< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 2 Temmuz 2014; 17:32:31 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 2 Temmuz 2014; 17:32:31 > |
Şuan binek araçlardaki dünyanın en iyi şanzumanı zf nin 8 ilerisi arkadaşlar.Tork konvertörlü,tork dayanımı yüksek,sorunsuz,çift kavramalılardan çok daha konforlu,çift kavramalılar kadar hızlı ve yakıt tüketimi manuelle aynı.Daha ne olsun...Kim bu şartlarda çift kavramalı şanzumana ihtiyaç duyar?
|
7 dsg gerçekten çok iyi bir şanzıman, hız, yakıt tüketimi ve konfor anlamında. ancak, çıkarması muhtemel ciddi sorunlar göz önüne alındığında bu + özelliklerin hepsi solda sıfır kalıyor insanların gözünde maalesef..
o nedenle sorun çıkarmasın varsın 2 mili saniye geç atsın vitesi ya da 0.3 l/100 km çok yaksın.. edit: bu güzel bilgiler için teşekkürler bu arada.. |
Hiçbir çift kavramalı şanzıman sistemi vitesi D konumuna atıp, vitesle alakanızı kesebileceğiniz şanzımanlar değildir. Çift kavramalı şanzımanlar yarı otomatik ve vites aralıkları çok kısa olduğu için trafik ve yol durumuna göre manuel müdahalelere ihtiyaç duyarlar. Özellikle uzun süre yokuş yukarı bir trafikteyseniz ve otomatikte çıkıyorsanız, araç çok fazla yarım debriyaj yapacağı için ısınıp sizi yolda bırakabilecektir. Soğutmak için aracı yarım saat, bir saat beklemeniz gerekecektir. En önemli husus dururken frene tam basılmasıdır. Çünkü frene tam basarsanız kavrama tamamen ayrılır. Eğer frene tam basmıyorsanız geçmiş olsun o şanzıman elinizde kalır. Çift kavramalı şanzımanları kullanmadan önce iyi anlayan ve zayıf yönlerini manuel müdahalelerle düzeltebilen sürücüler uzun yıllar sorunsuzca kullanabiliyorlar ama gördüğüm kadarıyla bu sayı çok çok az ki herkes forumlarda şikayet ediyor.
Okumak, araştırıp öğrenmekten çok çoğunlukla bilen ya da bildiğini sanan birilerine şu nasıl bu nasıl diye sormayı sevdiğimiz için çoğu kişi aman çift kavrama araç alma bozulursa altından kalkamazsın gibi sebep göstermeden nasihatlar veriyor. İstanbul'da şehir içi trafikte araç kullanan ve bu aracı eşi ve çocuğuyla ortak kullanan kişiler bence kesinlikle çift kavrama araç almamalı. Servisler bile şanzıman problemleri için açık açık istanbul trafiği yüzünden oluyor diyorlar. Bu sebeple vitesi D'ye atar yoluma bakarım mantığı çift kavramalı şanzımanlarda patlıyor. Artık bazı satıcı bayiler video çekip paylaşıyorlar. DCT nasıl kullanılır, DSG nasıl kullanılır, EDC nasıl kullanılır vs. Bu konularda bir sürü makale, veri, bilgili ve yıllarca bu şanzımanları sorun yaşamadan kullanmış insanların paylaştığı videolar var. Bunları okuyup, izleyip kullanım hatalarınızı düzeltirseniz sorunsuzca uzun kilometreler çift kavramalı şanzımanları kullanırsınız. Hee otomatik değil mi kardeşim. Bir sürü para verdik. Ben trafikte belli hallerde bu aracı manuele alacaksam ne diye otomatik araba aldım. Atarım D'ye gerisine karışmam derseniz siz bilirsin. O zaman yanınca yandım demeyeceksin. Örneğin ben dizel manuel aracımı değiştirip otomatik bir araç almayı düşünüyorum. Aracı sürekli kendim kullanacak olsam gidip 1.0 ecoTSI DSG ibiza alacağım. Ama araç benden çok eşimde olacağı için İbiza'yı alamıyorum. O yüzden Hyundai i20 1.4 tam otomatik alacağım. Çok yakarsa da yakıtı lpg ile çözeceğim. Aracın Lpg uyumu var. Yani her güzelin bir kötü yanı var. Tam otomatik olsun. vitesle işim olmasın dersin çok yakar. Çift kavrama olsun dersin. Tam otomatikten 1-1,5 lt az yakar. Pürüzsüz vites geçişi ve performans sunar ama aklın viteste araç kullanırsın. Yarı otomatik olsun dersin. O da belli durumlarda kararsız kalır. Vites geçişleri hissedilir. Herşeyi bir arada adama vermiyorlar. Mesela ben tam otomatiğe karar verdim ve çok yakmasını göze aldım. O yüzden araç alırken iyi analiz yapın ve bütçenize uygun bir araçta nelere ihtiyacınız olduğu ve neler vazgeçebileceğinizi iyi planlayın. |
Yazi biraz eski herhalde. 911 GT3 te PDK var artik.
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 25 Haziran 2014; 9:11:11 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 207m -- 25 Haziran 2014; 9:30:15 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|