Şimdi Ara

EN İYİ ÇİFT KAVRAMALI ŞANZIMAN HANGİSİ? İŞTE CEVAP (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
170
Cevap
21
Favori
44.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zf candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bi-turbo 180ps-400nm caravellede yer alan dsg dq500 müydü?ıslak çift kavrama+6ileri ve 600nm dayanımı vardı yanılmıyorsam
    dq250 en erişilebiliri olmalıydı ama politikaları garip; bu gidişle powershift payını arttıracak; 1.6 grubunda ıslak kavramalısı mevcut

    bu arada zf8 candan ötedir eşeğe taksan; şaha kalkar..
  • Mazda3'teki skyactive sanziman da dinamizmde cift kavramalari aratmayacak kadar iyi bir tork konvertorlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    bi-turbo 180ps-400nm caravellede yer alan dsg dq500 müydü?ıslak çift kavrama+6ileri ve 600nm dayanımı vardı yanılmıyorsam
    dq250 en erişilebiliri olmalıydı ama politikaları garip; bu gidişle powershift payını arttıracak; 1.6 grubunda ıslak kavramalısı mevcut

    bu arada zf8 candan ötedir eşeğe taksan; şaha kalkar..



    2010 ve üzeri Caravelle 2.0 TDI'larda kullanılan 6 değil 7 kademeli ıslak tip DSG DQ500 kodlu şanzımandır ve belirttiğiniz gibi 600Nm dayanıma sahiptir. 2060Kg boş ağırlığı 400Nm torkla hareket ettirecek bir şanzımanın daha zayıf olması intihar olurdu.

    Düşnüyorum da Caravelle'ye kuru tip DSG 7'yi koysalar ve rampa yukarı salsalar herhalde tepeye varamadan patlardı.




  • Şu an için gözüken zf şanzıman hem sorunsuz hemde yeterince iyi olarak düşünüyorum. Çift kavramanın biraz daha dersine çalışması lazım.
  • ben 3 yıldır grand scenic edc kombinasyonu kullanıyorum bir sorunla karşılaşmadım hiç dsg kullanmadım ama Honda tam otomatik ve Citroen mcp halen kullanıyorum edc başarılı bir sistem ufak tefek yokuş aşağı giderken kararsızlığı oluyor ama kafayı takacak düzeyde değil...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asdfg12 A kullanıcısına yanıt
    Haklısınız zaten burada bahsettiğimiz çift kavramalı şanzımanların en kötüsü bile konvansiyonel tam otomatiklerden hem yakıt ekonomisi hem de sürüş performansı açısından bariz öndedir.

    Sıkıntılı yanları; düşük viteslerdeki hafif sarsıntıları, vites düşürürkenki kararsızlıkları, fazla ısınmaları ve özellikle kuru tiplerinde karşılaşılan dayanıklılık sorunları olarak gözüküyor.
  • Konudan şunu anladım:Dsg sorunludur, kullanan memnundur kullanmayanın arkadaşının dsgsi arıza yapar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeteroSapien -- 26 Haziran 2014; 21:00:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 ileri yağlı tip dediğimiz dsg, tork konvertörlü müdür?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • isime yaramasada son bikac aydir bolumde gordugum en bilgilendirici konu! Hazirlayana tskrlr

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeteroSapien

    6 ileri yağlı tip dediğimiz dsg, tork konvertörlü müdür?

    Hayır tork konvertöründe kısaca, yağın dar bir borudan geçirilerek çevirilmesinin itme kuvvetiyle kavrama sağlanır. Yani tamamen sıvılar arasında oluşan viskoz bir ilişki vardır.

    Yağlı tip çift kavramalılarda ise, birbirinden bağımsız iki ayrı debriyaj balatası yağ içerisinde çalışarak hidrolik basınçla mekanik olarak kavratılıyor. Tabi buradaki debriyaj balatası kuru tipteki gibi değil, her biri 5 adet çok ince balatadan oluşuyor ve bu balataların üzerindeki çıkıntılar yağın içerisindeki basınç artırılınca birbirini ısırarak kavramayı gerçekleştiriyor. Piston 1. debriyajdaki basıncı düşürüp ikinci debriyajın oda basıncını artırdığında bu sefer oradaki balatalar birbirini ısırarak kavratılıyor. Yağın içinde oldukları için oluşan ısıyı uzaklaştırmak ve 5 diskin kendi içerisindeki sürtünmeleri minimize etmek mümkün oluyor.




  • Tork konvertörü içeren klasik otomatik şanzımanların tamamında büyük miktarda kayıp vardır.
    Bu kayıp yüzünden klasik otomatik şanzımanlar her zaman %25 daha fazla tüketime neden olur.
    Yani günümüzdeki petrol fiyatlarıyla hiç istenmeyen bir sonuçtur.
    Örnek hyundai crdi modellerinde klasik otomatik kullanır.
    Klasik otomatik uzun yıllardır bilinmesine ve geliştirilmesine ragmen, bu extra tüketimi yok etmek mümkün olmamıştır.
    Hyundai web sitesinde manuel ve otomatik şanzımanlı aynı motorlu araçları tüketimlerini kıyaslayın demek istediğimi anlayacaksınız.
    Klasik otomatiğin tek güzel yönü yumuşak vites geçişleri ve yıgılma yapmamasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Otomatik şanzımanlara özel arıza oranı ve tamir maliyeti tarzi arastirma yok mu ?

    Enistemde var sorun yasamadi , arkadas rezil oldu tarzi muhabbetlerle olmaz bu is ...

    Konu icin tesekkürler .

    Olsada yurt dışıdır.

    Yurt dışında dsg ye 10 yıl garanti veriyorlar ülkemizde garanti süresinde. Bile bozulsa tamir parası istiyorlar.

    Sen amcanın dayımın söylediğine kulak as o yüzden 1 yaşındaki araca 12 bin tl şanzıman parası verebilirsiniz yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg gerçekten çok guzel Bi şanzıman araç bakarken test sürüşünde çok beğendim ve hatta garanti uzatıp almayı ailece düşündük ama durum ciddileştikçe sorunlarıda bildiğimiz için manuel aldık. Yani bence işin özü şu ki dsg gerçekten guzel ama biz o riski alıcak duruma sahip değildik eğer gerektiğinde değiştirmek için maddi ve manevi kaynağa sahipseniz kağıt üstünde en iyisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Tork konvertörü içeren klasik otomatik şanzımanların tamamında büyük miktarda kayıp vardır.
    Bu kayıp yüzünden klasik otomatik şanzımanlar her zaman %25 daha fazla tüketime neden olur.
    Yani günümüzdeki petrol fiyatlarıyla hiç istenmeyen bir sonuçtur.
    Örnek hyundai crdi modellerinde klasik otomatik kullanır.
    Klasik otomatik uzun yıllardır bilinmesine ve geliştirilmesine ragmen, bu extra tüketimi yok etmek mümkün olmamıştır.
    Hyundai web sitesinde manuel ve otomatik şanzımanlı aynı motorlu araçları tüketimlerini kıyaslayın demek istediğimi anlayacaksınız.
    Klasik otomatiğin tek güzel yönü yumuşak vites geçişleri ve yıgılma yapmamasıdır.

    yeni mazda 3 te kullanılan 6 ileri tork konvertörlü şanzımanın imalatçısı ve bu şanzıman ile ilgili varsa bilgilerinizi paylaşabilirmisiniz.

    Yeni mazda 3 alma niyetindeyim. Test ettim geçişleri vs. gayet iyi ancak güvenilir mi?




  • Klasik otomatikte zaten geçişler çok iyi olur. Önemli olan hem iyi geçiş hemde tüketime etkisi olmamasıdır. Şanzıman aisin olabilir, tam bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman ustası bir abimizden dayanıklılık konusunda sıralama yapabilmek için görüşlerini sordum. DSG 7 ileri zaten hata veriyor ama DSG 6 ıslak tip olanlar da sorun çıkartıyor dedi. EDC'ler de ara sıra geliyor ama Powershift sorunu görmedim dedi. TCT ve S-Tronic 7 konusunda ise bir fikri yok.

    Buna göre kendi araştırmalarımdan da derleyerek en dayanıklıdan en az dayanıklıya sıraladım:

    Powershift 6(ıslak) > S-Tronic 7(ıslak) > Powershift 6(kuru) > TCT 6(kuru) > EDC 6(kuru) > DSG 6(ıslak) > DSG 7(kuru)

    Tahmini sorun çıkarma ihtimalleri:
    DSG 7(kuru): %90
    DSG 6(ıslak): %40
    EDC 6(kuru): %30
    TCT 6(kuru): %25
    Powershift 6(kuru): %20
    S-Tronic 7(ıslak): %20
    Powershift 6(ıslak): %5
  • Audi standart ürünü farklılaştırıyor. Hatta multitronic audiye özgü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aydayd A kullanıcısına yanıt
    Aynı çatı altında olduklarından aslında VW de benzer geliştirmeleri yapabilir ama maliyetten ötürü satamaz. VW maalesef hep maliyete oynuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Şanzıman ustası bir abimizden dayanıklılık konusunda sıralama yapabilmek için görüşlerini sordum

    bu ne yahu
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.