk çıkartabileceği için Renault kiralama yoluna gitmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    Gelecek nesil araçlara bakalım o zaman :)

    inş
  • Kimse aksini idda etmiyor zaten. 10.000 Euro pil ücreti diye birşey yok. Pilin değeri 10.000 Euro ama 10.000 euro ödenmiyor olay orada. Yani sözleşme gereğince Renault değiştiriyor pili para falan yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    Kimse aksini idda etmiyor zaten. 10.000 Euro pil ücreti diye birşey yok. Pilin değeri 10.000 Euro ama 10.000 euro ödenmiyor olay orada. Yani sözleşme gereğince Renault değiştiriyor pili para falan yok

    Tamam işte aylık belli bi meblağ var buda 5 sene yayınca 10bin ediyor.Kolaylık olsun tek seferde 10bin vermeyelim diye kiralama yoluna gidilmiş.
  • Her ülkede ülkenin ihtiyaçlarına göre hibrit araç üretiliyor.
    Mesela Fluence Z.E'nin ABD'de hiç şansı yok. Çünkü büyük bir kıta ve yollar daha uzun. Ayrıca yakıt zaten ucuz.
    ZE'nin ülkemizde yakıt fiyatı ve vergiden dem vurduğunu söylüyorsunuz.
    Ampera olsa, 100 KM'de 2 LT yaksa, bir de pil parası vb. derken Z.E ile aynı kapıya çıkacak hatta gerisinde bile kalacak. Farkı olarak daha uzun menzil var ama, masraf konusunda ufak bir B sınıfı aracın LPG tüketimine yakın bir şey çıkacaktır.

    Kısacası, farklı farklı ülkelerin farklı farklı ihtiyaçlarına göre elektrikli araba üretmeleri ve bunu geliştirmeleri, bizim de hiç değilse Renault ile bile olsa bu işe başlamamız çok güzel. Tren kaçmadan atılımı yaptık. Umarız ilk istasyonda inmeyiz de son durağa kadar götürürüz bu işi.
  • Elektrikli otomobiller bence gelecekte olacak.. Fakat şu an için çok zor dediğiniz gibi insanların bu konuya karşı ön yargıları var.. Ayrıca herkes bir anda elektrikli otomobil alırsa bunların harcayacağı elektrik üretmek çok zor olacak nükleer enerji tesisleri kurmak gerekecek..
    Ayrıca pil kirası falan derken fazla para almıyorlar fakat şu anda vergisiz bu araçlara da yayılınca ilerde yakıtlarında vergilendirme olunca ben bir dizel araçla arasında fazla fark olacağını düşünmüyorum..
    Bize fluenceyle ilgili konferansa geldiklerinde hocamız bu vergilendirme işini sorunca adamlar kem küm etmişlerdi zaten.. Bence daha erken içten yanmalı motorlar daha uzun süre piyasada olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Her ülkede ülkenin ihtiyaçlarına göre hibrit araç üretiliyor.
    Mesela Fluence Z.E'nin ABD'de hiç şansı yok. Çünkü büyük bir kıta ve yollar daha uzun. Ayrıca yakıt zaten ucuz.
    ZE'nin ülkemizde yakıt fiyatı ve vergiden dem vurduğunu söylüyorsunuz.
    Ampera olsa, 100 KM'de 2 LT yaksa, bir de pil parası vb. derken Z.E ile aynı kapıya çıkacak hatta gerisinde bile kalacak. Farkı olarak daha uzun menzil var ama, masraf konusunda ufak bir B sınıfı aracın LPG tüketimine yakın bir şey çıkacaktır.

    Kısacası, farklı farklı ülkelerin farklı farklı ihtiyaçlarına göre elektrikli araba üretmeleri ve bunu geliştirmeleri, bizim de hiç değilse Renault ile bile olsa bu işe başlamamız çok güzel. Tren kaçmadan atılımı yaptık. Umarız ilk istasyonda inmeyiz de son durağa kadar götürürüz bu işi.


    Sevgili kardeşim, bataryanın olduğu yerde mutlak bu büyük risk var maalesef ancak firmalar durmazlar ve geliştirmeye devam ederlerse eğer sanırım batarya ömrü, kapasitesi gibi konularda ilerleme kaydedilir.

    Ampera'nın da bataryasının olması elbette bir sorun, diğer aslında diğer bir sorunu da tükettiği 1,2lt'lik benzini ilk 100km'de tüketmesi. Yani araç 100km'nin 80km'sini elektrikli ile gidip kalan 20km'de yaktığı benzin 1,2lt...

    Yine de mesafe konusunda sınırlayıcı değil, yaygın olmayan bir şarj ünitesine bağlı değil. Kim bilir batarya üretimi seri hâle geldikçe (LCD tv'lar gibi) fiyatları düşer, ulaşımı kolaylaşır.




  • Pil sorunu çözülürse iyi ama şu an için daha erken. 55 bin vereceğim araba alacağım uzun yola çıkmak için bir araba daha alacağım onun vergisi sigortası ohooo...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Her ülkede ülkenin ihtiyaçlarına göre hibrit araç üretiliyor.
    Mesela Fluence Z.E'nin ABD'de hiç şansı yok. Çünkü büyük bir kıta ve yollar daha uzun. Ayrıca yakıt zaten ucuz.
    ZE'nin ülkemizde yakıt fiyatı ve vergiden dem vurduğunu söylüyorsunuz.
    Ampera olsa, 100 KM'de 2 LT yaksa, bir de pil parası vb. derken Z.E ile aynı kapıya çıkacak hatta gerisinde bile kalacak. Farkı olarak daha uzun menzil var ama, masraf konusunda ufak bir B sınıfı aracın LPG tüketimine yakın bir şey çıkacaktır.

    Kısacası, farklı farklı ülkelerin farklı farklı ihtiyaçlarına göre elektrikli araba üretmeleri ve bunu geliştirmeleri, bizim de hiç değilse Renault ile bile olsa bu işe başlamamız çok güzel. Tren kaçmadan atılımı yaptık. Umarız ilk istasyonda inmeyiz de son durağa kadar götürürüz bu işi.


    Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum :) . Özellikle ülkemiz için henüz emekleyen elektrikli otomobil dünyası bulunmaz fırsat. Artık hayırlısı diyelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    Elektrikli otomobiller bence gelecekte olacak.. Fakat şu an için çok zor dediğiniz gibi insanların bu konuya karşı ön yargıları var.. Ayrıca herkes bir anda elektrikli otomobil alırsa bunların harcayacağı elektrik üretmek çok zor olacak nükleer enerji tesisleri kurmak gerekecek..
    Ayrıca pil kirası falan derken fazla para almıyorlar fakat şu anda vergisiz bu araçlara da yayılınca ilerde yakıtlarında vergilendirme olunca ben bir dizel araçla arasında fazla fark olacağını düşünmüyorum..
    Bize fluenceyle ilgili konferansa geldiklerinde hocamız bu vergilendirme işini sorunca adamlar kem küm etmişlerdi zaten.. Bence daha erken içten yanmalı motorlar daha uzun süre piyasada olacak

    Kesinlikle önyargılar konusunda katılıyorum. Nükleer santral konusu benim uzmanlık alanım olamyan bir konu olduğundan yorum yapamam ama sade kendi sınırlı elektrik bilgimle elektriğin rüzgar ve güneş enerjisi ile günümüzde bile gayet iyi şekilde elektrik üretiliyor ki bence elektrikli otomobillerin gelişmesi ile paralel olarak artacaktır. Özellikle dünyadaki nükleer enerji karşıtlığının artması ve ülkelerin bir bir bu santralleri kapatması ile. Neyse bu konu bambaşka bir tartışma konusu. Sonuçta ben otomobil testleri yapıyorum ve beni otomobiller ilgilendirir :) .

    İçten yanmalılar uzun süre kalacak o konuda da hemfikirim :) Vergilendirmede ise hala belirsiklikler var. Mesela bu sebepten ötürü ilk çıktığında aracın fiyatı 70.000 TL'nin üstündeydi fakat teşfikle fiyat biraz daha indi.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.