Şimdi Ara

Elon Musk, Starship'in en büyük sorununu açıkladı: Isı kalkanları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elon Musk, Starship'in en büyük sorununu açıkladı: Isı kalkanları
    SpaceX'in devrim niteliğindeki uzay aracı Starship, insanlığı Mars'a taşımaya hazırlansa da tam anlamıyla yeniden kullanılabilirlik hedefinde kritik bir sorunla karşı karşıya. Şirketin CEO'su Elon Musk, Starship'in tekrar kullanılabilirliğini sağlamadaki en büyük engelin ısı kalkanlarının olduğunu açıkladı.



    Starship, Dünya'ya geri dönüş sırasında atmosferde aşırı hızlarda hareket ediyor. Bu sırada oluşan sürtünme, aracın dış yüzeyinde aşırı sıcaklık artışına neden olarak alevlere yol açıyor. İşte bu noktada devreye giren yörünge ısı kalkanı, aracın yanmadan güvenli şekilde yere inmesini sağlıyor. Ancak, bugüne kadar hiçbir şirket tamamen yeniden kullanılabilir bir ısı kalkanı geliştiremedi.



    SpaceX, ısı kalkanı sorununu henüz çözemedi



    Elon Musk, Starship'in en büyük sorununu açıkladı: Isı kalkanları
    Musk'ın açıklamalarına göre, SpaceX'in kullandığı ısı kalkanı son derece ince cam lifleri ve alüminyum oksit (safir) fiberlerinden oluşuyor. Bu malzemeler, yüksek sıcaklıklara dayanıklı ancak aynı zamanda oldukça kırılgan yapıda. Isı kalkanının yüzeyi ayrıca özel kaplamalarla güçlendiriliyor. Bu kaplamalar, sıcaklığa karşı dayanıklılığı artırmanın yanı sıra yapının bütünlüğünü korumaya yardımcı oluyor. Ancak aracın fırlatma ve yeniden giriş sırasında yaşadığı sarsıntılar, bu kırılgan yapının çatlamasına veya kırılmasına yol açabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Dünyanın ilk 5G mmWave uydu internet hizmeti yakında başlayacak



    Isı kalkanının montajı sırasında karşılaşılan başka bir sorun da aracın farklı bölgelerinde yaşanan genleşme ve büzülme etkileri. Starship'in yakıt tankları, aşırı soğuk kriyojenik yakıt yüklendiğinde büzülüyor. Atmosfere yeniden girişte ise sıcaklık arttıkça genleşiyor. Bu sıcaklık dalgalanmaları, ısı kalkanı panelleri arasındaki boşlukları yüzde 10-20 oranında değiştiriyor. Panellerin uç uca yerleştirilmesi durumunda, bu genleşme kırılmalara neden oluyor.



    Musk, ısı kalkanı için doğru malzeme kombinasyonunu bulmanın son derece karmaşık olduğunu vurguluyor. Malzemelerin moleküler düzeyde mükemmel bir yapıya sahip olması ve kusursuz şekilde monte edilmesi gerekiyor. "Bu, daha önce hiç kimsenin çözemediği çok zor bir problem." diyen Musk, SpaceX'in bu engeli aşmak için yoğun çalışmalarına devam ettiğini belirtiyor.




    Kaynak:https://www.tweaktown.com/news/103616/elon-musk-reveals-the-biggest-problem-spacex-is-facing-with-starship/index.html







  • niye zor olursun, nakış gibi işleyecek. Elon Musk, Starship'in en büyük sorununu açıkladı: Isı kalkanları  gerekirse 2 katman uygulayacak. tabi bu hem zahmetli hem de zor olur. zaten şu videoda çıkan seslere bakınca,, yukaırdaki nesnelerin yerinde duruyor olması bile mucize sayılır.



    Elon Musk, Starship'in en büyük sorununu açıkladı: Isı kalkanlarıThe Launch Padyoutube
    REAL TIME - Artemis 1 Orion Re-Entry #Artemis #Orion #NASA Experience what it was like coming back to Earth onboard the Artemis 1 Orion Spacecraft in video just released by NASA -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Want to support what I do? Consider becoming a TLP Member on Patreon or Youtube! https://www.patreon.com/thelaunchpad https://www.youtube.com/thelaunchpad -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- CONNECT WITH US: Discord - https://discord.gg/v2e3prN5U4 Twitter - https://www.twitter.com/TLPN_Official Shop - https://www.thelaunchpad.store -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- VIDEO SOURCES: NASA -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- GIVEAWAY RULES: No Purchase Necessary. Purchase/donation does not enhance chance of winning. Void where prohibited or restricted by law. Valid only during the live broadcast.
    https://www.youtube.com/watch?si=DW2TwTnJeNI2QI6F&v=U88DzZcsubs&feature=youtu.be
  • Shuttle (Mekik) de bundan dolayı ciddi sorun yaşıyordu

  • Çok zor bi problem kimse çözemiyor falan diyosa onu çoktan çözmüştür. Takdir toplamak için önden hazırlığını yapıyodur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriolet1981 -- 3 Mart 2025; 23:52:17 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Allah böyle bir teknoloji için gerekli materyalleri yarattıysa insan bu teknolojiye ulaşabilir ve yapabilir. Eğer izin yoksa hayalden ibaret kalır. Yoktan element yaratamazsınız. Dünyada 92 kararlı element var. Bunlarla üreteceğin hiçbir malzeme bu hayali gerçekleştiremiyorsa bu iş başlamadan biter. Çalışarak üretilen teknoloji gerçeklerle sınırlıdır. Hedefe ne kadar ulaşabileceğinizi maddede önceden var olan kanunların sınırları belirler. Bu insanın kaderidir. Muskın bu engeli aşabilmesi mümkün mü hayal mi bunu zaman gösterecek.

  • Umarım bu projeler ellerinde patlar.

  • Fiziksel kaplamaya ek olarak dalgasal bir kaplamadan destek alınamıyor mu? Sonuçta ne kadar fazla molekül var ise, o kadar fazla sürtünme ve ısı demek. O molekülleri çarpışmadan etrafa yaymanın yolu bulunamaz mı? Şimdi Çin için çok uzak mesafeden ses dalgası ile düşman askerini acılar içinde kıvrandırmaktan bahsediyorlar. Yeni lazer teknolojileri ile neredeyse dünyadan uyduların seviyesine kadar laser ışını göndermek mümkün diyorlar. Bir şekilde bunlar moleküller ile çarpışmadan bunları etrafa yaymak için deflect olarak kullanılabilirse, hem güç kalkanı denilen şeyin ilk taş devri versiyonunu başlatmış oluruz, hem de işimiz görülür.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mirate M kullanıcısına yanıt
    Allah yarattı diye öyle hemen bulunmuyor o element veya alaşım. 200 senede gelinen nokyaya bir bak bir de 10 bin sene gerisine bak. yeni yaratmadıysa öyle bulması anlık olay değil yani.

  • Blitz. kullanıcısına yanıt
    Aynen mekikin atmosfere girmesi sırasında bu yüzden kaybettik.

    Hatta en son mecbur Hubble tamirine gidince çıkarken bu kaplama hasar gördü ise diye yerde yedek bir tane hazırda bekletiliyordu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mirate M kullanıcısına yanıt
    Eğer izin yoksa hayalden ibaret kalır ne demek ya puahahahhahahahahah lan 1000 sene daha kuran okusanız ibadet etseniz kuantum çiplerine mi ulaşacağınızı sanıyorsunuz aljdkaldshklasdjklasdjkladsjl sizin tabirinizle elin gavuru yapıyor her şeyi.

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Aslında teorik olarak bazı yollar var ancak maliyetler ve araştırma bütçeleri sanıyorum temel olarak bir dar boğaz oluşturuyor. Bu yüzden aman kaplamamız bozulmasında ne olursa olsun diyerek sadece seramik bazlı kaplamalarla ilerliyoruz. Diğer türlü elektrostatik bir alan oluşturarak atmosfer ile sürtünmeyi bir nebze azaltmak ve verimi arttırmak mümkün olabilirdi. Elektrostatik alanı oluşturabilecek enerjiyi mekanik ve termodinamik enerjiden üretmek mümküm iken, ısınma yoluyla UV ışıma yapabilecek kompozit materyaller üretmek pasif anlamda da verimliliği arttırabilir ve hem elektrostatik hem de luminostatic alanlar aracılığıyla senin de bahsettiğin çözüme ulaşmak mümkün olabilir. Atmosfer içerisindeki moleküllerin manyetik etkileşimlerinin çok düşük olması sebebiyle henüz manyetik bir alan jeneratörü ile bu durumu aşamayabiliriz ( belki bir gün çok fazladan gücümüz olursa ya da dielektrik molekülleri dönüştürmenin yolunu bulursan neden olmasın ). Verdiğin örnekler ile temel sorunun ayrıştığı nokta yüksek enerjinin odaklanması ile geniş alana etki eden kuvvetlerin sönümlenmesi arasındaki fark. Böyle bir tartışmayı açtığın için teşekkür ederim.





  • Blitz. kullanıcısına yanıt

    2003'te felakete uğrayan Columbia mekiğini mi kastediyorsunuz?


    Columbia'nın kalkışı esnasında sol kanattaki ısı kalkanı roketten kopan bir yalıtım kaplaması parçası ile hasar görüyor. Mekik atmosfere tekrar giriş yaptığında o hasarlı noktadan itibaren sürtünme ısısı mekiği kanattan başlayarak kemirip kontrolünü kaybettirip sonunda parçalıyor. Isı kalkanları çok önemli ve ufak bir kusurun dahi şakası yok.


    Bir ısı kalkanında eksik bir levha ölüm ile yaşam arasındaki sınırdır. O sebeple ısı kalkanının iyi tasarlanması ve yerleştirilmesi gerekir. Misal Columbia'daki karbon fiber bazlı koruma kullanılabilecek alternatiflerine kıyasla aslında darbelere karşı hiç dirençli değildi. Esasında OceanGate felaketindeki gibi yanlış/riskli bir malzeme seçimiydi.


    Esasında Amerikan hükümetleri NASA'nın bütçesini zamanla kıstıkça NASA ucuzculuğa kaçtı ve bu aceleci popülist tutumlarla beraber birçok felakete davetiye çıkardı (diğer çok kötü şöhretli kaza da ünlü fizikçi Feynman'ın kaza sebebi incelemesini kamuoyuna sunup sorumluları yerden yere vuracağı 1986'taki Challenger fekaketidir).


    Feynman'ın kaza raporundan alıntı:

    "For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled."

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir arkadaş diyor ya 1000 sene daha kuran okusanız ibadet etseniz kuantum çipllerine ulaşacağınızımı sanıyorsunuz. birader siz kuantum çipi yaptınızda elinizdenmi aldık siz uzaya çıktınız da uzay geminiz bize mi takıldı kendi beceriksizliklerinize ütfen başka yerlerde bahaneler aramayın siz uzaya çıkın biz sizi alkışlarız

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.