Şimdi Ara

EN İYİ ÇİFT KAVRAMALI ŞANZIMAN HANGİSİ? İŞTE CEVAP (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
170
Cevap
21
Favori
44.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • msbphoenix kullanıcısına yanıt
    Klasik otomatikler(tork konvertörlüler) yaklaşık 50 senedir kullanımda, bu nedenle sorunsuzluk anlamında çok geliştirilmiş haldeler.
    Buna ragmen yapıları gereği güç aktarımında yaşadıkları kayıplar bir çok üreticinin ekonominin gittikçe önem kazandığı günümüzde kullanmamasına neden oluyor.
    Klasik otomatik vitesi halen en verimli kullanan bmw zf şanzımanları çok pahalıya mal oluyor.
    Ucuz aisin gibi üreticilerin klasik otomatikleri ise kayıplı oldukları için tüketimi arttırıyor.
    Bu nedenle maliyet kaygısı ve klasik otomatik şanzımanın müsrifliğinden kurtulmak isteyen hyundai-kia gibi markalar dct gibi çift balatalı sisteme geçiyorlar.
    Audi-vw grubu eskiden yaşadığı klasik otomatik serüvenini noktaladı, önce multitronic denilen cvt tipini denedi bunda sorun yaşayınca dsg'yi geliştirdi.
    En ucuz maliyet elbette klasik manuel vitesi bir elektrik motoruyla otomatiğe çeviren tek balatalı sistemlerdir.
    Opel easytronic, Ford asm, Peugeot-Citroen egt gibi tek balata sistemlerini denediler.
    Sonuçta Peugeot-citroen egt'yi bıraktı, Ford asm'yi bıraktı.
    Opel easytronic'i önce bıraktı sonra baktı küçük araçlarda maliyeti en ucuz sistem o diyerek daha yeni geri getirdi.
    Aynısı peugeot-citroen içinde geçerli küçük araçlarında halen egt kullanıyorlar.
    Klasik otomatik gelişti ve kayıpları azaldı şimdi Opel tüm orta-üst sınıf araçlarında, peugeot-citroen orta üst sınıf araçlarında aisin'in yeni klasik otomatiğini kullanıyor.
    Tüm bunlara ragmen en efektif şanzımanın hala dsg tipi çift balatalı sistem olduğunu düşünüyorum ama maliyet olarak yeni klasik otomatikler sorunsuz olmalarıyla tercihte daha önde yer alabilirler.
    Her ikisininde iyi ve kötü yanları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydayd -- 17 Haziran 2016; 9:25:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Audi-vw grubu eskiden yaşadığı klasik otomatik serüvenini noktaladı, önce multitronic denilen cvt tipini denedi bunda sorun yaşayınca dsg'yi geliştirdi.




    Vag grubunun Cvt den daha sorunlu bir sisteme geçmesi manidar olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weba

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Audi-vw grubu eskiden yaşadığı klasik otomatik serüvenini noktaladı, önce multitronic denilen cvt tipini denedi bunda sorun yaşayınca dsg'yi geliştirdi.




    Vag grubunun Cvt den daha sorunlu bir sisteme geçmesi manidar olmuş.

    Aynen
  • Dsg'de ne gibi sorun yaşadınız?
  • Arkadaşlar Volkswagen in geliştirdi dediğiniz dsg şanzıman getrag firmasının 7 ileri kuru tip çift kavrama ürünü değil mi?
    Hatta aynı şanzımanın (6dct250) 6 ileri versiyonu focus benzinli ve megane edc versiyonlarında kullanılmıyor mu yanlış mı biliyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundainin yeni dct nasıl bilen var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw dsg'den önce tiptronik klasik otomatik şanzımanlar kullanıyordu audi ile ortak. Cvt sistemleri sadece audi kullanıyordu ki 2003-2006 arası olanlar son derece sorunlu sıkıntılı ünitelerdi, sık sık şanzıman devre ve yağ pompası arızası veriyorlardı ve çok maliyetliydi. Audi bunu 2006dan sonra düzeltsede kötü ünü kaldığı ve performanstan çaldığı için cvt sistemden komple vazgecildi. Bir ara 2.4 v6 a4 multitronic alma arifesindeydim son anda şanzıman yüzünden dönmüştüm.

    Hyundai'nin satışları ford, vw gibi firmalara göre çok daha düşük, ama yine de satılan araçlar arasında ciddi bir sıkıntı duymadım. Test ettiğimiz tüm dctli hyundai'lerin şanzımanları yağ gibi çalışmaktaydı. Dsg'ye en yakın hız ve pürüzsüzlükte bulduğum çift kavrama hyundai dct'si. ÖZellikle i30 dizelin güçlü torklu motoruyla çalışmasını çok beğendim.

    Hondadaki 9ileri zf'de gayet pürüzsüz ve seri çalışan bir şanzıman. Çok aralıklı olması acaba sürüş esnasında konforu düşürür mü diye düşündürsede realitede görüyorsunuz ki kusursuza yakın çalışıyor. Bu bakımdan 8 ileri zf ile birlikte en beğendiğim tam otomatiklerden oldu.

    puglardaki aisin üniteleri pek beğenemedim. Mercedestkei 7g tronik tam bir facia, en azından kasasına hafif gelen büyük motoruyla.

    Nissandaki cvt benzinli motorlarda kötü, dizellerde başarılı ama kusursuz değil. Çok sevemedim.

    Hondadaki eski klasik 5 ileri çok pürüzsüz ve tok bir şanzıman fakat performanstan çok çalıp tüketimi çok arttıran bir sistem. Yine de konfor için çok başarılı.

    Toyotadaki cvt sakin sürüşlerde mükemmel konfor sunarken, performans arayışlarında gördüğüm en tatsız sistem, bunda zayıf torklu atmosfeirk motorların etkisi de yüksek aynı hondadaki gibi.




  • Peugeot daki aisin şanzımanı neden beğenmediniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt malesef uzun dönemde sorunlu bir sistem.
    Audi boşuna multitronici bırakıp stronic denilen dsg'ye geçmedi.

    Nissan cvt'si açısından ise durum tam bir facia, şu anda 2014-2015 model gibi yeni bir sürü xtrail ve qasqai modellerinde sürekli şanzıman sorunu yaşanıyor.
    Garantisi bitmeden satmak isteyenlerle tanıştım.
    Şanzımanlarda tamir falan yok komple değişiyor ve 20-30k civarı maliyetten bashsediliyor.
  • Hiçbir çift kavramalı şanzıman sistemi vitesi D konumuna atıp, vitesle alakanızı kesebileceğiniz şanzımanlar değildir. Çift kavramalı şanzımanlar yarı otomatik ve vites aralıkları çok kısa olduğu için trafik ve yol durumuna göre manuel müdahalelere ihtiyaç duyarlar. Özellikle uzun süre yokuş yukarı bir trafikteyseniz ve otomatikte çıkıyorsanız, araç çok fazla yarım debriyaj yapacağı için ısınıp sizi yolda bırakabilecektir. Soğutmak için aracı yarım saat, bir saat beklemeniz gerekecektir. En önemli husus dururken frene tam basılmasıdır. Çünkü frene tam basarsanız kavrama tamamen ayrılır. Eğer frene tam basmıyorsanız geçmiş olsun o şanzıman elinizde kalır. Çift kavramalı şanzımanları kullanmadan önce iyi anlayan ve zayıf yönlerini manuel müdahalelerle düzeltebilen sürücüler uzun yıllar sorunsuzca kullanabiliyorlar ama gördüğüm kadarıyla bu sayı çok çok az ki herkes forumlarda şikayet ediyor.
    Okumak, araştırıp öğrenmekten çok çoğunlukla bilen ya da bildiğini sanan birilerine şu nasıl bu nasıl diye sormayı sevdiğimiz için çoğu kişi aman çift kavrama araç alma bozulursa altından kalkamazsın gibi sebep göstermeden nasihatlar veriyor.
    İstanbul'da şehir içi trafikte araç kullanan ve bu aracı eşi ve çocuğuyla ortak kullanan kişiler bence kesinlikle çift kavrama araç almamalı. Servisler bile şanzıman problemleri için açık açık istanbul trafiği yüzünden oluyor diyorlar.
    Bu sebeple vitesi D'ye atar yoluma bakarım mantığı çift kavramalı şanzımanlarda patlıyor. Artık bazı satıcı bayiler video çekip paylaşıyorlar. DCT nasıl kullanılır, DSG nasıl kullanılır, EDC nasıl kullanılır vs.
    Bu konularda bir sürü makale, veri, bilgili ve yıllarca bu şanzımanları sorun yaşamadan kullanmış insanların paylaştığı videolar var. Bunları okuyup, izleyip kullanım hatalarınızı düzeltirseniz sorunsuzca uzun kilometreler çift kavramalı şanzımanları kullanırsınız.
    Hee otomatik değil mi kardeşim. Bir sürü para verdik. Ben trafikte belli hallerde bu aracı manuele alacaksam ne diye otomatik araba aldım. Atarım D'ye gerisine karışmam derseniz siz bilirsin. O zaman yanınca yandım demeyeceksin.
    Örneğin ben dizel manuel aracımı değiştirip otomatik bir araç almayı düşünüyorum. Aracı sürekli kendim kullanacak olsam gidip 1.0 ecoTSI DSG ibiza alacağım.
    Ama araç benden çok eşimde olacağı için İbiza'yı alamıyorum. O yüzden Hyundai i20 1.4 tam otomatik alacağım. Çok yakarsa da yakıtı lpg ile çözeceğim. Aracın Lpg uyumu var.
    Yani her güzelin bir kötü yanı var.
    Tam otomatik olsun. vitesle işim olmasın dersin çok yakar.
    Çift kavrama olsun dersin. Tam otomatikten 1-1,5 lt az yakar. Pürüzsüz vites geçişi ve performans sunar ama aklın viteste araç kullanırsın.
    Yarı otomatik olsun dersin. O da belli durumlarda kararsız kalır. Vites geçişleri hissedilir.
    Herşeyi bir arada adama vermiyorlar. Mesela ben tam otomatiğe karar verdim ve çok yakmasını göze aldım.
    O yüzden araç alırken iyi analiz yapın ve bütçenize uygun bir araçta nelere ihtiyacınız olduğu ve neler vazgeçebileceğinizi iyi planlayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 15 Aralık 2017; 13:57:41 >




  • Dsg için çok güzel ve vites geçişleri iyi ayarlanmış demiştim. Şimdi Dsg dışında dct'de kullanıyorum. Vites geçiş hızı dsg'den farksız. Vites oranları için aynısını söyleyemem DCT'de düz veya yokuş yukarı farksız fakat yokuş aşağı vitesi arttırmak için hafif gaza basmak zorunlu. Dsg'de aynısını yaşamamıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Dsg için çok güzel ve vites geçişleri iyi ayarlanmış demiştim. Şimdi Dsg dışında dct'de kullanıyorum. Vites geçiş hızı dsg'den farksız. Vites oranları için aynısını söyleyemem DCT'de düz veya yokuş yukarı farksız fakat yokuş aşağı vitesi arttırmak için hafif gaza basmak zorunlu. Dsg'de aynısını yaşamamıştım.

    Kullandığınız araç i30 mu acaba öyleyse son kasa mı? Biraz daha detaylı aktarabilmeniz mümkün mü DCT Şanzımanı,okumayı isterim keyifli sürüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anda en iyisi DSG bence, kim ne derse konfor açısından desin mükemmele yakın bir aygıt.

    Kia-Hyundai’daki DCT’ler fena değil.2017 modellerde daha da iyileştirmişler.

    Renault’nun kullandığı EDC’ler bence çöp, çift kavramalılar arasında en kötülerden birisi.

    Fiat’ın çift kavramalısı EDC kadar kötü değil ancak biraz geliştirilmesi lazım.

    Ford Powershift de DSG kadar olmasa da gene iyi sayılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    aynen. ben de tam otomatik var. ona rağmen aklım devamlı viteste. alışkanlık. devamlı manuelde müdahale ediyorum. çift kavrama tam benlik yani. hatun da kullanıyor ama çok az. size de imzamdaki tam otomatik aracı öneririm. i20 yerine bir çok açıdan artıları ile tercih edilir.
  • DCT ile yanlış ifade olmuş olabilir. Kullandığım araç egea SW 1.6 dizel - otomatik.
  • Hyundai - Kia markalarında kullanılan şanzımanlarla ilgili bilgi verebilir misiniz? Verdiği 5 yıl garanti ile en alınası şanzıman o bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben ikinci elde otomatik 40-45 bin tl aralığında kısmetse araç almak istiyorum. bu fiyata punto, astra h kasa, corsa, cruze, 208 gibi modeller çıkıyor. bu modellerin hangisi sorunsuzdur hangisini tavsiye edersiniz?
  • onzy O kullanıcısına yanıt
    Bunların içinde sadece cruze tork konvertörlü tam otomatik şanzımana sahip. Bazı corsalarda da tam otomatik olabilir ondan pek emin değilim. Cruze şanzımanı sıkıntısız, kronik sorunu falan yok yani klasik tam otomatik.



    Şanzıman harici bakarsak listedeki araçlar arasında en iyisi zaten, sonra astra h gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Bunların içinde sadece cruze tork konvertörlü tam otomatik şanzımana sahip. Bazı corsalarda da tam otomatik olabilir ondan pek emin değilim. Cruze şanzımanı sıkıntısız, kronik sorunu falan yok yani klasik tam otomatik.



    Şanzıman harici bakarsak listedeki araçlar arasında en iyisi zaten, sonra astra h gelir.

    tavsiyeniz için teşekkurler ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Kullandığım a3'te 7 ileri dsg mevcut, açıkçası bir hayli hızlı ve dogru vites geçişleri sunuyor.
    Kesinlikle herkese tavsiye edeceğim tek şanzımandır.
    Gerek eskiden kullandığım opel easytronic gerekse şimdi kullandığım Peugeot etg6 her vites geçişinde yaşadıkları tereddüt ile güven vermiyor.
    Özellikle yokuşlarda audi hiç yanlış yapmazken, diğerleri sürekli once vites büyütüp ardından küçültmeye çalışarak yokuşta adamı deli ediyorlar.
    Bu nedenle peugeot'daki direksiyon yanı kulakçıkları aracı alırken kullanmam diye düşünürken, bir hayli sık kullanır oldum.
    En mükemmel vites geçişleri elbette captivadaki klasik otomatik şanzıman sağlıyordu.
    Fakat klasik otomatikler malesef çok kötü yakıt tüketimi değerlerine sahipler, bu yüzden hiç tavsiye etmiyorum.
    Hele Captiva kullanacaksanız yakıtı su gibi içeceğini bilin.
    Hatta bu nedenle Peugeot kullandığım 5008'e yeni klasik otomatik eat6 şanzımanını getirirse o aracı almam bile diyebilirim.
    En alınır araç bence audi dsg, nedeniyse klasik vw,seat ve skoda dq200(1.7lt sogutma yağı) kullanırken sıcak yörelerde sorun yaşıyorlar, audi ise dq220(3.4lt sogutma yağı) kullanarak her koşulda sorunsuz performansı bize sunuyor.



    hocam dsg nin dq220 diye modelimi var? ve sadece audi de mi kullanılyor? dq200 ün gelişmiş hali ama hiç bir yerde bilgi bulamadım? kaynak nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 16 Ocak 2018; 16:37:51 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.