Şimdi Ara

EN İYİ ÇİFT KAVRAMALI ŞANZIMAN HANGİSİ? İŞTE CEVAP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
170
Cevap
21
Favori
44.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilindiği üzere çift kavramalı şanzımanlar günümüzde oldukça popüler. Aslında mazisi yeni olmayan ve 1980'de Porsche PDK ile kullanılmaya başlanan çift kavramalı şanzımanlar, üretim maliyetleri ve kırılgan-komplike yapıları yüzünden ancak birkaç senedir popüler hale gelmeye başladı.

    Çift kavrama tekolojisinin temelde en önemli üç iddası, insanın asla başaramayacağı hızda vites değişimi gerçekleştirmesi, vites geçişleri esnasında neredeyse kesintisiz güç aktarımı yapması ve konvansiyonel otomatik şanzımanlara oranla en az %10 yakıt tasarrufu sağlamasıdır.

    Günümüzde bu tip şanzıman ve bileşenlerinin dört ana üreticisi bulunuyor: BorgWarner, GETRAG, ZF ve Ricardo.

    VW, Audi, Bugatti, Nissan, Alfa Romeo ve BMW gibi pek çok üreticiyle anlaşması bulunan Alman BorgWarner, DualTronic adını verdiği kavrama kontrol ve hidrolik modülleri gibi kavrama teknolojileriyle bileşen sağlayıcıları arasında önde geliyor. Diğer bir Alman üretici GETRAG ise Ford, BMW, Ferrari ve Mitsubishi’nin çift kavramalı şanzımanlarını üretiyor, fakat bu markaların bazılarının kavrama modülünü BorgWarner tedarik ediyor. ZF Porsche’nin PDK’sından sorumlu, İngiliz Ricardo’ysa Bugatti Veyron’un 1250 Nm’siyle başa çıkmak durumunda olan DSG’yi üretiyor.

    Günümüzde halihazırda satılmakta olan çift kavramalı şanzımanlara şöyle bir bakalım;


    DSG
    VW’nin DSG, Audi’ninse S-Tronic ismini verdiği çift kavramalı şanzımanların dört türevi bulunuyor:
    1. BorgWarner tarafından geliştirilen ve 2003’te üretimine başlanan 6-ileri yaş kavramalı ilk şanzıman DQ250 kodunu taşıyor. Başlangıçta 350 Nm azami torka dayanıklı olan 80 kg’lık bu şanzımanın tork kapasitesi zamanla 410 Nm’ye çıkarıldı. Ancak DQ250 sadece enlemesine yerleştirilmiş motorlu ve önden çekişli araçlarda kullanılabiliyordu.
    2. Ardından Audi, önceki modelden farklı olarak VW’nin kendisi tarafından geliştirilen, DL500 kodlu yaş kavramalı 7-ileri S-Tronic’i tanıttı. Bu şanzıman sadece önden çekişli değil, dört çeker modellerde de kullanılabiliyor ancak yalnızca uzunlamasına yerleştirilmiş motorlara uygun. 550 Nm’ye kadar torku kaldırabilen DL500, 9000 d/d’ya kadar motor devirlerinde çalışabiliyor.
    3. Küçük sınıf temsilcisi 70 kg’lık 7-ileri DQ200 kodlu kuru kavramalı şanzımansa azami 250 Nm’ye dayanabiliyor ve Seat Ibiza, VW Polo ile Golf ve Audi A3’ün daha az tork üreten türevlerinde kullanılıyor. DQ250’ye oranla yaklaşık %75 oranında daha az yağ kullanan (7 yerine 1,7 litre) DQ200’ün debriyajlarınıysa Amerikan LuK firması üretiyor.
    4. Son olarak tanıtılan DQ500, Audi’nin RS3 ve TT-RS gibi motoru enlemesine yerleştirilen performans modellerinin yardımına koştu. 7-ileri ve yaş kavramalı olan şanzıman 600 Nm’ye kadar bana mısın demiyor ve buna rağmen DQ250’den 8 mm daha az yer kaplıyor.

    Bugatti’nin Veyron 16.4’de kullandığı 7-ileri DSG’si diğer VW Grubu araçların aksine İngiliz Ricardo tarafından üretiliyor. Çok diskli iki yaş kavramaya sahip şanzıman motorun hemen önünde, aracın tam ortasında bulunuyor. Vites geçiş süresi “150 ms’den az” olarak ifade edilen ve azami 1500 Nm’ye dayanıklı şanzımanın fiyatıysa yaklaşık 65.000 €.

    TCT
    Fiat Powertrain Technologies tarafından BorgWarner ve Magnetti Marelli ile ortak üretilen 6-ileri kuru tip çift kavramalı şanzıman, Alfa Romeo tarafından TCT (Twin Clutch Transmission) adıyla sunuluyor. C635 DDCT kodlu bu vites kutusu, 350 Nm gibi kuru tip için son derece yüksek bir tork dayanımına sahip ve 81 kg ağırlığında.

    PDK
    Porsche’nin 7-ileri DKG’siyse ZF’nin 7DT 50 kodlu vites kutusunu kullanıyor. 8000 d/d’ya kadar motor devirlerinde çalışabiliyor ve bu nedenle makyajlı 911 GT3’de kullanılamadı. GT2 ve GT3 hariç tüm 911 modelleriyle Panamera’larda yer bulan ve çelikten üretilen şanzıman 120 kg ağırlığında, 450 Nm ve 700 Nm azami tork kapasiteli iki de türevi bulunuyor.

    POWERSHIFT
    GETRAG’ın çift kavramalı şanzımanları Powershift adını taşıyor. Ürün kodunun ilk rakamı şanzımanın kademe sayısını, sondaki üç basamaklı sayı da dayanabildiği azami tork değerini belirtiyor:

    Mitsubishi’nin 6DCT470 kodlu SST adındaki ıslak tip vites kutusu 99,5 kg. Ford'un 6DCT250 kodlu kuru kavramalısı 73Kg ve Volvo’nun 6DCT450 kodlu ıslak tip şanzımanıysa 89,5 kg ağırlığında.

    Renault modelleriyle Ford Fiesta’da kullanılan 6DCT250 kodlu yegane kuru kavramalı şanzımanı yine yukarıda belirtildiği gibi 73 kg ağırlığında ki bu, kısa bir süre öncesine kadar Ford modellerinde kullanılan tork konvertörlü Geartronic adlı şanzımandan yaklaşık 15 kg daha hafif olduğu anlamına geliyor.

    BMW’nin Z4 sDrive35i, 335i ve M3 modellerinde bulunan ve M DCT adını verdiği şanzıman 7DCI600 koduyla üretiliyor ve BorgWarner kavrama modülünü kullanıyor. 9000 d/d’ya dayanabilen şanzıman 79 kg ağırlığında ve motoru uzunlamasına yerleştirilen arkadan itişli otomobillerde kullanılabilen dünyanın ilk çift kavramalı şanzımanı olma özelliğini taşıyor.

    Ferrari’nin BMW’ninkinden farklı olarak arka aksa yerleştirilen çift kavramalı şanzımanıysa California’da kullanılan 120 kg’lık 7DCL750, ki bu ünitenin geliştirilmiş türevi yeni 458 Italia ve Mercedes SLS AMG’de de yer buluyor. Bugüne dek şanzımanlarını kendi imal eden Alman üretici için, bu bir ilk.

    GR6 R35
    Nissan’ın süpersporcusu GT-R’da kullandığı GR6-tipi 6-ileri çift kavramalı şanzıman, BorgWarner ile Nissan’ın yan kuruluşu Aichi Kikai’nin ortak çalışmasının ürünü. Çift kavrama modülü, kavrama kontrol modülü, vites kumanda modülü ve senkronizör parçaları BorgWarner tarafından sağlanan şanzıman, dünyanın ilk önden motorlu araçlara uygun ve arka aksa yerleştirilmiş çift kavramalı şanzımanı. Yaklaşık 117 kg ağırlığındaki ünite alüminyumdan üretilmiş.

    SSG
    McLaren ise yeni süper sporcusu MP4-12C’de farklı bir yol izleyerek, şanzıman işini daha önce Lamborghini, Aston Martin, Ferrari ve Maserati’yle çalışmış olan İtalyan Graziano firmasına devretmiş. Bu kulağa tuhaf gelebilir ancak Graziano, Bugatti Veyron’un şanzımanına imza atan ve başlarını Mike Everitt’in çektiği beş eski Ricardo çalışanı tarafından kurulan İngiliz Vocis Driveline Controls’u satın almıştı. Mühendisler, hünerlerini bu kez McLaren’ın SSG (Seamless Shift Gearbox) olarak adlandırdığı 7-ileri çift kavramalı şanzımanda göstermiş oldu.

    Bu şanzımanlardan günlük kullanım araçlarında tercih edilenleri; DSG, TCT, Powershift ve EDC oluyor. Bu şanzımanları kendi tecrübeme göre performans bakımından(hız, yakıt tüketimi, sürtünme kayıpları, yazılım) kıyasladığımda:

    DSG 7(kuru) > TCT 6(kuru) > Powershift 6(kuru) > S-Tronic 7(ıslak) > DSG 6(ıslak) > Powershift 6(ıslak) > EDC 6(kuru)

    Bu şanzımanları en dayanıklıdan en az dayanıklıya sıralamak gerekirse:

    Powershift 6(ıslak) > S-Tronic 7(ıslak) > Powershift 6(kuru) > TCT 6(kuru) > EDC 6(kuru) > DSG 6(ıslak) > DSG 7(kuru)

    Hazır elim değmişken yine popüler olan Bmw, Mercedes ve Volvo'nun otomatik şanzımanlarını kıyaslarsam:

    Aisin 8 > ZF 8 > 7G-Tronic (Aisin ve ZF birbirlerine oldukça yakınken 7G-Tronic ile uçurum fark var)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 2 Temmuz 2014; 17:32:31 >







  • Şuan binek araçlardaki dünyanın en iyi şanzumanı zf nin 8 ilerisi arkadaşlar.Tork konvertörlü,tork dayanımı yüksek,sorunsuz,çift kavramalılardan çok daha konforlu,çift kavramalılar kadar hızlı ve yakıt tüketimi manuelle aynı.Daha ne olsun...Kim bu şartlarda çift kavramalı şanzumana ihtiyaç duyar?
    7 dsg gerçekten çok iyi bir şanzıman, hız, yakıt tüketimi ve konfor anlamında. ancak, çıkarması muhtemel ciddi sorunlar göz önüne alındığında bu + özelliklerin hepsi solda sıfır kalıyor insanların gözünde maalesef..
    o nedenle sorun çıkarmasın varsın 2 mili saniye geç atsın vitesi ya da 0.3 l/100 km çok yaksın..

    edit: bu güzel bilgiler için teşekkürler bu arada..
    Hiçbir çift kavramalı şanzıman sistemi vitesi D konumuna atıp, vitesle alakanızı kesebileceğiniz şanzımanlar değildir. Çift kavramalı şanzımanlar yarı otomatik ve vites aralıkları çok kısa olduğu için trafik ve yol durumuna göre manuel müdahalelere ihtiyaç duyarlar. Özellikle uzun süre yokuş yukarı bir trafikteyseniz ve otomatikte çıkıyorsanız, araç çok fazla yarım debriyaj yapacağı için ısınıp sizi yolda bırakabilecektir. Soğutmak için aracı yarım saat, bir saat beklemeniz gerekecektir. En önemli husus dururken frene tam basılmasıdır. Çünkü frene tam basarsanız kavrama tamamen ayrılır. Eğer frene tam basmıyorsanız geçmiş olsun o şanzıman elinizde kalır. Çift kavramalı şanzımanları kullanmadan önce iyi anlayan ve zayıf yönlerini manuel müdahalelerle düzeltebilen sürücüler uzun yıllar sorunsuzca kullanabiliyorlar ama gördüğüm kadarıyla bu sayı çok çok az ki herkes forumlarda şikayet ediyor.
    Okumak, araştırıp öğrenmekten çok çoğunlukla bilen ya da bildiğini sanan birilerine şu nasıl bu nasıl diye sormayı sevdiğimiz için çoğu kişi aman çift kavrama araç alma bozulursa altından kalkamazsın gibi sebep göstermeden nasihatlar veriyor.
    İstanbul'da şehir içi trafikte araç kullanan ve bu aracı eşi ve çocuğuyla ortak kullanan kişiler bence kesinlikle çift kavrama araç almamalı. Servisler bile şanzıman problemleri için açık açık istanbul trafiği yüzünden oluyor diyorlar.
    Bu sebeple vitesi D'ye atar yoluma bakarım mantığı çift kavramalı şanzımanlarda patlıyor. Artık bazı satıcı bayiler video çekip paylaşıyorlar. DCT nasıl kullanılır, DSG nasıl kullanılır, EDC nasıl kullanılır vs.
    Bu konularda bir sürü makale, veri, bilgili ve yıllarca bu şanzımanları sorun yaşamadan kullanmış insanların paylaştığı videolar var. Bunları okuyup, izleyip kullanım hatalarınızı düzeltirseniz sorunsuzca uzun kilometreler çift kavramalı şanzımanları kullanırsınız.
    Hee otomatik değil mi kardeşim. Bir sürü para verdik. Ben trafikte belli hallerde bu aracı manuele alacaksam ne diye otomatik araba aldım. Atarım D'ye gerisine karışmam derseniz siz bilirsin. O zaman yanınca yandım demeyeceksin.
    Örneğin ben dizel manuel aracımı değiştirip otomatik bir araç almayı düşünüyorum. Aracı sürekli kendim kullanacak olsam gidip 1.0 ecoTSI DSG ibiza alacağım.
    Ama araç benden çok eşimde olacağı için İbiza'yı alamıyorum. O yüzden Hyundai i20 1.4 tam otomatik alacağım. Çok yakarsa da yakıtı lpg ile çözeceğim. Aracın Lpg uyumu var.
    Yani her güzelin bir kötü yanı var.
    Tam otomatik olsun. vitesle işim olmasın dersin çok yakar.
    Çift kavrama olsun dersin. Tam otomatikten 1-1,5 lt az yakar. Pürüzsüz vites geçişi ve performans sunar ama aklın viteste araç kullanırsın.
    Yarı otomatik olsun dersin. O da belli durumlarda kararsız kalır. Vites geçişleri hissedilir.
    Herşeyi bir arada adama vermiyorlar. Mesela ben tam otomatiğe karar verdim ve çok yakmasını göze aldım.
    O yüzden araç alırken iyi analiz yapın ve bütçenize uygun bir araçta nelere ihtiyacınız olduğu ve neler vazgeçebileceğinizi iyi planlayın.
  • 7 dsg gerçekten çok iyi bir şanzıman, hız, yakıt tüketimi ve konfor anlamında. ancak, çıkarması muhtemel ciddi sorunlar göz önüne alındığında bu + özelliklerin hepsi solda sıfır kalıyor insanların gözünde maalesef..
    o nedenle sorun çıkarmasın varsın 2 mili saniye geç atsın vitesi ya da 0.3 l/100 km çok yaksın..

    edit: bu güzel bilgiler için teşekkürler bu arada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 25 Haziran 2014; 9:11:11 >
  • Elinize sağlık güzel bir çalışma yapmissiniz. Birde dayanıklılık kiyasi yapılsa iyiydi. Bu arada mercedes in çift kavrama sanzimanini denemediniz mi ? Ps den daha efektif gibi gelmişti bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan mevcutta 2 adet çift kavramalı araç kullanıyorum. Birisi 7 ileri kuru tip DSG, diğeri 6 ileri kuru tip Powershift. DSG hız ve konfor konusunda Powershift' ten çok daha iyi. Powershift sanki tam otomatik araç kullanıyormuşsunuz gibi bir his veriyor. Daha yavaş. Gerçi bu Powershift' in suçu değil. DSG çok hızlı gerçekten. 8 ms' de vites yükselten başka bir şanzıman yok dünya üzerinde. Vites düşürme hızı ise 600 ms. Ortalama yaklaşık 300 ms civarında bir vites değişimi sunuyor.

    Borg Warner' ın ürettiği kavramaların arıza yapma riski yüksek olmasına rağmen neden diğer firmalar bu kısmı Borg Warner' a ürettiriyor ? Sizce de ilginç değil mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 207m -- 25 Haziran 2014; 9:30:15 >
  • Yakın zamana kadar çift kavrama şanzımanların geleceğin otomatik şanzıman türü olduğunu düşünüyordum. Artık ZF ve AISIN markalarınınkiler gibi tork konvertörlü ve kilitlenebilen şanzımanların geleceğini daha parlak görüyorum. Malesef bunları henüz BMW, Mazda ve Peugout dışında göremiyoruz. Ben parayı toparlayana kadar seçenekler artar umarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Şuan mevcutta 2 adet çift kavramalı araç kullanıyorum. Birisi 7 ileri kuru tip DSG, diğeri 6 ileri kuru tip Powershift. DSG hız ve konfor konusunda Powershift' ten çok daha iyi. Powershift sanki tam otomatik araç kullanıyormuşsunuz gibi bir his veriyor. Daha yavaş. Gerçi bu Powershift' in suçu değil. DSG çok hızlı gerçekten. 8 ms' de vites yükselten başka bir şanzıman yok dünya üzerinde. Vites düşürme hızı ise 600 ms. Ortalama yaklaşık 300 ms civarında bir vites değişimi sunuyor.

    Borg Warner' ın ürettiği kavramaların arıza yapma riski yüksek olmasına rağmen neden diğer firmalar bu kısmı Borg Warner' a ürettiriyor ? Sizce de ilginç değil mi ?

    3 yılı aşkın süredir 7 ileri dsg bir jetta kyllaniyirum. Ozel arabam ise tam otomatik.

    Muhalefet olsun diye degil tamamen kisisel fikrim tam otomatik sanzimanin daha konforlu oldugu, daha ekonomik degil ama dahakonforlu.

    Dsg ile ilgili sikayetim vites kuculturken resmen duraklamasi, belki benim aracimda bir sorun vardir bilmiyirum gerci isinma sorunu yuzunden defalarca servise gitti ve kavrama da degisti diye biliyorum, sirket araci oldugu icin idari isler ilgileniyor o konu ile fakat ani hizlanmalarda, vites s konumundaykrn bile gaza aniden basinca araba resmen bir duruyor. Sonra aklina vites kucultmek geliyor.

    Sirkette bulunan bir megane i da denedim, fakat dsg kadar degil o sebeple kiyaslayamam.

    Sadece tam otomatik sanzimandan bahsedince siz, konu ile ilgili deneyimimi paylasmak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Başlıģı gördüm.Dedim yine bir vw fanboyu dsg yi övecek...Nitekim öylede olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazi biraz eski herhalde. 911 GT3 te PDK var artik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • almanlar bu vites olayını beceremiyor çözümü üç kavramalıda arayacaklar gibi
  • Zaten asıl sıkıntı araçların kullandıklar şanzıman ile tork değerleri arasında olmuyor mu ? Yani okuduğum ve de bildiğin kadarıyla dsg powershift 250 nm torka kadar sağlıklı yani siz gaza yüklendiğiniz zaman bu sınırlarda geziyorsunuz o zaman da aşırı yük binmiş oluyor ve şanzımanı elimize alıyoruz eğer bu sorunu halleder ise bence tartışmasız lider konuma gelirler

    Not elinize sağlık güzel paylaşım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Yakın zamana kadar çift kavrama şanzımanların geleceğin otomatik şanzıman türü olduğunu düşünüyordum. Artık ZF ve AISIN markalarınınkiler gibi tork konvertörlü ve kilitlenebilen şanzımanların geleceğini daha parlak görüyorum. Malesef bunları henüz BMW, Mazda ve Peugout dışında göremiyoruz. Ben parayı toparlayana kadar seçenekler artar umarım

    cvt geleceğin şanzımanı .

    otomobil sektörü git gide kullan at sektörü,ne dönüşüyor .insanlar çok çabuk araç değiştiriyor .en çok olan en iyide değil tabiki.ama her zaman iyiler kazanmıyor .




  • Çok yararlandığım bir yazı oldu. Ancak dayanıklılık açısından da kıyaslayabilrseniz daha makbule geçer. Zira yarış arabalarında performans ve ancak yarış süresi kadar dayanıklılık önemli iken günlük binek arabalarda dayanıklılığı daha ön plana almak gerekir diye düşünüyorum. Kullandığım zaten 6 ileri DSG Tiguan var. Eve ikinci araç lazım oldu. .1.2 leon DSG alsammı diye düşünüyorum ancak ilkinde problem yaşamadığım halde ikinci bir DSG'ye cesaret edemiyorum.
  • çalışma güzel ancak internette araştırdığınızda 100'lerce kişi DSG'den çok sorun yaşamış, ama yaşamayanlar da var..

    bence şanzıman meselesi böyle "kimine göre" olmamalı. Stabil çalışmalı, bazıları çok arızalı olup bazılarında hiç arıza çıkmaması stabil olmadığını gösterir..

    elbette araçlar ve kullanıcılar birbirinden farklıdır ama kronik sayılabilecek sorunlar bu denli fazla olmamalı,

    DSG konusu muamma :s
  • Güzel bilgiler, bir de aldığınız kaynakları da paylaşırsanız daha güzel olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Elinize sağlık güzel bir çalışma yapmissiniz. Birde dayanıklılık kiyasi yapılsa iyiydi. Bu arada mercedes in çift kavrama sanzimanini denemediniz mi ? Ps den daha efektif gibi gelmişti bana.

    Mercedes'in 7G-DCT'sini henüz tecrübe etme imkanım olmadı. 2014 model A serilerinde artık bu şanzımana yer veriyorlar. İlk duyduklarım gayet konforlu olduğu yönünde ama aracın performansını törpüleyen ağırkanlı bir yapısı varmış. 7 ileri oranlı olduğundan PS'den daha performanslı olabilir. Ama tüm çift kavramalı ıslak tipli şanzımanlara baktığımızda aşağı yukarı benzer performans sunmaktalar. En iyisiyle en kötüsü arasındaki yakıt tüketim farkı %5'i ve 0-100 performans farkı da 0.5s'yi geçmeyecektir. Tabi yine önemli farklar ancak mesela bir kuru kavramalı DSG veya TCT gibi değiller.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hollow

    Zaten asıl sıkıntı araçların kullandıklar şanzıman ile tork değerleri arasında olmuyor mu ? Yani okuduğum ve de bildiğin kadarıyla dsg powershift 250 nm torka kadar sağlıklı yani siz gaza yüklendiğiniz zaman bu sınırlarda geziyorsunuz o zaman da aşırı yük binmiş oluyor ve şanzımanı elimize alıyoruz eğer bu sorunu halleder ise bence tartışmasız lider konuma gelirler

    Not elinize sağlık güzel paylaşım

    DSG'nin kuru tipli olanı 250Nm'ye kadar dayanıklı. Powershift'in kurusu ise 280Nm dayanım sunuyor. Ama kendi V40 aracımda da olan powershift'ler ıslak tipli ve 450Nm'ye kadar dayanım sunuyor. DSG 6 ileri ıslak tipli olanların maksimum tork değeri ise 350Nm.

    Kuru kavramalı 7 ileri DSG'leri 200Nm üzeri tork sunan turbo ve dizel ünitelerde kullandıklarından özellikle dur-kalk trafiğin yoğun olduğu İstanbul gibi yerlerde normalden daha çok kırılgan hale geliyorlar.

    6 ileri ıslak tipli olanlarda ise debriyaj diskleri yağ içerisinde çalıştığından çok daha rahat soğutularak uzun ömürlü ve dayanıklı oluyorlar ama onların da viskoz sürtünmelerden dolayı 1. vites hariç gücü yere tam aktaramama durumları var.




  • EDC ve powershift kullandınız mı , edc yi neye göre sona yazdınız merak ettim,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    Başlıģı gördüm.Dedim yine bir vw fanboyu dsg yi övecek...Nitekim öylede olmuş.

    VW'nin iyi olan şeylerine de kötü mü diyelim yani dayanıksız sorunlu bir şanzıman olabilir ama bu performanslı olduğu gerçeğini değiştirmiyor ki.

    VW fanboyu da olduk bakalım hayırlısı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: secretcoder

    EDC ve powershift kullandınız mı , edc yi neye göre sona yazdınız merak ettim,

    Evet her ikisini de kullandım. Bana EDC'nin yazılımı ağır çalışmasına yönelik programlanmış gibi geldi. Aksini idda eden de olabilir fakat bana hissettirdiği hızlı bir tam otomatik şanzıman kıvamında olduğuydu.
  • Kullandığım a3'te 7 ileri dsg mevcut, açıkçası bir hayli hızlı ve dogru vites geçişleri sunuyor.
    Kesinlikle herkese tavsiye edeceğim tek şanzımandır.
    Gerek eskiden kullandığım opel easytronic gerekse şimdi kullandığım Peugeot etg6 her vites geçişinde yaşadıkları tereddüt ile güven vermiyor.
    Özellikle yokuşlarda audi hiç yanlış yapmazken, diğerleri sürekli once vites büyütüp ardından küçültmeye çalışarak yokuşta adamı deli ediyorlar.
    Bu nedenle peugeot'daki direksiyon yanı kulakçıkları aracı alırken kullanmam diye düşünürken, bir hayli sık kullanır oldum.
    En mükemmel vites geçişleri elbette captivadaki klasik otomatik şanzıman sağlıyordu.
    Fakat klasik otomatikler malesef çok kötü yakıt tüketimi değerlerine sahipler, bu yüzden hiç tavsiye etmiyorum.
    Hele Captiva kullanacaksanız yakıtı su gibi içeceğini bilin.
    Hatta bu nedenle Peugeot kullandığım 5008'e yeni klasik otomatik eat6 şanzımanını getirirse o aracı almam bile diyebilirim.
    En alınır araç bence audi dsg, nedeniyse klasik vw,seat ve skoda dq200(1.7lt sogutma yağı) kullanırken sıcak yörelerde sorun yaşıyorlar, audi ise dq220(3.4lt sogutma yağı) kullanarak her koşulda sorunsuz performansı bize sunuyor.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.