Şimdi Ara

EN İYİ ÇİFT KAVRAMALI ŞANZIMAN HANGİSİ? İŞTE CEVAP (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
170
Cevap
21
Favori
44.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aydayd A kullanıcısına yanıt
    Elbette ZF 8, Aisin 8 ve 7G-Tronic de benzer mantıkla çalışmaktadır. Zaten ilk mesajımda bu üç şanzımanı performanslarına göre ayrıca sıralamıştım. Yani steptronic'teki çalışma mantığı başka şanzımanlarda kullanılmıyor gibi birşey söylemedim.

    Asıl konuya dönersek, klasik otomatik şanzıman denilince benim aklıma mesela Honda Civic'lerde de halen kullanılan 5 ileri eski tip tam otomatik şanzımanlar geliyor. Yani olay sadece tork konvertörlü olup-olmama meselesi değil. Siz yukarıda ZF8'e klasik otomatik yazınca bu yüzden düzeltmek istedim.
  • Aslında çok iyi bilgilendirme yapmışsınız ama işi başka yöne vuranlar ard niyetli. Birazda cıvıklığa vuruyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Listede Nissan'ın şanzımanını tek geçerim, diğerleri oyuncak
  • FreudeAmFahren kullanıcısına yanıt
    Şanzımanları sorunsuzluk bağlamında konuşurken çok az araçta kullanılmış bu şanzımanın sorunsuz olduğunu nereden biliyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Listede Nissan'ın şanzımanını tek geçerim, diğerleri oyuncak

    Nissan'ın GTR'da kullandığı çift kavrama oldukça dayanıklı bir ünite. Ancak bu tip şanzımanlar hem ekonomik kaygılardan uzak hem de modele özel olarak olarak geliştirildiklerinden elbette çok daha iyi performans değerleri sunuyorlar. Standart halk araçlarında göremeyeceğimiz bir şanzıman olduğundan çok abartmamak gerekir. Sonuçta aynı firma hem GTR için hem de halk araçları için şanzımanlar üretiyor. GTR'daki sadece şanzıman 20 bin dolardan fazla eder gerçi arka aksa konumlandırılan özel bir şanzıman ama velev ki normal araçlara uyarladık, o şanzımanı hangi halk aracına koyabilirsin ki?




  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    +1
  • DSG'nin performansını övmekle hata mı ettik acaba. Son dönemde çevremde de DSG arızaları çoğaldı. Havaların ısınması ve nemlenmesi bunda önemli rol oynuyor kanaatindeyim. 6 ileri yağlı DSG'ler de kuru olanlar kadar olmasa da ciddi oranda patlıyor. En iyisi DSG sahipleri sadece soğuk havalarda veya akşam 8'den sonra hava kararınca yola çıksınlar.

    Sıcağın altında dur-kalk trafik = DSG killer.
  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    Audi yılbaşı çıkacak yeni kasa a4'te 8 ileri multitronic yerine, 7 ileri s-tronic kullanacakmış. S-tronic aslında modifiye edilmiş dsg olduğuna gore audinin bir bildiği vardır.
  • 6-DSG'ye ikinci sıralamada haksızlık yapıldığını düşünüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu şanzımanlardan,

    7 ileri kuru dsg -sciroccoda 18000 km
    6 ileri zf bmw - 55000 km ( halen kullanıyorum)
    7 ileri z4 35is - 1000 km
    8 ileri zf bmw - 100 km
    PDK porsche 4s - 100 km
    6 ileri dsg ıslak- Arkadaşın aracı

    Kullandım.

    Arıza konusuna girmiyorum çünkü kullandığım süre içinde hiç birinde arıza yaşamadım. Bence DSG , kabul edilebilir fiyatlar ile sahip olunabilecek en iyi şanzımandır. z4 deki şanzıman da harika idi ama fiyatı malum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Audi yılbaşı çıkacak yeni kasa a4'te 8 ileri multitronic yerine, 7 ileri s-tronic kullanacakmış. S-tronic aslında modifiye edilmiş dsg olduğuna gore audinin bir bildiği vardır.

    7 ileri s-tronicler hem ıslak tip hem de maliyet kaygısıyla üretilmemiş olduklarından A4'lerde de sorunsuz çalışacaktır. Hatta A4 için biraz lüks bile denilebilir :)
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    VW istese pekâlâ sorunsuz şanzımanlı araç üretebilir. Ama nedenini bilmediğimiz şeylerden ötürü yapmıyor. Belki de Audi sorunsuzluguyla değer kazansın istiyordur kim bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    "ZF, Porsche’nin PDK’sından sorumlu" denirken

    pdk'yı, porsche ve zf ortak mı üretiyorlar ?

    yoksa pdk, zf tarafından mı yapılıyor ?
  • ogameci kullanıcısına yanıt
    ZF bu şanzımanı Porsche için özel olarak üretiyor. Şayet gezegen dişlilerde kullandığı malzeme ve kavrama tamamen özelleştirilmiş yüksek maliyetli parçalardan oluşuyor.
  • Yeni Jeep Cherokee'de kullanılmaya başlanan 9 ileri oranlı ZF 9HP şanzımanını merak edip araştırdım ve şu anda liderliği kesinlikle bu şanzımanın aldığını söyleyebilirim.

    Şanzımanların en kısa olan ilk dişlisi ile en uzun olan son dişli oranının birbirine bölümü; verimi ve güç aktarımındaki kayıpsızlığı ifade ediyor. Buna "the ratio spread" deniliyor.

    Bu oranlar bakımından ZF 9HP çıakana kadar lider Volvo'nun kullandığı Aisin'in 8 ileri şanzımanıydı.

    Kıyaslamak gerekirse;

    GM'in 4 ileri 4L80 şanzımanı: 3,3 (yakıt tüketimi ve hızlanma değerleri facia)
    Yine GM'in yeni 6 ileri 6L80: 6 (6 ilerilerde en iyi değer bu)
    Güncel Bmw'lerde de kullanılan ZF 8 ileri 8HP: 7
    Volvo'nun yeni araçlarında kullandığı Aisin 8 ilerisi: 7.59
    Jeep'te kullanılan ZF 9 ileri 9HP: 9.8 (Müthiş bir değer!)

    Fakat gerek şanzımanın çok sık vites değiştirmesinden kaynaklı kayıplar gerekse motorların devir bandı-hız ilişkisi nedeniyle 9. vitese çok nadir geçilmesi gibi durumlar mevcut. Mesela Jeep'in test sürüşünde şanzıman 9. vitese hiç geçmemiş. Çünkü bu dişli oranına geçmek için aracın düşük devirde 130km/h. hızın üzerine çıkması gerekiyormuş ki bu hızda 9. viteste araç 1600 devirde kalacağından sübap vurabilir yani otobanda en az 140 km/h. gibi basmak lazım ki 9. vites ekonomisinden faydalanılsın.

    Sonuçta Aisin 8 ve ZF 8HP en dengeli ve başarılı şanzımanlar olarak kalacak. Şayet 8 ileriden sonra oranlar saçmalama derecesinde düşüyor.

    Jeep'in şaka gibi olan 9 ileri şanzıman vites oranlarını buradaki pdf'te görebilirsiniz:http://www.jeep.com.tr/download/pdf/BrosurTR/YeniCherokee2014.pdf

    9. vites oranı: 0,479




  • @MaTaDoR

    ZF9 9HP ayrıca Acura TLX'lerin (Belki de bu araç Avrupa'da yeni Honda Accord olabilir) 3,5 V6 motorlarında kullanılıyor.
    Ayrıca RLX'te de (Honda Legend) kullanılması planlanıyor.


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Powershift.

    Kolay ulaşılır, zor vazgeçilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Mazda3'teki skyactive sanziman da dinamizmde cift kavramalari aratmayacak kadar iyi bir tork konvertorlu.

    aynen bu da ispatı ne kadar sağlam ve verimli olduğuna dairhttp://www.mazda.com/en/innovation/technology/skyactiv/skyactiv-drive/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Yani şimdi dsg dandik mi değil mi

    dandik dandik http://forum.donanimhaber.com/m_88154445/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: badibadix

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Tork konvertörü içeren klasik otomatik şanzımanların tamamında büyük miktarda kayıp vardır.
    Bu kayıp yüzünden klasik otomatik şanzımanlar her zaman %25 daha fazla tüketime neden olur.
    Yani günümüzdeki petrol fiyatlarıyla hiç istenmeyen bir sonuçtur.
    Örnek hyundai crdi modellerinde klasik otomatik kullanır.
    Klasik otomatik uzun yıllardır bilinmesine ve geliştirilmesine ragmen, bu extra tüketimi yok etmek mümkün olmamıştır.
    Hyundai web sitesinde manuel ve otomatik şanzımanlı aynı motorlu araçları tüketimlerini kıyaslayın demek istediğimi anlayacaksınız.
    Klasik otomatiğin tek güzel yönü yumuşak vites geçişleri ve yıgılma yapmamasıdır.

    yeni mazda 3 te kullanılan 6 ileri tork konvertörlü şanzımanın imalatçısı ve bu şanzıman ile ilgili varsa bilgilerinizi paylaşabilirmisiniz.

    Yeni mazda 3 alma niyetindeyim. Test ettim geçişleri vs. gayet iyi ancak güvenilir mi?

    alınır motoru da şanzımanda sorunsuzdur...




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.