Şimdi Ara

EN İYİ ÇİFT KAVRAMALI ŞANZIMAN HANGİSİ? İŞTE CEVAP (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
170
Cevap
21
Favori
44.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    quote:

    Orijinalden alıntı: secretcoder

    EDC ve powershift kullandınız mı , edc yi neye göre sona yazdınız merak ettim,

    Evet her ikisini de kullandım. Bana EDC'nin yazılımı ağır çalışmasına yönelik programlanmış gibi geldi. Aksini idda eden de olabilir fakat bana hissettirdiği hızlı bir tam otomatik şanzıman kıvamında olduğuydu.

    Katılıyorum. Bende Megane EDC ve S60 powershift kullandım, powershift biraz daha hızlı değiştiriyor ama DSG kadar değil. Aslında DSG bu kadar hızlı değiştirdiği için sorunlar çıkıyor bence.
  • Gördüğüm sonuç şu;
    -DSG Hız ve konfor bakımından en iyi olsa da saç baş yolduracak derecede sorunlu.

    -TCT şanzıman hız bakımından DSG'den 1 tık kötü olmasına rağmen 3 yıldır bilinen hiç bir kronik arızası yok. Dayandığı tork değeri ise kağıt üstünde 350nm ile neredeyse ıslak kavramlar kadar yüksek.(yurtdışında 400-450'ye kadar yükleyip binenler var). Yani yeterli hız, dayanıklılık ve sorunsuzluğu bünyesinde topluyor. Bu sebeple orta güçte araçlar için en iyisi TCT'dir.
  • Aslında her dişliye bir kavrama olmalı. 7 ileri ise 7 kavrama.
    Teorik olan bu düşünce hayata geçirilebilirse en sorunsuz ama en yüksek maliyetli şanzıman olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    Başlıģı gördüm.Dedim yine bir vw fanboyu dsg yi övecek...Nitekim öylede olmuş.

    VW'nin iyi olan şeylerine de kötü mü diyelim yani dayanıksız sorunlu bir şanzıman olabilir ama bu performanslı olduğu gerçeğini değiştirmiyor ki.

    VW fanboyu da olduk bakalım hayırlısı.

    Başlıkta en iyi demişsin.

    Bu kadar sorun çıkaran bir şanzıman en iyi olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CVT varken robotik kavramaya gerek yok. Mevcut durum budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi borisgrey -- 25 Haziran 2014; 12:01:08 >
  • Otomatik şanzımanlara özel arıza oranı ve tamir maliyeti tarzi arastirma yok mu ?

    Enistemde var sorun yasamadi , arkadas rezil oldu tarzi muhabbetlerle olmaz bu is ...

    Konu icin tesekkürler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan binek araçlardaki dünyanın en iyi şanzumanı zf nin 8 ilerisi arkadaşlar.Tork konvertörlü,tork dayanımı yüksek,sorunsuz,çift kavramalılardan çok daha konforlu,çift kavramalılar kadar hızlı ve yakıt tüketimi manuelle aynı.Daha ne olsun...Kim bu şartlarda çift kavramalı şanzumana ihtiyaç duyar?
  • Güzel konu faydalı bilgiler emeğinize sağlık favorim zf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the.professor

    Gördüğüm sonuç şu;
    -DSG Hız ve konfor bakımından en iyi olsa da saç baş yolduracak derecede sorunlu.

    -TCT şanzıman hız bakımından DSG'den 1 tık kötü olmasına rağmen 3 yıldır bilinen hiç bir kronik arızası yok. Dayandığı tork değeri ise kağıt üstünde 350nm ile neredeyse ıslak kavramlar kadar yüksek.(yurtdışında 400-450'ye kadar yükleyip binenler var). Yani yeterli hız, dayanıklılık ve sorunsuzluğu bünyesinde topluyor. Bu sebeple orta güçte araçlar için en iyisi TCT'dir.

    Asıl yorum budur. Hala DSG alana garip gözle bakıyorum. Günlük otomobillerde çift kavramanın hala zamana ihtiyacı var. Çünkü günlük otomobiller düşük maliyetle yapılmaya çalışıldığı için çift kavrama gibi maliyetli teknolojiler sorunlu oluyor.

    Benim gözümde çift kavramalarda en özel şanzıman GTR'daki. Çünkü el yapımı ve 4çekere o kadar gücü rağmen çok iyi hükmediyor. Fiyatı da spor otomobiller arasında gayet iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    Başlıģı gördüm.Dedim yine bir vw fanboyu dsg yi övecek...Nitekim öylede olmuş.

    VW'nin iyi olan şeylerine de kötü mü diyelim yani dayanıksız sorunlu bir şanzıman olabilir ama bu performanslı olduğu gerçeğini değiştirmiyor ki.

    VW fanboyu da olduk bakalım hayırlısı.

    he he de geç arkadaşım




  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    en iyi başlığını senmi yazdın .

    en iyi diye bişey yoktur .

    en ucuz en az arıza yapan en konforlu vs vardır.


    dsg en sorunlu en pahalı kategorilerinde şimdilik lider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOMBO KRALI -- 25 Haziran 2014; 14:25:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oğuzhan kayar
    cvt geleceğin şanzımanı .

    otomobil sektörü git gide kullan at sektörü,ne dönüşüyor .insanlar çok çabuk araç değiştiriyor .en çok olan en iyide değil tabiki.ama her zaman iyiler kazanmıyor .


    CVT şanzıman malesef herkese göre değil. Birkaç CVT tecrübem oldu, sakin sürüşlerde oldukça konforlu iken, ani hızlanma isteklerinde sıkıntı yaratabiliyor. Önce motor devri artıyor, sonra araç birden fırlıyor. Bana çok garip gelmişti açıkçası. Dayanıklılık açısından da tork konvertörlü şanzımanlara nazaran bana daha az güven veriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    Başlıģı gördüm.Dedim yine bir vw fanboyu dsg yi övecek...Nitekim öylede olmuş.

    VW'nin iyi olan şeylerine de kötü mü diyelim yani dayanıksız sorunlu bir şanzıman olabilir ama bu performanslı olduğu gerçeğini değiştirmiyor ki.

    VW fanboyu da olduk bakalım hayırlısı.

    Başlıkta en iyi demişsin.

    Bu kadar sorun çıkaran bir şanzıman en iyi olmaz.

    bu kadar sorun ne kadar sorun bir rakam verseniz de bilsek?
    sorunsuzlar ne olacak?
    şanzıman kötü mü diyeceğiz?




  • Öğlen arkadaşlarla bu konuyu konuştuk. Çevremde 3 kişide dsg şanzıman değişti (araçlar seat ibiza, Vw golf). Şimdi bazı yorumlarda düşük motor gücü ve tork sunan motorlarda bu şanzıman daha sorunsuz deniyor. Ama 1.2 tsi 170nm DSG araçlarda da sorun çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acemsen

    Öğlen arkadaşlarla bu konuyu konuştuk. Çevremde 3 kişide dsg şanzıman değişti (araçlar seat ibiza, Vw golf). Şimdi bazı yorumlarda düşük motor gücü ve tork sunan motorlarda bu şanzıman daha sorunsuz deniyor. Ama 1.2 tsi 170nm DSG araçlarda da sorun çıkıyor.

    hangi modeller ve yıllar acaba?
  • İyilik çok değişken bir kavram malum, yukarıda DSG sorunlu, VW yapamıyor denmiş ama ortada 6-DSG gerçeği var.

    6-DSG benim bugüne kadar gördüğüm hız-sorunsuzluk-konfor açısından en başarılı şanzıman ki ben gerçekten çok yüklendim DSG'ye, tık demedi.

    7'nin sorunları malum, biraz aceleye geldi galiba. Daha zamanı var.

    EDC için ise söyleyeceğim tek şey, DSG'nin yanından bile geçemez çok bariz hissettiriyor geçişleri.

    Powershift'e bir şey diyemeyeceğim, çünkü denemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oğuzhan kayar

    en iyi başlığını senmi yazdın .

    en iyi diye bişey yoktur .

    en ucuz en az arıza yapan en konforlu vs vardır.


    dsg en sorunlu en pahalı kategorilerinde şimdilik lider.

    Dsg'nin problemlerini artık bilmeyen kalmamıştır herhalde forumda. Ben başlıkta en iyisine insanlar karar versin düşüncesi mantığıyla öyle yazdım. Keza yazının sonunda yaptığım sıralamanın performansa göre olduğunu da özellikle belirttim.

    Kendi adıma kuru tip dsg şanzımanlı araca kuruş vermem çünkü en ihtiyacın olduğu bir zamanda patlayabilir. Çevremde de 4 kişiyi dsg yüzünden son anda Vw almaktan vazgeçirdim. Şu an ikisi Corolla cvt 'leriyle çok mutlular ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkürler, forumda paylaşımın "kıt" olduğu şu günlerde, arşivlik bir paylaşım yapmışsınız..

    Ellerinize sağlık..
  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    hocam eline sağlık her kelimesini okudum. Çok faydalı bir konu olmuş, anlayana tabii
  • EDC yi yeni yazılımıyla deneyin, ondan sonra tekrar yorum yapın
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.