Şimdi Ara

Elektrikli Otomobillerde Klima Sistemi Nasıl Çalışıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
1.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • konu başlığı gayet açık arkadaşlar. içten yanalı motorlu otomobillerde kompresör gücünü kayıştan alıyor. elektrikli otomobillerde büyük ihtimal buzdolabı mantığı var elektrikli kompresör kullanılıyor galiba.. . bilen arkadaşlar yardım edebilir mi ? ısıtma ve soğutma işlemleri nasıl oluyor ? bi yerde ısıtma için direnç kullanıyolar diye biliyorum. ne kadar doğru.



  • Evet öyle çalışıyor, hatta çok soğukta batarya voltajı düşmesin diye onu da ısıtıyor. Çalışan bir motora ihtiyacın olmadığından, arabaya biner binmez sıcak üflemeyi bırak, arabaya binmeden önce de klimayı ayarlayıp buzlarını çözüp sıcak/soğuk hale getirebilirsin.
  • daha teknik bilgi lazım ilgin için teşekkür ederim.
  • Soğutma içten yanmalı bazı araçlardaki gibi elektrikle beslenen kompresör ile yapılıyor. Evaporatör, kurutucu, hortumlar herşey yerli yerinde.



    Isıtma için elektrikli bir ısıtıcı var ve bu ısının kabinde etkili olabilmesi için sıvı haznesi var. Bu sıvı haznesi antifriz içeriyor. Daha doğrusu bu sıvı pilleri de soğutuyor.



    Nasıl bir teknik açıklama bekliyorsun bilmiyorum ancak buraya göz atabilirsin;



    www.electric-vehiclenews.com
    How to power heating and A/C in an electric car
    http://www.electric-vehiclenews.com/2009/06/how-to-power-heating-and-ac-in-electric.html?m=1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 25 Aralık 2018; 5:17:20 >




  • Ben de bir dönem merak edip araştırmıştım. Şu 2 konu çok faydalı olmuştu;

    1-http://teslaturk.com/dma-blog-4-kar-kis-kiyamet/

    2-http://teslaturk.com/tesla-model-s-vs-soguk-hava/
  • Renault ZOE'de de iki yönlü ısı pompası kullanılıyor. Evlerimizde kullandığımız klima sisteminin aynısı; yazın soğutma, kışın ısıtma şeklinde. Gücü bataryadan alıyor.

    Bende Yaris Hybrid var şu an, kliması bataryadan ve/veya jeneratörden alıyor gücünü. Benzin motoru dursa bile soğutma yapıyor. Kabin ısıtması konvansiyonel olarak benzin motorunun işi.
  • Erzurum'un soğuğunda test etmek lazım
  • Hocam sogutmada fark yok aslinda. icten yanmali motorlu araclarda da kompresor var, elektrikli araclarda da kompresor var. Yani sistem benzer.
    Farklilik isitmada. Icten yanmali araclarda isitma motor isisi ile oluyor. Motorun isisi ile hava isitilip iceri veriliyor. O yuzden zaten motor isinana kadar sicak hava ufleyemiyor. Bazi dizel araclarda ise elektrikli ek isitici var(resistans), dizel gec isindigi icin bu sistem koyuluyor. Bu sistem bir kac saniye icinde sicak hava geliyor.

    Elektrikli arabalarda da ayni dizeldekine benzer sistem var. Bildiginiz elektrikli isitici sonucta. Hatta bu araclarda evdeki elektrikli isiticilar gibi bir koku ciktigini farkedebilirsiniz bazen. Yani dediginiz dogru isitici icin direnc kullaniliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 22 Ocak 2019; 16:40:4 >
  • cok güzel tesekkurler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.